وکیل جرایم رایانه ای اصفهان

وکیل جرایم رایانه ای اصفهان

وکیل جرایم رایانه ای اصفهان


امروز با موضوع وکیل جرایم رایانه ای اصفهان با شما هستیم

با گسترش و نیاز روزافزون مردم به رایانه و خدماتی که با رایانه، امکان انجام آن تسهیل شده است از جمله خدمات بانکی، انتقال وجه، پرداخت قبوض و غیره جرایم رایانه ای افزایش پیدا نموده و همین موضوع وکیل جرایم رایانه ای اصفهان را برآن داشت تا مقاله‌ای مختصر در خصوص جرایم رایانه ای در اصفهان، کلاهبرداری رایانه ای در اصفهان، سرقت رایانه ای در اصفهان برای شما خوانندگان محترم تهیه و تنظیم نماید.

سوالات متداول در خصوص وکیل جرایم رایانه ای اصفهان

[stextbox id=’mehri’ direction=’rtl’]

چه افعالی مشمول جرایم رایانه ای می باشد؟

نقش پلیس فتا در پیگیری جرایم رایانه ای چیست؟

جهت شکایت از جرایم رایانه ای به چه مراجعی می توان رجوع نمود؟

بهترین وکیل جرایم رایانه ای در اصفهان کیست؟

[/stextbox]

 

تعریف جرایم و تخلفات رایانه ای

جرایم رایانه‌ای به معنای سوءاستفاده از رایانه‌ به قصد اقدامات غیرقانونی است که در قانون جرایم رایانه ای برای آن مجازاتی پیش بینی شده است.

جرایم رایانه‌ای به اعمالی گفته می شود که در فضای مجازی و شبکه های اجتماعی به وسیله رایانه از سوی شخص حقیقی صورت می‌گیرد و به نحوی، حقوق شهروندی و مدنی شهروند دیگری را نقض می‌کند. در حقیقت در جرایم رایانه‌ای، رایانه یا شبکه، ابزار وقوع جرم است و مجرم با دستکاری در داده های رایانه این جرم را واقع می نماید.

وکیل دادسرای جنوب تهران

نقش پلیس فتا در پیگیری جرایم رایانه ای

تحققیقات مقدماتی در خصوص جرایم رایانه ای با واحد پلیس فتا می باشد و سایر ضابطان مجوز مداخله در پیگیری جرایم سایبری را ندارند.

پلیس فتا مختصر پلیس فضای تولید و تبادل اطلاعات ایران است که یکی از واحدهای تخصصی نیروی انتظامی است که وظیفه این واحد، جلوگیری و مبارزه با کلاهبرداری رایانه ای، جعل رایانه ای، سرقت رایانه ای، هک، جرایم سازمان یافته رایانه ای، تخریب و اختلال در داده های رایانه ای، شنود غیر مجاز، برداشت غیر مجاز از حساب بانکی دیگران با رایانه، استفاده و کاربرد غیر مجاز از پهنای باند بین المللی جهت ایجاد ارتباط مخابراتی و غیره می باشد.

کلاهبرداری رایانه ای یا کلاهبرداری سایبری

همانطور که از عنوان کلاهبرداری رایانه‌ای پیداست؛ این جرم تنها در محدوده خاص قابل ارتکاب است و آن هم در فضای مجازی و بین داده‌های رایانه‌ای و سامانه‌های کامپیوتری است. از همین نکته یکی از تفاوت‌های مهم این جرم با کلاهبرداری معمول و سنتی مشخص می‌شود.

در کلاهبرداری سنتی جرم در دنیای واقعی رخ می دهد و بزه‌دیده جرم پس از فریب، مالش را در اختیار کلاهبردار قرار دهد، اما در کلاهبرداری رایانه‌ای، کلاهبردار از طریق فضای مجازی و با تغییر دادن داده‌ها و اطلاعات فرد، حتی بدون آگاهی بزه‌دیده، اموال وی را تصاحب می‌کند.

قانون‌گذار در ماده ۱۳ قانون جرایم رایانه ای رفتار‌هایی که به‌وسیله آن‌ها جرم کلاهبرداری رایانه‌ای محقق می‌شود را مثال زده است.

منظور از ورود، وارد کردن اطلاعات به رایانه برای پردازش است. برای مثال کسی که کارت عابر بانک دیگری را برداشته و با واردکردن رمز آن در دستگاه خودپرداز، حساب وی را خالی می‌کند؛ مرتکب جرم کلاهبرداری رایانه‌ای با وارد کردن داده است.

وکیل تلفنی دادسرای ارشاد

تغییر داده شامل انواع تغییرات جزیی و کلی در داده‌های افراد است. مثلا در داده‌های حساب بانکی خود تغییر ایجاد می‌کند و قسط پرداخت نشده را، پرداخت شده نمایش می‌دهد.

همچنین منظور از محو داده نیز، حذف دائمی اطلاعات است به‌گونه‌ای که امکان بازیابی مجدد را نداشته باشد. مثلا سند بدهکاری خود به بانک را از بین ببرد. ایجاد داده رفتاری برعکس محو است و فرد داده‌ای که وجود نداشته را به‌وجود می‌آورد. مثلاً فرد اطلاعات خود را به طور غیرمجاز وارد سامانه طرح ترافیک می‌کند و یا موجودی غیرواقعی در حساب خود نشان می‌دهد.

 مرجع صالح به رسیدگی جهت طرح شکایت جرایم رایانه ای

برای شکایت از جرایم رایانه ای در تهران باید به دادسرای جرایم رایانه ای و در شهرستانها به دادسرای تخصصی که شعبی از دادسرای عمومی است مراجعه نمود.

جهت طرح شکایت، مدارک شناسایی و مستندات اولیه از شکایت خود را به همراه داشته باشید.

خدمات گروه وکلای مهر در و معرفی وکیل جرایم رایانه ای اصفهان

احتمالا شما هم شنیده اید که برای پیگیری یک پرونده ی قضایی باید وقت زیادی گذاشت و دوندگی زیادی کرد.

اما در پرونده های مربوط به جرایم رایانه ای چنانچه مدارک کافی در پرونده موجود باشد دیگر هیچ نیازی به مراجعات مکرر شاکی نیست.

به هر حال حداقل یکبار و حداکثر سه بار از شاکی می‌خواهند تا به دادسرای جرایم رایانه ای مراجعه نماید. جهت طرح شکایت در دادسرای جرایم رایانه ای حتما با وکیل پایه یک دادگستری مشاوره نمایید. موسسه حقوقی طلیعه عدالت و مهر پارسیان با بهره مندی از گروه وکلای مهر به شما عزیزان در خصوص جرایم رایانه ای مشاوره حقوقی ارایه داده و قبول وکالت می نمایند.

وکیل طلاق آمل
[stextbox id=’mehri’ direction=’rtl’]

تلفن های مشاوره با وکیل جرایم رایانه ای اصفهان برای ساعات ۶ الی ۱۸ روزهای شنبه تا چهارشنبه و ۹ الی ۱۴ برای روزهای پنج شنبه به شرح زیر است.

۰۲۱-۸۸۶۶۳۹۲۵

۰۲۱-۸۸۶۶۳۹۲۶

۰۲۱-۸۸۶۶۳۹۲۷

۰۲۱-۸۸۶۶۳۶۲۸

۰۲۱-۸۸۷۹۹۵۶۲

دپارتمان حقوق کیفری موسسه حقوقی مهر پارسیان

[/stextbox]

 

 

 

۵/۵ - (۱۷ امتیاز)

بدون دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *