وکیل جرایم پزشکی شیراز

وکیل جرایم پزشکی شیراز

وکیل جرایم پزشکی شیراز


امروز با موضوع وکیل جرایم پزشکی شیراز با شما خواهیم بود.

پزشکان در معالجاتی که بر عهده می‌گیرند غالباً قبل از درمان، از بیمار یا سرپرست قانونی وی برائت یا رضایت‌نامه اخذ می‌نمایند. بنابراین تصور غالب افراد جامعه در مراجعه به پزشکان این است که پزشکان و طبیبان بیمارستان‌ها یا مراکز درمانی دولتی یا خصوصی با اخذ امضا مبنی بر برائت یا رضایت نامه، فاقد مسولیت کیفری یا حقوقی می‌شوند؛ اما این تصور در تمامی معالجاتی که توسط پزشک انجام می‌شود صادق نیست، چرا که ممکن است پزشک، پرستار یا دستیار پزشک به موجب قوانین مرتکب تخلف انتظامی یا جرایم پزشکی شود.

تماس‌های مکرر شهروندان شیرازی در خصوص جرایم پزشکی شیراز با موسسه حقوقی داوری طلیعه عدالت و مهر پارسیان موجب گردیده است تا وکیل جرایم پزشکی شیراز از همکاران گروه وکلای مهر، نوشتاری در خصوص جرایم پزشکی شیراز برای شما عزیزان تهیه و تنظیم نماید.

نکات مهم و توضیحات کامل در خصوص وکیل جرایم پزشکی شیراز

[stextbox id=’mehri’ direction=’rtl’]

در چه صورت می‌توان از پزشک شکایت کرد؟

جرایم پزشکی مرتبط با فعالیت پزشکان و پرستاران چیست؟

تفاوت تخلف انتظامی پزشک با جرایم پزشکی چه می‌باشد؟

مرجع صالح جرایم پزشکی شیراز کجاست؟

بهترین وکیل جرایم پزشکی شیراز کیست؟

[/stextbox]

 

امکان شکایت از پزشکان مطابق قوانین

با عنایت به قوانین و مقررات نظام پزشکی، افرادی که در زمینه‌ی پزشکی و سایر شاخه‌های پزشکی، دندانپزشکی و داروسازی و همچنین رشته‌های پیراپزشکی فعالیت می‌نمایند، می‌بایست تمامی مقررات و اصول و ضوابط علمی در ارتباط با زمینه فعالیت شغلی خویش را رعایت نمایند. در این خصوص، قانون تکالیفی را برای پزشکان مقرر نموده است و ایشان باید با توجه به اینکه اقدامات درمانی آنها با سلامتی، جان و مال بیماران مرتبط است، تمام تلاش خود را در جهت عدم کوتاهی به کار گیرند.

مشاور حقوقی سرمایه گذاری رمز ارز

چنانچه پزشکان در انجام فعالیت پزشکی و درمانی قصور ورزند قانون برای آنها ضمانت اجرا در نظر گرفته است، که حسب مورد می‌تواند در قالب جرایم پزشکی یا تخلف انتظامی نمود پیدا کند.

از همین باب، بیمار می‌تواند به عنوان شاکی یا زیان‌دیده از پزشک متخلف یا پزشک مجرم شکایت نموده و ادله و مستندات خود، از جمله نظریه کارشناسی کمیسیون پزشکی یا کمیسیون پزشکی قانونی، را به همراه شکواییه تسلیم دادسرای جرایم پزشکی نماید.

جرایم پزشکی از منظر قانون

جرایم پزشکی با تخلفات انتظامی پزشک متفاوت است. جرایم پزشکی همواره در قوانین از ضمانت اجراهای شدیدتری برخوردار است و در قانون برای آن مجازات تعیین شده است که به شرح ذیل می‌باشد:

چنانچه بی‌احتیاطی و تقصیر پزشک در رعایت اصول علمی و فنی موجب فوت یا آسیب به بیمار شود، مطابق قانون مجازات اسلامی از مصادیق قتل شبه عمدی بوده و پزشک به حبس تعزیری و پرداخت دیه محکوم می‌شود. البته چنانچه رفتار پزشک از روی عمد باشد قتل عمدی محسوب و به قصاص نفس محکوم می‌شود.

سقط جنین توسط پزشک بدون مجوز قانونی

پزشکی که به صورت غیرقانونی و در غیر مواردی که قانون اجازه داده است، مبادرت به سقط جنین می‌نماید به پرداخت دیه محکوم شده و علاوه بر آن ممکن است به تعلیق پروانه طبابت و یا ابطال پروانه نظام پزشکی بیانجامد.

جرایم مربوط به جراحی زیبایی، مانند: جراحی بینی و سایر اعضای بدن، توسط پزشکان به شدت افزایش یافته است. چنانچه پزشک در عمل جراحی زیبایی یا غیر آن، دچار تقصیر شود یا بدون دارا بودن دانش مورد نیاز در جراحی، موجب ورود آسیب به بیمار شود یا جراحت و نقصانی در عضو مورد جراحی ایجاد نماید، حسب مورد برای وی مسولیت حقوقی یا کیفری به وجود می آورد؛ که کمیسیون پزشکی در خصوص اثبات تقصیر پزشک، تصمیم‌گیری خواهد نمود.

تفاوت کلاهبرداری و خیانت در امانت

مهم‌ترین موضوعی که در خصوص جرایم پزشکی باید دانست، این است که اگر فردی بدون داشتن پروانه نظام پزشکی از وزارت بهداشت و درمان، مبادرت به مداخله در امور پزشکی نماید مطابق قانون مرتکب جرم شده است.

نکته مهم‌تر اینکه، در این خصوص از آنجا که فرد مداخله‌کننده فاقد پروانه نظام پزشکی است، شاکی می‌بایست به دادسرای عمومی و انقلاب مراجعه نماید و دادسرای جرایم پزشکی در خصوص جرم مداخله غیر مجاز در امور پزشکی، فاقد صلاحیت می‌باشد.

در صورتی که شخصی بدون داشتن پروانه‌ی پزشکی و مجوز پزشکی از وزارت بهداشت و درمان، اقدام به دخالت در امور پزشکی نماید، مرتکب جرم شده و دادسرای عمومی و انقلاب صلاحیت رسیدگی به جرم مورد نظر را خواهد داشت.

دادسرای صالح به طرح شکایت در خصوص جرایم پزشکی شیراز

جهت طرح شکایت از جرایم پزشکی در شهرهایی که دادسرای جرایم پزشکی وجود دارد، می بایست به آنجا رجوع کرد و چنانچه دادسرای جرایم پزشکی وجود نداشته باشد، به دادسرای عمومی انقلاب شهرستان مراجعه نمایید.

خدمات گروه وکلای مهر در خصوص معرفی وکیل جرایم پزشکی شیراز

جهت طرح شکایت در دادسرای جرایم پزشکی باید با وکیلی مشاوره نمود که تخصص در پرونده‌های جرایم پزشکی داشته باشد. به عبارت دیگر وکیلی باشد که پروند‌ه‌های موفقیت‌آمیز در دادسرای جرایم پزشکی داشته باشد. موسسه حقوقی طلیعه عدالت و مهر پارسیان با بهره‌مندی از گروه وکلای مهر و دارا بودن کادر تخصصی وکیل جرایم پزشکی در پرونده‌‌های مربوط به جرایم پزشکی، به شما عزیزان مشاوره حقوقی ارایه داده و قبول وکالت می‌نماید.

شماره تماس وکیل جرایم پزشکی شیراز

[stextbox id=’mehri’ direction=’rtl’]

دادسرای ناحیه دو تهران

جهت مشاوره تلفنی و حضوری با وکیل جرایم پزشکی شیراز، مشاوره آنلاین با وکیل مهاجرت شیراز، معرفی بهترین وکیل مهاجرت به کانادا و استرالیا در شیراز، از روزهای شنبه تا چهارشنبه از ساعت9 الی 19 و روزهای پنجشنبه از ساعت 9 الی 15 با موسسه حقوقی بین المللی مهر پارسیان تماس بگیرید.

در صورت ضرورت و فوریت موضوع و درخواست وکیل خارج از ساعات یاد شده با شماره همراه اعلامی تماس حاصل فرمایید.

021-88663925

021-88663926

021-88663927

021-88663628

021-88799562

021-88795408

021-88796143

گروه وکلای مهر

[/stextbox]

 

امتیاز دهی به مقاله

بدون دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *