وکیل خانواده منطقه ۳ تهران

وکیل خانواده منطقه 3 تهران

وکیل خانواده منطقه 3 تهران


امروز با موضوع معرفی وکیل خانواده منطقه ۳ تهران و بررسی حق حبس زوجه و اجازه ازدواج مجدد زوج با شما هستیم.

به محض وقوع عقد نکاح، زوجه مالک مهریه شده و در صورت غیر مدخوله بودن، می تواند تا زمان پرداخت مهریه توسط زوج، از تمکین خاص و ایجاد رابطه زناشویی خودداری نماید.

اما یکی از اهداف ازدواج که رسیدن به آرامش و سکنایی است که در قرآن از آن نام برده شده است، تحقق نیافته و مسلم است که در این شرایط زوج، با عسر و حرج مواجه خواهد شد.

به ویژه که اگر تقسیط مهریه نیز توسط دادگاه خانواده پذیرفته شده و زوج سالیان متمادی برای پرداخت مهریه از تمتع خاص و رابطه زناشویی محروم خواهد ماند.

موسسه حقوقی مهر پارسیان، با دفتر وکیل متخصص خانواده منطقه ۳ تهران و وکیل خانواده منطقه ۱ تهران، مواردی که حق حبس زوجه و تقسیط مهریه در تناقض خواهد بود را مورد بررسی قرار داده اند.

نکات مهم در معرفی وکیل خانواده منطقه ۳ تهران

[stextbox id=’mehri’]

آیا برای مطالبه مهریه عندالاستطاعه نیز می توان از حق حبس زوجه استفاده نمود؟

بهترین وکیل خانواده منطقه ۳ تهران و محدوده ونک و ملاصدرا کیست؟

بذل مهریه در طلاق توافقی

جستجوی وکیل پایه یک دادگستری و مشاور حقوقی منطقه ۱ تهران و متخصص خانواده چگونه است؟

[/stextbox]

 

طرح دعوی تجویز ازدواج مجدد به لحاظ اعمال حق حبس توسط زوجه در طول دوره تقسیط مهریه

آقای الف اظهار می دارد همسرش بعد از انعقاد عقد نکاح، از تمکین امتناع و با اعمال حق حبس، تمکین در قبال وی را منوط به تأدیه مهریه نموده و برای وصول مهریه نیز اقدام به طرح دعوی به طرفیت وی کرده که در نهایت، حکم به محکومیت وی نیز صادر شده است؛ لیکن به لحاظ عدم امکان پرداخت یکجای مهریه زوجه، مبادرت به تقدیم دادخواست اعسار کرده که نهایتاً دادگاه، خواسته وی را اجابت و با صدور حکم اعسار، مهریه مورد مطالبه زوجه را تقسط نموده است.

حال که با تقسیط مهریه زوجه، چون استهلاک کامل مهریه سالها به طول خواهد انجامید و وی نیاز به رابطه زناشویی دارد؛ قصد ازدواج مجدد دارد و با مراجعه به وکیل متخصص خانواده و ازدواج مجدد و عضو گروه وکلای مهر، تقاضای تقدیم دادخواست اجازه ازدواج مجدد دارد.

برای طرح دادخواست اجازه ازدواج مجدد در شرایط اعمال حق حبس و تقسیط مهریه زوجه چه شرایط لازم است؟

نمونه لایحه درخواست ازدواج مجدد به دلیل اعمال حق حبس زوجه

قبل از طرح دعوی باید به این نکته توجه داشته باشیم که آیا تقسیط مهریه، مسقط حق حبس زوجه است یا خیر؟ که در این خصوص، رأی وحدت رویه شماره ۷۰۸ مورخ ۲۲/۵/۱۳۸۷ هیأت عمومی دیوان عالی کشور، تکلیف را تعیین کرده و تقسیط مهریه را مسقط حق حبس زوجه ندانسته است.

اعاده دادرسی دیوان عدالت اداری

اما برای طرح دعوی، نیاز به استدلالی قوی برای متقاعد کردن دادگاه در صدور حکم به تجویز ازدواج مجدد داریم. بدین ترتیب برای طرح دعوی در خصوص مواردی از این قبیل، از استدلالی به شرح زیر سود خواهیم برد:

نظر به اینکه زوجه از حق حبس خویش استفاده کرده است؛ لیکن موکل نیز خواسته وی را دایر بر مطالبه مهریه اجابت کرده و اقدام به پرداخت مهریه به ‌صورت اقساطی نموده است و بدین ترتیب مشارالیه، آمادگی خویش را برای زندگی مشترک اعلام نموده است و معذالک نظر به اینکه تقسط مهریه به لحاظ اعسار موکل، مسقط حق حبس زوجه نبوده و میزان اقساط مهریه به ترتیبی است که استهلاک اقساط آن، سالهای سال به طول می انجامد و موکل باید سالیان متوالی مهریه زوجه را پرداخت نماید تا متعاقب استهلاک کامل اقساط مهریه، بتواند از تمکین خاص زوجه منتفع شود.

عسر و حرج زوج به دلیل استفاده از حق حبس

در حالیکه یکی از اهداف اصلی ازدواج، رفع نیازهای جنسی زوجین و به آرامش رسیدن آن‌هاست؛ لذا زوجه با اعمال حق حبس خویش، موجب اخلال در فلسفه تشکیل زندگی مشترک شده و موجبات عسر و حرج موکل را فراهم آورده است و از آنجا که مطابق با اصل چهلم قانون اساسی، هیچ‌کس نمی‌تواند اعمال حق خویش را وسیله اضرار به غیر قرار دهد و معذالک در مانحن فیه، زوجه با اعمال حق حبس، موکل را از انتقاع از مقتضای ذات عقد نکاح محروم کرده و موجبات عسر و حرج وی را فراهم آورده است.

با توجه به اینکه زوجه علی رغم پرداخت اقساط مهریه توسط موکل، حاضر به تمکین از موکل نمی باشد و وصول تمام مهریه نیز سال ها به طول خواهد انجامید که مع الوصف، این اقدام زوجه نوعی ترک زندگی زناشویی از ناحیه وی نیز تلقی می شود؛ لذا به لحاظ جلوگیری از ضرر بیشتر موکل در رابطه زوجیت فعلی و ضرورت حفظ پاکدامنی و جلوگیری از آلوده شدن وی به فساد احتمالی، استدعای رسیدگی و صدور حکم بر تجویز ازدواج مجدد برای موکل بر مبنای اصل اباحه و قاعده لاضرر را دارم.

چگونه بانوان ایرانی می‌توانند گواهینامه موتورسیکلت بگیرند؟

وکیل خانواده منطقه ۳ تهران

[stextbox id=’mehri’ direction=’rtl’]

برای دریافت مشاوره کیفری با وکیل پایه یک دادگستری و عضو گروه وکلای مهر، همه روزه از ساعت‌های ۱۹ الی۹ و پنجشنبه‌ها۱۵ الی۹ با شماره‌های زیر تماس حاصل فرمایید.

۰۲۱-۸۸۶۶۳۹۲۵

۰۲۱-۸۸۶۶۳۹۲۶

۰۲۱-۸۸۶۶۳۹۲۷

۰۲۱-۸۸۶۶۳۶۲۸

۰۲۱-۸۸۷۹۹۵۶۲

۰۲۱-۸۸۷۹۵۴۰۸

۰۲۱-۸۸۷۹۶۱۴۳

۰۹۱۲۰۰۶۷۶۶۵

مشاوره حضوری با محمدرضا مهری، مدیر موسسه حقوقی مهر پارسیان، از طریق هماهنگی با مدیر داخلی دفتر گروه وکلای مهر امکان پذیر است.

موسسه حقوقی مهر پارسیان

[/stextbox]

 

 

۵/۵ - (۱۸ امتیاز)

۱ دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *