وکیل خلع ید تهران

امروز با موضوع معرفی وکیل خلع ید تهران با شما هستیم.

الزام به اخذ سند مالکیت در دوره پهلوی اول، برای املاک و مستغلات، و تصویب قانون ثبت اسناد و املاک، موجب رسمیت بخشیدن به اسناد مالکیت صادر شده برای املاک و مستغلات شد. بر اساس فقه اسلامی که منشا حقوق مدنی و مالکیت در ایران می باشد، دست اندازی به اموال و املاک غیر، علاوه بر حرمت، موجب مسوولیت غاصب می‌باشد.

حقوق ثبت اسناد و املاک نیز، دارنده سند مالکیت هر ملکی را تا زمانی که نسبت به سند مالکیت وی حکمی از دادگاه و یا مراجع ذیربط صادر نشده باشد، دلیل محکمی بر مالکیت می داند. گاهی در اثر اشتباه و یا عمد، ممکن است شخصی نسبت به غصب ملک دیگری اقدام نماید.

در این حالت معمولا، مالکی که ملک وی غصب شده است، می‌تواند با ارسال اظهارنامه قانونی، نسبت به تذکر به غاصب و درخواست خلع ید از ملک، به صورت قانونی و رسمی اقدام نماید. اگر غاصب علیرغم ابلاغ اظهارنامه قانونی از خلع ید و قلع بنا و مستحدثات و یا پاسخ به اظهارنامه، امتناع نماید، نوبت به طرح دعوای خلع ید می‌رسد.

تامین دلیل

در نوشته پیش رو که توسط بهترین وکیل ملک در ایران، تدوین شده است، نسبت به درج اطلاعاتی درباره چگونگی طرح دعوای خلع ید و قلع بنا و در کل چگونگی طرح دعوای ملکی توسط وکیل خلع ید تهران و چگونگی اخذ مشاوره حقوقی درباره قراردادهای ملکی در تهران و ایران، اطلاعاتی توسط وکلای همکار گروه وکلای مهر در اختیار کاربران سایت موسسه حقوقی و داوری بین‌المللی طلیعه عدالت و مهر پارسیان، قرار خواهد گرفت.

مباحث قابل طرح در دعاوی ملکی و دعاوی خلع ید

  • در چه مواردی دعوای خلع ید مطرح می‌شود و نمونه رای دعوای خلع ید چگونه قابل دسترسی است؟
  • بهترین وکیل خلع ید تهران و ایران چه ویژگیهایی دارد؟ آیا می توان بدون کمک وکیل خلع ید تهران، در پرونده خلع ید موفق شد؟
  • تفاوت غصب ملک و تصرف عدوانی جهت طرح دادخواست خلع ید و یا دادخواست رفع تصرف و شکایت تصرف عدوانی چیست و چه زمانی می توان هر کدام از دعاوی مذکور را مطرح نمود؟
  • جهت دسترسی به خدمات مشاوره و تنظیم دادخواست خلع ید و قلع بنا و مستحدثات، و ملاقات با بهترین وکیل خلع ید تهران چه اقداماتی لازم است؟

مراحل طرح دعوای خلع ید

در صورتی که شخصی به عمد یا اشتباه در ملک کسی تصرف غاصبانه نمود، بهترین اقدام عملی این است که با ارسال اظهارنامه قانونی، به متصرف ملک تذکر داده شود که نسبت به خلع ید از ملک و در صورت احداث بنا و یا کاشت درخت و ایجاد مستحدثات، نسبت به از بین بردن بنا و مستحدثات اقدام نماید.

در صورت ابلاغ اظهارنامه و پاسخ به اظهارنامه توسط متصرف و پذیرش وی، می توان با درخواست صلح و سازش نسبت به حل و فصل موضوع اقدام نمود. اما در صورتی که مخاطب اظهارنامه، تصرف غیر قانونی را نپذیرد، می توان با توافق طرفین موضوع را به کارشناس رسمی دادگستری و یا خبره محلی ارجاع نمود.

اخراج ثلث از ترکه

طرفین می‌توانند نظر داوری را فصل الخطاب تعیین نمایند و یا موضوع دعوا را به داوری ارجاع نمایند تا داور با تعیین کارشناس، نسبت به صدور رای داوری اقدام نماید. گروه وکلای مهر با در اختیار داشتن بهترین وکیل خلع ید تهران و همکاری کارشناسان رسمی دادگستری در ارزیابی املاک و مستغلات و همچنین کارشناسان رسمی دادگستری در امور ثبتی، آمادگی پذیرش داوری در دعاوی ملکی و قبول وکالت در پرونده‌های خلع ید تهران و سایر شهرستآن‌ها را دارد.

تقدیم دادخواست خلع ید به دادگاه حقوقی

در صورتی که طرفین به داوری تراضی ننمایند و موضوع دعوای خلع ید در قالب صلح و سازش خاتمه نیابد، می توان با تقدیم دادخواست خلع ید و قلع بنا و مستحدثات به دادگاه حقوقی محل وقوع ملک، با ارائه مدارک و مستندات کافی، درخواست صدور حکم خلع ید و خسارت‌های وارده را نمود.

خسارت‌های قابل دریافت در دادخواست خلع ید و قلع بنا

هزینه دادرسی، حق الوکاله وکیل در دعوای خلع ید، اجرت المثل ایام تصرف و غصب توسط خواهان و کلیه هزینه‌های کارشناسی می‌باشد. دادگاه حقوقی محل وقوع ملک در صورتی که خواسته خواهان را منطبق با واقع تشخیص داده و حکم به خلع ید صادر نماید، می‌تواند در صورت درخواست خواهان، نسبت به پرداخت خسارات وارده نیز اعلام رای خواهد نمود.

نقش وکیل خلع ید تهران و ایران در تنظیم دادخواست خلع ید و خسارات وارده، قابل انکار نیست.

در صورتی که نیاز به وکیل خلع ید تهران و ایران دارید، می توانید تنظیم دادخواست و لوایح حقوقی خود را در دعوای خلع ید به بهترین وکیل دعاوی ملکی تهران همکار گروه وکلای مهر بسپارید.

بخشیدن مهریه در قبال حضانت فرزند

مدارک لازم جهت طرح دعوای خلع ید توسط بهترین وکیل خلع ید

  • سند مالکیت رسمی خواهان و یا وکالت تام الاختیار از مالک. الزامی
  • کارت ملی خواهان و ثبت نام در سیستم سامانه ابلاغ الکترونیک قضایی(ثنا). الزامی
  • تنظیم دادخواست و تقدیم به دفاتر خدمات الکترونیک قضایی تهران و مراکز استآن‌ها و در شهرستآن‌ها دفتر دادگاه. الزامی
  • درخواست جلب نظر کارشناس رسمی دادگستری. اختیاری
  • تامین دلیل. اختیاری
  • اظهارنامه قانونی ابلاغ شده و پاسخ خوانده. اختیاری
  • وکالت نامه وکیل پایه یک دادگستری در دعوای خلع ید. اختیاری

نمونه رای خلع ید

درباره دادخواست آقای… وکیل پایه یک دادگستری، به وکالت از خواهان، به طرفیت خوانده، که خواسته به شرح دادخواست تقدیمی، تقاضای صدور حکم به خلع ید خوانده از یک باب منزل مسکونی و پرداخت اجرت المثل ایام تصرف از تاریخ ابلاغ اظهارنامه قانونی و محکومیت خوانده به پرداخت هزینه‌های دادرسی و حق الوکاله وکیل مقوم به پنجاه و یک میلیون ریال، اعلام شده است که با تکمیل فرم منطقه ای توسط دفتر محترم، مبلغ خواسته به سی و یک میلیون و دویست هزار ریال تقلیل یافته است.

اما بر اساس صلاحیت ذاتی دادگاه حقوقی، موضوع دعوای خلع ید از صلاحیت شوراهای حل اختلاف خارج است و بنابراین این دادگاه علیرغم ایراد وکیل خوانده، خود را صالح به رسیدگی می داند.

رسیدگی در ماهیت دعوای خلع ید

اما در ماهیت دعوای مطرح شده توسط وکیل خواهان، دادگاه با توجه به اینکه بر اساس تصمیم اتخاذ شده در جلسه اول رسیدگی، موضوع اختلاف را به کارشناس رسمی دادگستری در امور ثبتی ارجاع نموده و نظریه کارشناس محترم نیز موید تصرف خوانده در رقبه تحت پلاک ثبتی ۱۸۲ فرعی از ۱۱۱۱ اصلی بخش رودهن شهرستان دماوند، که بر اساس سند مالکیت پیوست دادخواست خلع ید در مالکیت بلا منازع خواهان قرار دارد، بوده و همچنین مودای شهادت شهود تعرفه شده خواهان، دلالت بر تصرف من غیر حق خوانده در پلاک ثبتی مورد ترافع نموده است.

دفتر وکیل ملکی در تهران

به حکایت پاسخ استعلام ثبتی، پدر خوانده قبلا در ملک مورد ترافع مالکیت داشته که مالا در اثر عدم انجام تعهدات مالی نسبت به خواهان، ملک را به بیع قطعی و سند مالکیت رسمی به خواهان فعلی واگذار نموده است.

دفاع وکیل خوانده در مقام پاسخ به دعوای خلع ید مطروحه نیز مفید فایده نیست، چرا که با ابلاغ اظهارنامه قانونی به خوانده در تاریخ ۱۱/۱۱/۱۳۸۴، ادامه تصرفات خوانده بر پلاک مورد ترافع، در حکم غصب می باشد و خوانده هیچ دلیلی بر ماذون بودن از سوی مالک رسمی بر ادامه تصرفات خود ندارد.

مستند دادگاه در پذیرش دعوی خلع ید

لذا دعوای خلع ید مطرح شده توسط وکیل محترم خواهان، با توجه به دلایل و مستندات اعلامی و سایر مستندات مضبوط در پرونده محرز و ثابت است و به استناد مواد۳۰-۳۱و۳۰۸ قانون مدنی و مواد۱۹۸و ۵۱۹ قانون آیین دادرسی مدنی، حکم به محکومیت خوانده به خلع ید و رفع تصرف از پلاک ثبتی ۱۸۲ فرعی از ۱۱۱۱ اصلی رودهن، پرداخت هزینه دادرسی و حق الوکاله وکیل و هزینه‌های کارشناسی در حق خواهان، و پرداخت مبلغ ۸۳ میلیون ریال بابت اجرت المثل ایام تصرفات از تاریخ ابلاغ اظهارنامه قانونی خواهان صادر و اعلام می‌شود.

رای دادگاه بر اساس قانون آیین دادرسی مدنی حضوری و ظرف بیست روز از تاریخ ابلاغ قابل اعتراض در محاکم تجدید نظر استان تهران می‌باشد.

محمد رضا مهری- دادرس شعبه اول دادگاه عمومی حقوقی رودهن

بهترین وکیل خلع ید تهران

گروه وکلای مهر با داشتن حدود یک دهه فعالیت حقوقی در سطح ایران و پذیرش پرونده‌های متعدد ملکی و دعاوی ملکی در سطح کشور و همچنین مشاوره حقوقی خرید املاک در سطح بین‌الملل، و با داشتن تجربه موفق در دعاوی خلع ید و استفاده از بهترین وکیل خلع ید تهران و ایران، آماده پذیرش پرونده‌های دعاوی ملکی در سراسر ایران و همچنین مشاوره حقوقی جهت خرید ملک در اروپا و سایر نقاط دنیا را دارد.

وکیل متخصص ملکی

گروه وکلای رسمی مهر پارسیان، متشکل از وکلای پایه یک دادگستری، کارشناسان رسمی دادگستری، قضات بازنشسته و اساتید برتر حقوق در ایران، آماده پذیرش کلیه دعاوی عزیزان در پرونده های خانواده، کیفری، حقوقی و ثبتی می باشد.

جهت انتخاب بهترین وکیل خلع ید در ایران، و مشاوره با همکاران موسسه حقوقی و داوری بین المللی طلیعه عدالت و مهر پارسیان، در روزهای شنبه الی چهارشنبه از ساعت ۹ الی ۱۸ و پنج شنبه از ساعت ۹ الی ۱۴ با شماره های زیر تماس حاصل فرمایید.

۰۲۱-۸۸۷۹۵۴۰۸

۰۲۱-۸۸۷۹۶۱۴۳

۰۹۱۲۰۰۶۷۶۶۵

در خارج از ساعات اداری اعلام شده و جهت مشاوره آنلاین نیز می‌توانید از طریق تکمیل فرم از طریق سایت گروه وکلای مهر اقدام فرمایید.

گروه وکلای رسمی مهر پارسیان

۵/۵ - (۱۵ امتیاز)

۱ دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *