وکیل دادسراهای عمومی تهران

وکیل دادسراهای عمومی تهران

وکیل دادسراهای عمومی تهران


با معرفی وکیل دادسراهای عمومی تهران همراه شما هستیم.

نواحی 38 گانه دادسرای عمومی و انقلاب تهران، هر کدام به موضوع جرم ارتکابی در محدوده صلاحیت قانونی خود رسیدگی می کنند.

دادسراهای تخصصی تهران طی مقاله ای در وب سایت موسسه حقوقی مهر پارسیان معرفی گردید.

در این مقاله، گروه وکلای کیفری دفتر وکالت محمد رضا مهری وکیل پایه یک دادگستری به معرفی نواحی دادسرای عمومی تهران خواهد پرداخت.

دستورالعمل شرح وظایف نواحی دادسرای عمومی و انقلاب تهران

به‌ منظور تقسیم‌کار نواحی دادسرای عمومی و انقلاب تهران و جلوگیری از به وجود آمدن اختلاف در محدوده جغرافیایی محل وقوع جرم و همچنین با هدف تسریع در رسیدگی به پرونده‌ها، شرح وظایف نواحی دادسرای عمومی و انقلاب تهران  اعلام می‌گردد.

ارجاع پرونده فقط در قالب این دستورالعمل و با رعایت شرایط اعلامی صورت می‌پذیرد.

الف) کلیات

ماده ۱. نواحی دادسرای تهران صرفاً به پرونده‌های مرتبط با آن ناحیه و بر اساس تقسیم‌کار صورت گرفته، رسیدگی می‌نمایند.

ماده ۲. مقام ارجاع با رعایت قانون آیین دادرسی کیفری و بخشنامه شماره ۱۰۰/۶۳۹۴/۹۰۰۰ مورخ ۲۸/۵/۱۳۹۸ ریاست محترم قوه قضائیه (در خصوص اهمیت صلح و سازش و نقش آن در احقاق حق و پیشگیری از اطاله دادرسی (طولانی شدن رسیدگی)) و در چارچوب این دستورالعمل، شکوائیه‌ها یا گزارش‌های رسیده را درصورتی‌که متضمن امر کیفری یا از موارد مداخله‌ی دادستان باشد، ضمن بررسی سابقه جریانی مرتبط در سامانه سمپ، ارجاع می‌نماید.

وکیل دادسرای تهران

۲-۱- مقام ارجاع (رئیس حوزه قضائی)، درصورتی‌که موضوع شکوائیه یا گزارش واصله را حسب تقسیم‌کار مصوب، خارج از حیطه وظایف آن ناحیه بداند یا از وجود سابقه جریانی در یکی از نواحی دادسرای تهران مطلع گردد، شکوائیه یا گزارش را پیش از ارجاع و با قید علت، به‌صورت مکتوب به ناحیه‌ی مربوط ارسال می‌نماید.

۲-۲- چنانچه دادسرای ارجاع دهنده به‌ضرورت رسیدگی توسط ناحیه‌ی ارسال‌کننده معتقد باشد، سرپرست دادسرا شخصاً پرونده را با ذکر دلایل توجیهی جهت رفع اختلاف به دفتر معاون اول دادستان ارسال می‌کند.

وکیل مالیات شرکت‌های شمال تهران

نسبت به پرونده‌هایی که پیش از ابلاغ این دستورالعمل در نواحی مطرح و به شعب ارجاع شده است، رسیدگی ادامه یافته و در صورت صدور حکم بر محکومیت، اجرای حکم با رعایت تبصره‌ی ۳ ماده ۱۷ این دستورالعمل با همان ناحیه خواهد بود.

نحوه ارجاع پرونده در دادسراهای عمومی تهران

درصورتی‌که دادسرای ارجاع دهنده معتقد به لزوم رسیدگی در ناحیه ثالثی باشد؛ مراتب را به آن دادسرا منعکس خواهد کرد. چنانچه ناحیه ثالث معتقد به‌ضرورت رسیدگی در یکی از نواحی قبلی باشد؛ سرپرست دادسرا شخصاً پرونده را با ذکر دلایل توجیهی، جهت رفع اختلاف به دفتر معاون اول دادستان ارسال می‌نماید.

ماده3. به‌جز جرائم مربوط به نواحی تخصصی دادسرای تهران، ملاک تقسیم‌کار در دیگر نواحی، وقوع جرم در محدوده‌ی جغرافیایی آن ناحیه است. در صورت مشخص نبودن محل وقوع جرم، ناحیه‌ای که ابتدا شروع به تعقیب یا تحقیق از متهم نموده است با رعایت ماده ۵ این دستورالعمل رسیدگی را ادامه خواهد داد.

ماده ۴. در جرائم مرکب یعنی جرایمی که از چند جز تشکیل شده‌اند، چنان چه اجزای رکن مادی (فعل یا عملی که برای ارتکاب جرم انجام می‌شود) جرم در محدوده‌ی چند ناحیه‌ی دادسرا ارتکاب یافته باشد، و همچنین در جرائم مستمر (جرمی که نتیجه آن مستمر و ادامه دار باشد مثل ترک نفقه)، هر یک از نواحی که ابتدا متهم را دستگیر نموده و الا ناحیه‌ای که شروع به تعقیب یا تحقیق کرده، مکلف به ادامه‌ی رسیدگی می‌باشد.

ماده ۵. پس از ثبت پرونده در یک ناحیه، ارسال آن به ناحیه‌ی دیگر ممنوع است؛ مگر آن‌که به جهت تعدد عناوین اتهامی متهم واحد، رسیدگی توأمان ضرورت یابد. در صورت باز بودن پرونده‌های متعدد راجع به متهم واحد در نواحی مختلف، به شرح زیر اقدام می‌شود:

حل اختلاف صلاحیت در نواحی عمومی دادسرای تهران

الف) در صورت وجود پرونده‌های متعدد در نواحی داداسراهای مختلف و حدوث اختلاف راجع به متهم واحد بین آن‌ها بر اساس مفاد این دستورالعمل به تشخیص معاون اول دادستان اقدام خواهد شد.

وکیل دادسرای نظامی کرج

ب) چنانچه دو یا چند پرونده با یک متهم یا چند متهم، هم‌زمان در نواحی مختلف عمومی مطرح شود؛ دادسرایی که ابتدا متهم را دستگیر کرده است صالح به تعقیب و تحقیق می‌باشد در غیر این صورت، دادسرای ناحیه‌ای که ابتدا شروع به تعقیب یا تحقیق کرده؛ مکلف به ادامه‌ی رسیدگی است.

پ) در صورت وجود دو یا چند پرونده با متهم واحد یعنی یک متهم اقدام به وقوع چند جرم کرده است، در نواحی عمومی و ناحیه یا نواحی تخصصی، به شرح ذیل اقدام خواهد شد:

دادسرای ناحیه دو تهران

پ-۱- چنانچه اتهامات متعدد از نوع صلاحیت ذاتی متفاوت باشد یعنی اینکه جرایمی که انجام داده است به موجب قانون در یک دادگاه رسیدگی نمی‌شوند و در دادگاه‌های مختلف باید رسیدگی شوند برای مثال رسیدگی به جرم قاچاق مواد مخدر در دادگاه انقلاب و قتل در دادگاه کیفری 1 می‌باشد، در چنین فرضی رسیدگی به هریک از اتهامات به صورت جداگانه در دادسرای مربوط رسیدگی می‌گردد.

پ-۲- چنانچه اتهامات متعدد بوده و اختلاف، از نوع صلاحیت محلی باشد به طور مثال دادگاه تهران و دادگاه دماوند (دو محل متفاوت) هر دو به موجب قانون صلاحیت رسیدگی دارند، به همه موارد توأمان در ناحیه‌ای که جرم مهم‌تر در آن مطرح است رسیدگی خواهد شد به طور مثال جرم کلاهبرداری و جاسوسی یکی در تهران و یکی در دماوند اتفاق افتاده باشد و چنانچه درجه جرم مساوی باشد، در ناحیه‌ای که ابتدا متهم را دستگیر نموده و الا در ناحیه‌ای که ابتدا تعقیب را آغاز نموده رسیدگی خواهد شد.

تبصره – ارسال پرونده به ناحیه‌ی دیگر جهت رسیدگی توأمان تا قبل از تأیید صدور قرار نهایی میسر است و شامل مواردی که پرونده از دادگاه جهت رفع نقص به دادسرا بازگردانده شده است، نمی‌گردد.

وکیل شکایت از پزشک زنان

در ادامه مقاله وکیل دادسراهای عمومی تهران به موارد اختلاف بین دادسراها خواهیم پرداخت.

رسیدگی توامان به پرونده های متعدد در دادسرای عمومی تهران

چنانچه راجع به موضوع واحد در مرحله‌ی تحقیقات مقدماتی، پرونده‌های متعددی در نواحی مختلف دادسرای تهران تشکیل شده باشد و یا بخشی از اقدامات قضایی راجع به موضوع واحد در یک ناحیه از دادسرا و بخشی دیگر در ناحیه یا نواحی دیگر دادسرای تهران صورت گرفته باشد، با رعایت بند «ب» ماده ۵ و قاعده‌ی سبق ارجاع (یعنی دادسرایی که ابتدا به تحقیق و تعقیب پرداخته است، رسیدگی در آنجا انجام می‌شود)، به تمامی پرونده‌ها رسیدگی می‌گردد.

ماده ۷. ارسال پرونده برای حل اختلاف، منوط به تعیین تکلیف متهم از جهت آزادی یا اعزام به زندان تا پایان وقت اداری همان روز خواهد بود. پرونده‌های زندانی دار ظرف مهلت ۲۴ ساعت از طریق پیک به مرکز ارسال خواهد شد.

دادسرای ناحیه شش تهران

ماده ۸. چنانچه گزارش‌های مقامات رسمی قوه قضاییه و سازمان‌ها و دستگاه‌های اجرایی کشور و ضابطین خاص از قبیل وزارت اطلاعات، سازمان اطلاعات سپاه و… متضمن درخواست یا اعلام جرم مهمی باشد، سرپرست دادسرای ناحیه مکلف است در همان روز، رونوشتی از آن را جهت اطلاع دادستان تهران ارسال و طبق بخشنامه ۲۰۰/۳۲۷۳ مورخ ۲۲/۴/۱۳۹۸ این دادستانی و دستورالعمل تشکیل دبیرخانه پیگیری پرونده‌های مهم (تصاویر پیوست) اقدام نماید.

تبصره – گزارش‌های سازمان بازرسی کل کشور جهت ارجاع، مستقیماً به دفتر دادستان تهران ارسال خواهد شد.

ماده ۹. معاون اول دادستان، مرجع تشخیص و حل اختلاف و رفع ابهام در خصوص موارد خارج از این دستورالعمل می‌باشد و همچنین در صورت لزوم می‌تواند با تشکیل کارگروهی که متشکل از سه نفر از معاونان دادستان، در مورد رفع ابهام یا اجمال از این دستورالعمل اقدام و اظهارنظر نماید. پس از حل اختلاف، دادسرایی که به آن ارجاع شده است، مکلف به ادامه رسیدگی است.

پولشویی و آثار و نتایج حاصل از آن

ب) وظایف نواحی عمومی دادسرا

ماده ۱۰ پرونده‌هایی که با قرار عدم صلاحیت یا احاله (حواله کردن پرونده به مرجع دیگر) به دادسرای تهران فرستاده می‌شود، توسط یکی از معاونین دادستان با رعایت مفاد و محتوا این دستورالعمل به ناحیه مربوطه ارجاع می‌گردد.

در این صورت ناحیه مکلف به رسیدگی می‌باشد. درصورتی‌که محل وقوع جرم خارج از حوزه قضایی تهران باشد و همچنین درصورتی‌که محل وقوع جرم شهرستان تهران بوده، اما مکان ارتکاب آن در نواحی دادسرای تهران مشخص نباشد، صرف‌نظر از محل اقامت شاکی یا متهم، توسط یکی از معاونین قضایی دادستان جهت رسیدگی به ناحیه‌ی ۱۲ دادسرا (امام خمینی ره) ارسال می‌شود. کشف بعدی محل ارتکاب جرم، موجبی برای ارسال پرونده به ناحیه دیگر نخواهد بود.

دادسرای ناحیه 36 تهران

پرونده‌های مرتبط با نواحی تخصصی دادسرا به طور مستقیم به ناحیه مربوط ارسال می‌گردد.

ماده ۱۱. در اجرای ماده‌ی ۳۳۷ قانون آیین دادرسی کیفری مصوب ۱۳۹۲ اظهارنظر و صدور کیفرخواست نسبت به پرونده‌های موضوع این ماده که در بخش‌های لواسان و رودبار قصران رسیدگی شده است، در ناحیه‌ی یک دادسرا (شمیران) و بخش آفتاب در ناحیه‌ی ۱۶ دادسرا (بعثت) صورت خواهد گرفت؛ جرائم داخل در وظایف ناحیه ۲۷ دادسرا (امور جنایی، ویژه‌ی قتل) در آن ناحیه اظهارنظر شده و کیفرخواست صادر می‌شود.

ماده ۱۲. نواحی دادسرا، مکلفند در صورت تعدد اتهامات یک متهم، نسبت به اتهام مربوط به مواد مخدر یا روان‌گردان، پرونده را در صورت لزوم با صدور قرار تأمین کیفری مناسب (مثل کفالت یا وثیقه) و با تهیه‌ی بدل به ناحیه‌ی ۲۴ دادسرا (مواد مخدر) ارسال و به دیگر اتهامات در همان ناحیه رسیدگی نمایند.

به جرائم کودک‌آزاری به شرح زیر رسیدگی می‌شود:

الف) جرائم ارتکابی در نواحی ۶، ۱۱، ۱۲، ۱۶ در دادسرای ناحیه ۱۱؛
ب) جرائم ارتکابی در نواحی ۴، ۷، ۸ و ۱۴ در دادسرای ناحیه ۴؛
پ) جرائم ارتکابی در نواحی ۱، ۲ و ۳ در دادسرای ناحیه‌ی ۱؛
ت) جرائم ارتکابی در نواحی ۱۰، ۵ و ۱۸ در دادسرای ناحیه ۱۸.
پ) وظایف نواحی تخصصی دادسرا

نحوه شکایت از فرار مالیاتی

وکیل دادسراهای عمومی تهران

دفتر وکالت وکیل آنلاین دادسرای عمومی تهران

_

نشانی دفتر وکالت وکیل آنلاین در تهران

_

میدان ونک- ابتدای بزرگراه حقانی- خیابان گاندی جنوبی- خیابان چهاردهم- پلاک 14- طبقه 4- واحد 9 و 10

تلفن‌های تماس ثابت با دفتر موسسه مهر پارسیان (محمدرضا مهری) در تهران

تماس با دفتر وکیل آنلاین خارج از ساعات اداری و تعطیلات و ارسال پیام از طریق خط تلفن همراه

ارسال پیام از طریق شماره واتس اپ و تلگرام

پس از ارسال پیام شکیبا باشید تا جهت وقت مشاوره حضوری یا آنلاین هماهنگی صورت گیرد
حداکثر ظرف 12 ساعت وقت مشاوره تنظیم و به شما اعلام خواهد شد
دفتر وکالت مهر پارسیان – محمدرضا مهری وکیل پایه یک دادگستری

خدمات دفتر وکالت و امور حقوقی بین المللی محمدرضا مهری

مشاوره حقوقی آنلاین با وکلای پایه یک دادگستری در موضوعات تخصصی در همه ساعات شبانه روز
انجام مشاوره حقوقی حضوری با وکیل تخصصی جرایئم اقتصادی
قبول وکالت دادگستری بدون حضور موکل در دفتر وکیل
وکالت ایرانیان خارج از کشور در ایران
خدمات وکالت ایرانیان در سایر کشورها توسط وکیل رسمی
معرفی بهترین وکیل مهاجرت بین المللی در تهران
معروف ترین وکیل کیفری تهران
وکیل ملکی تهران
بهترین وکیل دعاوی پولی و بانکی تهران
معتبر ترین وکیل خانواده تهران
بهترین وکیل دادگاه تجدید نظر
وکیل اعاده دادرسی و دیوان عالی کشور
بهترین وکیل فرجام خواهی

5/5 - (33 امتیاز)

مقالات کیفری

بهترین وکیل دادسرای نظامی تهرانتعداد وکیل در دادسراحضور وکیل در دادسراحق داشتن وکیل در دادسراشماره وکیل دادسرانقش وکیل در دادسرانمونه قرارداد وکیل با شرکتنمونه قرارداد وکیل با موکلوظیفه وکیل در دادسراوکیل امور قراردادوکیل برای دادسرای ارشادوکیل برای دادسرای نظاموکیل پایه یک دادسراوکیل پایه یک دادگستریوکیل پایه یک دادگستری یعنی چهوکیل تسخیری در دادسراوکیل حسین الله دادوکیل حقوقی دادسراوکیل دادسراوکیل دادسرا نظاموکیل دادسراهای تهرانوکیل دادسراهای عمومی تهرانوکیل دادسرای ارشادوکیل دادسرای ارشاد تهرانوکیل دادسرای امنیتوکیل دادسرای انتظامی قضاتوکیل دادسرای انقلابوکیل دادسرای اوینوکیل دادسرای پزشکیوکیل دادسرای جرایم پزشکیوکیل دادسرای جناییوکیل دادسرای عمومیوکیل دادسرای فرهنگ و رسانهوکیل دادسرای کارکنان دولتوکیل دادسرای نظاموکیل دادسرای نظام شیرازوکیل دادسرای نظامیوکیل دادسرای نظامی ارومیهوکیل دادسرای نظامی اصفهانوکیل دادسرای نظامی اهوازوکیل دادسرای نظامی تبریزوکیل دادسرای نظامی تهرانوکیل دادسرای نظامی در تبریزوکیل دادسرای نظامی کرمانشاهوکیل دادسرای ونکوکیل دادسرای ویژه روحانیتوکیل دادگاه خانوادهوکیل دادگاه عمومیوکیل دادگستریوکیل دادگستری اصفهانوکیل دادگستری به انگلیسیوکیل دادگستری تهرانوکیل دادگستری خانموکیل دادگستری در تهرانوکیل دادگستری زنوکیل دادگستری شیرازوکیل دادگستری مشهدوکیل در دادسراوکیل در دادسرای ویژه روحانیتوکیل در مرحله دادسراوکیل قراردادوکیل قرارداد ملکوکیل مجرب دادسراوکیل های دادسرا

بدون دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *