وکیل دادگاه انقلاب

اعتراض به قرار بازداشت موقت
وکیل دادگاه انقلاب

وکیل دادگاه انقلاب

حیطه کاری وکیل دادگاه انقلاب با سایر وکلا متفاوت است چرا که دادگاه انقلاب از دادگاه‌های تخصصی است که فقط به امور خاصی رسیدگی می‌کند.

جرایمی که دادگاه انقلاب به صورت تخصصی به آنها رسیدگی می‌کند و نیازمند حضور وکیل دادگاه انقلاب می‌باشند؛ عبارتند از:

  • کلیه جرایم مربوط به قاچاق کالا و ارز
  • جرایمی که علیه امنیت باشند.
  • محاربه و افساد فی الارض (یعنی مواردی که شخصی برای ایجاد رعب و وحشت و از بین بردن امنیت و آرامش مردم دست به اسلحه ببرد)
  • کلیه جرایم راجع به مواد مخدر، روانگردان‌ها و مشتقات آن، قاچاق اسلحه و مهمات و اقلام و مواد تحت کنترل
  • توهین به مقام بنیانگذار جمهوری اسلامی و رهبری
  • دعاوی مربوط به اصل ۴۹ قانون اساسی
  • جاسوسی و توطئه علیه جمهوری اسلامی
  • اقدام مسلحانه علیه جهموری اسلامی
  • تخریب به قصد مقابله با نظام جهموری اسلامی و…

در ادامه وکیل دادگاه انقلاب به بررسی برخی از این جرایم پرداخته و همچنین آماده ارائه هرگونه خدمات در این زمینه به شما مخاطبان گرامی می‌باشد.

چنانچه به اتهام ارتکاب جرم به دادگاه یا دادسرای انقلاب احضار شده‌اید و نیازمند مشاوره با وکیل دادگاه انقلاب هستید با موسسه حقوقی مهر پارسیان تماس بگیرید.

مشاورین ما به صورت تمام وقت پاسخگوی شما هستند و متناسب با مشکل شما، وکیل پایه یک معرفی می‌نمایند.

حق بیمه مشاغل آزاد تامین اجتماعی 97

سوالات مهمی که در این مقاله توسط وکیل دادگاه انقلاب پاسخ داده می‌شوند:

  1. نحوه رسیدگی در دادگاه انقلاب چگونه است؟
  2. دعاوی مرتبط با اصل ۴۹ قانون اساسی چه دعاوی هستند؟
  3. قاچاق کالا و ارز چیست؟
  4. آیا حضور وکیل در دادگاه انقلاب الزامی است؟
  5. چگونه به آرای دادگاه انقلاب اعتراض کنیم؟

نحوه رسیدگی در دادگاه انقلاب

تحقیقات در خصوص جرم در دادسرای انقلاب صورت می‌گیرد و پس از تکمیل تحقیقات و اخذ آخرین دفاع، بازپرس و دادستان با صدور قرار پرونده را جهت رسیدگی نهایی و صدور رای به دادگاه انقلاب ارجاع می‌نمایند.

جلسات رسیدگی در دادگاه انقلاب در صورتی که جرایم دارای یکی از مجازات‌های سلب حیات، حبس ابد، قطع عضو و جرایم عمدی علیه تمامیت جسمانی با میزان نصف دیه کامل و بیشتر از آن باشند همچنین جرایم تعزیری درجه ۱ تا ۳، با ۱ رئیس و ۲ مستشار تشکیل خواهد شد.

این جلسات با حضور ۲ عضو رسمیت می‌یابد بنابراین در این موارد دادگاه با سیستم تعدد قاضی تشکیل می‌شود.

در صورتی که جرایم در صلاحیت دادگاه انقلاب دارای مجازات‌هایی غیر از موارد فوق باشند دادگاه جهت رسیدگی با حضور رئیس یا دادرس و یا حتی ۱ مستشار تشکیل می‌‌شود.

دعاوی اصل ۴۹ قانون اساسی

به موجب این اصل و همچنین قانون نحوه اجرای اصل ۴۹ قانون اساسی دولت یا ستاد اجرایی فرمان امام موظف است که ثروت‌های نامشروع که از وقوع جرایمی چون غصب، ربا، دایرکردن فساد و فحشا، سوء استفاده از موقوفات و… به دست آمده‌اند یا اموال افرادی که در رأس حکومت طاغوتی بوده‌اند و اموال خود را از طریق نامشروع به دست آورده‌اند؛ توقیف کنند و در اختیار دولت قرار دهند.

وکیل آنلاین کلاهبرداری شمال تهران

در چنین فرضی دادگاه انقلاب بررسی می‌نماید که منشا این اموال چه بوده و متعلق به چه فردی می‌باشند.

وکیل دادگاه انقلاب با ارائه اسناد مالکیت و سابقه تصرف و ارائه قرارداد خرید و… مالکیت افراد را اثبات می‎‌نماید.

قاچاق کالا و ارز

ورود بدون مجوز قانونی کالا و ارز به داخل کشور یا خروج بدون مجوز کالا و ارز، از کشور موجب تحقق جرم قاچاق کالا و ارز می‌شود.

ورود و خروج کالا بدون مجوز در برخی از موارد جرم است و در برخی از موارد تخلف است، در صورتی که تخلف باشد در سازمان تعزیرات حکومتی رسیدگی خواهند شد و چنانچه جرم باشند در دادگاه انقلاب رسیدگی خواهند شد.

بنابراین با توجه به نوع کالا یعنی اینکه کالا از چه نوعی باشد؛ کالای ممنوعه یا مجاز و… مرجع رسیدگی نیز متفاوت خواهد بود.

وکیل دادگاه انقلاب

قبول وکالت پرونده‌ و مشاوره تلفنی و حضوری با وکیل پایه یک دادگستری و مشاوره آنلاین با وکیل پایه یک دادگستری، توسط وکلای متخصص امکان‌پذیر است.

بیشتر افراد جامعه اطلاعات کمی از جرایم و مجازات‌ آنها دارند و اگر کسی نسبت به آن‌ها مرتکب جرمی شود نمی‌دانند به کدام مرجع قضایی باید شکایت کنند.

علت این مسئله این است که همه جرایم در یک مراجع واحد قابل رسیدگی نیستند؛ بلکه جرایم با توجه به اهمیت آن‌ها و شخصیت مرتکب در مراجع مختلفی مورد رسیدگی قرار می‌گیرند.

همان گونه که بیان شد؛ دادگاه انقلاب یکی از دادگاه‌هایی است که در کشور ما صلاحیت خاص کیفری دارد.

گرچه دادگاه‌هایی مثل دادگاه‌های کیفری یک نیز بر اساس میزان مجازات معین و خاصی شایسته‌ی صدور حکم هستند اما صلاحیت دادگاه انقلاب براساس جرایم خاصی تعیین شده که ارزش‌ها و هنجارهای مهمی را نقض می‌کنند.

وکیل ملکی در شمس‌آباد | وکیل در شمس‌آباد

پس از انقلاب اسلامی تحولات و جریان‌های بسیاری در جامعه‌ی ایرانی به‌ وجود آمد و اساس حکومت اسلامی و امنیت داخلی و خارجی را مورد تهدید قرار داد.

محاکمه‌ی جرایمی که این هنجارها را نقض می‌کرد مستلزم نگاه ویژه‌ی قضایی به آنها بود که با تأسیس دادگاه انقلاب این مهم میسر شد.

دادگاه تخصصی با دادگاه اختصاصی تفاوت دارد به این شرح که دادگاه تخصصی از شعب دادگاه عمومی می‌باشد که به جرایم و یا دعاوی خاصی رسیدگی می‌کند.

به طور مثال شعبه سوم دادگاه حقوقی به صورت تخصصی به دعاوی چک رسیدگی می‌کند و این امر مانع از ارجاع دیگر دعاوی به این شعبات نخواهند شد.

طبق ماده ۵ قانون تشکیل دادگاه‌های عمومی و انقلاب به تعداد مورد نیاز در مرکز هر استان دادگاه انقلاب تشکیل می‌شود و در حوزه قضایی شهرستان‌ها به تشخیص رئیس قوه قضاییه این امر انجام می‌گیرد؛ که تحت نظارت و ریاست اداری حوزه قضایی تشکیل می‌گردد.

بر همین اساس نیاز به وکیل دادگاه انقلاب نیز هم به لحاظ خاص و شدید بودن جرایم ارتکابی و هم به لحاظ اختصاصی بودن و متفاوت بودن شیوه رسیدگی در این دادگاه‌ها، از ضروریات می‌باشد.

اعتراض به رای دادگاه انقلاب

اعتراض به رای دادگاه انقلاب با توجه به نوع مجازات در نظر گرفته شده، متفاوت است.

به این ترتیب مرجع اعتراض به آرای دادگاه انقلاب متفاوت است به طور مثال اگر مجازات تعیین شده حبس چندماهه باشد؛ مرجع اعتراض دادگاه تجدیدنظر استان است اما اگر رای صادره حبس بیش از پانزده سال باشد؛ مرجع اعتراض دیوان عالی کشور می‌باشد و فرجام‌خواهی نام دارد.

وکیل کلاهبرداری رایانه‌ای ، وکیل جرایم رایانه‌ای

شیوه‌های دیگر اعتراض به رای دادگاه انقلاب، اعاده دادرسی، اعتراض ثالث (فردی به جز طرفین دعوا) می‌باشند.

بهترین وکیل دادگاه انقلاب

با توجه به این موضوع که اصول و شیوه رسیدگی در این دادگاه متفاوت از محاکم عمومی است و دفاع از شخص نیازمند دانش عمومی حقوق و اطلاع کامل از مقررات است.

برای طرح شکایت یا دفاع در این خصوص نیازمند مشاوره تخصصی با وکیل دادگاه انقلاب در تمام مراحل رسیدگی است زیرا عدم دفاع مناسب یا عدم طرح صحیح و پیگیری‌های حقوقی لازم می‌تواند منجر به شکست گردد.

موسسه حقوقی مهر پارسیان، با مدیریت دکتر محمدرضا مهری، وکیل پایه یک دادگستری با سابقه قضاوت، دارای وکلای متخصص در حوزه دعاوی مرتبط با دادگاه انقلاب می‌باشد.

جهت دریافت مشاوره از وکیل دادگاه انقلاب موسسه حقوقی مهر پارسیان با شماره‌های موسسه حقوقی مهر پارسیان تماس بگیرید.

چگونه به رای دادگاه انقلاب اعتراض کنیم؟

با توجه به نوع رای صادر شده می‌توان از طریق دادگاه تجدیدنظر یا دیوان عالی کشور اعاده دادرسی نمود.

اعمال ماده ۴۷۷ از رای دادگاه انقلاب چگونه است؟

مانند سایر احکام از طریق دیوان عالی کشور و به دلیل خلاف شرع بودن رای می‌توان اعمال ماده ۴۷۷ نمود.

 

 

 

۵/۵ - (۲۷ امتیاز)

۸ دیدگاه

  • سلام وقتتون بخیر، من راننده شوتی هستم، بیست روز پیش تعزیرات تعدادی جارو برقی قاچاق ازم گرفت که گمرک معادل ۶۰ میلیون تومان ارزش گذاری کرده، ماشینم یه پژو ۴۰۵ بوده که هم سند و هم پلاکش به نام خودمه، الان تعریزات گفته ماشینت مصادره میشه، می‌خوام بدونم ماشینم که قراره مصادره بشه، قیمت گذاری میشه و به خودم می‌فروشنش؟ یا بدون کارشناسی قیمت یک سره به نفع دولت ضبط میشه؟

    • سلام وقت شما بخیر
      خودرو مصادره‌ای با قیمت کارشناسی رسمی به مزایده گذاشته خواهد شد و خود شما هم می‌توانید در مزایده شرکت نمایید. شما می‌توانید قبل از مزایده، درخواست عفو موردی را مطرح نمایید و اگر عفو شما پذیرفته شود خودرو به شما مسترد خواهد شد. برای دریافت اطلاعات بیشتر و مشاوره با وکیل با شماره ۰۹۱۲۰۰۶۷۶۶۲ تماس حاصل فرمایید.

    • سلام وقت شما بخیر
      مطابق رویه قانونی اگر مجازات تعیین شده حبس چندماهه باشد؛ مرجع اعتراض دادگاه تجدیدنظر استان است اما اگر رای صادره حبس بیش از پانزده سال باشد؛ مرجع اعتراض دیوان عالی کشور می‌باشد و فرجام‌خواهی نام دارد.

  • سلام وقتتون بخیر، یکی از بستگان من راننده ترانزیت هستند و ماشین به نام دیگری است، از ماشین ایشان را ۱۲۰ کیلو تریاک ضبط شده، میخواستم بدونم با توجه به اینکه ایشون فقط راننده بودند و اطلاعی از این موضوع نداشتند حکمشون چیه؟ و اینکه ایشون سوء پیشینه هم ندارن . ممنون میشم راهنمایی بفرمایید.

    • سلام وقت شما بخیر
      ایشان مرتکب جرم حمل مواد مخدر شدند و مجازات آن حبس و جزای نقدی و مصادره خودرو (کامیون یا تریلی) ضبط شده به نفع دولت می‌باشد. اما بهتر است در این زمینه با وکیل متخصص در امور کیفری مشورت نمایید. برای دریافت اطلاعات بیشتر و مشاوره با وکیل متخصص با شماره ۰۹۱۲۰۰۶۷۶۶۲ تماس حاصل فرمایید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *