وکیل دادگاه کیفری تهران

وکیل دادگاه کیفری تهران

وکیل دادگاه کیفری تهران


وکیل دادگاه کیفری تهران به روند رسیدگی در محاکم قضایی دادسرا و دادگاه تسلط دارد و با تکیه بر دانش حقوقی خود از موکل خود برای احقاق حق دفاع می‌نماید.

یکی از مسایلی که مردم در کلان شهرها با آن روبرو هستند بحث تذکر و امر به معروف است؛ عموماً در بین خانم‌ها علی‌الخصوص در مترو و اتوبوس دیده شده که درباره حجاب و نوع پوشش با مسایل امر به معروف توسط سایر همشهریان روبرو هستند.

برخی بر این باورند که با سو استفاده نسبت قانون امر به معروف، برخی اشخاص به دنبال یافتن بهانه‌ای برای تاختن به سایر شهروندان هستند.

اما در این خصوص وظیفه بزرگی به عهده رسانه‌ها و ستاد امر به معروف است که آموزش لازم را به مردم در به کارگیری قوانین رعایت نمایند.

متاسفانه دیده شده برخی اشخاص در جایگاه آمر به معروف اقدام به بی احترامی و توهین و حتی زد و خورد با اشخاص می‌پردازند.

از این‌رو فیلم‌ها و کلیپ‌های بسیاری در فضای مجازی دست به دست می‌شود که متاسفانه طعمه برخی رسانه‌های تخریبگر نیز شده است.

وکالت تخصصی پرونده فروش مال غیر

لیکن مردم با علم به قانون در خصوص امر به معروف و نهی از منکر می‌توانند نظم بیشتر به اجتماع ایرانی بدهند؛ در آن سو برخی دیگر هم همه چیز را حریم خصوصی می‌دانند.

مانند نوع پوشش در خیابان، مترو و … و تذکر را به مثابه ورود به حریم خصوصی تلقی می‌نمایند.

اگر مشتاق هستید تا بیشتر با سازوکار امر به معروف و حدود قانونی آن آشنا و از حقوق خود بیشتر در جامعه آگاه بگردید خواندن این مقاله برای شما مفید خواهد بود.

سوالات مهمی که وکیل دادگاه کیفری تهران در این نوشته توضیح خواهند داد:

  • شیوه صحیح و قانونی تذکر دادن زبانی چیست؟
  • آیا اقدام عملی برای امر به معروف توسط اشخاص مجاز است؟
  • بهترین وکیل دادگاه کیفری تهران کیست؟
  • آیا آمر به معروف می‌تواند شخص را مورد مذمت و یا توهین قرار دهد؟

وکیل دادگاه کیفری تهران در خصوص واژه‌های معروف و منکر توضیح دادند:

معروف و منکر عبارتند: از هرگونه فعل (انجام دادن)، قول (بیان) و یا ترک فعل (انجام ندادن) و قولی (بیانی) که به عنوان احکام اولی و یا ثانوی در شرع مقدس و یا قوانین، مورد امر قرار گرفته و یا منع شده باشد.

البته برخی احکام تابع حکم حکومتی است که در احکام حکومتی، نظر مقام ولی فقیه ملاک عمل خواهد بود؛ امر به معروف و نهی از منکر، دعوت و واداشتن دیگران به معروف و نهی و بازداشتن از منکر است.

آیا به بهانه امر به معروف و نهی از منکر می‌شود در زوایای زندگی خصوصی اشخاص ورود کرد؟

امر به معروف و نهی از منکر ناظر به رفتاری است که علنی بوده و بدون تجسس مشخص باشد.

شرایط قانونی امر به معروف و نهی از منکر به چه شکل است؟

وکیل دادگاه کیفری تهران در رابطه با شرایط قانونی امر به معروف و نهی از منکر بیان داشتند؛ مطابق قانون تقسیم‌بندی دقیقی برای موضوع امر به معروف در نظر گرفته شده است تا هرج و مرج ایجاد نشود.

شیوع ایدز در لردگان

لذا مراتب امر به معروف و نهی از منکر، قلبی، زبانی، نوشتاری و عملی است و مراتب زبانی و نوشتاری آن وظیفه آحاد مردم و دولت است.

مرتبه عملی آن در موارد و حدودی که قوانین مقرر کرده تنها وظیفه دولت است و اشخاص نمی‌توانند به بهانه‌های مختلف در مقوله عملی ورود نمایند.

آمران به معروف دقت نمایند:

در اجرای امر به معروف و نهی از منکر نمی‌توان متعرض حیثیت، جان، مال، مسکن، شغل و حریم خصوصی و حقوق اشخاص گردید، مگر در مواردی که قانون اجازه دهد.

آیا امر به معروف بانوان بدحجاب در واگن قسمت بانوان مترو یا اتوبوس قانونی است؟

وکیل دادگاه کیفری تهران در پاسخ به این سوال بیان داشتند: همانگونه که پیشتر گفتیم به بهانه امر به معروف نمی‌توان متعرض حریم خصوصی اشخاص گردید.

اما اماکنی که بدون تجسس در معرض دید عموم قرار می گیرند.

مانند قسمت‌های مشترک آپارتمان ها، هتل ها، بیمارستان ها و نیز وسایل نقلیه مشمول حریم خصوصی نیست و طرح تذکر لسانی با حفظ حرمت و کرامت اشخاص فاقد ایراد است.

اگر در راستای امر به معروف آمر شخصی را مورد توهین یا ضرب و جرح قرار دهد مجازات می‌شود؟

وکیل دادگاه کیفری تهران با استناد به قانون و تفسیر قانون در این خصوص بیان داشتند؛ هیچ شخص یا گروهی حق ندارد به عنوان امر به معروف و نهی از منکر به اعمال مجرمانه از قبیل توهین و افترا، ضرب، جرح و قتل مبادرت نماید؛ مرتکب طبق قانون مجازات اسلامی، مجازات می‌شود.

اگر شخصی را که آمر به معروف است مورد اعمال مجرمانه قرار دهید مجازات شما قابل تخفیف نیست.

مجازات اشخاصی که مبادرت به اعمال مجرمانه نسبت به آمر به معروف و ناهی از منکر نمایند، قابل تخفیف و یا تعلیق نیست و صدور حکم مجازات قابل تعویق نمی‌باشد و چنانچه مجنی ٌ علیه یا اولیای دم از حق خود گذشت نمایند از لحاظ جنبه عمومی جرم مطابق ماده (۶۱۴) قانون مجازات اسلامی و تبصره ماده (۲۸۶) قانون مجازات اسلامی رسیدگی می‌شود و پا برجاست.

وکیل تجدید نظر پرونده کیفری

آیا مردم می‌توانند مسیولین دولت را امر به معروف نمایند؟

مردم از حق دعوت به خیر، نصیحت و ارشاد در مورد عملکرد دولت برخوردارند.

در چارچوب شرع و قوانین می‌توانند نسبت به مقامات، مسؤولان، مدیران و کارکنان تمامی اجزای حاکمیت و قوای سه گانه اعم از وزارتخانه ها، سازمان‌ها، مؤسسات، شرکت‌های دولتی، مؤسسات و نهادهای عمومی غیردولتی، نهادهای انقلاب اسلامی، نیروهای مسلح و کلیه دستگاه‌هایی که شمول قوانین و مقررات عمومی نسبت به آنها مستلزم ذکر یا تصریح نام است، امر به معروف و نهی از منکر کنند.

آیا مردم و یا دولت می‌توانند در اجرای امر به معروف مانع ایجاد نمایند؟

اشخاص حقیقی یا حقوقی حق ندارند در برابر اجرای امر به معروف و نهی از منکر مانع ایجاد کنند.

ایجاد هر نوع مانع و مزاحمت که به موجب قانون جرم شناخته شده است؛ علاوه بر مجازات مقرر، موجب محکومیت به حبس تعزیری یا جزای نقدی درجه هفت می گردد.

در مورد اشخاص حقوقی، افرادی که با سوء استفاده از قدرت یا اختیارات قانونی و اداری از طریق تهدید، اخطار، توبیخ، کسر حقوق یا مزایا، انفصال موقت یا دایم، تغییر محل خدمت، تنزل مقام، لغو مجوز فعالیت، محرومیت از سایر حقوق و امتیازات، مانع اقامه امر به معروف و نهی از منکر شوند؛

علاوه بر محکومیت اداری به موجب قانون رسیدگی به تخلفات اداری، حسب مورد به مجازات بند (پ) ماده (۲۰) قانون مجازات اسلامی محکوم می‌شوند.

آیا شعبه دادگاه خاصی در قانون برای رسیدگی به جرایم امر به معروف در نظر گرفته شده است؟

مطابق قانون قوه قضاییه مکلف است به منظور تسریع در رسیدگی به جرایم موضوع این قانون شعب ویژه ای را اختصاص دهد.

وکیل اعاده دادرسی مواد مخدر

وظیفه آگاه کردن توریست‌ها نسبت به رعایت شئونات اسلامی با کدام مراجع است؟

وفق قانون وزارت امور خارجه، سازمان میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری، سازمان فرهنگ و ارتباطات اسلامی و سایر دستگاه های ذی ربط موظفـند اتباع خارجی را قبل و حین ورود به کشور نسبت به قوانین و مقررات و رعایت شؤون اسلامی آگاه کنند.

اگر به آمر معروف آسیبی در حین انجام عمل برسد دیه به عهده کیست؟

در مواردی که نسبت به آمر (امر کننده) به معروف (خوبی و درستی) و ناهی (نهی کنننده) از منکر جنایتی واقع شود و جانی شناسایی نشود یا در صورت شناسایی به علت عدم تمکّن مالی ناتوان از پرداخت دیه در مهلت مقرر باشد.

در صورت تقاضای دیه از سوی مجنیٌ علیه یا اولیای دم حسب مورد، بعد از صدور حکم قطعی از سوی مرجع صالح قضایی، دیه از بیت المال پرداخت می‌شود.

اگر جانی (جنایت کار) شناسایی شود یا تمکّن مالی پیدا کند، ستاد می‌تواند در صورت اذن (اجازه) مجنیٌ علیه (فردی که از وقوع جرم آسیب دیده) یا ولی وی حسب مورد نسبت به وصول دیه و خسارات مربوطه از طریق محاکم قضایی اقدام نماید.

آیا آمر معروفی که در حین انجام امر به معروف آسیب ببیند ایثارگر محسوب می‌شود؟

وکیل دادگاه کیفری تهران در خصوص ایثارگری این افراد بیان نمودند: هرگاه به فردی که در مقام اجرای امر به معروف و نهی از منکر موضوع این قانون اقدام می‌کند، آسیب جسمی یا جانی وارد شود.

آسیب جسمی و جانی مزبور منطبق با قانون جامع خدمات رسانی به ایثارگران مصوب ۲/۱۰/۱۳۹۱ مجمع تشخیص مصلحت نظام و آیین نامه اجرایی آن احراز و تعیین می‌شود.

احراز شهادت یا جانبازی با پیشنهاد کمیته کشوری متشکل از نمایندگان:

باطل كردن وكالت بلاعزل

قوه قضاییه، نیروی انتظامی، سپاه پاسداران انقلاب اسلامی، بنیاد شهید و امور ایثارگران و ستاد با تشخیص دادگاه صلاحیتدار صورت می‌گیرد.

آیا نیروهای بسیج می‌توانند مردم را امر به معروف نمایند؟

آحاد بسیجیان همانند سایر مردم در چارچوب قوانین نسبت به فرهنگ سازی و اجرای امر به معروف و نهی از منکر می‌توانند در مرتبه زبانی اقدام کند.

البته این امر نافی مسؤولیت ضابطان قضایی بسیج در مواردی که در قانون پیش بینی شده است، نمی‌باشد؛ ستاد امر به معروف و نهی از منکر به عنوان ضابطان امر به معروف و نهی از منکر دوره آموزشی برگزار می‌کند؛ که این اشخاص با ارایه کارت و احراز هویت می‌تواند اقدام عملی نیز بنمایند.

خدمات موسسه حقوقی مهر پارسیان با بیش از ده سال سابقه کاری:

معرفی وکیل دادگاه کیفری تهران

مشاوره حقوقی آنلاین و حضوری با وکیل پایه یک دادگستری متخصص در دادگاه کیفری تهران

تنظیم لوایح جهت دادگاه کیفری یک و دو تهران.

تنظیم شکواییه کیفری و دادخواست حقوقی.

مطالعه پرونده و تنظیم لایحه اعمال ماده ۴۷۷ قانون آیین دادرسی کیفری.

بهترین وکیل دادگاه کیفری تهران کیست؟

وکیلی که به صورت تخصصی و حرفه‌ای به پذیرش و تنظیم لایحه در دعاوی کیفری می‌پردازد.

وکیل کیفری دادگاه تهران در چه مواردی قبول پرونده می‌کند؟

در امور کیفری همچون کلاهبرداری، فروش مال غیر، خیانت در امانت، اختلاس، ارتشا، پولشویی، رابطه نامشروع و…

 

 

راه‌های ارتباطی با دفتر وکیل محمد رضا مهری

۰۲۱-۸۸۶۶۳۹۲۵

۰۲۱-۸۸۶۶۳۹۲۶

۰۲۱-۸۸۶۶۳۹۲۷

۰۲۱-۸۸۶۶۳۶۲۸

۰۲۱-۸۸۷۹۵۴۰۸

۰۲۱-۸۸۷۹۶۱۴۳

شماره موبایل وکیل دادگاه کیفری تهران

۰۹۱۲۰۰۶۷۶۶۱

۰۹۱۲۰۰۶۷۶۶۲

۰۹۱۲۰۰۶۷۶۶۳

۰۹۱۲۰۰۶۷۶۶۴

۰۹۱۲۰۰۶۷۶۶۵

۰۹۱۲۰۰۶۷۶۶۹

درخواست وقت مشاوره با محمدرضا مهری، مدیر موسسه حقوقی مهر پارسیان، از طریق شماره های اعلامی امکان پذیر است.

نشانی دفتر وکالت تخصصی کیفری تهران

تهران- میدان ونک- گاندی جنوبی- خیابان ۱۴- پلاک۱۴- طبقه۴- واحد ۹- دفتر وکالت محمدرضا مهری

دفتر وکیل دادگاه کیفری تهران

۵/۵ - (۳۳ امتیاز)

۴ دیدگاه

  • سلام آقای وکیل من ماه قبل یک خانم بی حجابی تو کوچه دیدم و به ایشون تذکر دادم حجابش رعایت کنه و ایشون اعتنا نکرد من بار دوم گفتن و ایشون حمله کرد سمت و من هل داد متاسفانه دستم زیر بدنم موند و از دوجا دستم شکسته و این مدت حتی نتونستم کار کنم و کلی هزینه کردم میخوام بدونم تکلیف دیه من چیه تا از همسایه ها این خانوم دورادور میشناسن و گفتن اصلا وضع مالی زندگیش خوب نیست

    • سلام وقت شما بخیر
      در صورت شناسایی فردی که آسیب زده است، اگر به علت عدم تمکّن مالی ناتوان از پرداخت دیه در مهلت مقرر باشد، در صورت تقاضای دیه از سوی مجنیٌ بعد از صدور حکم قطعی از سوی مرجع صالح قضایی، دیه از بیت المال پرداخت می‌شود.

  • سلام آقای مهری من برادرم زمینی که مال من بوده رو فروخت به برادر خانوم خودش من بهش وکالت داده بودم تا کارهای سند گرفتن زمین انجام بده نه اینکه بفروش الان چطور میتونم ازش شکایت کنم؟

    • سلام وقت شما بخیر
      ابتدا باید مورد وکالتنامه بررسی شود اگر حق فروش طی وکالتنامه به وی داده شده باشد طرح ادعای کیفری نتیجه بخش نخواهد بود و وکالتنامه در خصوص اینکه مورد از مصادیق فروش مال غیر محسوب شده می‌شود یا خیر تعیین کننده خواهد بود.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *