وکیل دیوان عدالت ونک

وکیل دیوان عدالت ونک

وکیل دیوان عدالت ونک


امروز با موضوع معرفی وکیل دیوان عدالت محدوده ونک و بررسی شرایط تقاضای ابطال مصوبات در دیوان عدالت اداری با شما خواهیم بود.

جهت شکایت در دیوان عدالت اداری و یا هر مرجع قضایی دیگری، داشتن سمت و اختیار قانونی طرح دعوا، از اولین شرایط محسوب می شود.

اما تصویب آیین نامه های خلاف قانون توسط دولت و دستگاه‌هایی که شکایت از عملکرد آنها در صلاحیت دیوان عدالت اداری قرار داده شده است، می تواند این حق را برای هر ذینفعی ایجاد کند تا با طرح دعوای ابطال این گونه از مصوبات در دیوان عدالت ادرای، موضوع را به چالش بکشد.

موسسه حقوقی و داوری بین المللی طلیعه عدالت و مهر پارسیان با هدف دسترسی آسان آحاد مردم به خدمات مشاوره حقوقی مناسب با وکلای متخصص، اقدام به درج مطالبی درباره نحوه طرح شکایت در دیوان عدالت اداری نموده است.

نکات مهم در معرفی وکیل دیوان عدالت اداری ونک

برای جستجوی بهترین وکیل دیوان عدالت اداری محدوده ونک و گاندی چه باید کرد کرد؟

هزینه وکیل جهت طرح شکایت در دیوان عدالت اداری چگونه تعیین می شود؟

ویژگی‌های بهترین وکیل دیوان عدالت اداری در تهران و شهرستانها چیست؟

چه کسی حق شکایت در دیوان و ابطال مصوبات را دارد؟

در اصل 170 قانون اساسی مقرر شده قضات مکلفند از اجرای تصویب نامه ها و آیین نامه های دولتی که مخالف با قوانین و مقررات اسلامی یا خارج از حدود اختیارات قوه مجریه (اجرایی) است خودداری کنند و هر کس می تواند ابطال این گونه مقررات را از دیوان عدالت تقاضا کند.

مشاوره حقوقی وکلای عدل جویان

در این اصل مقرر داشته «هرکس» می تواند شکایت کند و در اصل 173 دیوان را معرفی کرده و گفته رسیدگی به شکایات، تظلمات و اعتراضات مردم. این که منظور از مردم کیست و منظور از هر کسی چه کسی است، اختلاف است.

 آیا هر کسی که در اصل 170 بیان شده با اصل 173 متفاوت است؟

شاید تعارض بین اصل 170 و 173 به وجود آید در اصل 170 اجازه می‌دهد همه شکایت کنند و در اصل 173 محدود به «مردم» می‌شود.

در رفع تعارض باید گفت که اصل 170 در ارتباط با صلاحیت هیأت عمومی است در نتیجه هر کس دلالت بر همه اشخاص دارد و اصل 173 چون راجع به کلیت دیوان است به «مردم» اشاره دارد و تعارضی وجود ندارد.

متناظر اصل 173 در ماده 1 قانون دیوان عدالت اداری سال 1392 و متناظر (مطابق نظر) اصل 170 در بند 1 ماده 12 همین قانون به شکایتی که اشخاص حقیقی (انسان) یا حقوقی (مانند موسسه و شرکت)از آیین نامه ها مطرح می کنند اشاره دارد.

آیا امکان اعتراض به مصوبات شوراها در هیأت عمومی دیوان عدالت اداری وجود دارد؟ (طرف دعوای شکایت ابطال مصوبات)

با عنایت به اصول 170 و 173 قانون اساسی در این خصوص دو دیدگاه ارائه شده است.

الف) دیدگاه صلاحیت:

منظور از صلاحیت این است که دادگاه بر اساس اختیاری که قانون به آن داده است، توانایی و صلاحیت رسیدگی به چه دعاوی و پرونده‌هایی دارد.

آنچه در صلاحیت هیأت عمومی دیوان عدالت اداری می باشد امکان ابطال «مقررات شهرداری» است و مقررات شهرداری را هم شورای شهر تصویب می کند در نتیجه دیوان عدالت صالح به رسیدگی است.

شکایت از دندانپزشک

دیوان عدالت اداری در رویه خود این دیدگاه را اتخاذ نموده است.

ب) دیدگاه عدم صلاحیت

شورای شهر جزء هیچ یک از مراجعی که در صلاحیت دیوان ذکر شده نمی باشد.

مقررات شهرداری هم باید مقرراتی باشد که خود شهرداری تصویب می کند نه مقرراتی که برای شهرداری توسط مرجع دیگر تصویب می شود اگر بنا بود منظور شورای شهر باشد صراحتاً آورده می شد.

وکیل دیوان عدالت اداری محدوده ونک

برای دریافت مشاوره  با وکیل پایه یک دادگستری متخصص دیوان عدالت اداری محدوده ونک، همه روزه با شماره‌های زیر تماس حاصل فرمایید.

شماره دفتر وکیل دیوان عدالت اداری ونک

021-88663925

021-88663926

021-88663927

021-88663628

021-88799562

021-88795408

021-88796143

شماره همراه جهت تعیین وقت با وکیل دیوان عدالت اداری

09120067665

تعیین وقت مشاوره حضوری با وکیل پایه یک دادگستری، درخواست مطالعه پرونده توسط وکیل پایه یک دادگستری، درخواست وقت مشاوره با محمدرضا مهری، مدیر موسسه حقوقی مهر پارسیان، از طریق مدیر داخلی دفتر گروه وکلای مهر امکان پذیر است.

09120067669

موسسه حقوقی مهر پارسیان

 

امتیاز دهی به مقاله

1 دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *