وکیل شکایت از هتل و مهمانسرا

وکیل شکایت از هتل و مهمانسرا

وکیل شکایت از هتل و مهمانسرا


امروز با معرفی وکیل شکایت از هتل و مهمانسرا با شما هستیم.

حالا که تب مسافرت‌های نوروزی به نقطه اوج خودش رسیده است  با موضوع وکیل شکایت از هتل و مهمانسرا  با شما همراه هستیم، تقریبا برای بیشتر اشخاص قواعد هتل ها گیج کننده‌اند، هتل ها، در عین حال که می توانند امن باشند، خطرناک نیز هستند، جایی دور از خانه که به شدت غریبه و بیگانه به نظر می‌رسد و تلاش هتل‌ها نیز از همین جا آغاز می‌شود.

تمام سعی هتلداران بر این است تا فضایی را برای شما آماده سازند که حس خانه و آرامش آن را داشته باشد. در این راه آنها دست به کارهای متفاوتی می‌زنند اما تمام این فعالیتها را برای شما آشکار نمی کنند. در کنار این نکات، مواردی نیز هستند که به وجهه و برند هتل آسیب می‌زنند و تبلیغات پرشمار آنها را زیر سوال می برند. عموما نمی‌توان راهی پیدا کرد تا از آنچه در پشت پرده هتل ها اتفاق می افتد مطلع شد .

وکیل کلاهبرداری در تهران

نکات مهم وکیل شکایت از هتل و مهمانسرا 

  • چگونه هتل را کنسل کنیم و خسارت پرداخت ننماییم؟
  • آیا ستاره‌های هتل مبنای خاصی دارد و دروغین بودن آن جرم است؟
  • آیا می‌توان زن بارداری که تبعه کشور دیگری است در هتل پذیرفت؟

از هتل ها چگونه می‌توان شکایت کرد ؟

در خصوص عدم رعایت نظامات و کیفیت تا حدی که موجب خسارت غیر قابل مسامحه نشده است می‌توانید به اتحادیه‌ها شکایت نمایید.

اگر دچار خسارت مالی شده اید از سوی هتل می‌توانید به محاکم حقوقی شکایت نمایید من جمله شورای حل اختلاف محل هتل.

اگر جرایم کیفری از ناحیه هتل و هتلداران علیه شما صورت پذیرفته است به دادسرای محل هتل شکایت نمایید.

آیا دریافت خسارت کنسلی رزرو اتاق  هتل قانونی است؟

این امر از منظر قانون مدنی مساوی با فسخ می‌باشد و اما عباراتی که در قرارداد گنجانده شده می‌تواند مسیر را تغییر دهد، پیشنهاد ما برای جلوگیری از زیان ناشی از کنسلی هتل این است که هتل ها برای اینکه دچار خسارت‌های ناشی از فقدان مسافر شوند سعی بر این دارند تا در صورت کنسل شدن رزرو اتاق مبلغی را از این بابت کسر نمایند، پیشنهاد می‌شود برای فرار از این تله ها ابتدا به خوبی قرارداد را مطالعه نمایید و در صورتی که مفاد قرارداد علیه شما بود از طریق این ترفند اتاق خود را کنسل نمایید.

۱- با پذیرش  هتل تماس بگیرید و رزرواسیون خود را تا چند روز به عقب بیاندازید.

۲- بعد از اینکه چند ساعت گذشت، دوباره تماس بگیرید و درخواست کنید تا رزروی که به چند روز بعد انتقال داده اید را لغو کنند.

در واقع خیلی راحت، با انجام این کار به هتل زمانی برای کنسلی جدید در تاریخی جدید می‌دهید و هتل مجبور است برای باز کردن رزرو جدیدی سپرده شما را خالی کند.

وکیل مشاوره حقوقی ملکی

آیا قراردادهای ارزان هتل که در شبکه‌های اینترنتی ارائه می گردد مساوی با اتاق های بد و نازل است؟

با اینکه هتل ها کمترین سود را از رزروهایی که از طریق تخفیف‌های سایتهای اینترنتی انجام می‌شود به دست می آورند، اما رزرو اتاق به این شیوه باز هم برای آن ها سود به همراه دارد. این راهی است که می توانند بدترین اتاق هایشان را اجاره بدهند.

بدانید که بهترین اتاق ها برای افرادی است که درست مخالف این عمل می کنند و از داخل هتل اقدام به رزرو جا می کنند. طبقات بالاتر، سوئیت های که در گوشه های هتل قرار دارند و اتاق های آرامتر اغلب نصیب این مشتریان می شود.

لذا پیشنهاد می‌شود در هر صورت از رزور حضوری با رویت محل استفاده نمایید.

اگر هتلی ستاره‌های کاذب و دورغین نصب نماید جرم است؟

پاسخ به این پرسش مثبت است و شکات می‌توانند با توجه به این مانور متقلبانه تحت عنوان کلاهبرداری از هتل مذکور شکایت نمایند.

کسب ستاره برای هتل ها الزامات و استانداردهایی دارد که با عمل به آن هتلداران می‌توانند تعداد مشخصی از این ستاره ها را بر سردر هتل خود نصب کنند. البته این استانداردها و الزامات در تمام کشورها و اتحادیه های اقتصادی و بین المللی یکسان نیست و تفاوتهایی با هم دارد ولی هر هتل باید حداقل استاندارهای ستاره هایی که ادعا می کند را داشته باشد.

اما برخی مواقع خلاف این اتفاق می افتد و هتل ها با کلک و شیوه های خاصی این استانداردها و الزامات را دور می زنند و آن خدماتی که باید را ارائه نمی‌کنند. برای مثال هتلی در ایتالیا می تواند به سادگی و با داشتن یک پذیرش ۲۴ ساعته، اتاق هایی با ۱۶ مترمربع مساحت و مسئول پذیرشی که به سه زبان صحبت می کند ۵ ستاره دریافت کنند و یک ستاره از این ستاره ها به دلیل تعویض ملافه هفته ای یکبار است، در حالیکه بسیاری هتل های پنج ستاره در کشوهای دیگر امکاناتی بیشتر دارند. پس چنانچه ستاره‌های هتل با خدمات تطابق نداشته باشد شما می‌توانید از این جهت به محاکم شکایت نمایید.

قصور در انجام وظیفه پزشکی چه مجازاتی دارد؟

حقوق گردشگر در هتل شامل چه مواردی است؟

وقتى یک گردشگر یا مهمان در هتلى سکونت مى‌کند، مسئولان هتل موظف‌اند اطلاعاتی در اختیار او قرار دهند. این دانسته‌ها بخشی از حقوق گردشگر را تشکیل می‌دهد و باید از سوی هتل‌دار در اختیار گردشگر قرار گیرد.

این اطلاعات شامل این موارد می‌شود: اتاق‌ها و نحوه استفاده از امکانات هتل، نحوه آشنایی با اماکن متبرکه، موزه‌ها، ییلاق‌ها، آثار تاریخى، بوستان‌ها و گردشگاه‌ها، کتابخانه‌هاى مهم و امثال آنها و همچنین نشانى‌ها، فاصله‌ها و نحوه دسترسی به وسایل نقلیه است.

گردشگر باید فاصله هتل تا فرودگاه یا ایستگاه راه‌آهن و زمان لازم براى رفت‌وآمد را بداند و مطلع شود که به چه طریقى مى‌تواند براى گردش در شهر یا رفتن به جاهاى دیدنى، خودرو کرایه کند.

از دیگر اطلاعاتی که باید در اختیار مسافر قرار گیرد می‌توان این موارد را ذکر کرد: طرز کار و استفاده از دستگاه تهویه مطبوع، اینکه برق هتل چند ولت است، طرز کار کلیدهاى تهویه چگونه است، ساعت کار رستوران و سایر قسمت‌هاى هتل (به طور دقیق)، امانت‌هایش را به کجا باید بسپرد، آیا آب دستشویى آشامیدنى است یا خیر، ساعت تخلیه اتاق چه موقعى است، پیشخدمت را چگونه مى‌توان احضار کرد، زمانی که تلویزیون هتل برنامه دارد و…

همچنین مسافر باید بداند زمان لازم براى شست‌وشوى لباس‌هاى کثیف و برگردانیدن مجدد آنها چه زمانی است و آیا همراه داشتن حیوان مجاز است یا نه و ورود به چه بخش‌هایی از هتل برای کودکان ممنوع است.

میهمانان و گردشگران چه قوانینی را باید در هتل رعایت نمایند؟

بعضی قوانین هم وجود دارد که گردشگر باید در هتل رعایت کند. البته این موارد را نیز هتل باید به اطلاع مسافر برساند. بعضی از این قوانین شامل موارد زیر می‌‌شود:

مراجع حل اختلاف مالیاتی

پوشش مناسب در لابی هتل الزامی است؛

کوبیدن در و ایجاد سروصدا در هتل ممنوع است؛

سُر خوردن و پریدن از روی پلکان و نرده‌ها ممنوع است؛

آوردن هر گونه حیوان به هتل ممنوع است؛

استفاده از دمپایی در لابی هتل ممنوع است؛

پهن کردن لباس روی آباژور در اتاق ممنوع است؛

هر گونه چک شخصی قابل قبول نیست؛

پذیرش مهمان باردار بعد از هفت ماهگی در هتل ممنوع است؛

همراه داشتن مدارک شناسایی در هتل الزامی است؛

کشیدن سیگار در لابی هتل ممنوع است.

آیا بستگان می‌توانند در هتل‌ها از اتاق یکدیگر بدون هماهنگی استفاده نمایند؟

بستگان و اقوام شما که در هتل اقامت دارند، نمی‌توانند از اتاق شما استفاده کنند، مگر با گرفتن اجازه از پذیرش و با ارائه کارت شناسایی.

آیا استفاده از وسایل پخت و پز در هتل مجاز است؟

استفاده از هر گونه وسایل پخت و پز در اتاق مهمان ممنوع است و آوردن هر گونه غذا از بیرون هتل نیز مجاز نیست.

هتل داران در خصوص اعلام قیمت اتاق ها چه وظیفه قانونی‌ای دارند؟

هتل‌داران به جز ارائه اطلاعات، باید فعالیت‌های دیگری را نیز به حکم قانون انجام دهند، مثلاً قیمت مصوب با امکانات قابل قبول برای اتاق یا سوئیت باید در معرض نمایش و دید مهمانان باشد؛ هر اتاق باید شماره یا نام مخصوص به خود را داشته باشد؛ توصیه‌های ایمنی باید در اتاق خواب تمامی مهمانان به دو زبان فارسی و انگلیسی وجود داشته باشد؛

ابعاد اتاق های هتل باید به چه میزان باشد؟

هر اتاق یک‌نفره نباید کمتر از ۹ متر مربع باشد؛ ارتفاع سقف اتاق باید ۴/۲ متر باشد؛ حداقل باید یک پنجره با شیشه شفاف و نور مناسب و نور طبیعی و تهویه مناسب در اتاق وجود داشته باشد.

وظایف سازمان تامین اجتماعی

اگر به هتل های خارج از کشور ایران  عزیمت نموده اید و با مشکلاتی روبرو شدید این عبارات کمک شما خواهد کرد

پنجره شکسته.

The window is broken.

سقف چکه می کنه.

۱The roof is leaking.

شیر آب چکه می کنه.

The faucet is dripping.

کاشی ترک خورده.

The tile is cracked.

فاضلاب توالت گرفته.

The toilet is stopped up.

آب گرم کن کار نمی کنه.

The water heater is not working.

آب از سینک میریزه.

The sink is overflowing.

برق رفته.

The power is out.

لوله ها یخ زده اند.

The pipes are frozen.

قفل در شکسته.

The lock is broken.

وکیل شکایت از هتل و مهمانسرا

اگر نیاز به خدمات مشاوره حقوقی و داوری در مباحث جرایم هتل ها و یا سایر موارد دارید جهت مشاوره تلفنی و حضوری با وکیل پایه یک دادگستری در خصوص موضوعات کیفری، حقوقی، ملکی، خانواده، مطالبه مهریه، نفقه، و …مشاوره آنلاین با وکیل پایه یک دادگستری، مطالعه پرونده توسط وکیل پایه یک دادگستری، از روزهای شنبه تا چهارشنبه از ساعت۹ الی ۱۹ و روزهای پنجشنبه از ساعت ۹ الی ۱۵ با موسسه حقوقی بین المللی مهر پارسیان تماس بگیرید.

  • ۰۲۱-۸۸۷۹۹۵۶۲
  • ۰۲۱-۸۸۷۹۵۴۰۸
  • ۰۲۱-۸۸۷۹۶۱۴۳

در صورت ضرورت و فوریت موضوع و درخواست وکیل خارج از ساعات یاد شده با شماره همراه اعلامی تماس حاصل فرمایید.

۰۹۱۲۰۰۶۷۶۶۵

گروه وکلای مهر 

امتیاز دهی به مقاله

۲ دیدگاه

  • با سلام و خسته نباشید
    اینجانب به همراه خانواده در تاریخ ۱۴۰۱/۱۲/۱۷ به مدت ۳ شب هتل شهریار قشم را رزرو کردم .وسایلم را فرامش کنم ببرم . همان شب باپذیرش صحبت کردم. ولی متاسفانه از رئیس هتل شکایت دارم . نه اینکه به من جواب درستی ندادند بلکه بنده را تحدید و فوش دادند.مسئول هتل چه وظایفی دارد؟ با ادب و احترام به مشتری پاسخ دهد،امانت داری ،برنامه ریزی، سازماندهی، هماهنگی و کنترل تمامی خدمات هتل می باشد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *