وکیل شکایت از پزشک زنان

وکیل شکایت از پزشک زنان

وکیل شکایت از پزشک زنان


امروز با معرفی وکیل شکایت از پزشک زنان با شما همراه هستیم.

وجود پزشکان متعهد و متخصص در یک جامعه، تامین کننده  نعمت سلامتی برای شهروندان است که توسط پیامبر گرامی اسلام تبیین شده است. امنیت و سلامتی دو نعمتی است که بسیار حایز اهمیت می باشند. تامین سلامت مردم، در دست پزشکان متعهد و کار بلد هر کشوری است. درمان بیماران نیازمند به صورت رایگان، کار در مناطق محروم و خطر ابتلا به بیماری حین طبابت از جمله سختی های حرفه پزشکی محسوب می ‌شود.

در این میان افرادی هستند که ناخواسته و بنا به اشتباه و قصور پزشکی، ممکن است حین درمان بیمار، آسیب های بدنی و روحی به بیمار وارد آید که بر اساس قانون مجازات اسلامی و قانون مسئولیت مدنی، مجازات پزشک و مسئولیت وی در جبران خسارت واضح بوده و نیازی به توضیح ندارد.

یکی از مهمترین و پرمخاطره ترین حرفه هایی که مردم همه اقشار، روزانه با آن سر و کار دارند،  حرفه پزشکی  است. در این میان، وقایع زیادی باعث می شود  تا مردم از پزشکان خود ناراضی باشند و یا آنها را در اتفاق ناگواری مقصر بدانند. در ادامه سعی خواهیم کرد به طور کامل درباره این موضوع اطلاعات کاملی را در اختیار شما قرار دهیم.

وکیل امور بانکی متخصص و با تجربه

آیا پزشکان در قبال انجام کار خود دارای مسئولیت می باشند؟

پزشکان دارای چهار نوع مسئولیت هستند که ابتدا مسئولیت اخلاقی است که گستره وسیع تری دارد.

دوم

مسئولیت مدنی است  که شامل مسئولیت قراردادی و مسئولیت قهری می شود. مسئولیت قراردادی به لحاظ اجرا ننمودن مفاد تعهدی که ناشی از قرارداد است به وجود می آید، مانند قراردادی که فی مابین بیمار و پزشک و یا بیمار با بیمارستان و یا کلینیک منعقد می شود و مسئولیت قهری مربوط به نظم عمومی است و هرگونه توافق میان طرفین برای از بین بردن آن ممکن نیست.

سوم  مسئولیت کیفری یا جزایی پزشک است که  پزشک باید مرتکب یکی از جرایم مطرح در قانون شده باشد و در آن صورت شخص انجام دهنده کار به یکی از مجازاتهای مقرر محکوم خواهد شد و در آخر مسئولیت انتظامی یا حرفه‌ای است، مسئولیتی که پزشکان براساس قراردادهای حرفه‌ای در برابر سازمان نظام پزشکی از آن برخوردارند.

قصور پزشکی چیست؟

قصور پزشکی یعنی درمانی که بر طبق استانداردهای پذیرفته شده پزشکی نباشد و منجر به فوت یا نقص عضو گردد که بنا به تبصره ۳ ماده  ۲۹۵ قانون مجازات اسلامی در حکم جرم شبه عمد تلقی می شود و طبق ماده ۳۳۶ قانون مجازات اسلامی ۴ جزء دارد:

  1. بی مبالاتی: ترک کردن عملی است که از نظر علمی و فنی، انتظار انجام آن از پزشک میرود ولی انجام نگرفته است.
  2. بی احتیاطی: یعنی این که عملی انجام گرفته است که از نظر علمی و اصول پزشکی نبایستی انجام میگرفت. بی احتیاطی برخلاف بی مبالاتی است.
  3. نداشتن مهارت: یعنی پزشک مهارت علمی و فنی لازم برای انجام کار ویژه را نداشته باشد.
  4. رعایت نکردن مقررات دولتی: به معنای آن است که به آیین نامه‌ها و بخشنامه ها و دستورالعملهای مقامات اداری مافوق، نظام پزشکی، وزارت بهداشت و درمان و آموزش پزشکی که حاکم بر اشتغال بر حرفه پزشکی است توجه نمی شود.
وکیل شورای حل اختلاف شمال تهران

تخلفات و جرایم پزشک زنان شامل چه مواردی می شود؟

  1. تخلفات انتظامی پزشکان که مهمترین موارد آن عبارتند از: به کار نبردن حداکثر تلاش ممکن جهت معالجه و درمان و سهل انگاری در انجام وظیفه وعدم رعایت موازین علمی ، شرعی و قانونی و افشا نمودن اسرار و نوع بیماری و انجام اعمال خلاف شئون پزشکی و جذب بیمار از طریق تبلیغات گمراه کننده و موارد دیگر
  2. جرایم ناشی از اعمال پزشکی: در این نوع جرایم علاوه بر شخصیت مرتکب که به حرفه پزشکی اشتغال دارد فعل زیانبار باید یک عمل پزشکی و درمانی تلقی شود. ارتکاب قتل عمد، صدمات بدنی و قتل ترحم آمیز و سقط جنین از عناوین مهمترین عناوین مجرمانه ناشی از اعمال پزشکی محسوب می شوند.

برای شکایت به چه نهادهایی می توان مراجعه نمود؟

برای شکایت از پزشک خطا کار می توان از سه طریق اقدام کرد:

  1. دادسرای ویژه رسیدگی به جرایم پزشکی: که مردم می توانند برای رسیدگی به مشکلات و پروندههای قضایی خود در رابطه با قصور و تخلفات پزشکی در هر سطحی به آنجا مراجعه کنند و از این طریق می توانند دیه، و خسارات وارد شده را مطالبه کرده و اگر پزشک مرتکب قصور شده باشد مجازات او را هم از دادگاه بخواهند.
  2. شورای حل اختلاف (ویژه امور بهداشت): که رسیدگی و حل و فصل اختلافات اعضای جامعه پزشکی با یکدیگر و همچنین اختلافات جامعه پزشکی با سایر اشخاص اعم از حقیقی یا حقوقی در صورتیکه مبلغ خواسته یا محکوم به کمتر از ۵میلیون تومان باشد و یا در صورتیکه هر دو طرف در خصوص ارجاع پرونده به شورا توافق داشته باشند ،در صلاحیت آن می باشد.
  3. سازمان نظام پزشکی: که تخلفات اداری و انتظامی پزشکان را مورد رسیدگی قرار می دهد و نتیجه آن برخورد انتظامی با پزشک خواهد بود که طیف وسیعی از اقدامات از توبیخ کتبی تا لغو پروانه طبابت به شکل دائمی را در بر می گیرد.
تحصیل پزشکی در آفریقای جنوبی

متن نمونه شکایت از پزشک

شاکی: خانم/ آقا ، فرزند ، به شماره شناسنامه: و شماره ملی:،صادره از:، شیعه، مجرد،

به نشانی:

مشت کی عنهم: دکتر، خانم/ آقا ، خانم، خانم/آقا دکتر ، کادر درمانی بیمارستان– دکتر و، بیمارستان.

وکلای شاکی:

آقا/خانم فرزند به شماره شناسنامه  و شماره ملی صادره از تهران، متاهل، شیعه به نشانی:

موضوع: قصور پزشکی منجر به صدمه بدنی غیر عمدی.

محل و تاریخ وقوع جرم:

معاون محترم دادستان و سرپرست دادسرای جرایم پزشکی

با سلام و احترام، به وکالت از سرکار خانم/ آقا به شرح ذیل از …به دلیل قصور پزشکی منجر به صدمه بدنی ….، شکایت دارم و تقاضای رسیدگی و تعقیب کیفری دارم.

در آخر

اینکه خیلی وقت‌ ها بیماران پیش از طرح دعوا، سر وقت پزشک رفته و ایجاد سر و صدا و آبروریزی و فحاشی  میکنند که همه اینها از مصادیق اعمال مجرمانه است. پس در موارد اختلاف با پزشک معالج تان حواس تان باشد که قطعا به دلیل دشواری علم پزشکی در صلاحیت بیمار نیست که درباره درستی یا نادرستی عملکرد پزشک اظهار نظر کند و البته رابطه بین بیمار و پزشک، بیش از آنکه یک قرارداد مالی یا خرید خدمت یا اجاره شخص باشد، یک رابطه انسانی است و پزشک به طور معمول در امر درمان قصد آسیب به بیمار را ندارد و یک حادثه بوده است لذا نباید زود قضاوت کرد و به صورت جانی با یک پزشک برخورد نمود و کار های خود را به وکیل شکایت از پزشک زنان واگذار نمایید.

برای مشاوره حقوقی با وکیل پایه یک دادگستری با سابقه قضایی، همه روزه از ساعت‌های ۱۹ الی ۹ و پنجشنبه‌ها ۱۵ الی۹  با شماره‌های زیر تماس حاصل فرمایید.

وکیل متخصص جرایم دارویی

راه‌های ارتباطی با دفتر وکیل محمد رضا مهری

۰۲۱-۸۸۶۶۳۹۲۵

۰۲۱-۸۸۶۶۳۹۲۶

۰۲۱-۸۸۶۶۳۹۲۷

۰۲۱-۸۸۶۶۳۶۲۸

۰۲۱-۸۸۷۹۵۴۰۸

۰۲۱-۸۸۷۹۶۱۴۳

شماره های همراه وکیل شکایت از پزشک زنان

۰۹۱۲۰۰۶۷۶۶۱

۰۹۱۲۰۰۶۷۶۶۲

۰۹۱۲۰۰۶۷۶۶۳

۰۹۱۲۰۰۶۷۶۶۴

۰۹۱۲۰۰۶۷۶۶۵

۰۹۱۲۰۰۶۷۶۶۹

درخواست وقت مشاوره با محمدرضا مهری، مدیر موسسه حقوقی مهر پارسیان، از طریق شماره های اعلامی امکان پذیر است.

۵/۵ - (۱۴ امتیاز)

امکان ارسال دیدگاه وجود ندارد!