وکیل شکایت ضرب و جرح عمدی

وکیل شکایت ضرب و جرح عمدی

وکیل شکایت ضرب و جرح عمدی


امروز با موضوع وکیل ضرب و جرح عمدی یا همان کتک کاری با شما همراه هستیم.

در بررسی و بازخوانی یک پرونده با موضوع ضرب و جرح عمدی متوجه شدیم شخصی در یک شب سرد زمستانی مورد حمله سه نفر ضارب قرار گرفته است و دچار جراحتی نیز شده اما به دلیل عدم توانایی مضروب در انتساب دلایل نسبت به متهمین، وی نتوانست هیچیک از ضاربین را در دادگاه محکوم نماید.

نکته جالب آنکه در مرجع تجدیدنظر وکیل شخص مضروب توانست با استفاده از اظهارات خود متهمین و شهود صحنه هر سه نفر را در دادگاه محکوم نماید از این رو به اهمیت حضور وکیل در پرونده‌های کیفری پی می‌بریم،در غالب پرونده‌های کیفری خط به خط اظهارات اصحاب دعوی کیفری می‌تواند در سرنوشت دعوی موثر باشد و در این وادی نباید نقش وکلا را نادیده گرفت، در دعاوی کیفری وکلا با صرف ساعت‌ها وقت تمام محتویات پرونده را مو به مو بررسی می‌نماید و در پروسه پیچیده اکتشاف دلیل تنها وکلای ماهر می‌توانند به اینگونه مسائل فائق آیند.

نکات مهم  وکیل شکایت ضرب و جرح عمدی

  • ضرب و جرح به چه معنا است؟
  • چه مجازاتی در انتظار ضاربان عمدی است؟
  • شرکت در دعوا و کتک کاری جرم است؟
وکیل دادسرای فرودگاه تهران

در متون کیفری ضرب به چه معنا است؟

ضرب در لغت به معنای زدن مثل،شکل،نوع و صنف از چه چیزی است.در اصطلاح پزشکی ضرب به صدمات و آسیب‌هایی اطلاق می‌شود که بدون از هم گسیختگی ظاهری نسجی و جاری شدن خون ایجاد می‌گردد. تورّم،کوفتگی،سرخی،کبودی، سیاهی، و پیچ خوردن مفاصل بدون شکستگی، تجّمع خون در بافت‌ها، خون مردگی که همان به صوت کبودی و سیاه شدن تظاهر می‌کند، آثار ضرب بوده و گاهی ضربات شدید توام با شکستگی و آسیب‌های احشایی یا ضایعات مغزی است.

در مفهوم کیفری ضرب به هر صدمه وارده به انسان گفته می‌شود که مستقیم یا غیر مستقیم به صورت زدن یا تصادم و یا برخورد و تلاقی شدید حاصل می‌شود،گرچه هیچ اثر زخم و کوفتگی باقی نگذارد ولی ضربه معمولاً منتهی به سرخی، کبودی، و سیاهی بدن می‌گردد.

ضرب به چه اشکالی به وقوع می‌پیوندد؟

ایراد ضرب ممکن است بالمباشره با مشت لگد و با تمام سنگینی بدن و امثال آن باشد یا به واسطه هر آلت و جسم دیگر مانند چوب و چماق  و … آنچه مسلم است ضربه مستلزم تاثیر و تاثر مادی در بدن مضروب است.

جرح به چه معناست؟

جرح در لغت به معنای زخم زدن است و از نظر پزشکی قانونی به مواردی گفته می‌شود که بافتهای بدن از هم گسیخته شود و اغلب توام با خونریزی است و از نقطه نظر فنی جرح هر ضایعه‌ای است که با عوامل و وسایل مکانیکی یا فیزیکی یا شمیایی در اعضا و نسوج بدن انسانی حادث شود، اعم از اینکه آن ضایعه، درونی باشد .

وکیل مشاوره حقوقی ملکی

چه مجازاتی در انتظار شرکت کنندگان در کتک کاری‌های جرحی و غیر جرحی است؟

هرگاه عده‌ای با یکدیگر منازعه نمایند هر یک از شرکت کنندگان در نزاع حسب مورد احتمال دارد به یکی از سه مجازات ذیل محکوم شود :

۱- در صورتی که نزاع منتهی به قتل شود به حبس از یک تا سه سال.

۲- در صورتی که منتهی به نقص عضو شود، به حبس از یک تا سه سال.

۳- در صورتی که منتهی به ضرب و جرح شود، به حبس از سه ماه تا یک سال.

چه مجازاتی در انتظار ضاربان است؟

طبق قانون هرکس عمدا به دیگری جرح یا ضربی وارد آورد که‌موجب نقصان یا شکستن یا از کار افتادن عضوی از اعضا یا منتهی به‌مرض دایمی یا فقدان یا نقص یکی از حواس یا منافع یا زوال عقل‌مجنی‌علیه گردد در مواردی که قصاص امکان نداشته باشد چنانچه‌اقدام وی موجب اخلال در نظم و صیانت و امنیت جامعه یا بیم‌تجری مرتکب یا دیگران گردد به دو تا پنج سال حبس محکوم‌خواهد شد و در صورت درخواست مجنی‌علیه مرتکب به پرداخت‌دیه نیز محکوم می‌شود.

همچنین در صورتی که جرح وارده منتهی به ضایعات فوق نشود و آلت جرح اسلحه یا چاقو و امثال آن باشد مرتکب به سه ماه تا یک ‌سال حبس محکوم خواهد شد.

وکیل شکایت ضرب و جرح عمدی ایران

اگر نیاز به خدمات مشاوره حقوقی و داوری در مباحث شکایت ضرب و جرح عمدی یا سایر موارد دارید جهت مشاوره تلفنی و حضوری با وکیل پایه یک دادگستری در خصوص موضوعات کیفری، حقوقی، ملکی، خانواده، مطالبه مهریه، نفقه، و …مشاوره آنلاین با وکیل پایه یک دادگستری، مطالعه پرونده توسط وکیل پایه یک دادگستری، از روزهای شنبه تا چهارشنبه از ساعت۹ الی ۱۹ و روزهای پنجشنبه از ساعت ۹ الی ۱۵ با موسسه حقوقی بین المللی مهر پارسیان تماس بگیرید.

  • ۰۲۱-۸۸۷۹۹۵۶۲
  • ۰۲۱-۸۸۷۹۵۴۰۸
  • ۰۲۱-۸۸۷۹۶۱۴۳

در صورت ضرورت و فوریت موضوع و درخواست وکیل خارج از ساعات یاد شده با شماره همراه اعلامی تماس حاصل فرمایید.

  • ۰۹۱۲۰۰۶۷۶۶۱
  • ۰۹۱۲۰۰۶۷۶۶۲
  • ۰۹۱۲۰۰۶۷۶۶۳
  • ۰۹۱۲۰۰۶۷۶۶۴
  • ۰۹۱۲۰۰۶۷۶۶۵

گروه وکلای مهر

امتیاز دهی به مقاله

بدون دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *