وکیل طلاق کرمان

وکیل طلاق کرمان

وکیل طلاق کرمان


امروز با موضوع وکیل طلاق کرمان با شما خواهیم بود.

با افزایش طلاق در کرمان و تماس‌های مکرر شهروندان عزیز کرمانی در خصوص چگونگی تنظیم دادخواست طلاق در کرمان، طلاق توافقی در کرمان، طلاق به درخواست زوجه، مطالبه مهریه، نفقه، استرداد جهیزیه و دعاوی خانوادگی مرتبط با طلاق، وکیل طلاق در کرمان از وکلای دعاوی خانوادگی موسسه مهر پارسیان را بر آن داشت تا نوشتاری در این خصوص تهیه و تنظیم نماید.

نکات مهم و توضیحات کامل در خصوص انتخاب وکیل طلاق کرمان

[stextbox id=’mehri’ direction=’rtl’]

تقدیم دادخواست طلاق از جانب زن در چه مواردی امکان‌پذیر است؟

بهترین وکیل طلاق کرمان را از چه موسسه یا دفتر حقوقی انتخاب نماییم؟

بهترین وکیل طلاق کرمان کیست؟

جستجوی وکیل پایه یک کرمان و شهرهای اطراف چگونه انجام می‌شود؟

[/stextbox]

 

موجبات طلاق در حقوق ایران عبارتند از: درخواست طلاق از جانب مرد، درخواست طلاق از جانب زن، طلاق توافقی

درخواست طلاق از جانب مرد

به موجب ماده ۱۱۳۲ قانون مدنی مرد هر وقت بخواهد می‌تواند از دادگاه درخواست طلاق زوجه را بنماید. در این صورت پس از تشریفات مقرر، دادگاه مبادرت به صدور گواهی عدم امکان سازش نموده و مرد گواهی را تقدیم دفتر طلاق نموده و در دفتر طلاق با حضور دو مرد عادل، صیغه طلاق جاری می‌شود.

مراکز پزشکی قانونی تهران

باید توجه داشت چنانچه تمام شرایط ماهوی طلاق رعایت شود ولی طلاق ثبت نشود طلاق صحیح است اما مطابق قانون حمایت خانواده عدم ثبت طلاق همچون عدم ثبت نکاح، موجبات مجازات کیفری برای زوج را به همراه دارد.

درخواست طلاق از جانب زن

زن در موارد ذیل می‌تواند از دادگاه درخواست طلاق نماید:

خودداری یا عجز شوهر از پرداخت نفقه

در صورت استنکاف شوهر از پرداخت نفقه، با درخواست زن، دادگاه زوج را به پرداخت نفقه الزام می‌کند. چنانچه زوج، به اجرای حکم دادگاه تمکین نکند و یا به دلیل عدم استطاعت مالی، قادر به پرداخت نفقه نباشد، زن می‌تواند به دادگاه دادخواست طلاق تقدیم نموده و دادگاه حکم به الزام زوج به طلاق را صادر می‌نماید.

وکالت زن در طلاق

اصطلاحی در جامعه شکل گرفته است با عنوان « حق طلاق زن ». این اصطلاح نادرستی است که عوام استعمال می‌نمایند؛ اما اصطلاح حقوقی و صحیح آن « وکالت زن در طلاق » می‌باشد. در حقیقت ممکن است ضمن عقد نکاح یا عقد لازمی زوج به زوجه وکالت در طلاق دهد.

این وکالت می‌تواند مقید باشد، برای مثال در صورت ترک انفاق یا غیبت شوهر در مدت معین یا انتخاب همسر دیگر، زن از جانب مرد وکیل در طلاق است و همچنین ممکن است وکالت در طلاق برای زوجه مطلق و بدون هیچ قید و شرطی باشد.

مطابق رای وحدت رویه به شماره ۷۱۶ به تاریخ ۲۰/۷/۱۳۸۹ هیات عمومی دیوان عالی کشور، چنانچه زوجه بدون مانع مشروع تمکین نکند و زوج این امر را در دادگاه اثبات و با اخذ مجوز از دادگاه برای خود همسر دیگری انتخاب نماید، وکالت زوجه از زوج در طلاق در صورت ازدواج مجدد زوج، قابل اعمال نیست.

جرم قاچاق

غیبت شوهر بیش از چهار سال

چنانچه شوهر چهارسال تمام، غایب مفقودالاثر باشد، زوجه می‌تواند بعد از چهار سال، درخواست طلاق نماید. پس از دادخواست طلاق از جانب زن در فرض غیبت شوهر، دادگاه پس از سه مرتبه انتشار آگهی که هر کدام به فاصله یک ماه منتشر می‌گردد و یک سال پس از انتشار نخستین آگهی، چنانچه خبری از شوهر نباشد دادگاه ملزم است حکم به طلاق صادر نماید.

عسر و حرج زوجه

به موجب ماده ۱۱۳۰ قانون مدنی عسر و حرج به معنای ناتوانی زن از ادامه زندگی با شوهر است. در حقیقت چنانچه ادامه زندگی مشترک، سبب عسر و حرج زوجه باشد، وی می‌تواند از دادگاه درخواست طلاق نماید و پس از اثبات این امر، دادگاه حکم به الزام زوج به طلاق را صادر می‌نماید.

موارد عسر و حرج در ماده ۱۱۳۰ تمثیلی است و موضوعاتی همچون محکومیت قطعی زوج به حبس بیش از پنج سال، ابتلا زوج به بیماری غیرقابل درمان ساری و روانی، ضرب و شتم و سو معاشرت زوج، اعتیاد زوج به مواد مخدر یا روان‌گردان که به اساس زندگی خلل وارد کند و عدم امکان الزام به ترک، از مصادیق عسر و حرج می باشد.

طلاق توافقی

در طلاق توافقی زوجین با یکدیگر توافق در طلاق می‌نمایند و دادگاه پس از ارجاع زوجین به مراکز مشاوره خانواده و عدم صلح و سازش پس از جلسات مشاوره، مرکز نظر خود را اعلام نموده و تصمیم‌گیری نهایی با دادگاه می‌باشد.

خدمات گروه وکلای مهر در خصوص معرفی وکیل طلاق کرمان

طلاق از جمله دعاوی مهم خانوادگی به شمار می‌رود، چرا که دعاوی مربوط به طلاق از جمله دعاوی مطالبه مهریه، مطالبه نفقه، حضانت فرزند و استرداد جهیزیه و غیره در ادامه زندگی زوجین هم از بعد مالی و هم احساسی اثرات منفی به جای می‌گذارد.

آدرس مراکز پلیس 10+ تهران

از همین رو قبل از اقدام به طلاق در کرمان و سایر شهرستان‌ها حتما با وکیل طلاق مشاوره نمایید. موسسه حقوقی مهر پارسیان با بهره‌مندی از گروه وکلای مهر در انتخاب و معرفی وکیل طلاق کرمان همراه شما عزیزان است و در دعاوی طلاق و تمامی دعاوی خانوادگی به شما عزیزان مشاوره حقوقی حضوری و مشاوره حقوقی آنلاین ارایه داده و با کمال افتخار قبول وکالت می‌نماید.

جهت مشاوره تلفنی و حضوری با وکیل پایه یک دادگستری مهاجرت کرمان، مشاوره آنلاین با وکیل طلاق کرمان، معرفی بهترین وکیل طلاق توافقی کرمان، از روزهای شنبه تا چهارشنبه از ساعت۹ الی ۱۹ و روزهای پنجشنبه از ساعت ۹ الی ۱۵ با موسسه حقوقی بین المللی مهر پارسیان تماس بگیرید.

[stextbox id=’mehri’ direction=’rtl’]

در صورت ضرورت و فوریت موضوع و درخواست وکیل خارج از ساعات یاد شده با شماره همراه اعلامی تماس حاصل فرمایید.

۰۲۱-۸۸۶۶۳۹۲۵

۰۲۱-۸۸۶۶۳۹۲۶

۰۲۱-۸۸۶۶۳۹۲۷

۰۲۱-۸۸۶۶۳۶۲۸

۰۲۱-۸۸۷۹۹۵۶۲

۰۲۱-۸۸۷۹۵۴۰۸

۰۲۱-۸۸۷۹۶۱۴۳

۰۹۱۲۰۰۶۷۶۶۵

گروه وکلای مهر

[/stextbox]

 

 

امتیاز دهی به مقاله

بدون دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *