وکیل مالیاتی گاندی

وکیل مالیاتی گاندی

وکیل مالیاتی گاندی


امروز با موضوع وکیل مالیاتی گاندی با شما مخاطبان گرامی همراه هستیم.

مالیات شاید برای کسانی که با آن سرکار ندارند تنها یک واژه حاوی بار منفی معنایی باشد.

اما نظام اقتصادی امروز دنیا بر پایه مالیات ستانی بنا شده است.

هرچند نظام‌های مالیاتی از دیرباز در ایران و جهان طلوع کرده‌اند.

پیچیدگی‌های قوانین مالیاتی تا حدی است که حسابداران و حسابرسان مالیاتی نیز بدون وجود وکیل مالیاتی گاندی در تفسیر و بررسی مطالب مالیاتی با مشکل مواجه می‌شوند.

وکیل مالیاتی گاندی محمدرضا مهری با سابقه قضاوت به عنوان بهترین وکیل مالیاتی تهران با کارگروهی مشترک از بهترین وکلای مالیاتی ، گمرکی و آماده بررسی و قبول پرونده مالیاتی شما مخاطبان گرامی هستند.

قواعد کار وکیل مالیاتی مبتنی بر اصول حقوقی است.

وکیل مالیاتی گاندی با بررسی فرایندهای مالیاتی؛

وضوابط  دادرسی مالیاتی که فراتر از آگاهی صرف نسبت به قوانین مالیاتی به حل مسایل مالیاتی می‌پردازد.

در این مقاله وکیل مالیاتی گاندی برای شما مخاطبان گرامی قوانین و قواعد مالیات را مورد بررسی قرار می‌دهد و با ارایه راهکارهای مختصر سعی در بالابردن میزان آگاهی مخاطبان گرامی نسبت به قوانین مالیاتی دارد.

نکات مهم وکیل مالیاتی گاندی

مبانی تعیین مالیات مقطوع صاحبان مشاغل چیست؟

راه دستیابی به معافیت‌های مالیاتی چیست؟

بهترین وکیل مالیاتی در تهران کیست؟

چگونگی بهره مندی از معافیت مالیاتی

با توجه به دادنامه شماره ۲۰۹ مورخ ۱۱/ ۴/ ۸۵ هیات عمومی دیوان عدالت اداری در نحوه اعمال معافیتهای مالیاتی موضوع تبصره ۱۱ ماده ۵۳ و مواد ۵۷ ، ۸۴ و ۱۰۱ قانون مالیاتهای مستقیم اصلاحی مصوب ۲۷/ ۱۱/ ۱۳۸۰؛

بخشنامه مالیاتی شماره ۱۶۶۳۵ مورخ ۲۹/ ۲/ ۱۳۸۷ سازمان امور مالیاتی

۱ . برخورداری از معافیت مالیاتی موضوع تبصره ۱۱ ماده ۵۳ قانون مالیاتهای فوق الذکر، مانع استفاده از معافیت مالیاتی ماده ۵۷ قانون یاد شده نخواهد بود.

بهترین وکیل بانکی

۲ . در خـصـوص مـاده ۸۴ قـانـون مـالـیات‌هـای مـستقـیم اصـلاحـی مـصوب ۲۷/ ۱۱/ ۱۳۸۰ ، بـا توجـه بـه صـراحـت مـاده قانونی، درآمد سالانه مشمول مــالیـات حـقـوق از یـک یا چـند مـنـبع، از یـک مـعافـیـت مـالیاتی بـرخوردار می باشد.

۳ . صاحبان مشاغل صرفا برخوردار از یک معافیت مالیاتی (موضوع ماده ۱۰۱ قانون فوق) می باشند. به عبارت دیگر دارندگان واحدهای کسبی متعدد می توانند جهت یکی از واحدهای فوق از معافیت مالیاتی موضوع ماده ۱۰۱ قانون موصوف استفاده نمایند.

۴ . اشخاص حقیقی که در عملکرد یک سال از منابع مختلف دارای درآمد باشند، می توانند همزمان در هر منبع از یک معافیت مالیاتی برخوردار گردند

آیا می‌دانید سازمان امور مالیاتی برای عملکرد ۱۳۹۸، چگونه از ظرفیت تبصره ماده ۱۰۰ قانون مالیات‌های مستقیم مبنی بر تعیین مالیات مقطوع صاحبان مشاغل استفاده خواهد کرد؟

تبصره ماده ۱۰۰ ق.م.م می گوید:

سازمان امور مالیاتی کشور می‌تواند برخی از مشاغل یا گروه‌هایی از آنان را که میزان فروش کالا و خدمات سالانه آنها حداکثر 《 ده [ سی ] برابر معافیت موضوع ماده (۸۴) این قانون [ یعنی تا ۹.۹۰۰.۰۰۰.۰۰۰ ریال ]》 باشد از انجام بخشی از تکالیف از قبیل نگهداری اسناد و مدارک موضوع این قانون و ارائه اظهارنامه مالیاتی معاف کند و مالیات مؤدیان مذکور را به‌صورت مقطوع تعیین و وصول نماید. در مواردی که مؤدی کمتر از یک سال مالی به فعالیت اشتغال داشته باشد مالیات متعلق نسبت به مدت اشتغال محاسبه و وصول می‌شود.

موارد ذیل را به کار ببندید

اول: هرچه زودتر مالیات عملکرد ۹۷ خود را قطعی کنید.

یکی از شروط اولیه تعیین مالیات مقطوع ، قطعیت مالیات سال قبل می باشد.

دوم: بدهی قطعی سال قبل و یا معوق نداشته باشید، شاید یکی از شروط در دستورالعمل این باشد که مودی نباید بدهی قطعی معوق داشته باشد.

سوم: اگر مکلف به ثبت پایانه فروشگاهی در سامانه مالیاتی شده اید، این کار را انجام دهید.

گویا قرار است یکی از شروط بهره مندی از مفاد دستورالعمل تعیین مالیات مقطوع، ثبت پایانه فروشگاهی ( کارتخوان ) در سامانه مالیاتی برای فراخوان شدگان حرف پزشکی و نیز شهریور ماه ( ۱۵ گروه شغلی ) باشد.

آیین نامه اجرایی موصوع ماده ۲۱۹ قانون مالیاتهای مستقیم

ماده ۲۲- تبصره ۳-

اظهارنامه مطابق مقررات، اظهارنامه ای می باشد که در خصوص اشخاص حقوقی حداقل شامل ترازنامه و حساب سود و زیان و برای صاحبان مشاغل مطابق مقررات فصل سوم آیین نامه موضوع ماده ۹۵ قانون تنظیم و تکمیل شده باشد.

دادخواست مطالبه خسارت از بانک

عدم ارائه ترازنامه یا حساب سود و زیان یا صورت درآمد و هزینه یا خلاصه درآمد و هزینه همراه اظهارنامه مالیاتی و یا ابراز مبلغ صفر برای کل مبالغ هر یک از صورت های مالی مذکور یا صورت های فوق حسب مورد به منزله تسلیم “اظهارنامه مالیاتی مطابق مقررات قانونی” مربوط تلقی نمی گردد.

ماده ۷ –

دفتر روزنامه دفتری است که تاجر باید همه روزه مطالبات و دیون و داد و ستد تجارتی و معاملات راجع به اوراق تجارتی (‌از قبیل خرید و‌فروش و ظهرنویسی) و به طور کلی جمیع واردات و صادرات تجارتی خود را به هر اسم و رسمی که باشد و وجوهی را که برای مخارج شخصی خود‌برداشت می‌کند در آن دفتر ثبت نماید.

‌ماده ۸ –

دفتر کل دفتری است که تاجر باید کلیه معاملات را لااقل هفته یک مرتبه از دفتر روزنامه استخراج و انواع مختلفه آن را تشخیص و جدا‌کرده هر نوعی را در صفحه مخصوصی در آن دفتر به طور خلاصه ثبت کن

ثبت و پلمپ دفاتر روزنامه و کل باید قبل از شروع سال مالی انجام شود.

مودیان مالیاتیِ مشمول نگهداری دفاتر قانونی  چه کسانی هستند؟

کلیه اشخاص حقوقی و نیز صاحبان مشاغل گروه اول

وقت زیادی باقی نمانده است ؛؛؛

جهت پلمپ دفاتر مالی سال ۱۳۹۹، می توانید با مراجعه به سامانه جامع ثبت شرکت ها و موسسات غیرتجاری، درخواست خود جهت دریافت دفاتر را ثبت و مراحل لازم برای دریافت دفاتر پلمپ شده را بر اساس دستورالعمل موجود در سامانه مذکور طی نموده و کد رهگیری دریافت کنید.

واگذاری املاک، مشمول مالیات نقل و انتقال موضوع ماده ۵۹ ق.م.م  به نرخ ۵٪ از ماخذ ارزش معاملاتی خواهد بود.

ارزش معاملاتی از میانگین قیمت روز املاک بدست می آید که توسط کمیسیون تقویم املاک موضوع ماده ۶۴ ق.م.م هر ساله در اواخر سال برای اجرا در سال بعد تعیین می گردد.

ارزش معاملاتی موردنظر برای سال ۱۳۹۹، هشت درصد از میانگین قیمت روز ( که حالیه در کمیسیون های تقویم املاک در جریان تصویب است ) می باشد.

در موعد مقرر به برگ تشخیص مالیات، اعتراض نمایید تا نسبت به تعدیل آن از ناحیه رئیس امور مالیاتی اقدام شود …

وکیل متخصص دعاوی بانکی

طبق ماده ۲۳۹ قانون مالیات‌های مستقیم،

در صورتی که مؤدی ظرف سی روز از تاریخ ابلاغ ‌برگ تشخیص مالیات قبولی خود را نسبت به آن کتباً اعلام کند یا مالیات مورد مطالبه را به مأخذ برگ تشخیص پرداخت یا ترتیب ‌پرداخت آن را بدهد یا اختلاف موجود بین خود و اداره امور مالیاتی ‌را به شرح ماده  ۲۳۸ این قانون رفع نماید پرونده امر از لحاظ میزان‌درآمد مشمول مالیات‌ مختومه تلقی می‌گردد.

فرصت اعتراض مالیاتی چند روز است؟

در مواردی که‌ مؤدی ظرف سی روز کتباً اعتراض ننماید و یا در مهلت مقرر در ماده مذکور به اداره امور مالیاتی مربوط مراجعه نکند، درآمد تعیین شده‌ در برگ تشخیص مالیات قطعی است‌.

 آیا می‌توان بدون تنظیم سند رسمی،اقدام به پیش فروش ساختمان کرد؟

وکیل مالیاتی گاندی پاسخ داد: خیر.

به موجب قانون نحوه پیش فروش ساختمان، هر گونه پیش فروش ساختمان، باید از طریق تنظیم سندرسمی انجام شود و درج آگهی در این خصوص نیز باید با مجوز وزارت راه و شهرسازی باشد، لذا اگر فردی بدون تنظیم سند رسمی اقدام به پیش فروش نماید، به حبس از ۹۱ روز تا یک سال محکوم می شود.

ضمنا مشاوران املاک نیز، دیگر حق تنظبم قرارداد پیش فروش ندارند و صرفا می باید پس از انجام مذاکرات مقدماتی، طرفین را به دفاتر اسناد رسمی دلالت نمایند، در غیر این صورت، برای بار اول تا یک سال و برای بار دوم تا دوسال،پروانه کسب، تعلیق و برای بار سوم، پروانه کسب باطل خواهد شد.

تعیین مالیات مقطوع برخی صاحبان مشاغل ( ظرفیتی که سازمان امور مالیاتی برای عملکرد سال ۱۳۹۸ به طور گسترده استفاده خواهد کرد )

نکات مهم متن قانون مالیاتهای مستقیم

ماده ۱۰۰ – تبصره:

سازمان امور مالیاتی کشور می‌تواند برخی از مشاغل یا گروه‌هایی از آنان را که میزان فروش کالا و خدمات سالانه آنها حداکثر  ده [ سی ] برابر معافیت موضوع ماده (۸۴) این قانون [ یعنی تا ۹.۹۰۰.۰۰۰.۰۰۰ ریال ]》 باشد از انجام بخشی از تکالیف از قبیل نگهداری اسناد و مدارک موضوع این قانون و ارائه اظهارنامه مالیاتی معاف کند و مالیات مؤدیان مذکور را به‌صورت مقطوع تعیین و وصول نماید. در مواردی که مؤدی کمتر از یک سال مالی به فعالیت اشتغال داشته باشد مالیات متعلق نسبت به مدت اشتغال محاسبه و وصول می‌شود.

جرایم مالی کارمندان دولت

حکم این تبصره مانع از رسیدگی به اظهارنامه‌های مالیاتی تسلیم شده در موعد مقرر نخواهد بود.

برگ ” تشخیص یا مطالبه ” مالیاتی ( متمم ) چیست؟

می دانیم که مطابق ماده ۱۵۷ ق.م.م مرورزمان مالیاتی ۵ سال است و به عبارتی سازمان امور مالیاتی در هر زمان تنها می تواند تا ۵ سال از سررسید مالیاتی ، موضوع هریک از منابع مالیاتی  را در صورت وجود شواهد جدید مورد بررسی قرار دهد.

حال اگر در این مدت شواهدی دال بر کتمان درآمد شناسایی گردد و در محدوده مرور زمان مورد نظر باشد و اگر برگ تشخیص یا مطالبه برای آن سال مورد نظر صادر شده باشد، اداره امور مالیاتی می بایست در قالب برگ متمم مالیاتی نسبت به مطالبه مالیات و جرایم مربوطه بر اساس مدارک جدید اقدام نماید.

ماده ۲۲۷ قانون مالیاتهای مستقیم در این خصوص می گوید:

در مورادی که اظهارنامه و ترازنامه و حساب سود و زیان مؤدی حسب مورد قبول می‌شود و همچنین پس از تشخیص علی‌الرأس و صدور برگ تشخیص، چنانچه ثابت شود مؤدی فعالیت‌هایی داشته است که درآمد آن را کتمان نموده است و یا اداره امور مالیاتی در موقع صدور برگ تشخیص از آن مطلع نبوده‌اند، مالیات باید با محاسبه درآمد ناشی از فعالیت‌های مذکور تعیین و ما به‌التفاوت آن با رعایت مهلت مقرر در ماده (۱۵۷) این قانون مطالبه شود.

برخی انواع اظهارنامه مالیاتی در ایران

فرم‌های اظهارنامه مالیاتی سال ها است الکترونیکی شده و از این رو از طریق اینترنت تکمیل و ارسال خواهد شد این فرم‌ها به چند نوع مختلف تقسیم می‌شوند که هر شخص حقیقی یا حقوقی، در زمان مراجعه به وب‌سایت سازمان امور مالیاتی، به‌تناسب باید فرم مخصوص به خود را پر کند.

از جمله مهمترین آن ها عبارت‌اند از:

اظهارنامه عملکرد اشخاص حقیقی:

اظهارنامه عملکرد اشخاص حقیقی در دو قالب اظهارنامه انفرادی و مشارکتی قابل‌ارائه بوده و پایان خردادماه هرسال ( جهت عملکرد سال قبل ) آخرین‌ مهلت تسلیم آن به اداره امور مالیاتی است.

اظهارنامه عملکرد اشخاص حقوقی:

اشخاص حقوقی و شرکت‌هایی که پایان سال مالی آن‌ها ۲۹ اسفند است تا پایان تیرماه فرصت دارند اظهارنامه مالیاتی خود را ( جهت عملکرد سال گذشته ) به سازمان امور مالیاتی ارائه کنند.

اظهارنامه املاک:

تمامی افرادی که املاک خود را اجاره داده و از آن طریق کسب درآمد می‌کنند، موظف به تسلیم اظهارنامه و پرداخت مالیات متعلقه هستند.

هزینه مشاوره حقوقی چقدر است

پایان تیرماه هرسال ( جهت عملکرد سال قبل ) آخرین موعد ارائه اظهارنامه مالیاتی املاک است.

اظهارنامه مالیات بر ارزش‌افزوده:

این نوع اظهارنامه به‌صورت فصلی تنظیم و برای سازمان امور مالیاتی ارسال می‌شود.

مودیان مشمول ارسال اظهارنامه مالیات بر ارزش افزوده مودیانی هستند که طی فراخوان هایی (هفت مرحله تاکنون فراخوان شده اند) مکلف به انجام تکالیف مقرر شده اند .

پزشک و مالیات

قابل توجه صاحبان مشاغل فراخوان شده ی ( صاحبان مشاغل حرف پزشکی و ۱۵ گروه شغلی جدید) مکلف به نصب و استفاده از پایانه فروشگاهی ( کارتخوان )

برای اخذ شماره ۱۶ رقمی کارتخوان، ابتدا وارد سایت پذیرنده مربوطه شده

سپس اطلاعات شماره پایانه و شماره رهگیری پیش ثبت نام کد اقتصادی پرونده مالیاتی و اطلاعات هویتی اولیه خود را در سامانه وارد می نمایید،

بعد از ثبت اطلاعات در سایت پذیرنده دو شماره که یکی مربوط به صندوق و یکی مربوط به حافظه مالیاتی می باشد در اختیار شخص قرار داده می شود که شماره ۱۶ رقمی که با حرف انگلیسی p شروع می شود مد نظر سایت سازمان امور مالیاتی است ،

بعد از اخذ شماره مورد نظر ( ۱۵ رقم بعلاوه p که می شود ۱۶ تا ) وارد سایت سازمان امور مالیاتی شده و پس ار انتخاب نوع مشمولیت ( مشاغل پزشکی از اول سال ۹۸ و سایرین که فراخوان شدگان شهریور هستند ) در قسمت مربوطه شماره را وارد می نماییم پس از زدن دگمه بررسی شماره سریال، کل اطلاعات مربوط به دستگاه کارتخوان شخص در فیلد های مربوط بارگزاری میگردد و درانتها با زدن کلید ثبت اطلاعات در صفحه شخص مودی ثبت میگردد.

وکیل مالیاتی گاندی

همراهان گرامی دفتر وکالت محمد رضا مهری

در صورت نیاز به مشاوره حقوقی با وکیل تهران به یکی از راههای زیر اقدام کنید.

ارسال پیام از طریق خط تلفن همراه به موبایل وکیل مالیاتی گاندی

۰۹۱۲۰۰۶۷۶۶۱

۰۹۱۲۰۰۶۷۶۶۲

۰۹۱۲۰۰۶۷۶۶۳

۰۹۱۲۰۰۶۷۶۶۴

۰۹۱۲۰۰۶۷۶۶۵

۰۹۱۲۰۰۶۷۶۶۹

ارسال پیام از طریق شماره واتس آپ و تلگرام وکیل مالیاتی گاندی

۰۹۱۲۰۰۶۷۶۶۴

۰۹۱۲۰۰۶۷۶۶۹

۰۹۱۲۱۲۸۱۰۱۴

پس از ارسال پیام شکیبا باشید تا جهت وقت مشاوره حضوری یا آنلاین هماهنگی صورت گیرد.

حداکثر ظرف ۱۲ ساعت وقت مشاوره تنظیم و به شما اعلام خواهد شد.

دفتر وکیل مالیاتی گاندی و مرکز تهران

مشاوره حقوقی با وکیل

۵/۵ - (۳ امتیاز)

بدون دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *