وکیل جرایم مالیاتی تهران

وکیل جرایم مالیاتی تهران

وکیل جرایم مالیاتی تهران


امروز با موضوع وکیل جرایم مالیاتی تهران با شما خواهیم بود.

قانون مالیات‌های مستقیم برای مودیان مالیاتی تکالیفی را تشریح نموده است که می‌بایست در موعد قانونی به تکالیف و مسولیت‌های قانونی خود عمل نمایند. چنانچه مودیان مالیاتی به وظایف خود عمل ننمایند یا اینکه متوسل به تقلب در وظایف خود شوند تا از این طریق از پرداخت مالیات شانه خالی نمایند، یا اینکه در موعد قانونی وظایف خود را به انجام نرسانند، مجرم شناخته شده و قانونگذار برای آنها جریمه و مجازات تعزیری در نظر گرفته است.

وکیل جرایم مالیاتی تهران از همکاران گروه وکلای مهر در این نوشتار، جرایم مالیاتی را مطابق قانون مالیات های مستقیم بررسی نموده است.

نکات مهم و توضیحات کامل در خصوص وکیل جرایم مالیاتی تهران

  • جرایم مالیاتی مطابق قانون کدامند؟
  • مجازات اشخاص حقوقی در اثر ارتکاب جرایم مالیاتی چگونه است؟
  • آیا مجازات اشخاص حقوقی در اثر ارتکاب جرایم مالیاتی، مانع از مجازات اشخاص حقیقی خواهد بود؟
  • مرجع صالح جهت طرح شکایت از جرایم مالیاتی کجاست؟

جرایم مالیاتی

به موجب قوانین مالیاتی کشور جرایم مالیاتی به جرایمی گفته می‌شود که مودیان مالیاتی به دلیل انجام وظایف مالیاتی یا عدم انجام وظایف مالیاتی، باید علاوه بر اصل مالیات، جریمه‌هایی به سازمان امور مالیاتی کشور پرداخت نمایند.

 دادخواست ابطال برگ اجرایی مالیاتی

در قانون مالیات‌های مستقیم برای جریمه‌های مالیاتی حسب مورد بسته به جرم صورت گرفته، اقسام و نرخ‌های متفاوتی در نظر گرفته شده است.

البته به موجب اصلاحیه قانون مالیات‌های مستقیم که از ابتدای سال ۱۳۹۵ لازم‌الاجرا گردیده است، قانونگذار برای اشخاص حقیقی و حقوقی که به تکالیف قانونی خود در پرداخت مالیات جامه عمل نمی‌پوشانند مجازات تعزیری نیز در نظر گرفته است که ذیلا به بررسی آن می‌پردازیم.

اقسام جرایم مالیاتی مطابق قانون

به موجب ماده ۲۷۴ و ۲۷۹ قانون مالیات‌های مستقیم، موارد زیر به عنوان جرایم مالیاتی پیش‌بینی شده است و مرتکب بر حسب نوع جرم ارتکابی به مجازات تعزیری درجه شش مطابق ماده ۱۹ قانون مجازات اسلامی مصوب ۱۳۹۲ محکوم می‌شود.

جرایم مالیاتی پیش‌بینی شده در ماده ۲۷۴ قانون مالیات‌های مستقیم:

  • تنظیم دفاتر، اسناد و مدارک خلاف واقع و استناد به آن
  • مخفی نمودن فعالیت اقتصادی و پنهان نمودن درآمد حاصل از فعالیت اقتصادی
  • ایجاد ممانعت از دسترسی ماموران مالیاتی به اطلاعات مالیاتی و فعالیت اقتصادی خود شخص یا اشخاص ثالث در اجرای ماده ۱۸۱ قانون مالیات‌های مستقیم و خودداری از انجام وظایف قانونی مبنی بر ارسال اطلاعات مالی بنا بر مواد ۱۶۹ و ۱۶۹ مکرر به سازمان مالیات کشور و ورود ضرر به دولت با اقدام فوق.
  • عدم انجام وظایف قانونی مربوط به مالیات‌های مستقیم و مالیات بر ارزش افزوده در ارتباط با وصول یا کسر مالیات مودیان دیگر و ایصال آن به سازمان امور مالیاتی در مواعد قانونی نعیین شده توسط سازمان امور مالیاتی
  • تنظیم معاملات و قراردادهای خود به نام اشخاص دیگر، یا معاملات و قراردادهای مودیان دیگر به نام خود بر خلاف واقع
  • امتناع از انجام وظایف قانونی در مورد تنظیم و تسلیم اظهارنامه مالیاتی حاوی اطلاعات درآمدی و هزینه‌ای در سه سال متوالی
  • استفاده از کارت بازرگانی اشخاص دیگر به منظور فرار مالیاتی
مجازات جعل خبر

اعمال مجازات فوق نافی اعمال محرومیت‌های مندرج در قانون ارتقای سلامت نظام اداری و مقابله با فساد نخواهد بود.

به موجب ماده ۲۷۹ اصلاحیه قانون مالیات‌های مستقیم هرگونه دسترسی غیرمجاز و سواستفاده از اطلاعات ثبت شده در پایگاه اطلاعات هویتی، عملکردی و دارایی مودیان مالیاتی موضوع ماده ۱۶۹ مکرر قانون مزبور در خصوص مسایلی به غیر از فرآیند تشخیص و وصول درآمدهای مالیاتی یا افشای اطلاعات، جرم می‌باشد.

نحوه مجازات اشخاص حقوقی در اثر ارتکاب جرایم مالیاتی

اشخاص حقوقی یا شرکت‌هایی که مرتکب جرایم مالیاتی مرتبط با ماده ۲۷۴ قانون مالیات‌های مستقیم می‌شوند به شرح ذیل مجازات می‌شوند:

در صورتیکه اشخاص حقوقی مرتکب جرایم مالیاتی شوند به مدت شش ماه تا دو سال به مجازات‌های زیر محکوم می‌شوند:

  • ممنوعیت از یک یا چند فعالیت شغلی به مدت شش ماه تا دو سال
  • ممنوعیت از اصدار برخی از اسناد تجاری به مدت شش ماه تا دو سال

مسولیت کیفری اشخاص حقوقی مانع از مسولیت کیفری شخص حقیقی مرتکب جرم نمی‌باشد.

در صورتیکه هر یک از حسابداران، حسابرسان و همچنین موسسات حسابرسی، ماموران مالیاتی و کارکنان بانک‌ها و موسسات مالی و اعتباری معاونت در جرایم مالیاتی نمایند و یا تخلفات صورت گرفته را گزارش ننمایند به حداقل مجازات مباشر محکوم می‌شوند. مجازات معاونت سایر اشخاص مطابق ماده ۱۲۷ قانون مجازات اسلامی مصوب ۱۳۹۲ تعیین می‌شود.

به موجب ماده ۲۷۷ قانون مالیات های مستقیم مرتکب یا مرتکبان جرایم مالیاتی علاوه بر مجازات های مقرر در مواد ۲۷۴ تا ۲۷۶ قانون مزبور، مسول پرداخت اصل مالیات و جریمه های متعلق قانونی که تا مهلت مقرر در ماده ۱۵۷ این قانون مطالبه نشده باشد و ضرر و زیان وارده به دولت با حکم مراجع قضایی صالح، می باشند.

مشاوره حقوقی جرایم اینترنتی

افرادی که مرتکب جرایم ماده ۲۷۹ قانون مالیات‌های مستقیم می‌شوند به شرح ذیل مجازات می‌شوند:

مرتکب علاوه بر انفصال از خدمات دولتی و عمومی از دو تا پنج سال به حبس تعزیری از شش ماه تا دو سال محکوم می‌شود. دیگر مجازات‌های مربوط به این ماده با طرح دعوا توسط ذی‌نفعان و به تشخیص مراجع قانونی ذیصلاح تعیین می‌شود.

مرجع صالح جهت طرح شکایت جرایم مالیاتی

اعلام جرایم مالیاتی و طرح دعوا علیه مرتکب یا مرتکبان جرایم مالیاتی نزد مراجع قضایی از طریق دادستانی انتظامی مالیاتی انجام می‌شود.

خدمات گروه وکلای مهر در معرفی وکیل جرایم مالیاتی تهران

در جرایم مالیاتی، دفاع از پرونده و پیگیری پرونده های مالیاتی نیازمند بهرمندی از وکیل جرایم مالیاتی می باشد. پرونده های مالیاتی از جمله پرونده هایی می باشد که هر وکیلی نمی تواند به آن ورود نماید. جهت پیگیری پرونده های مالیاتی خود قبل از هر اقدام با وکیل جرایم مالیاتی تهران مشاوره حقوقی داشته باشید. موسسه حقوقی طلیعه عدالت و مهر پارسیان با همکاری گروه وکلای مهر با بهره مندی از وکیل جرایم مالیاتی در تمامی پرونده های مالیاتی به شما عزیزان مشاوره حقوقی ارایه داده و قبول وکالت می نمایند.

دفتر وکیل جرایم مالیاتی تهران

برای دریافت مشاوره کیفری با وکیل پایه یک دادگستری و عضو گروه وکلای مهر، همه روزه از ساعت‌های ۱۹ الی۹ و پنجشنبه‌ها۱۵ الی۹ با شماره‌های زیر تماس حاصل فرمایید.

۰۲۱-۸۸۶۶۳۹۲۵

۰۲۱-۸۸۶۶۳۹۲۶

۰۲۱-۸۸۶۶۳۹۲۷

۰۲۱-۸۸۶۶۳۶۲۸

۰۲۱-۸۸۷۹۹۵۶۲

۰۲۱-۸۸۷۹۵۴۰۸

۰۲۱-۸۸۷۹۶۱۴۳

۰۹۱۲۰۰۶۷۶۶۵

تعیین وقت مشاوره حضوری با وکیل پایه یک دادگستری، درخواست مطالعه پرونده توسط وکیل پایه یک دادگستری، درخواست وقت مشاوره با محمدرضا مهری، مدیر موسسه حقوقی مهر پارسیان، از طریق مدیر داخلی دفتر گروه وکلای مهر امکان پذیر است.

وکیل مفاسد اقتصادی کرج

۰۹۱۲۰۰۶۷۶۶۹

وکیل جرایم مالیاتی ، وکیل مالیات

امتیاز دهی به مقاله

بدون دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *