وکیل متخصص هيأت‌های انتظامی پزشكی

وکیل متخصص هيأت‌های انتظامی پزشكی

وکیل متخصص هيأت‌های انتظامی پزشكی


امروز با موضوع وکیل متخصص هيأت‌های انتظامی پزشكی با شما مخاطبان گرامی همراه هستیم.

هيأت‌های انتظامی پزشكی به عنوان بخشی از محاكم اداری است كه در رسيدگی به تخلفات پزشكی از ساز و كار و تشريفات دادرسی خاص برخوردار می‌باشند.

هر چند دادرسی در هيأت‌های انتظامی پزشكی اكثراً با اصول دادرسی منصفانه در محاكم اداری و انتظامی همراه است اما به دليل ماهيت خاص موضوعات مورد رسيدگي در مواردي نحوه دادرسي متفاوت است.

لذا با توجه به خاص بودن این قبیل موضوعات مشاوره خاص با وکیل متخصص هیات‌های انتظامی پزشکی را می‌طلبد.

آقای محمدرضا مهری دارای درجه دکتری در علوم کیفری با بیش از بیست سال سابقه فعالیت در علم حقوق و وکالت و با پیشینه قضاوت در دادگستری به واسطه تجربیات فراوانی که در زمینه جرایم پزشکی دارند با اشراف کامل و دقیقی که نسبت به روند دادرسی های جرایم پزشکی دارند، پاسخگوی پزشکان و بیماران در این زمینه هستند.

نکات مهم وکیل متخصص هيأت‌های انتظامی پزشكی

آیا آرا هیات‌های انتظامی پزشکان قابل تجدیدنظر است؟

رسیدگی در هیات‌های انتظامی پزشکی به چه نحواست؟

رسیدگی در هیات های انتظامی پزشکان اصولا چند مرحله‌ای است؟

آیا از پزشک فقط می‌توان در دادسرای جرایم پزشکی شکایت کرد؟

دادخواهی افراد به عنوان يكي ازحقوق بنيادی ايجاب مي‌كند مرجعی برای احقاق حقوق وجود داشته باشد.

اصل سی و چهارم قانون اساسي جمهوري اسلامي ايران مقرر مي‌دارد:

دادخوهی حق مسلم هر فرد است و هركسي مي‌تواند به منظور دادخواهي به دادگاه صالح رجوع نمايد.

همه افراد ملت حق دارند اينگونه دادگاه‌ها را در دسترس داشته‌باشند و هيچكس را نمي‌توان از دادگاهي كه به موجب قانون حق مراجعه به آن را دارد، منع كرد.

تغییر مجازات حبس

بنابراين حق دادخواهي و دسترسي به محاكم، يكي از حقوقي است كه بدون تبعيض و مطابق با شرأيط قانوني لازم‌الرعايه است. به نظر كلمه دادگاه در اصل مذكور حالت اطلاق دارد و شامل محاكم قضايي و اداري مي‌گردد.

با اين تفسير همه افراد حق دارند در كنار دادگاه‌هاي عمومي، به دادگاه‌هاي اداري براي دادخواهي و رفع ظلم از خود، در دسترس داشته در نظام حقوق بين الملل مواد 8 و 10 اعلاميه جهاني حقوق بشر و ماده 14 ميثاق بين المللي حقوق مدني و سياسي به اين اصل اختصاص يافته است.

در ارتباط با تخلفات انتظامي پزشكي از ناحيه اعضاي جامعه پزشكي ارتكاب مي‌يابد، ماده 28 قانون تشكيل سازمان نظام پزشكي، هيأت‌هاي بدوي، تجديد نظر و عالي انتظامي نظام پزشكي را مسئول رسيدگي به تخلفات انتظامي پزشكي قرار داده است.

چه مستند قانونی ای برای پیگیری تخلفات پزشکی از هیات انتظامی وجود دارد؟

بر اساس ماده 10 قانون سازمان نظام پزشكي شهرستان‌هايي كه در آن نظام پزشكي تشكيل مي‌گردد وفق ماده 28 داراي هيأت بدوي انتظامي خواهند بود.

بنابراين اشخاص حقيقي و حقوقي ذينفع مي‌توانند نسبت به تخلفات انتظامي جامعه پزشكي شكوایيه يا گزارش تخلف صورت پذيرفته را به دادسرا و هيأت‌هاي انتظامي تقديم نمايند. دادسرا و هيأت‌هاي انتظامي نيز مكلف به رسيدگي مي‌باشند.

بنابراين با بررسي اصول قانون اساسي و ساير مواد قانوني و منابع معتبر فقهي وكنوانسيون‌هاي بين‌المللي تنها ايرادي كه شايد بتوان مطرح كرد تشريفات پيچيده آيين دادرسي و هزينه‌هاي بالاي آن است که امکان دارد اشخاص را از پیگیری منصرف نماید.

آیا آراء هيأت‌های انتظامی قابليت اعتراض و تجديد نظر دارد؟

رسيدگي دعاوي در محاكم اداري همانند محاكم قضايي، علي‌الاصول سه مرحله است. به عبارت ديگر، دعاوي اداري در سه مرحله بدوي، پژوهشي و فرجامي قابل رسيدگي است.

تغییرات قانون طلاق توافقی

مرحله بدوي و پژوهش در حيطه فعاليت محاكم اداري و انتظامي است به طوريكه عمدتاً مراجع مذكور داراي مرجع بدوي و مرجع عالي هستند و محاكم اداري تالي ميتوانند به اعتراضات و شكايات نسبت به آرا غيرقطعي صادره از مراجع بدوي رسيدگي نموده و رسيدگي آنان ماهوي است.

بدين صورت كه مراجع عالي در مقام تجديد نظر، در صورتي كه رأي را بر خلاف موازين قانوني و محتويات پرونده و مستندات دعوي، تشخيص دهند خود رأساً نسبت به صدور رأي مجدد اقدام مي‌نمايند و بدين ترتيب رأي مرجع نخستين را نقض مي‌كنند، اما رسيدگي در مرحلة فرجامي نسبت به آرا قطعي محاكم اداري از حيطه و محدوده فعاليت مراجع مذكور خارج و اين وظيفه در صلاحيت محاكم قضايي قرار گرفته است.

در ارتباط با هيأت‌هاي انتظامي پزشكي، قانون تشكيل سازمان نظام پزشكي و آيين‌نامه انتظامي در چند ماده اصل قابليت پژوهش و فرجام‌خواهي را به عنوان يكي از اصول دادرسي منصفانه در محاكم اداري مد نظر قرار داده است.

وکیل متخصص هيأت‌های انتظامی پزشكی

قبول وکالت در پرونده های مشاوره تلفنی و حضوری با وکیل پایه یک دادگستری و مشاوره آنلاین با وکیل پایه یک دادگستری، توسط وکلای متخصص امکان پذیر است.

موسسه حقوقی مهر پارسیان تحت نظر دفتر وکالت محمدرضا مهری و مسعود تیموری هیچ شعبه دیگری در تهران ندارد.

تبلیغات دفتر وکیل همکار موسسه حقوقی مهر پارسیان مورد تایید این دفتر نیست.

جهت هماهنگی از روزهای شنبه تا چهارشنبه ساعت9 الی 19 و روزهای پنجشنبه از ساعت 9 الی 15 با دفتر وکالت محمدرضا مهری و مسعود تیموری وکلای پایه یک دادگستری و مشاور حقوقی تماس بگیرید.

مجازات تعرض به محیط زیست

 

شماره تلفن دفتر وکیل متخصص هيأت‌های انتظامی پزشكی

021-88663925

021-88663926

021-88663927

021-88663628

021-88799562

021-88795408

021-88796143

شماره همراه وکیل آنلاین متخصص هيأت‌های انتظامی پزشكی

09120067661

09120067662

09120067663

09120067664

09120067665

09120067669

تماس آنلاین در تمامی ساعات شبانه روز با دفتر حقوقی محمدرضا مهری از طریق شماره موبایل های اعلامی امکان پذیر است.

گروه وکلای رسمی مهر پارسیان

5/5 - (22 امتیاز)

امکان ارسال دیدگاه وجود ندارد!