وکیل مهریه عندالاستطاعه

وکیل مهریه عندالاستطاعه

امروز با معرفی وکیل مهریه عندالاستطاعه با شما هستیم.

در سالهای اخیر که با موج زیاد زندانیان مهریه مواجه شده ایم، چاره اندیشی های قانونگذاران، به وضع قانونی جهت اصلاح سند ازدواج انجامید.

در قسمت تعیین مهریه و نحوه پرداخت در اسناد ازدواج، بندی قید شده است که می‌توان مهریه عندالاستطاعه را تعیین نمود.

مطالبه و وصول مهریه عندالاستطاعه در آغاز کمی مشکل می‌نماید، ولی با اندکی دقت در قوانین مربوطه خواهیم دید که تقریبا تفاوتی بین وصول مهریه عندالمطالبه و مهریه عندالاستطاعه وجود ندارد.

در صورتی که مالی از شوهر به دست نیاید، تقریبا هیچ کدام از انواع مهریه قابلیت وصول ندارند.

در مقاله پیش رو به بررسی نحوه وصول مهریه عندالاستطاعه خواهیم پرداخت و پس از معرفی وکیل مهریه عندالاستطاعه، شرایط وصول مهریه عندالمطالبه نیز درج خواهد شد.

نظریه مشورتی مهم قوه قضاییه درباره وصول مهریه عندالاستطاعه

شماره نظریه: ۷/۳۲۰۵ تاریخ صدور نظریه: ۲۴/۰۵/۱۳۹۰

سند ازدواج نسبت به مبلغ درج شده بابت مهریه، از جمله اسناد لازم الاجرا محسوب می‌شود. با توجه به بند ج ماده ۲ آیین نامه اجرای مفاد اسناد رسمی لازم الاجرا، مصوب ۱۳۸۷، با تقاضای زوجه، دفترخانه ازدواج مربوط مکلف به صدور اجراییه است و قید عندالاساطعه بودن مهریه در سند ازدواج، مانع صدور اجراییه ثبتی نیست.

بیمه مهریه بیمه ایران

ممنوع الخروج کردن شوهر با مهریه عندالاستطاعه

صدور دستور ممنوع الخروج کردن زوج بابت مهریه در اجرای ثبت نیز تابع شرایط مندرج در ماده ۲۱۰ آیین نامه اجرای مفاد اسناد رسمی لازم الاجرا بوده و تفاوتی در مهریه عند المطالبه و مهریه عندالاستطاعه نیست.

در ماده مرقوم با توجه به اطلاق و عدم تفاوت، امکان صدور دستور ممنوع اخروجی در مهریه عندالاستطاعه نیز وجود دارد.

مطالبه مهریه عندالاستطاعه از طریق اجرای ثبت

با توجه به نظریه مشورتی فوق، امکان درخواست صدور اجراییه بابت مهریه عندالاستطاعه از طریق دفتر ازدواج و در نهایت اداره اجرای اسناد رسمی ثبت وجود دارد.

در این حالت مانند مطالبه و وصول مهریه عندالمطالبه، درخواست صدور برگ اجرایی به دفترخانه محل عقد تقدیم می‌شود.

 سردفتر ازدواج، بر اساس این تقاضا، نسبت به صدور اجراییه ثبتی اقدام خواهد نمود.

در صورت عدم پرداخت بدهی بابت مهریه ظرف مهلت مقرر ده روزه، پرونده جهت سیر مراحل اجرایی و صدور دستور ممنوع الخروجی و توقیف اموال بدهکار به اداره اجرای اسناد رسمی ثبت ارسال خواهد شد.

ممنوع الخروجی زوج بابت مهریه عندالاستطاعه

با توجه به عدم تعیین تکلیف جدید در قانون، و آیین نامه نحوه اجرای اسناد رسمی لازم الاجرا، تفاوتی در ممنوع الخروج کردن زوج بابت مهریه عندالاستطاعه با مهریه عندالمطالبه وجود ندارد.

مراحل ممنوع الخروج کردن زوج بابت مهریه عندالاستطاعه و مهریه عندالمطالبه، در قانون به صورت یکسان بیان شده است و در صورتی که زوج، اعسار خود را از پرداخت مهریه در دادگاه خانواده اثبات نماید، امکان رفع ممنوع الخروجی با سپردن وثیقه را دارد.

مطالبه مهریه عندالاستطاعه از دادگاه خانواده

امکان تقدیم دادخواست مطالبه مهریه عندالاستطاعه از دادگاه خانواده نیز وجود دارد.

فسخ نکاح

در صورت تقاضای صدور قرار تامین خواسته بابت مهریه عندالاستطاعه، دادگاه خانواده با توجه به رسمی بودن مستند مطالبه مهریه، موظف به صدور قرار تامین خواسته و توقیف اموال بدهکار می‌باشد.

اما اجرای حکم محکومیت به پرداخت مهریه عندالاستطاعه و وصول مهریه، منوط به اثبات دارایی مرد توسط زن می‌باشد.

در قانون جدید نحوه اجرای محکومیت های مالی، به دادگاه این اختیار داده شد است تا در صورت درخواست محکوم له، نسبت به استعلام داراییهای بدهکار از ثبت اسناد و املاک، راهنمایی و رانندگی و بانک مرکزی اقدام نماید.

تا در صورت شناسایی اموال بدهکار، امکان توقیف آنها و در نتیجه وصول مهریه فراهم شود.

دفتر وکیل مهریه عندالاستطاعه در تهران

دفتر وکالت گروه وکلای خانواده مهر به عنوان دفتر وکیل تخصصی مطالبه و وصول مهریه عندالاستطاعه در تهران، آماده پذیرش درخواست مشاوره حقوقی تخصصی با وکیل مهریه عندالاستطاعه می‌باشد.

در صورت عدم امکان حضور در دفاتر موسسه حقوقی و داوری بین المللی طلیعه عدالت و مهر پارسیان، امکان مشاوره حقوقی آنلاین با وکیل مهریه عندالاستطاعه وجود دارد.

اگر نیاز به خدمات مشاوره حقوقی و داوری در مباحث مطالبه سفته یا سایر موارد دارید جهت مشاوره تلفنی و حضوری با وکیل پایه یک دادگستری در خصوص موضوعات کیفری، حقوقی، ملکی، خانواده، مطالبه مهریه، نفقه، و …مشاوره آنلاین با وکیل پایه یک دادگستری، مطالعه پرونده توسط وکیل پایه یک دادگستری، از روزهای شنبه تا چهارشنبه از ساعت۹ الی ۱۹ و روزهای پنجشنبه از ساعت ۹ الی ۱۵ با موسسه حقوقی بین المللی مهر پارسیان تماس بگیرید.

۰۲۱-۸۸۶۶۳۹۲۵

۰۲۱-۸۸۶۶۳۹۲۶

۰۲۱-۸۸۷۹۵۴۰۸

۰۲۱-۸۸۷۹۶۱۴۳

موبایل وکیل چک و سفته

۰۹۱۲۰۰۶۷۶۶۱

۰۹۱۲۰۰۶۷۶۶۲

۰۹۱۲۰۰۶۷۶۶۳

تماس آنلاین در تمامی ساعات شبانه روز با مدیر دفتر محمدرضا مهری با شماره همراه زیر امکان پذیر است.

نفی نسب

۰۹۱۲۰۰۶۷۶۶۹

گروه وکلای رسمی مهر پارسیان

امتیاز دهی به مقاله

بدون دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *