طلاق توافقی در دوران عقد

طلاق توافقی در دوران عقد

طلاق توافقی در دوران عقد

استفاده از مشاوره حقوقی وکیل پایه یک دادگستری و متخصص امور خانواده در تمامی مراحل قبل از ازدواج، حین زندگی مشترک و بعد از طلاق، قابل توصیه به همه خانواده های ایرانی می‌باشد. حساسیت های حقوقی موجود در ازدواج و آثار و تبعات حقوقی عقد ازدواج و یا طلاق بعد از ازدواج، مستلزم دارا بودن دانش کامل حقوقی در زمینه حقوق و تکالیف طرفین می‌باشد. گروه وکلای خانواده مهر، همراه موکلین عزیز در مواردی خواهد بود که نیاز به مشاوره حقوقی خانواده دارند. موضوع نوشتار زیر که توسط بهترین وکیل خانواده در ایران تهیه شده است، شرایط طلاق توافقی در دوران عقد می‌باشد. عزیزان می‌توانند سوالات حقوقی درباره شرایط طلاق توافقی در دوران عقد، شرایط طلاق توافقی در دوره نامزدی، شرایط طلاق توافقی در دوره بارداری، شرایط ازدواج بعد از طلاق توافقی و هرگونه سوال درباره شرایط طلاق توافقی را از مشاورین حقوقی گروه وکلای خانواده مهر مطرح نمایند.

شرایط طلاق توافقی در دوران عقد

طلاق توافقی در دوران عقد، تفاوتی با طلاق توافقی بعد از ازدواج طرفین ندارد. تنها تفاوت موجود در این است که در صورتی که زوجه با استفاده از حق حبس یا غیر آن، اقدام به وصول مهریه نموده باشد و تمامی مهریه را دریافت نموده باشد، موظف به استرداد نصف مهریه می‌باشد. البته در تعیین شرایط طلاق توافقی، هیچ الزامی برای طرفین به نوع توافق خاصی وجود ندارد و هر نوع توافقی برای دادگاه لازم الاتباع است.

حذف نام همسر قبلی در صورت طلاق توافقی در دوران عقد

در صورت باکره بودن زوجه و اجرای طلاق توافقی یا غیر توافقی در زمان عقد، امکان حذف نام همسر از شناسنامه زن مطلقه وجود دارد. اما حذف نام زن از شناسنامه شوهر، حتی در صورت عدم وقوع نزدیکی، تا زمان ازدواج بعدی شوهر، حذف نخواهد شد و تنها بعد از ازدواج جدید و با ارائه مدارک و مستندات، امکان حذف نام همسر اول از شناسنامه وجود دارد.

قانون مهریه بیش از 110 سکه

نمونه دادخواست طلاق توافقی در دوران عقد

خواهان: نام یکی از زوجین به عنوان خواهان در این قسمت قید می‌شود و تفاوتی در قرار دادن نام در ستون خواهان و خوانده نیست.

خوانده: همسر دیگر به عنوان خوانده قید می‌شود.

تعیین خواسته و بهای آن: درخواست صدور گواهی عدم امکان سازش(گزارش اصلاحی) جهت اجرای صیغه طلاق توافقی.

دلایل و مستندات: تصویر شناسنامه و کارت ملی زوجین- سند ازدواج- توافق نامه شرایط طلاق توافقی

وکیل یا نماینده قانونی: در صورت داشتن وکیل نام وکیل دادگستری در این قسمت درج می‌شود.

ریاست محترم دادگاه خانواده

با سلام و احترام، به استحضار می‌رساند، اینجانب و خوانده محترم، مدت سه ماه است که به عقد نکاح دائم هم در آمده ایم. طی مدتی که از عقد نکاح دائم ما می‌گذرد، متوجه تفاوت های فرهنگی زیادی در رفتار همدیگر شده و پس از مشاوره با مشاورین خانواده، به این نتیجه رسیده ایم که امکان تشکیل زندگی مشترک زیر یک سقف برای ما فراهم نخواهد بود. با مشاوره وکیل دادگستری اقدام به تهیه صورتجلسه توافق نامه نمودیم که به پیوست دادخواست تقدیم حضور می‌گردد. با توجه به عدم آغاز زندگی مشترک، جهیهزیه نیز به منزل مشترک برده نشده و زوجه نیز باکره می‌باشد. تقاضای صدور گواهی عدم امکان سازش به منظور اجرای صیغه طلاق توافقی داریم.

هزینه دادخواست طلاق توافقی در دوران عقد

درخواست صدور حکم طلاق توافقی از دعاوی غیر مالی بوده و تعیین بهای خواسته در آن ضرورتی ندارد. بسته به مستندات پیوست و خدماتی که خواهان دریافت از دفاتر خدمات الکترونیک قضایی می‌باشید، هزینه دادخواست طلاق توافقی گاهی با تفاوت دریافت می‌شود.

وکیل طلاق

مزایای داشتن وکیل در دعوای طلاق توافقی در دوران عقد 

  • تنظیم صحیح دادخواست طلاق توافقی و توافق نامه پیوست.
  • نگارش لوایح و درخواست های حقوقی در دادگاه و اجرای احکام.
  • عدم نیاز به حضور طرفین در دادگاه و زمان اجرای صیغه طلاق.
  • جلوگیری از اشتباه و عدم اطاله دادرسی.

معرفی وکیل طلاق توافقی در دوران عقد

وکیل طلاق توافقی و عضو گروه وکلای خانواده مهر، امکان مشاوره حقوقی آنلاین درباره طلاق توافقی را برای شما فراهم نموده است. جهت مشاوره حقوقی آنلاین با وکیل طلاق توافقی در دوران عقد یا پس از آن، با موسسه حقوقی و داوری بین المللی طلیعه عدالت و مهر پارسیان تماس بگیرید. در صورت نیاز فوری به مشاوره در روزها و ساعات تعطیل، می‌توانید با شماره تلفن همراه 09120067665 تماس بگیرید.

دپارتمان حقوق خانواده گروه وکلای خانواده مهر

امتیاز دهی به مقاله

بدون دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *