وکیل کلاهبرداری در اسلامشهر

وکیل کلاهبرداری در اسلامشهر

وکیل کلاهبرداری در اسلامشهر


امروز با موضوع وکیل کلاهبرداری در اسلامشهر با شما هستیم.

با توجه به افرایش روزافزون کلاهبرداری و سایر جرایم علیه اموال در شهرستان های کوچک از جمله اسلامشهر، وکیل کلاهبرداری در اسلامشهر را بر آن داشت تا نوشتاری مختصر و مفید در خصوص چگونگی شکایت از جرم کلاهبرداری در اسلامشهر، نحوه تنظیم شکواییه کلاهبرداری در اسلامشهر، مرجع صالح جهت طرح شکایت کلاهبرداری در اسلامشهر برای خوانندگان محترم تهیه و تنظیم نماید.

سوالات متداول در خصوص وکیل کلاهبرداری در اسلامشهر

[stextbox id=’info’ direction=’rtl’]

شرایط تحقق کلاهبرداری چیست؟

مرجع صالح جهت طرح شکایت کلاهبرداری در اسلامشهر کجاست؟

بهترین وکیل کلاهبرداری در اسلامشهر کیست؟

مزایای طرح شکایت کلاهبرداری توسط وکیل چیست؟

[/stextbox]

جرم کلاهبرداری به معنای توسل به وسایل متقلبانه و استفاده از حیله و تقلب در راستای فریب و اغفال اشخاص است. در واقع کلاهبردار با قصد مجرمانه با افعالی همانند جعل سند، استفاده از سند مجعول، تظاهر به نفوذ در دستگاه های دولتی، تظاهر به داشتن اختیارات واهی و غیره در صدد فریب دیگری یا دیگران برآمده و در نهایت با توسل یه وسایل متقلبانه، طرف مقابل را اغفال نموده و وجه یا امتیازی برای خود یا دیگری تحصیل می نماید.

شرایط تحقق جرم کلاهبرداری

کلاهبردار می بایست از وسایل متقلبانه استفاده کند ضمن آنکه طرف مقابل از متقلبانه بودن وسایل اطلاع نداشته باشد و مال برده شده به دیگری تعلق داشته باشد.

جرم قاچاق انسان

بنابراین در تحقق کلاهبرداری توسل به حیله و فریب، اغفال بزه دیده، عدم اطلاع بزه دیده از متقلبانه بودن وسایل، بردن مال دیگری لازم است.

متقلبانه بودن وسایل مورد استفاده کلاهبردار

یکی از شرایط تحقق جرم کلاهبرداری، استفاده از متقلبانه بودن وسایل در جرم کلاهبرداری است. برای وقوع کلاهبرداری صرف بردن مال دیگری کفایت نمی کند بلکه کلاهبردار باید لزوما از وسایلی استفاده کند که متقلبانه محسوب شود.

متقلبانه بودن موضوع جرم کلاهبرداری از ماده ۱ قانون تشدید مجازات مرتکبین ارتشا، اختلاس و کلاهبرداری استنباط می شود.

دیوان عالی کشور نیز در آرای متعدد به لزوم متقلبانه بودن وسایل، حیله و فریب از سوی کلاهبردار اشاره نموده است. بنابراین صرف دروغ بدون استفاده از حیله و تقلب سبب وقوع کلاهبرداری نخواهد شد.

اثبات متقلبانه بودن وسایل

دیوان عالی کشور در رای وحدت رویه شماره ۵۶۵۵ مورخ ۲۵/۱۰/۱۳۳۸ اثبات متقلبنه بودن یا نبودن وسایل مورد استفاده کلاهبردار را بر عهده شاکی گذاشته است، البته لازم به ذکر است مطابق اصول حقوق کیفری، از آنجا که کلاهبرداری در زمره جرایم غیر قابل گذشت است، اثبات متقلبانه بودن وسایل علاوه بر شاکی، با دادستان نیز می باشد.

مصادیق وسایل متقلبانه مصرح در قانون

فریب مردم به داشتن اموال و اختیارات واهی: چنانچه شخصی خود را مالک اموالی متعدد قلمداد نماید یا اینکه خود را شخصی بانفوذ معرفی کند و با اخذ وجوه یا امتیازی، به طرف مقابل وعده اعطای امتیازاتی دهد کلاهبردار محسوب می شود. به عنوان مثال شخصی در برابر دریافت وجهی قول اعطای پروانه وکالت دادگستری یا کارت پایان خدمت وظیفه عمومی و مانند اینها را به طرف دیگر بدهد.

شکایت از مدیر مسئول سایت

فریب دادن مردم به وجود شرکت ها یا تجارتخانه ها یا کارخانه ها یا موسسات موهوم: این قسمت از ماده ۱ قانون تشدید مجازات مرتکبین ارتشا، اختلاس و کلاهبرداری به هر نوع موسسه یا شرکت اعم از تجاری، صنعتی، تولیدی و خدماتی اشاره دارد. کسانی که با استخدام کارمند و نصب تابلو خود را به عنوان مدیرعامل شرکت یا موسسه وانمود می کنند و با توسل به این وسایل متقلبانه، وجوهی دریافت می نمایند یا اوراق و سهام شرکت را به صورت موهوم و جعلی به فروش می رسانند.

امیدوار کردن مردم به امور غیر واقع: چنانچه کسی از طریق وسایل متقلبانه و با صحنه سازی، دیگری یا دیگران را امیدوار کند به اموری که واقعا توان انجام آن را ندارد کلاهبردار محسوب می شود. به عنوان مثال شخصی، دیگری را امیدوار نماید که اجناس او را به قیمت بالاتر از قیمت بازار می تواند بفروشد و از این طریق از صاحب اجناس، وجهی دریافت نماید. یا به عنوان مثال کسی، دیگری را امیدوار به دادن سوالات کنکور نماید ولی در واقع چنین امکانی از جانب وی وجود نداشته باشد.

اختیار اسم یا عنوان مجعول: منظور قانونگزار از عبارت عنوان مجعول این است که کلاهبردار با توسل به مانورهای متقلبانه، مثلا با جعل شناسنامه، برای خود اسم دیگری غیر از اسم حقیقی اش برگزیند. در این مورد، تعلق یا عدم تعلق اسم انتخاب شده به شخص دیگر اهمیت ندارد.

مرجع صالح جهت طرح شکایت کلاهبرداری

کلاهبرداری از جمله جرایم مرکب است و این به آن معناست که جهت طرح شکایت از جرم کلاهبرداری به هر یک از  دو دادسرای محل توسل به وسایل به متقلبانه توسط متهم یا دادسرای محل بردن مال شکایت را تقدیم نمود.

وکیل متخصص اعمال ماده ۴۷۷

پس از طرح شکایت در دادسرا و تحقیقات مقدماتی توسط بازپرس چنانچه بازپرس عمل ارتکابی را مجرمانه بداند قرار جلب به دارسی صادر و پرونده با صدور کیفرخواست حسب مورد به دادگاه کیفری یک یا کیفری دو ارسال تا متهم در دادگاه محاکمه شود.

خدمات گروه وکلا مهر درباره معرفی وکیل کلاهبرداری در اسلامشهر

در این نوشتار که توسط وکیل پایه یک دادگستری تهیه و تنظیم شده است ارکان کلاهبرداری و همچنین مصادیق وسایل متقلبانه مندرج در قانون تشدید مجازات مرتکبین ارتشا، اختلاس و کلاهبرداری بررسی شده است.

[stextbox id=’info’ direction=’rtl’]

چنانچه شما خوانندگان محترم در صدد شکایت جرم کلاهبرداری و خواهان استرداد وجه ناشی از کلاهبرداری می باشید قبل از هر اقدامی حتما با وکیل پایه یک دادگستری مشاوره نمایید. موسسه حقوقی طلیعه عدالت و مهر پارسیان با بهره مندی از گروه وکلای مهر به مدیریت محمدرضا مهری وکیل پایه یک دادگستری به شما عزیزان و در تمام پرونده های کیفری، حقوقی، خانواده، ثبتی و غیره به شما عزیزان مشاوره حقوقی ارایه داده و قبول وکالت می نمایند.

تلفن های مشاوره با وکیل کلاهبرداری در اسلامشهر برای ساعات ۶ الی ۱۸ روزهای شنبه تا چهارشنبه و ۹ الی ۱۴ برای روزهای پنج شنبه به شرح زیر است.

۰۲۱-۸۸۶۶۳۹۲۵

۰۲۱-۸۸۶۶۳۹۲۶

۰۲۱-۸۸۶۶۳۹۲۷

۰۲۱-۸۸۶۶۳۶۲۸

۰۲۱-۸۸۷۹۹۵۶۲

دپارتمان حقوق کیفری موسسه حقوقی مهر پارسیان

[/stextbox]
۵/۵ - (۳۰ امتیاز)

بدون دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *