پذیرش تحصیلی کانادا

پذیرش تحصیلی کانادا

چند سالی است که کشور کانادا با فراهم ساختن امکانات و در نظر گرفتن تمهیدات ویژه، شرایط لازم برای اشخاص از سن ۵ سال به بالا را به وجود آورده است. با توجه به کیفیت بالای نظام آموزشی کانادا وقتی کودکان شما از سن ۵ سال وارد مقطع کودکستان می‌شوند، تمامی موارد لازم برای تربیت، آموزش و …. به ان ها آموخته می‌شود.

کشور کانادا با توجه به وسعت پهناوری که دارد، شدیدا نیازمند نیروی مهاجرتی چه از طریق تحصیلی و چه کاری می‌باشد. با توجه سیاست های اتخاذ شده از سوی دولت کانادا، مبنی بر آموزش زبان خارجی از سنین پایین و سرمایه گذاری نسبت به آینده‌ی کشورشان از طریق تحصیل انان طی چند سال اخیر، کانادا را به یکی از مکان های جالب برای مهاجرت خارجیان تبدیل نموده است.در این مقاله که توسط کارشناسان ارشد حقوق بین‌الملل موسسه حقوقی طلیعه عدالت و مهر پارسیان، و دفتر وکالت محمدرضا مهری، بهترین وکیل و مشاور مهاجرتی در ایران، تهیه شده، برای شما عزیزان موارد لازم به جهت پذیرش تحصیلی کانادا به طور کامل تشریح خواهد شد.

 

شرایط لازم برای پذیرش تحصیلی کانادا

با توجه به اینکه مهاجرت چه از طریق تحصیل، چه کار امکان‌پذیر بوده، اما باید در نظر داشت، در عوامل مهاجرت چندین موضوع مورد اهمیت وجود دارد از قبیل سن و سال، میزان تحصیلات، تجربه کاری (در صورت وجود)، داشتن مدرک زبان، زمان بررسی پرونده و … که با توجه به اینکه دردسرهای مربوط به امور تحصیلی کمتر از امور مهاجرت کاری می باشد، گزینه مناسب تری برای مهاجرت خواهد بود. لذا عزیزان مد نظر داشته باشند که با انتخاب درست و آگاهانه شانس ویزای خود را افزایش دهند.

تحصیل داروسازی در کانادا

در حال حاضر کشور کانادا اقدام به جذب دانش آموزان و دانش جو یان خارجی در تمامی مقاطع تحصیلی از مهد کودک تا دکتری و فوق دکتری را می‌نماید.

با توجه به سن و ایالت مورد انتخاب، شرایط و مدارک لازم تا حدودی متفاوت می‌باشد.

در نظر داشته باشید در صورتی که برای فرزاندانتان اقدام به ثبت نام می کنید و ایشان زیر ۱۸ سال شاان می باشد، نیازی به داشتن مدرک زبان نیست و همین امر باعث سهولت در امر پذیرش می باشد، در صورتی که برای مقاطع دانشگاهی در اکثر موارد نیازمند به داشتن مدرک زبان می باشید، مگر انکه خود دانشگاه یا کالج با توجه به اعلام شرایط عمومی پذیرش دانشجو یان خارجی، نیازی به ارائه مدرک زبان نداشته باشند.

 

مدارک مورد نیاز جهت اخذ پذیرش تحصیلی کانادا

حال می‌پردازیم به شرح مختصری از مدارک مورد نیاز جهت اخذ پذیرش تحصیلی

– صفحه اول پاسپورت متقاضی، پدر و مادر

– برگه واکسیناسیون

– پر کردن فرم مدرسه، در صورت نیاز به پرداخت

– بررسی کردن فرم متقاضی از سوی مدرسه و در صورت نیاز به مصاحبه با نرم افزارهای اینترنتی

پس از قبولی به متقاضی از سوی مدرسه، نامه پذیرش ارائه می‌شود که بعد از پرداخت هزینه شهریه و دریافت برگه رسید پرداخت شهریه، نامه پذیرش قطعی می‌شود.

 

مراحل اخذ پذیرش تحصیلی در مقاطع لیسانس به بالا

در اخذ پذیرش های مربوط به دانشگاه با توجه به مقطع تحصیلی متقاضی، شرایط متغیر می باشد:

– نگارش رزومه و انگیزش نامه

– داشتن سابقه کاری در صورت وجود

زایمان در کانادا با ویزای توریستی

– داشتن مدرک زبان

– داشتن مقالات معتبر

– داشتن توصیه نامه از اساتید

پس از دریافت پذیرش قطعی از سوی مدرسه پروسه جهت انجام کارهای ویزا به جریان می افتد.

 

ثبت نام مربوط به امور ویزا کانادا

ثبت نام مربوط به امور ویزا کانادا بصورت بردن پرونده بصورت فیزیکی و هم بصورت آنلاین امکان‌پذیر است.

روش آنلاین بدلیل سهولت و عدم مفقود شدن مدارک به متقاضی پیشنهاد می گردد و از انجایی که بردن پرونده به صورت فیزیکی معمولا سخت و طاقت فرساست و احتمال گم شدن مدارک وجود دارد، از این روش معمولا کمتر استفاده می گردد.

مهمترین امر در پروسه ویزا متقاعد کردن کیس (ویزا آفیسر) پرونده شما جهت اعلام جواب مثبت می‌باشد.

 

موارد قابل بررسی توسط آفیسر پرونده به جهت پذیرش تحصیلی کانادا

– شرایط مالی و میزان درآمد فرد ساپورتر جهت تامین هزینه‌های شهریه و زندگی می باشد که در این امر معمولا باید حتما این میزان پول در حساب باشد و در نظر داشته باشد. پول‌های نا متعارف باید دارای منبع مشخص باشند.

– هدف اصلی متقاضی جهت ورود به کانادا

– دلایل بازگشت به کشور مبدا

– نداشتن سابقه کیفری

 

وکیل و موسسه حقوقی معتبر در تهران

جهت دریافت مشاوره تخصصی در رابطه با پذیرش و ویزای کانادا می توانید با موسسه حقوقی طلیعه عدالت و مهر پارسیان، تماس گرفته و از تجارب وکلا و مشاورین مهاجرتی موسسه استفاده فرمایید.

 

دپارتمان حقوق مهاجرت و بین‌الملل گروه وکلای مهر

امتیاز دهی به مقاله

بدون دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *