پناهندگی در استرالیا

پناهندگی در استرالیا

پناهندگی در استرالیا


امروز با بررسی شرایط و قوانین پناهندگی در استرالیا با شما هستیم.

پناهندگی در استرالیا، در سالهای گذشته تا حدی با محدودیت های قانونی مواجه شد. در سالهای بین۲۰۱۵ تا سال۲۰۱۷، تعداد قابل توجهی از درخواست های پناهندگی در استرالیا، مردود اعلام شد.

اخذ ویزای توریستی استرالیا و اعلام پناهندگی با ویزای توریستی استرالیا که توسط بعضی از موسسه های کلاهبردار، تحت عنوان پناهندگی قانونی به استرالیا معرفی شده است، در واقع دور زدن قانون و سوء استفاده از کنوانسیون ژنو است.

اطلاع از قوانین پذیرش پناهندگی در استرالیا و آشنایی با قوانین مهاجرتی و پناهندگی استرالیا، می‌تواند راهگشای کسانی باشد که تصور می کنند با رساندن خودشان به استرالیا به هر طریق ممکن، و اعلام پناهندگی به دلیل مسیحی شدن غیر واقعی، و تهدید خطر مرگ در ایران، سودای مهاجرت به استرالیا از طریق پناهندگی، را در سر می پرورانند. موسسه حقوقی محمدرضا مهری، با کادر حقوقی مجرب و عقد قرارداد با وکلای رسمی مهاجرت استرالیا، مشاور امین شما در تبیین قوانین پناهندگی به استرالیا، می‌باشند.

شرایط و قوانین پناهندگی در استرالیا

کنوانسیون پناهندگان سازمان ملل متحد که به کنوانسیون ژنو معروف شده است، مورد قبول و پذیرش دولت استرالیا قرارگرفت. دولت استرالیا در سالهای قبل، یکی از کشورهای پناهجو پذیر بوده است.

شرایط اخذ اقامت استرالیا

اما ورود غیر قانونی به استرالیا جهت اعلام پناهندگی با حبس در جزیره ماناس و یا اعزام پناهجویان به اندونزی روبرو خواهد شد.

وضعیت اسفبار پناهجو یان ایرانی در اردوگاهها و کمپ های پناهندگان در استرالیا، شکی باقی نمی گذارد که مهاجرت به استرالیا از طریق پناهندگی اصلا مورد توصیه نخواهد بود.

افرادی با دریافت ویزای قانونی توریستی استرالیا، خود را به خاک استرالیا رسانده و پس از ورود قانونی، اقدام به اعلام درخواست پناهندگی در استرالیا  می‌نمایند.

طبق قوانین مهاجرتی استرالیا، پناهجو لازم است ظرف شش ماه از تاریخ ورود به استرالیا، پناهندگی در استرالیا را درخواست نماید. در غیر این صورت امکان عدم قبول درخواست وی وجود دارد.

موسسه حقوقی و داوری بین‌المللی طلیعه عدالت و مهر پارسیان، هیچ گونه خدماتی درباره پناهندگی دراسترالیا و سایر کشورها انحجام نمی‌دهد. صرفا جهت مشاوره حقوقی با مشاورین و وکلای مهاجرتی موسسه تماس حاصل فرمایید.

ویزاهای پناهندگی در استرالیا

ویزای کلاس۲۰۰

افرادی که در کشور خودشان تحت تعقیب هستند وکمیساریای عالی سازمان ملل متحد، پناهندگی آن‌ها را پذیرفته باشد، مشمول این نوع ویزای پناهندگی در استرالیا قرار می گیرند.

ویزای کلاس۲۰۱

افرادی که در کشور خود تحت تعقیب هستند و اجازه خروج از کشور را ندارند مشمول این نوع ویزا قرار می گیرند.

ویزای کلاس۲۰۳

این نوع ویزا برای افرادی صادر می‌شود که نیاز فوری به قبول پناندگی در استرالیا دارند. در واقع در شرایط جنگ یا شرایط سختی قرار دارند صادر می‌شود.

ویزای کلاس۲۰۴

زنانی که در کشور خود مورد آزار و اذیت جدی و خطر مرگ قرار دارند و هیچ گونه حامی ندارند، برای پناهندگی در استرالیا مشمول دریافت این نوع ویزا خواهند شد.

ویزای توریستی استرالیا

درخواست پناهندگی در استرالیا از خارج از استرالیا

امکان درخواست پناهندگی در استرالیا، از طریق الکترونیک و خارج از استرالیا وجود دارد. با پرکردن و ارسال فرم های مخصوص، شخص متقاضی پناهندگی در استرالیا، مراحل بررسی درخواست انجام می‌شود. در صورت پذیرش درخواست پناهندگی در استرالیا، ترتیب انتقال فرد به استرالیا داده خواهد شد.

کیس پناهندگی در استرالیا

پرونده ای که در هر دولتی برای پناهنده تشکیل می‌شود و دلیل ارسال درخواست پناهندگی در ان توضیح داده می‌شود، اصطلاحا کیس پناهندگی نامیده می‌شود. فروش و دراختیار گذاشتن کیس پناهندگی در استرالیا، شیوه قدیمی کلاهبرداری از متقاضیان پناهندگی در استرالیا می‌باشد.

معمولا افراد مسلمان، اعلام می کنند که به دین مسیحیت گرویده اند و با توجه به اینکه ارتداد، مجازات اعدام در پی دارد، خود را مشمول کنوانسیون ژنو معرفی نموده و درخواست پناهندگی می‌نمایند.

لازم به ذکر است هیچ وکیلی امکان ارائه کیس پناهندگیی به استرالیا برای پناهجویان ندارد. چون معمولا درخواست پناهندگی منطبق بر دروغ است و شخص واقعا درخطر جانی یا شکنجه قرار ندارد.

قانون دوبلین برای پناهندگان

قانون دوبلین برای پناهندگان ارتباطی با پناهندگی در استرالیا ندارد. این قانون شامل پناهجو یانی است که از یکی از کشورهای عضو اتحادیه اروپا وارد شده و پس از ورود به اروپا با تعغییر محل سکونت خود، درخواست پناهندگی در اروپا را ارائه می دهند.

کشوری که درخواست پناهندگی در اروپا را دریافت کرده است، متقاضی را به کشوری که از ان وارد شده است، استرداد مینماید تا به تقاضای پناهندگی وی رسیدگی  نماید.

وضعیت پناهندگی در استرالیا

بیشتر افرادی که در کمپ های پناهندگان در استرالیا زندگی می کنند، بنا بر مشاهدات وکیل رسمی مهاجرت استرالیا، از وضعیت بد بهداشتی و بیماری درکمپ ها و اردوگاههای پناهندگان در استرالیا ابراز ناراحتی می‌نمایند.

تحصیل فیزیوتراپی در استرالیا

مهاجرت به استرالیا یا هرکشور دیگری از طریق پناهندگی به هیچ عنوان، قابل توصیه نیست.

وکیل مهاجرت به استرالیا

هرچند پناهندگی در استرالیا به هیچ وجه مورد تایید موسسه حقوقی و داوری بین المالی طلیعه عدالت و مهر پارسیان نمی باشد، اما برای افرادی که کشور آن‌ها درمعرض جنگ قرار دارد یا اتباع کشورهایی چون کره شمالی، که درکشور خود از هیچ گونه آزادی برخوردار نیستند، کاملا قابل توصیه است.

کنوانسیون ژنو برای محافظت از جان و مال و ناموس کسانی تصویب شده است که واقعا در معرض خطر جانی قرار دارند.

جهت مشاوره تلفنی و حضوری با وکیل پایه یک دادگستری، مشاوره آنلاین با وکیل پایه یک دادگستری، مطالعه پرونده توسط وکیل پایه یک دادگستری، از روزهای شنبه تا چهارشنبه از ساعت ۹ الی ۱۹ و روزهای پنجشنبه از ساعت ۹ الی ۱۵ با دفتر وکالت محمدرضا مهری وکیل پایه یک دادگستری و مشاور حقوقی تماس بگیرید.

  • ۰۲۱-۸۸۷۹۵۴۰۸
  • ۰۲۱-۸۸۷۹۶۱۴۳

در صورت ضرورت و فوریت موضوع و درخواست وکیل خارج از ساعات یاد شده با شماره همراه اعلامی تماس حاصل فرمایید.

  • ۰۹۱۲۰۰۶۷۶۶۱
  • ۰۹۱۲۰۰۶۷۶۶۲
  • ۰۹۱۲۰۰۶۷۶۶۳
  • ۰۹۱۲۰۰۶۷۶۶۴
  • ۰۹۱۲۰۰۶۷۶۶۵

تماس آنلاین در تمامی ساعات شبانه روز با مدیر دفتر محمدرضا مهری با شماره همراه زیر امکان پذیر است.

  • ۰۹۱۲۰۰۶۷۶۶۹

گروه وکلای رسمی مهر پارسیان

امتیاز دهی به مقاله

۶ دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *