پناهندگی در اسلوونی

پناهندگی در اسلوونی

اسلوونی در جنوب اروپای مرکزی واقع شده است. این کشور از سال 2004 به اتحادیه اروپا پیوست و هم مرز با ایتالیا، اتریش، کرواسی و مجارستان می‌باشد. اسلوونی از نظر اقتصادی رشد چشمگیری کرده است. مهاجرت به اسلوونی از طریق سرمایه گذاری، تحصیلی، ازدواج و پناهندگی امکان‌پذیراست. بسیاری از متقاضیان بین‌المللی به دنبال پناهندگی در اسلوونی می‌باشند، اما پناهندگی در اسلوونی بسیار پر خطر برای پناهجو یان است، اسلوونی اخیرا اعلام کرده است که از ورود پناهجو یان فاقد ویزا جلوگیری خواهند کرد و این تصمیم برخلاف اصل گذر آزاد میان کشورهای اتحادیه اروپا می‌باشد.

 حتی متقاضیان پناهندگی که از طریق ویزا وارد اسلوونی شده اند، شانس ان ها بسیار پایین است که با در خواست پناهندگی شان، دولت اسلوونی موافقت کند. با توجه به اینکه پناهندگی در اسلوونی به معضلی برای متقاضیان مهاجرت تبدیل شده و قاچاقچیان انسان با سو استفاده از متقاضیان مهاجرت، اقدام به کلاهبرداری از آن‌ها می‌نمایند، به همین دلیل موسسه حقوقی طلیعه عدالت و مهر پارسیان، با مدیریت محمدرضا مهری، با همکاری بهترین گروه وکلای مهاجرتی، اقدام به انتشار قوانین پناهندگی در اسلوونی و سایر نموده است و به شرح آثار و عواقب حقوقی پناهندگی در اسلوونی و سایر کشور های اتحادیه اروپا خواهد پرداخت. نکته قابل ذکر اینکه گروه وکلای مهر هیچ گونه خدماتی درباره پناهندگی به اروپا و سایر کشورها ارائه نمی کند.

سوالات متداول درباره پناهندگی در اسلوونی

  • آیا از قوانین پناهندگی اتحادیه اروپا اطلاعی دارید؟
  • معایب پناهندگی در اسلوونی چیست؟
  • قوانین پناهندگی در اتحادیه اروپا از کجا قابل استخراج است؟
  • شرایط زندگی برای پناهجو یان اسلوونی به چه صورت می باشد؟
  • مهاجرت به اسلوونی از چه طریقی امکان‌پذیراست؟
  • بهترین وکیل مهاجرت در ایران کیست؟
  • آیا بهترین موسسه مهاجرتی در ایران می شناسید؟
تولد فرزند در اسلوونی

پناهندگی در اسلوونی

پناهجو یان پس از در خواست پناهندگی، در اداره پلیس یا اسکان پناهندگی توسط افسر پلیس مورد ارزیابی قرار می گیرند و فرم پر میکنند. دولت اسلوونی پس از در خواست پناهندگی، اسکان یا خانه در اختیار پناهنده ها با 3 وعده غذا قرار می‌دهد. پناهندگی در اسلوونی به شخصی تعلق می گیرد، که اثبات نماید در کشورخود از نظر مذهب، قومیت، اعتقادات سیاسی یا وابستگی به یک گروه اجتماعی خاص در معرض خطر قرار دارد. تصمیم نهایی در مورد پذیرش پناهندگی در اسلوونی در دادگاه اداری یا دیوان عالی گرفته می‌شود. زمانی که دولت اسلوونی با پناهندگی متقاضی موافقت کند، یک سال اجازه دارد به صورت رایگان در اسکان های مشترک اسلوونی سکونت کند. البته دولت اسلوونی بیشتر مواقع با درخواست پناهندگی موافقت نمی کند.
در سال های اخیر، اسلوونی بیشتر درخواست پناهجو یان از کشورهایی نظیرعراق، سوریه، پاکستان، و افغانستان را پذیرفته است و پناهجو یان ایرانی هیچ شانسی برای پذیرفته شدن پناهندگی در اسلوونی ندارند. امروزه پناهندگی در اسلوونی یک بحران تبدیل شده است.

پناهندگی در اتحادیه اروپا

عملکرد پناهندگی در کشورهای اتحادیه اروپا یکسان نیست. امروزه 9 کشور اتحادیه اروپا تمام پناهندگان را می‌پذیرد و حقوق آن‌ها را رعایت می کنند.از جمله آلمان، ایتالیا و فرانسه این 3 کشور بیشترین پناهجو یان در سر تا سر جهان پذیرفته اند.  بر اساس قوانین دوبلین اتحادیه اروپا، پناهجو می‌بایست در اولین کشوری که رسیده اعلام پناهندگی کند. اگر در چند کشور اروپایی اثر انگشت برای پناهندگی داشته باشد، پرونده وی را به اولین کشوری که اثر انگشت داده فرستاده می‌شود. قانون دوبلین مشخص می کند کدام کشور مسوول رسیدگی به درخواست پناهندگی است. بدین ترتیب پناهجو یان لازم است در کشوری که اثر انگشت داده اند، ماندگار شوند، و در خواست پناهندگی کنند. در صورتی که درخواست پناهندگی متقاضی پذیرفته نشود، وی مکلف است به کشور خود بازگردد. اخیرا دولت اسلوونی اعلام کرده اند که مرزهای خود را به روی پناهجو یان غیر قانونی ببندد، تصمیم دولت اسلوونی برخلاف اصل گذر آزاد میان کشورهای عضو اتحادیه اروپا می‌باشد. با توجه به ریسک بالای پذیرش پناهندگی در اسلوونی، خطرات بسیار به خاطر سفر غیرقانونی از طریق قاچاق وجود دارد. به هیچ عنوان پناهندگی در اسلوونی به شما عزیزان توصیه نمی‌شود. متقاضیان بین‌الملل می‌توانند برای مهاجرت به اسلوونی از طریق تحصیلی، سرمایه گذاری، ازدواج و ویزای کار امکان‌پذیراست.

ثبت شرکت در اسلوونی

مهاجرت از طریق ثبت شرکت در اسلوونی

  • در قدم اول باید نام شرکت خود را برای ثبت شرکت در اسلوونی انتخاب کنند.
  • مشخصات سهامداران شرکت و نمایندگان شرکت برای ثبت شرکت در اسلوونی باید مشخص باشد.
  • آدرس محل کسب و کار شرکت در اسلوونی باید مشخص و دقیق باشد.
  • خدمات حسابداری شرکت در اسلوونی باید فعال باشد. حداقل حسابداری در هر ماه 100 یورو است + 22٪ مالیات بر ارزش افزوده می‌باشد.
  • طرح توجیهی اقتصادی ضروری است.
  • حداقل سرمایه ثابت برای یک شرکت محدود در اسلوونی 7،500 یورو است.

مهاجرت از طریق تحصیل به اسلوونی

پذیرش در مقطع لیسانس از دانشگاه های اسلوونی نیازمند ارائه مدرک زبان آیلتس نمی باشد، این در حالیست که تحصیل در این مقطع به زبان اسلوانیایی می‌باشد. به جز رشته مدیریت، طول دوره در این مقطع 4 سال است. تحصیل در مقطع کارشناسی ارشد و دکترا بیشتر رشته ها به زبان انگلیسی می باشد، برای پذیرش در این دو مقطع نیازمند آیلتس می‌باشد.

مهاجرت از طریق ویزای کار اسلوونی

ابتدا کارفرمای اسلوونایی بایستی سه ماه درخواست آگهی در اسلوونی را بدهد، در صورتی متقاضی کار با توجه به شرایط اعلام شده یافت نشود بایستی در کل حوزه ی شینگن به مدت ۳ ماه آگهی بدهد، اگر پیدا نشود، متقاضی بین‌الملل پیشنهاد کاری دریافت میکند و مشغول به کار می‌شود.

معایب پناهندگی در اسلوونی

  • پناهجو یان در اسلوونی از حمایت های حقوقی و قانونی محروم هستند، چرا که ممکن است سیاست های مربوط به قوانین پناهندگی از سوی دولت اسلوونی تغییر کرده و منجر به اخراج پناهجو یان شود.
  • دولت اسلوونی مرزهای خود را به روی کسانی که به صورت غیر قانونی وارد این کشور شده اند، بسته است.
  • پروسه پناهندگی در اسلوونی بسیار طولانی و نامعلوم است.
  • باید توجه داشت که در بیشتر مواقع با درخواست پناهندگی شخص متقاضی موافقت نمی کنند.
تمکن مالی در سفارت آلمان

وکیل مهاجرت به اسلوونی

مهاجرت غیرقانونی به اسلوونی، مجازات و عواقب قانونی بسیار سختی دارد. جهت اطلاع از قوانین مهاجرت به همه کشورها با گروه وکلای مهر تخصصی ترین گروه وکلای ایران تماس بگیرید. مهاجرت از طریق پناهندگی در اسلوونی به هیچ عنوان قابل توصیه نمی‌باشد. مهاجرت به اسلوونی از راه سرمایه گذاری، تحصیلی، و ویزای کار و مهاجرت به اسلوونی از طریق ثبت شرکت، بسیار بهتر از مهاجرت از طریق پناهندگی است. مهاجرت قانونی به اروپا و سایرکشورهای پیشرفته در سراسر دنیا از طریق سرمایه گذاری خارجی، تحصیل و کاری قابل توصیه است. موسسه حقوقی بین‌المللی و داوری طلیعه عدالت و مهر پارسیان، برترین موسسه حقوقی مهاجرتی در ایران و با همراهی بهترین وکیل مهاجرت به اسلوونی در تهران، آماده پاسخگویی به سوالات درباره راه‌های مهاجرت قانونی به کشور اسلوونی توسط کارشناسانان ارشد حقوق بین‌الملل به شما کاربران عزیز می‌باشد.

دپارتمان حقوق مهاجرت و بین‌الملل گروه وکلای مهر

امتیاز دهی به مقاله

4 دیدگاه

  • با سلام بنده فرانسه اعلام پناهندگی کردم ولی اسلوانی اثر انگشت ۱۰ تایی دادم آیا دوبلین میخورم

  • سلام بنده تو اسلوونی توسط پلیس دستگیرشدم وبه پلیس استیشن انتقالم دادن و آنجا اثر انگشت گرفتن ازم ولی نمیدونم اثر پلیسی بوده یا مربوط به پناهندگی ودوبلین،هر ۱۰ انگشت رو اثر گرفت و تک تک انگشت رو هم اثر گرفت و مترجم گفت فقط جهت هویت پلیسیه و بعدش مارو برگردوند کروواسی ومااعلام پناهندگی نکردیم ولی خیلیا که صحبت کردیم میگن چون ۱۰تاروهم گرفته اثر پناهندگیه،ممنون میشم راهنمایی کنید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *