وکیل اختلافات مالیاتی

وکیل اختلافات مالیاتی

با پیشرفت و توسعه ی زندگی شهری، برای رسیدگی بهتر و ضروری به شهرها و مناطق دیگر از کشور، با توجه به استهلاک و هزینه‌های لازم که ایجاد می گردد، باید منابع مالی به جهت تامین آن‌ها، موجود باشد، برای تامین این هزینه ها، مبالغی به عنوان مالیات از شهروندان و اشخاص حقوقی دریافت می‌شود که به همین جهت سازمان امور مالیاتی کشور، عهده دار اخذ و دریافت مبالغ مالیاتی از اشخاص مذکور می‌باشد. با توجه به اهمیت مبالغ مالیاتی که سالانه دریافت و شامل مبالغ بسیار زیادی می‌شود، قانون مالیاتهای مستقیم، به سازمان امور مالیاتی کشور این اختیار را داده است، در صورتی که مودی مالیات از پرداخت بدهی مالیاتی خود، خودداری و استنکاف کند، به صورت مستقیم و بدون مراجعه به مراجع قضایی، نسبت به وصول مالیات از مودی اقدام نماید و برای انجام این کار، از هرگونه اقدام و اختیار قانونی که لازم باشد، برخوردار خواهد بود. به همین دلیل ممکن است در جریان پیگیری، سازمان امور مالیاتی کشور به جهت وصول مالیات از مودیان مالیاتی، بین اشخاص حقیقی و حقوقی که طبق قانون موظف به پرداخت مالیات هستند و سازمان امور مالیاتی کشور، اختلافات مالیاتی صورت بگیرد که در این صورت با توجه به تخصصی و پیچیده بودن قوانین و امور مالیاتی، برای رفع اختلافات مذکور نیاز به وکیل اختلافات مالیاتی خواهد بود تا بتواند به جهت رفع مشکلات مودیان مالیات اقدام قانونی نماید.

از طرف دیگر، زمانی حضور و ورود وکیل اختلافات مالیاتی نیاز جدی پیدا می کند که اختلافات بین مودیان مالیاتی و سازمان امور مالیات کشور، جنبه ی کیفری داشته و مشمول جرایم مالیاتی باشد؛ چرا که به همین دلیل، قانون محرومیت و مجازاتهایی را در نظر گرفته است.

ثبت طرح صنعتی

با توجه به وجود و تعدد جهات اختلافات مالیاتی و پرونده‌های مالیاتی بین مودیان و سازمان امور مالیاتی و پیچیده بودن مراحل مالیاتی، نیاز و ضروری خواهد بود تا از مشاوره و راهنمایی حقوقی وکیل اختلافات مالیاتی برخوردار شود. موسسه ی حقوقی و داوری بین‌المللی طلیعه عدالت و مهر پارسیان، به مدیریت جناب آقای محمدرضا مهری و تیم وکلای تخصصی به عنوان بهترین وکیل اختلافات مالیاتی، اقدام به انتشار مطالبی در مورد، موارد اختلافات مالیاتی و نحوه ی رسیدگی و وکیل اختلافات مالیاتی می‌نماید.

سوالات مرتبط با وکیل اختلافات مالیاتی

– چه اشخاصی به موجب قانون مالیات، مکلف به پرداخت مالیات هستند؟

– موارد اختلافات مالیاتی بین مودیان مالیاتی و سازمان امور مالیاتی کشور چیست؟

– نحوه ی رسیدگی به اختلافات مالیاتی چگونه می باشد؟

– بهترین موسسه ی حقوقی اختلافات مالیاتی کدام موسسه است؟

اشخاص مکلف به پرداخت مالیات

بر اساس قانون همه ی اشخاص طبق قانون مالیات مستقیم، مکلف به پرداخت مالیات خود هستند و به این صورت که باید با توجه به سال مالی که تاریخ ان از اول فروردین تا آخرین روز اسفند می باشد، با گذشت این مدت اقدام به ارائه ی اظهارنامه مالیاتی به طرفیت سازمان امور مالیاتی کشور نمایند. اظهارنامه مالیاتی، گزارشی مبنی بر صورت حساب مالی شخص و میزان درآمد و هزینه‌های وی در مدت یک سال مالی می باشد که در این مورد شخص طبق قانون نباید در ارائه گزارش مالی خود چیزی را مخفی و کتمان نماید. بعد از ارسال اظهارنامه و انقضای مدتی که برای اعلام ان نیاز است، ظرف مدت حداکثر یک سال، سازمان مالیات نسبت به بررسی صورت حساب مالی و اظهارنامه ی شخص اقدام می کند و در نتیجه به موجب برگه ی تشخیص میزان دقیق پرداخت مالیات را تعیین می کند. اشخاص مکلف به پرداخت مالیات بر اساس قانون مشمول اشخاص ذیل است:

شرایط اخذ نمایندگی شرکت های خارجی

-كليه مالكين اعم از اشخاص حقيقي يا حقوقي نسبت به اموال يا املاک خود واقع در ايران

– هر شخص حقيقی ايرانی مقيم ايران نسبت به كليه درآمدهايی كه در ايران يا خارج از ايران تحصيل می نمايد.

– هر شخص حقيقی ايرانی مقيم خارج از ايران نسبت به كليه درآمدهايی كه در ايران تحصيل می كند.

– هر شخص حقوقی ايرانی نسبت به كليه درآمدهايی كه در ايران يا خارج از ايران تحصيل می نمايد.

– هر شخص غير ايرانی اعم از حقيقی و يا حقوقی نسبت به درآمدهايی كه در ايران تحصيل می نمايد.

موارد اختلافات مالیاتی بین مودیان مالیاتی و سازمان امور مالیاتی کشور

با توجه با قانون مالیات مستقیم، اشخاص مکلف به پرداخت مالیات، بر اساس تشریفات اداری مقرر می‌باشند، خواه در بعضی موارد ممکن است که شخص مودی مالیات و سازمان مالیات در تادیه حق و حقوق، با یکدیگر دچار اختلاف و اشتباه شوند که موجب حدوث اختلافات مالیاتی می‌شود و مرجع رسیدگی به اختلافات مالیاتی در این مورد و احراز ان، تصمیم گیری می کند. موارد اختلافات مالیاتی به شرح ذیل است:

– در مواردی كه ماليات به هر علت از غير مودی مطالبه شده باشد، در این صورت پس از تاييد، مراتب از طرف هيـات حـل اختالف مالياتی، مطالبه ماليات از غير مودی در هر مرحله كه باشد باطل تلقی می گردد.

-زمانی که سازمان مالیات اموالی را از مودی توقیف نماید که متعلق به پرداخت طلب طلبکاران مودی از جمله مطالبات كارگران و كارمنـدان ناشـی از خدمت مودی و اشخاصی که دارای حق وثیقه و رهن نسبت به مودی هستند، می‌باشد.

مراجع حل اختلاف مالیاتی

– نسبت به موردی که مودی ادعا می‌نماید که درآمد يك سال مالياتی خود در يكی از كشورهای خارج به عنوان مقيم ماليات پرداخته است و از لحاظ مالياتی در ان سال مقيم خارج از كشور شناخته می‌شود ولی سازمان مالیات این ادعا را قبول نکند و محل اختلاف آن‌ها باشد و در نتیجه شخص مودی این امر را با توجه به گواهی نمايندگی های مالی يا سياسی دولت جمهوری اسلامی ايران در خارج ثابت كند.

– در صورتی كه شكايت و اختلاف مالیاتی حاكی از اين باشد كه وصول ماليات قبل از قطعيت، به موقع اجرا گذارده شده است، در این صورت هیات رسیدگی به اختلافات مالیاتی، حکم به ابطال اجراییه صادر خواهد کرد.

– هرگاه ثابت شود که اجراییه ی سازمان مالیات به جهت توقیف اموال مودی، از مواردی بوده که قانونا قابل توقیف نبوده؛ از جمله دو سوم حقوق و سه چهارم حقوق بازنشستگی، محل سکونت مودی، وسایل کسب که برای تامین معیشت ضروری است.

– در مورد مالياتهای غير مستقيم هرگاه شكايت اجرايی از اين جهت باشد كه مطالبه ماليات قانونی نيست.

– در صورتی که مودی نسبت به برگ تشخیص مالیات اعتراض داشته باشد.

– درخواست استرداد وجه از طرف مودی به دلیل دریافت و اخذ مبالغ به عنوان مالیات، بیش از مقدار مقرر و به موجب برگ تشخیص که ناشی از اشتباه در محاسبه ی مالیات بوده و منجر به دریافت مالیات اضافی شده و مورد قبول اداره امور مالیاتی هم نباشد.

مورد دیگری از اختلافات مالیاتی که دارای جنبه ی کیفری و مجازات مالیاتی است:

ثبت شرکت استارت آپ یا نوپا

– تنظیم دفاتر  اسناد و مدارک خلاف واقع و استناد به ان

– اختفای فعالیت اقتصادی و کتمان درآمد حاصل از ان

– ممانعت مودی یا شخص ثالث از دسترسی ماموران مالیاتی به اطلاعات مالیاتی و اقتصادی

– استفاده از کارت بازرگانی اشخاص دیگر به منظور فرار مالیاتی

– خودداری از انجام تکالیف قانونی درخصوص تنظیم و تسلیم اظهارنامه مالیاتی در سه سال متوالی

– تنظیم قراردادهای خود به نام دیگران  یا معاملات و قراردادهای مودیان دیگر به نام خود برخلاف واقع

نحوه ی رسیدگی به اختلافات مالیاتی

با توجه به اهمیت امور مالیات، در صورت وقوع هر یک از اختلافات و تخلفات مالیاتی و یا تصویب آیین نامه و مقررات مالیاتی، مراجعی طبق قانون به این امور رسیدگی می کند:

هیات حل اختلاف مالیاتی

دادسرا و دادگاه انتظامی مالیاتی

شورای عالی مالیاتی

بهترین موسسه ی حقوقی اختلافات مالیاتی

با توجه به کثرت بنگاهها و فعالین اقتصادی که در امور اقتصادی مربوطه کسب درآمد می کنند و همچنین گردش مالی ناشی از درآمدهای مالیاتی، وقوع و وجود اختلافات و تخلفات مالیاتی، کاملا امری واضح و آشکار بین مودیان و مامورین مالیاتی می باشد، ولی علی رغم این گستردگی، عده کمی از وکلا، به عنوان وکیل اختلافات مالیاتی، آشنا و مسلط به امور و اختلافات مالیاتی هستند.از این رو موسسه ی حقوقی و داوری بین‌المللی طلیعه عدالت و مهر پارسیان، به مدیریت جناب آقای محمدرضا مهری، قاضی سابق و وکیل پایه یک دادگستری و تیم وکلای تخصصی، به عنوان بهترین وکیل اختلافات مالیاتی و مسلط به امور و پرونده‌های مالیاتی، آماده ی مشاوره، راهنمایی و قبول وکالت شما مراجعین محترم می‌باشند، لذا به جهت تنظیم وقت مشاوره حضوری یا تلفنی با گروه وکلای مهر، تماس حاصل فرمایید. امکان مشاوره آنلاین با برترین گروه وکلای ایران، با توجه به اینکه وب سایت گروه وکلای مهر، تنها سایت حقوقی دارای نماد دو ستاره اعتماد الکترونیک در کشور می باشد، امکان‌پذیر است.

ثبت شعبه شرکت خارجی در ایران

دپارتمان حقوق اداری گروه وکلای مهر

5/5 - (20 امتیاز)

بدون دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *