پناهندگی در سوئد

امروز با موضوع پناهندگی در سوئد با شما هستیم.

ارائه خدمات پناهندگی در سوئد در موسسه حقوقی و داوری بین‌المللی طلیعه عدالت و مهر پارسیان به هیچ عنوان امکان‌پذیر نیست و قانون درخواست پناهندگی در سوئد، صرفا جهت اطلاع و آگاهی در سایت درج می‌شود.

یکی از راههای مهاجرت به سوئد، پناهندگی در سوئد است. امروزه، و در طول تاریخ، سوئد در زمینه ارائه پناهندگی یا حفاظت از مردم، رهبر اروپا و جهان است. برای درخواست پناهندگی در  سوئد، باید به اداره مهاجرت سوئد مراجعه شود. پیش از ورود به سوئد، امکان درخواست پناهندگی در سوئد، وجود ندارد.

اگر متقاضی پناهندگی در سوئد، هنگام ورود به سوئد، با پلیس مرزی روبرو شود، باید به آن‌ها بگوید که می خواهد درخواست پناهندگی کند.

پلیس مرزی در فرودگاه های بین‌المللی، در ایستگاه های کشتی و جایی که قطار ها و اتوبوس ها به سوئد وارد می‌شوند وجود دارد. پلیس مرزی سوئد، از متقاضی پناهندگی در سوئد، سوالاتی خواهد پرسید و سپس وی را به دفاتر مهاجرت راهنمایی می کند،

جایی که درخواست پناهندگی خود را ارائه می‌دهد. اگر فرد در حال حاضر در سوئد است، باید با اداره مهاجرت خود تماس بگیرد. وی می‌تواند درخواست پناهندگی در یکی از واحد های آژانس مهاجرت در بودن، فلن، ژول، گوتنبرگ، مالمو، مارتا یا استکهلم درخواست کند. درخواست پناهندگی در سوئد، شامل افراد خانواده و کودکان فرد پناهنده نیز می‌شود.

سوالات متداول درخواست پناهندگی در سوئد

  • در چه صورتی، درخواست پناهندگی در سوئد پذیرفته می‌شود؟
  • آیا راه قانونی برای مهاجرت به سوئد وجود دارد؟
  • پناهندگی در سوئد چه معایب و مزایایی دارد؟
  • درخواست پناهندگی در سوئد به صورت جمعی و خانوادگی، چه خطراتی دارد؟
  • وکیل مهاجرت به سوئد کیست و چگونه قابل دسترسی است؟
  • با توجه به تعداد زیاد مهاجرین ایرانی به سوئد، آیا دولت سوئد همچنان درخواست پناهندگی ایرانی ها را می‌پذیرد؟
  • کیس پناهندگی به سوئد چگونه تعریف می‌شود؟

 با مطالعه این مقاله که توسط مشاورین حقوق مهاجرت با مشاوره وکیل پایه یک دادگستری، همکار گروه وکلای مهر، در موسسه حقوقی و داوری بین‌المللی طلیعه عدالت و مهر پارسیان، برترین موسسه حقوقی در زمینه ارائه اطلاعات حقوق مهاجرت و حقوق بین‌المللی خصوصی به ایرانیان در سراسر کشور، نوشته شده است، اطلاعات دقیقی در مورد پناهندگی در سوئد، مراحل پناهندگی در سوئد دریافت خواهید کرد.

دلیل درخواست پناهندگی در سوئد

متقاضی پناهندگی در سوئد، در صورتی می‌تواند واجد شرایط پناهندگی باشد که دلیلی برای ترس از آزار و اذیت در کشور خود داشته باشد. برخی از این دلایل مانند:

اعتقادات مذهبی یا سیاسی

نژاد، قومیت یا ملیت

جنسيت

جهت گیری جنسی و همجنس گرایی

همچنین فرد با استناد به یکی از دلایل زیر میتواند درخواست پناهندگی کند:

  • یک درگیری مسلحانه در کشور فرد وجود دارد و یا وجود جنگ و ناامنی باعث سلب ادامه زندگی شده است.
  • یک فاجعه زیست محیطی در کشور فرد وجود دارد
  • فرد ممکن است به مرگ، مجازات بدنی، یا مجازات شکنجه در کشور خود محکوم شود
  • پرونده درخواست پناهندگی به عنوان یک پناهنده در سوئد ارائه دهد.

مراحل ثبت پناهندگی در سوئد 2019

هنگامی که فرد برای پناهندگی درخواست می کند، باید توضیح دهد که چه کسی است، چرا وی می خواهد برای پناهندگی درخواست کند و چگونه به سوئد سفر کرده است.

پس از پاسخگویی به همه این سوالات، لازم است فرم کتبی درخواست پناهندگی در سوئد را تکمیل نموده و همه اطلاعات را به صورت صحیح وارد نماید.

احراز هویت متقاضی پناهندگی در سوئد

اگر گذرنامه یا اسناد شناسایی دیگری دارد، باید آن‌ها را برای اثبات هویت خود به همراه داشته باشد. نام فرد چیست، زمان تولد و شهروند کدام کشور است. مهم است که هویت خود را نشان دهد تا اداره مهاجرت بتواند تصمیم صحیح بگیرد.

اگر فرد  نمی‌تواند اسناد و مدارک شناسایی خود را به دست بیاورد، باید سعی کند که از طریق مدارک دیگر ثابت کند.

برای مثال می‌تواند این کار را با گواهینامه تولد، اسناد ثبت نام خانوادگی یا نظامی یا گواهی ازدواج انجام دهد. چنین اسنادی، به خودی خود، هویت  فرد را نشان نمی‌دهد، اما گاهی اوقات چندین اسناد به عنوان گواهی هویت فرد پذیرفته می‌شوند.

آژانس مهاجرت سوئد، فرد را به عنوان یک پناهنده با استفاده از نام و سایر اطلاعات مندرج در اسناد هویت فرد ثبت نام می کند. متاسفانه، قانون سوئد اجازه نمی‌دهد که فرد  تحت هیچ شرایطی با نام دیگری ثبت نام شود.

عکس و اثر انگشت برای پناهندگی در سوئد

هنگامی که فرد برای پناهندگی در سوئد درخواست می کند، باید عکس بگیرد و اثر انگشتش برداشته خواهد شد. عکس وی به ثبت نام آژانس مهاجرت اضافه خواهد شد و در کارت پناهجو یان (LMA-card) مورد استفاده قرار می گیرد و به عنوان مدرک در اختیار فرد قرار میگیرد. کودکان زیر شش سال مجبور نیستند اثر انگشت خود را بگیرند.

اخذ اثر انگشت برای بررسی اینکه آیا فرد در هر کشور دیگر شنگن درخواست پناهندگی کرده است و اگر مجوز اقامت یا ممنوعیت اقامت در هر کشور شنگن را دارد، استفاده می‌شود.

اگر بررسی اثر انگشت نشان می‌دهد که فرد در کشور سوئد ثبت نام کرده است یا اینکه قبلا برای پناهندگی در یک کشور دیگر درخواست کرده است، اداره مهاجرت سوئد، تعیین خواهد کرد که کدام کشور باید درخواست وی را برای پناهندگی مورد بررسی قرار دهد. در تعیین این، مقررات دوبلین اتحادیه اروپا اعمال خواهد شد.

درخواست پناهندگی در سوئد برای کودکان، بدون بررسی اثر انگشت برای کودکان زیر 14 سال انجام می‌شود.

مصاحبه برای درخواست پناهندگی در سوئد

هنگامی که از فرد، عکس و اثر انگشت گرفته میشود ، با یک محقق وبازجو، ملاقات خواهد کرد و با کمک یک مترجم، هویت فرد، خانواده  وی و سلامت فردی، دلیل پناهنده شدن فرد در سوئد، و چگونه سفر کردن وی به سوئد بررسی می‌شود.

اگر فرد دارای معلولیت عملکردی است، به این معنی که ضعف در توانایی عملکرد فیزیکی، ذهنی دارد، باید به آژانس مهاجرت سوئد، بگوید. اگر معلولیت عملکردی وی برای برقراری ارتباط با اداره مهاجرت هنگام درخواست پناهندگی دشوار است، حق دریافت کمک دارد.

فرد درباره پناهندگی در سوئد، و همچنین در مورد مسائل عملی مانند حق انتخاب محل اقامت، حمایت مالی، مراقبت های بهداشتی و آموزش برای فرزندان خود اطلاعات دریافت خواهد کرد.

متقاضی پناهندگی در سوئد، باید در ابتدا سعی کند که از لحاظ مالی خود را ساپورت کند. اگر درآمد نداشته باشد و دارایی هم نداشته باشد، می‌تواند برای کمک مالی به اداره مهاجرت سوئد، درخواست بدهد.

فرد به یک تحقیق در مورد پناهندگی احضار خواهد شد که در ان در مورد اینکه چرا فرار کرده است، و اینکه اگر برگردد چه اتفاقی برایش خواهد افتاد سوال خواهند پرسید.

اگر واضح است که هیچ زمینه ای برای اعطای پناهندگی به فرد وجود ندارد، محقق توضیح خواهد داد که آژانس مهاجرت دلیل موجهی برای پناهندگی فرد ندارد و تصمیم در عرض چند هفته به فرد ابلاغ میشود.

محقق درخواست فرد را برای تحقیقات مستمر آماده می کند. این  شامل مواردی مانند به دست آوردن اطلاعات از سوی دیگر سازمان های دولتی میباشد.

بررسی پناهندگی در سوئد در اداره مهاجرت

اگر درخواست فرد در سوئد مورد بررسی قرار گیرد، امکان اقامت در سوئد، در حالی که منتظر اعلام نظر مامور مهاجرت است، برای متقاضی پناهندگی در سوئد وجود دارد، تا با پناهندگی وی موافقت شود.

ممکن است تحقیق درباره دلیل پناهندگی فرد طول بکشد. زمان انتظار درباره هر فردی متفاوت است. قبل از اینکه تصمیم به قبول یا رد پناهندگی بگیرند، ممکن است فرد، به چندین جلسه دعوت شود.

برای اینکه جلسات و نتیجه اداره مهاجرت به متقاضی ابلاغ شود، وی باید یک آدرس دقیق ارائه دهد و همچنین ایمیل خود را مرتب چک کند.

تمدید اقامت در سوئد برای بررسی کیس پناهندگی

اگر مجوز اقامت متقاضی پناهندگی در سوئد، برای یک دوره محدود اعتبار دارد و می خواهد در سوئد باقی بماند، قبل از پایان یافتن ان، باید یک فرمت و نوعی تمدید اقامت را درخواست کند. اگر هنوز به حفاظت نیاز دارد، مجوز اقامت دائم به فرد داده می‌شود.

وکیل مهاجرت قانونی به سوئد

با توجه به مشکلات بیش از اندازه برای متقاضیان پناهندگی در سوئد و سایر کشورها، در کمپ های مهاجرین، و شکایت تعداد زیادی از هم وطنان از طریق ایمیل از وضعیت بد پناهندگان و پناهجو یان در کمپ های سوئد، ارائه درخواست پناهندگی در سوئد به هیچ عنوان توصیه نمی‌شود. راههای قانونی مهاجرت به سوئد و سایر کشورها برای همه افراد متقاضی مهاجرت به اروپا، وجود دارد.

اعلام و درخواست پناهندگی در سوئد برای اتباع کشورهایی نظیر افغانستان، سوریه و عراق که واقعا در شرایط سختی از نظر امنیتی و معیشتی به سر می برند تا حدی موجه است.

اما درخواست پناهندگی در سوئد برای شهروندان ایرانی هیچ توجیهی ندارد و کمتر مورد پذیرش قرار می گیرد.

وکلای متخصص مهاجرت در موسسه حقوقی مهر پارسیان، آماده ارائه خدمات مشاوره حقوقی درباره معایب و مشکلات و تبعات حقوقی درخواست پناهندگی در سوئد به هم وطنان عزیز هستند.

گروه وکلای رسمی مهر پارسیان، متشکل از وکلای پایه یک دادگستری، کارشناسان رسمی دادگستری، قضات بازنشسته و اساتید برتر حقوق در ایران، آماده پذیرش کلیه دعاوی عزیزان در پرونده های خانواده، کیفری، حقوقی و ثبتی می باشد.

جهت انتخاب بهترین وکیل مهاجرتی در ایران، و مشاوره با همکاران موسسه حقوقی و داوری بین المللی طلیعه عدالت و مهر پارسیان، در روزهای شنبه الی چهارشنبه از ساعت 9 الی 18 و پنج شنبه از ساعت 9 الی 14 با شماره های زیر تماس حاصل فرمایید.

021-88795408

021-88796143

09120067665

در خارج از ساعات اداری اعلام شده و جهت مشاوره آنلاین با وکیل مهاجرت قانونی به سوئد نیز می‌توانید از طریق تکمیل فرم از طریق سایت گروه وکلای مهر اقدام فرمایید.

گروه وکلای رسمی مهر پارسیان

5/5 - (10 امتیاز)

4 دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *