پناهندگی در قبرس

پناهندگی در قبرس

قبرس به دو بخش جمهوری قبرس و قبرس شمالی (جمهوری ترک) تقسیم شده است. قبرس به شدت درگیر بحران های اقتصادی می باشد و بیشترین نرخ بیکاری را در اتحادیه اروپا دارد. پناهندگی در قبرس یکی از راه‌های مهاجرت به قبرس می باشد که اخیرا بسیار مورد توجه پناهجو یان قرار گرفته است. دولت قبرس از سال 2002 سیستم پناهندگی را اجرا کرد. قبرس ازجمله کشورهای حوزه شینگن می باشد، اما پناهندگی در قبرس به پناهجو یان توصیه نمی‌شود به دلیل اینکه حقوق پناهجو یان در قبرس نادیده گرفته شده است. پناهجو یان در قبرس به دلیل ترس از اخراج مجبور به انجام کارهای غیر قانونی و طاقت فرسا می‌شوند. باید توجه کرد که دولت قبرس پناهنده نمی‌پذیرد. با توجه به اینکه پناهندگی در قبرس به معضلی برای متقاضیان مهاجرت تبدیل شده و قاچاقچیان انسان با سو استفاده از میل به مهاجرت، اقدام به کلاهبرداری از متقاضیان مهاجرت می‌نمایند، موسسه حقوقی طلیعه عدالت و مهر پارسیان، با مدیریت محمدرضا مهری، با همکاری بهترین گروه وکلای مهاجرتی، اقدام به انتشار قوانین پناهندگی در قبرس نموده است و به شرح آثار و عواقب حقوقی پناهندگی در قبرس خواهد پرداخت. نکته قابل ذکر اینکه گروه وکلای مهاجرتی مهر هیچ گونه خدماتی درباره پناهندگی به قبرس و سایر کشورها ارائه نمی کند.

سوالات متداول درباره پناهندگی در قبرس

  • شرایط پناهندگی در قبرس چیست؟ قوانین پناهندگی در قبرس شمالی از کجا قابل استخراج است؟
  • شرایط زندگی پناهجو یان در قبرس به چه صورت است؟ شرایط پناهندگی در قبرس اروپایی چیست؟
  • معایب پناهندگی در قبرس چیست؟
  • آیا از قوانین پناهندگی در اتحادیه اروپا اطلاعی دارید؟
  • بهترین وکیل مهاجرت در تهران کیست؟
  • خدمات موسسه حقوقی بین‌المللی در تهران برای اعلام کیس پناهندگی در قبرس چیست؟
پزشکی در قبرس

تعریف پناهنده

پناهنده، فردی است که به علت سیاسی، مذهبی، نژادی و عضویت در گروه اجتماعی خاص، تحت شکنجه و ازار و اذیت قرار می گیرد، در کشور یا محل سکونت خود هیچ امنیتی ندارد و به کشور دیگری پناه برده است. کشور مقصد تا رفع حالت خطرناک با تامین غذا، بهداشت، مسکن و اجازه عبور برای پناهجو شرایط زندگی را فراهم می کند.

پناهندگی در قبرس

قبرس اخیرا بسیار مورد توجه پناهجو یان قرار گرفته است ولی قبرس هرگز استاندارهای لازم به لحاظ قانونی وتسهیلات برای پناه جو یان ارائه نمی‌دهد. با توجه به قوانین در قبرس درخواست پناهندگی باید خارج از کشور یا در مرزهای ورودی ارائه شود، متقاضیان پناهندگی می‌توانند درخواست پناهندگی در قبرس را به سرویس پناهندگی اداره مهاجرت و اتباع خارجی یا ادارات پلیس تسلیم نمایند. درخواست متقاضی می‌بایست دارای آدرس معتبری باشد. تسلیم درخواست و مصاحبه در قبرس حدودا 6 تا 12 ماه طول می کشد. زمانی که پناهجو یان جواب درخواست خود را از اداره پست دریافت می کنند 45 روز فرصت دارند اعتراض کنند، البته اعتراض باید به زبان یونانی باشد. اولین درخواست تجدید نظر در دادگاه اداری انجام می‌شود و بیشتر مواقع جواب منفی است. لازم به ذکر است قضات دادگاه های قبرس در بیشتر مواقع به اعتراض ها توجه نمی کنند. متقاضی که جواب رد گرفته است، 75 روز فرصت دارد کشور قبرس ترک کند. اگراینکار  را نکند دیپورت می‌شود.

زندگی پناهجو یان در قبرس

قبرس برای شناسایی هویت پناه جو یان ان ها را زندانی می کند. حداکثر مدت بازداشت 18 ماه است، اما در قبرس بیشتر از 22 ماه می‌باشد. پس از تایید شدن درخواست پناهندگی، پناهجو یان حق سکونت در اقامتگاه های قبرس دارند. اصولا دو اقامتگاه در قبرس وجود دارد که ظرفیت 300 نفر دارند. پناهندگان باید از دولت قبرس ماهانه 320 یورو دریافت کنند اما دولت قبرس بیشتر مواقع پرداخت نمی کند. پناهجو یان پس از 6 ماه در قبرس حق کار دارند. برای پیدا کردن کار باید در موسسه های کاریابی ثبت نام کنند. شغل هایی که می‌توانند داشته باشند بازیافت زباله، نظافت و کشاورزی می‌باشد. حداکثر حقوقی که در ماه دریافت میکنند 500 یورو است. مدت زمان اخذ اقامت از طریق پناهندگی در قبرس، 5 سال است و متقاضیان بعد از دریافت اقامت، شهروندان درجه دوم می‌باشند. پناهندگان با دریافت کارت پزشکی A هزینه درمانشان تقریبا رایگان است.

خرید خانه در قبرس

قوانین پناهندگی در اتحادیه اروپا

عملکرد پناهندگی در کشورهای اتحادیه اروپا یکسان نیست. امروزه 9 کشور اتحادیه اروپا تمام پناهندگان را می‌پذیرد و حقوق آن‌ها را رعایت می کنند. بر اساس قوانین دوبلین اتحادیه اروپا، پناهجو می‌بایست در اولین کشوری که رسیده اعلام پناهندگی کند. اگر در چند کشور اروپایی اثر انگشت برای پناهندگی داشته باشد، پرونده وی را به اولین کشوری که اثر انگشت داده فرستاده می‌شود. قانون دوبلین مشخص می کند کدام کشور مسئول رسیدگی به درخواست پناهندگی است. در صورتی که درخواست پناهندگی متقاضی پذیرفته نشود، وی مکلف است به کشور خود بازگردد.

معایب پناهندگی در قبرس

  • در فرایند پناهندگی، هیچ کمک مالی از دولت قبرس به فرد پناهجو تعلق نمی گیرد.
  • از لحاظ قانونی هیچ تسهیلاتی برای پناهجو یان ارائه نمی دهند. بنابر این پناهندگی در قبرس علاوه بر معایب عام پناهندگی، محدودیت های دیگری نیز دارد.
  • پروسه پناهندگی در قبرس بسیار طولانی و نا معلوم است.
  • قضات قبرسی بر اساس قوانین اتحادیه اروپا با پناهندگان بر خورد نمی کنند و هیچ آموزشی در این زمینه ندارند.
  • درخواست پناهندگی و اعتراض به رد درخواست باید به زبان یونانی باشد.
  • اقامتگاه های قبرس استاندارد های بهداشتی رعایت نشده و دارای ظرفیت های پایین است.
  • ساعت کاری در قبرس برای پناهندگان بسیار طولانی و طاقت فرسا می‌باشد.
  • پس از اعلام پناهندگی در قبرس، دولت قبرس پناهندگان را مجبور به انجام کار های غیر قانونی می کند.
  • از بدو ورود پناهندگان در قبرس آن‌ها را به زندان می اندازند و مدت زندانی بودنشان بسیار طولانی می‌باشد.
  • باید توجه داشت که در بیشتر مواقع با درخواست پناهندگی شخص متقاضی موافقت نمی کنند.
سرمایه‌ گذاری در قبرس

بهترین وکیل مهاجرت به قبرس

مهاجرت از طریق پناهندگی در قبرس به هیچ عنوان قابل توصیه نمی‌باشد. مهاجرت به قبرس از راه سرمایه گذاری و خرید ملک بسیار بهتر از مهاجرت از طریق پناهندگی است. مهاجرت قانونی به اروپا و سایرکشورهای پیشرفته در سراسر دنیا از طریق سرمایه گذاری خارجی، تحصیل و کاری قابل توصیه است. موسسه حقوقی بین‌المللی و داوری طلیعه عدالت و مهر پارسیان، برترین موسسه حقوقی مهاجرتی در ایران و با همراهی بهترین وکیل مهاجرت به قبرس در تهران، آماده پاسخگویی به سوالات درباره راه‌های مهاجرت قانونی به کشور قبرس توسط کارشناسانان ارشد حقوق بین‌الملل به شما کاربران عزیز می‌باشد. تعدادی از موسسه های حقوقی غیر معتبر در ایران، متقاضیان پناهندگی در قبرس که قصد مهاجرت به اروپا را دارند، تشویق به مهاجرت غیر قانونی به قبرس می‌نمایند. توجه داشته باشید که مهاجرت قاچاقی به قبرس، مجازات و عواقب قانونی بسیار سختی دارد. جهت اطلاع از قوانین مهاجرت در همه کشورها با گروه وکلای مهر تخصصی ترین گروه وکلای ایران تماس بگیرید.

5/5 - (4 امتیاز)

4 دیدگاه

  • میخواستم پناهده بشم به گشور قبرس
    نه پاسپورت دارم نه پایان خدمت فراری ام
    متاهل هم هستم

  • قبرص جنوبی یا همون اروپایی فقط رد می ده کشوری هر کاری کنی آخرش زندان میری من خودم ریجکت خوردم ۶ ماه زندان بودم کیس با مدارک ترجمه دادگستری حکم اعدام توی دادگاه احتمال جواب دادن مترجم خوب نیست کیس آدم سیاه می کنن

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *