پیش پرداخت مهریه چقدر است

پیش پرداخت مهریه چقدر است

پیش پرداخت مهریه چقدر است


در این مقاله سعی می شود تا به این سوال پاسخ داده شود که پیش پرداخت مهریه چه قدر است؟

همچنین یک نمونه  از رایج ترین سوالاتی که از نماینده قانونی خانواده میشود راجع به مهریه و به خصوص طرز اقساط نمودن مهریه و پیش پرداخت اقساط  مهریه است.

در این رابطه سعی می شود تا به سوال های زیر پاسخ داده شود.

[stextbox id=’mehri’ direction=’rtl’]

پیش پرداخت مهریه چقدر است؟

اگر مرد خواهان طلاق باشد نحوه قسطی نمودن مهریه به چه ترتیبی می باشد؟

گروه مجرب وکلای مهر آشنا هستید؟

[/stextbox]

پیش پرداخت مهریه

در ضوابط مربوط به مهریه و طریق قسط بندی مهریه, واحد سنجشی برای بخش بندی و اقساط مبلغ مهریه معین نشده است چه بسا ملاکی نیز برای آن نشان داده نشده است و به طور کامل اختیار گزینش آن به قاضی ارزیابی کننده موکول شده‌ است .

این قاضی است که با دقت به مهریه و اندازه آن, حالت مالی زوج و دفاعیات زوجه, طریق قسط بندی مهریه و اندازه پیش قسط مهریه را انتخاب می نماید.

به این ترتیب مبلغ اقساط مهریه یا این که به عبارتی مقدار اقساط مهریه برای همگی یکسان نمیباشد و در هر پرونده ای و در هر شعبه ای, قاضی دادگاه خانواده به طور موردی تصمیم گیری می نماید.

گویا است که برای رای اعسار از پرداخت مهریه طی  گذشتن بیست روز در دادگاه تجدید نظر استان, قابلیت تجدیدنظر خواهی و اعتراض موجود هست.

قابل توجه است که نپرداختن مهریه تا ۱۱۰ سکه تمام فصل بهار آزادی یا این که متساوی آن با قوانینی که در ضابطه شیوه اجرای  محکومیت هایی مالی  آمده است از موجبات صادر شدن حکم جلب زوج  را فراهم می کند و نسبت به اضافی آن حتی‌ در صورت تقسیط بوسیله دادگاه, در صورت نپرداختن اقساط قابلیت و امکان جلب شوهر نیست.

مشاوره حقوقی با وکیل پایه یک دادگستری

پیش قسط مهریه در جدایی زوج از مورد ها مذکور استثنا ندارد

البته با این توضیح که در صورتی‌که گذشته از جدایی مهریه به وسیله زوجه مطالبه شده باشد ( چه از روش دادگاه و چه از روش اجرای ثبت ) و متعاقبا به وسیله زوج دادخواست اعسار داده شده باشد و حکم قطعی درباره ی شرایط اعسار زوج صادر شده باشد با به عبارتی حالت و با دادن دادخواست جدایی از جانب زوج , قابلیت جدایی زوجه موجود است .

اگر مرد خواهان طلاق باشد

در شرایطی‌که  زوجه خواهان مهریه نبوده باشد و زوجی دادخواست یک طرفه جدایی تقدیم دادگاه نموده باشد و بعد از صادر شدن حکم قطعی جدایی, مدعی عدم بضاعت پرداخت نمودن همه مهریه را داشته باشد می بایست درخواست اعسار از پرداخت کردن مهریه را تقدیم دادگاه نماید.
در‌ این شیوه دادگاه ها به طور کامل بسیار سخت و محکم است اولا بعضا از شعب اعسار مرد را هنگامی دادخواست جدایی داده باشد را نخواهند پذیرفت.

ثانیا شعبه هایی نیز که می پذیرند معمولا پیش پرداخت سنگینتری برای زوج لحاظ میکنند

وصال به قطعیت حکم و قسطی نمودن مهریه عموما به دو صورت و روش مشخص و معلوم رخداد می‌ افتد: 

صورت اولیه این است که زن و شوهر یا وکیل آنها حکم را قبول می کند و با نوشتن این گزاره که«نسبت به حکم صادره اعتراضی ندارم و حق تجدیدنظرخواهی را از خودم سلب می‌کنم» موافقت خویش را با حکم صادر شده از جانب قاضی اعلام می کنند.
صورت دیگر نیز این است که با اعتراض یکی‌از طرفین پرونده و یا این که هر دو طرف نسبت به حکم صادر شده, پرونده برای بازنگری دوباره به دادگاه تجدیدنظر ارسال می‌گردد تا نسبت به اعتراض زن و شوهر رسیدگی گردد .
علت این مسائل نیز به طور کامل واضح است.

منع اشتغال زوجه

در اکثر اوقات مردان نسبت به هر مدل تقسیطی اعتراض دارند و میخواهند تا حد ممکن پیش پرداخت و قسط های قلیل تری بپردازند.

آنچه در دادگاه‌های خانواده جاری است، این است  که در اغلب موارد  زوجین حکم دادگاه ابتدایی درباره اعسار و قسطی نمودن مهریه را نخواهند پذیرفت و با اعتراض کردن نسبت به این حکم، شانس خویش را در رابطه با به گرفتن رای مورد نظرشان امتحان خواهند کرد.

گروه مجرب وکلای مهر برای مهریه

گروه وکلای رسمی مهر پارسیان، متشکل از وکلای پایه یک دادگستری، کارشناسان رسمی دادگستری، قضات بازنشسته و اساتید برتر حقوق در ایران، آماده پذیرش کلیه دعاوی عزیزان در پرونده های خانواده، کیفری، حقوقی و ثبتی می باشد.

[stextbox id=’mehri’ direction=’rtl’]

جهت انتخاب بهترین وکیل مهریه در ایران، و مشاوره با همکاران موسسه حقوقی و داوری بین المللی طلیعه عدالت و مهر پارسیان، در روزهای شنبه الی چهارشنبه از ساعت 9 الی 18 و پنج شنبه از ساعت 9 الی 14 با شماره های زیر تماس حاصل فرمایید.

021-88795408

021-88796143

09120067665

در خارج از ساعات اداری اعلام شده و جهت مشاوره آنلاین نیز می‌توانید از طریق تکمیل فرم از طریق سایت گروه وکلای مهر اقدام فرمایید.

گروه وکلای رسمی مهر پارسیان

[/stextbox]

 

 

4.7/5 - (12 امتیاز)

بدون دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *