چگونه یک مرده زنده شد؟

چگونه یک مرده زنده شد؟

چگونه یک مرده زنده شد؟


 

امروز با بررسی موضوع چگونه یک مرده زنده شد با شما خواهیم بود.

خاطرات وکالت وکیل دادگستری و یا قاضی جنایی در بعضی موارد، بسیار شنیدنی و جذاب خواهد بود و هنر وکیل دادگستری و یا دقت نظر قاضی رسیدگی کننده به پرونده قتل عمد را ظهور و بروز خواهد بخشید.

خاطرات دوران قضاوت محمدرضا مهری وکیل پایه یک دادگستری و قاضی سابق جنایی استان تهران در موضوع پرونده ای بسیار جالب و خواندنی است که در ادامه نوشتار با عنوان چگونه یک مرده زنده شد، جهت مطالعه و عبرت آموزی تقدیم همراهان عزیز موسسه حقوقی و داوری بین المللی طلیعه عدالت و مهر پارسیان خواهد شد.

چگونه یک مرده زنده شد؟

در اواخر پاییز سال 1383، در حوزه قضایی رودهن، شب هنگام، در وقت کشیک از کلانتری رودهن با قاضی کشیک وقت تماسی برقرار شد که حاکی از وقوع سه فقره قتل عمد در یکی از خانه های متروکه اطراف آبعلی داشت.

بلافاصله قاضی کشیک وقت، محمدرضا مهری و جانشین فرماندهی وقت انتظامی سرهنگ علی آیانی صفت به همراه تیم بررسی صحنه جرم به محل وقوع حادثه عزیمت نمودند.

چگونه یک مرده زنده شد؟
چگونه یک مرده زنده شد؟

مقتولین سه جوان بین 25 تا 27 ساله و دو نفر از آنها اتباع افغانی ساکن در بومهن بودند و با توجه به معرفی داوطلبانه قاتل در همان شب جنایت و پیدا شدن چاقوی آلت قتل و همچنین اعترافات صریح متهم، تکلیف قاتل و مقتولین روشن بود.

اظهارات اولیه قاتل چه بود و چگونه یک مرده زنده شد؟

پس از وقوع قتل، قاتل که جوانی 18 ساله بود به کلانتری رودهن مراجعه کرد و با اقرار به قتل سه نفر تقاضای رسیدگی به موضوع را ارائه نمود، نکته جالب اینکه افسر نگهبان کلانتری به خیال اینکه پسرک به دروغ اقرار به قتل نمود و با این توجیه که قتل در حوزه کلانتری آبعلی به وقوع پیوسته، قاتل را جهت معرفی خود به کلانتری آبعلی هدایت می‌کند، قاتل با مراجعه به کلانتری آبعلی و معرفی کامل نحوه قتل و محل قتل، در نهایت افسر نگهبان کلانتری با قاضی کشیک تماس گرفته و روند رسیدگی به پرونده قتل عمد آغاز شد.

بهترین وکیل دادسرای نظامی تهران

با عنایت به عدم وجود دادسرا در حوزه قضایی رودهن، دادرس به جانشینی از بازپرس تحقیقات را برای ارسال پرونده به دادگاه کیفری استان (دادگاه کیفری یک فعلی) آغاز نمود و قاتل در اولین اظهارات خود مدعی شد که سه جوان مقتول برای تجاوز به وی، و با وعده مصرف مواد مخدر وی را از بومهن ربوده و در ساختمان مخروبه ای در آبعلی مورد تجاوز قرار دادند.

اظهارات اولیه قاتل که مدعی بود به دلیل دفاع از خود و بیم قتل و تجاوز، اقدام به زدن ضرباتی با چاقو به افراد حاضر در ساختمان و شخص سومی که در بیرون ساختمان نگهبانی می‌داد، بسیار غیر قابل باور بود.

دستورات قضایی جهت روشن شدن صحت ادعای قاتل

در همان ساعات اولیه وقوع قتل و اعترافات متهم، پرونده با اداره آگاهی شهرستان دماوند سپرده شد تا درباره ادعاهای قاتل تحقیق شود و نتیجه تحقیقات بسیار قابل توجه بود:

هر سه مقتول سابقه کودک آزاری و تجاوز به نوجوانان و جوانان را داشتند، تحقیقات محلی نشان از فساد اخلاقی هر سه مقتول داشت، افرادی که در قهوه خانه محل داعایی ربایش قاتل حضور داشتند، حضور هر 4 نفر را در ساعت 10 شب در قهوه خانه و خروج همزمان و سوار شدن به دو دستگاه موتور را تایید نمودند، نظریه پزشکی قانونی با معاینه اجساد و زخم های دست قاتل، وقوع قتل در کمتر از 30 ثانیه را تایید نمود و خراشیدگی دست قاتل را ناشی از مقاومت مقتولین اعلام نمود، نتیجه تحقیق درباره قاتل و خانواده وی، حکایت از نداشتن حتی سابقه تخلفات جزیی داشت.

وکیل کلاهبرداری در یوسف آباد

همه این مسائل باعث پذیرش دفاع مشروع در قتل عمد داشت، پس از تکمیل تحقیقات با توجه به اینکه مرجع رسیدگی به پرونده قتل عمد در صلاحیت دادگاه کیفری استان قرار داشت، پرونده به دادگاه کیفری استان تهران ارسال گردید و رئیس و مستشاران دادگاه کیفری استان با پذیرش دفاع مشروع متهم، وی را از اتهام قتل عمد تبرئه نمودند، پاسخ سوال اول نوشتار چگونه یک مرده زنده شد؟ با این خاطره از دوره قضاوت سرپرست گروه وکلای مهر داده شد.

خدمات گروه وکلای مهر در پرونده های جنایی

[stextbox id=’info’ direction=’rtl’]

جهت انتخاب و معرفی وکیل متخصص پرونده های جنایی، وکیل و مشاور حقوقی خوب، وکیل طلاق توافقی در ایران، وکیل ملکی، مشاوره با وکیل تلفنی، مشاوره با وکیل آنلاین ، در ساعات اعلامی با شماره های زیر تماس حاصل فرمایید.

021-88663925

021-88663926

021-88663927

021-88663628

021-88795408

021-88796143

09120067665

دپارتمان حقوق کیفری گروه وکلای مهر

[/stextbox]

 

امتیاز دهی به مقاله

بدون دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *