کار در کشور اتریش

کار در کشور اتریش

کار در کشور اتریش


امروز با موضوع کار در کشور اتریش با شما خواهیم بود.

امروزه یکی ار رایج ترین راه‌ مهاجرت به اتریش مهاجرت کاری است.مهاجرانی که به قصد کار کردن در کشوری دیگر می‌هواهند اقامت را دریافت کنند کشور اتریش انتخاب می‌کنند.

در چند سال اخیر در کشور اتریش برای افرادی در رشته‌های برق،الکترونیک،عمران،نرم افزار و ….. تحصیل کرده اند بازار کار بسیار مطلوبی را فراهم کرده است تا با اخذ ویزا کار اتریش بتوانند اقامت اروپا را دریافت کنند.

نکات مهم در خصوص کار در کشور اتریش

[stextbox id=’mehri’ direction=’rtl’]

برای اخذ ویزای کار اتریش از چه روش‌های می‌توان اقدام کرد؟

برای اخذ ویزای کار اتریش چه مدارکی باید ارائه داد؟

شرایط امتیاز بندی برای اخذ ویزای کار اتریش چیست؟

اخذ ویزای کار و ویزای جست و جوی کار ارتیش چه شرایطی دارد؟

[/stextbox]

 

روش‌های اخذ ویزای کار اتریش

روش‌های خذ ویزای کار اتریش به طور کلی به دو دسته تقسیم می‌شود:

ویزای کار اتریش

این ویزای درصورتی صادر می‌شود که متقاضی بر اساس شرایط سنی،سابقه کار،سایقه بیمه،سابقه تحصیل و سطح تسلط به زبان آلمانی و نیازکارفرما به کارمندی با شرایط و تخصص متقاضی،پیشنهاد کاری داشته باشد که البته صرفا داشتن پیشنهاد کاری کفایت نمی‌کند و کارفرما باید برای متقاضی دعوت‌نامه کاری ارسال کند که براساس این دعوت‌نامه و مدارکی که به اداره کار اتریش ارائه داده‌اید شما را تایید کند تا بتوانید ویزای کار اتریش را دریافت کنید.

کشور‌های عضو اتحادیه اروپا تقریبا قوانین مهاجرت کاری مشابهی دارند.پیدا کردن کار در اتریش کاری محال نیست اما زمان‌بر است زیرا اگهی استخدامی که کارفرما در اتریش منتشر می‌کند ابتدا به مدت 3 ماه در کشور اتریش منتشر می‌شود که اگر کسی از مهاجران و شهروندان اتریشی از طریق این آگهی استخدام نشود در دیگر کشور‌های عضو اتحادیه اروپا متشر می‌شود و اگر همچنان کسی از طری این آگهی استخدام نشود این آگهی استخدام در کشور‌های خارج از اتحادیه منتشر می‌شود که با توجه به حجم زیاد متقاضیان کار و دانشجویانی مجوز کار پس از اتمام تحصیل را دارند برای کار کردن در اتریش در الویت قرار داردند.

چگونه به استرالیا مهاجرت کنیم؟

از این روش زمانی به متقاضی اقامت دائم تعلق می‌گیرد که که کارمند و یا کارگر در اتریش به مدت 4 سال در اتریش مشغول به کار باشد و بر اساس قرارداد منعقد شده با کارفرما و قوانین کار حاکم در اتریش میزان حقوق تعیین شده توسط اداره کار اتریش را دریافت کرده باشد،مالیات پرداخت کرده باشد و هیچ کونه تخلف و جرمی در اتریش مرتکب نشده باشد می‌تواند اقامت دائم را دریافت کند و پس از قبولی در آزمون شهروندی اتریش تابعیت این کشور را دریافت کند.

ویزای جست و جوی کار اتریش

ویزای جست و جوی کار اتریش درصورتی صادر می‌شود که متقاضی موفق به دریافت پیشنهاد کاری از طرف کارفرما در کشور مبدا نشده باشد که برای اخذ این ویزا باید از طریق امتیاز بندی اقدام شود که این امتیاز بندی بر اساس شرایط سنی،سابقه کار ،سابقه تحصیل و سطح تسلط به زبان آلمانی محاسبه می‌شود که براساس آخرین قوانین اعلام شده از سوی اداره کار اتریش برای در سال 2019 برای مهاجرانی که متقاضی دریافت ویزای جست و جوی کار اتریش هستند باید حداقل امتیاز 65 از امتیاز 100 را کسب کنند.

با کسب امتیاز لازم و موافقت اداره کار اتریش شما از طریق ویزای جست و جوی کار اتریش 6 ماه فرصت دارید که در اتریش به دنبال کار بگردید و از کارفرما دعوت‌نامه کاری دریافت کنید.و زمانی که با کارفرما قرار داد کاری منعقد کردید تمامی مدارک شما و دعوت نامه کاری شما به همراه قرار‌داد کاری به اداره کار اتریش ارجاع داده می‌شود و اگر میزان حقوق دریافتی شما مطابق با میزان حقوق تایین شده دولت اتریش باشد ک بتوانید هزینه‌های زندگیتان را تامیین تایید کنید شما کارت اقامت کاری یا کارت قرمز_سفید_قرمز تعلق می‌گیرد.

تحصیل پزشکی در بلغارستان

امتیازبندی جهت اخذ ویزای کار در اتریش

شرایط سنی؛

20 تا 30 سال: 20 امتیاز

35 تا 40 سال: 15 امتیاز

40 تا 45 سال: 10 امتیاز

مدارک تحصیلی؛

مقطع کارشناسی یا کارشناسی‌ارشد: 20 امتیاز

مقطع دکترا: 40 امتیاز

مقطع کارشناسی یا کارشناسی‌ارشد از دانشگاه‌های اتریش: 10 امتیاز

تکمیل یک برنامه مطالعاتی با حداقل مدت سه سال در موسسه آموزش عالی:30

مدرک زبان انگلیسی یا آلمانی برای سطح پایه 5 امتیاز و پیشرفته 10 امتیاز

تجربه کاری مطابق با نیاز کارفرما: 20 امتیاز

مدارک لازم جهت صدور ویزای کار اتریش

تکمیل فرم تقاضانامه به همراه پاسپورت معتبر و قطعه عکس

مدرک زبان آلمانی

گواهی تمکن مالی و گردش حساب

ارائه ریز نمرات و مردک تحصیل ترجمه شده

داشتن حداقل سه تا پنج  سال سابقه کار (سابقه کار به همراه سابقه بیمه)

این ویزا قابلیت تمدید دارد اما درصورتی که شما 3 سال کار مداوم بدون داشتن سابقه جرم و جنایت در اتریش داشته باشد تا بتوانی از این طریق اقامت دائم را دریافت کنید.

خدمات موسسه حقوقی مهر پارسیان

[stextbox id=’mehri’ direction=’rtl’]

موسسه حقوقی و داوری بین‌المللی طلیعه عدالت و مهر پارسیان، با مدیریت محمدرضا مهری و حضور گروه وکلای مهر، با همکاری وکلا و موسسات مهاجرتی بین‌المللی در سراسر دنیا، آماده ارایه مشاوره تخصصی و حقوقی در زمینه مهاجرت به اتریش از طریق اخذ ویزای کار،اخذ ویزای جست و جوی کار اتریش،امتیاز بندی ویزای کار اتریش و دیگر امور مهاجرتی به همراهان عزیز در سراسر ایران و سایر کشورها می‌باشد.

برای دریافت مشاوره حقوقی مهاجرت با مشاوران و کارشناسان ارشد موسسه حقوقی مهر پارسیان تماس حاصل نمایید.

وکیل مهاجرت در نیاوران

021-88663925

021-88663926

021-88663927

021-88663628

دفتر وکالت و مشاوره مهاجرتی محمد رضا مهری

 

[/stextbox]

 

 

امتیاز دهی به مقاله

بدون دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *