کار در گرجستان

کار در گرجستان

کار در گرجستان


امروز موضوع کار در گرجستان را بررسی خواهیم کرد.

آیا از شرایط صدور ویزای کار در گرجستان برای اتباع ایرانی اطلاعی دارید؟

موسسات معتبر کاریابی در گرجستان چگونه قابل دسترسی هستند؟

بهترین مشاور حقوقی و وکیل مهاجرت به گرجستان در تهران چگونه قابل شناسایی است؟

میزان درآمد بعد از استخدام در گرجستان چه میزان می‌باشد؟

هزینه های زندگی در گرجستان چه مقدار است؟

کشورهای آسیای میانه که سالها پیش از اتحاد جماهیر شوروری استقلال یافته اند، هنوز متاثر از فرهنگ و زبان روسی هستند.

در بین کشورهای حوزه آسیای میانه کشورهای تاجیکستان و گرجستان مشترکات زیاد فرهنگی با جمهوری اسلامی ایران دارند. امکان اشتغال به کار در گرجستان برای ایرانی ها و سایر اقوام قطعا یکسان نیست.

در سالهای اخیر خرید ملک در گرجستان و اخذ اقامت گرجستان از راه خرید ملک و سرمایه گذاری در این کشور رشد فزاینده ای داشته است. قوانین کار در گرجستان و همچنین معرفی موسسات کاریابی در گرجستان و معرفی مشاور حقوقی جهت اخذ مشاوره درباره شرایط کاریابی در گرجستان از جمله موضوعاتی است که در مقاله پیش رو توسط گروه وکلای مهاجرتی مهر مورد بررسی دقیق و کارشناسانه قرار خواهد گرفت.

شرایط کاریابی در گرجستان

وضعیت بیکاری در گرجستان تا حد زیادی جدی است.

این کشور طبق شاخص های جهانی اقتصادی در زمره کشورهای برخوردار قرار نمی‌گیرد و در شمار کشورهای فقیر دنیا قرار دارد.

استان‌های گرجستان

شرکت های تجاری در گرجستان، هیچ تمایلی به استخدام نیروی کار خارجی در گرجستان ندارند.

برای کاریابی در گرجستان و داشتن درآمد کافی، تنها متخصصینی که تخصص آنها مورد نیاز این کشور می‌باشد، شرایط نسبتا مناسبی دارند.

اما نحوه دریافت ویزای کار در گرجستان، پیچیدگی خاصی ندارد و به محض درخواست شرکت متقاضی استخدام نیروی کار، امور حقوقی مربوط به صدور کارت اقامت کاری گرجستان قابل انجام است.

موسسات کاریابی در گرجستان

همانطور که در بالا به آن اشاره شد، شرایط بازار کار در گرجستان به هیچ وجه مهیای استخدام و به کار گیری نیروی کار خارجی نیست.

اما نیروی کار متخصص که به زبان گرجی و یا زبان روسی مسلط باشد، تا حد زیادی امکان کار در گرجستان را خواهد داشت.

وجود تعداد زیادی از اقوام گرجی در ایران و خویشاوندی فرهنگی گرجی های ساکن ایران، می‌تواند موقعیت خوبی برای کاریابی فراهم نماید.

اما پیش از هر اقدامی برای درخواست ویزای کار در گرجستان، مشاوره تخصصی با وکیل مهاجرت به گرجستان در تهران و عضو گروه وکلای مهاجرتی مهر به شما توصیه می‌شود.

اوضاع کار در گرجستان

وجود جوانان گرجی که معمولا دارای تحصیلات عالیه هستند، پیدا کردن کار در گرجستان را برای افرادی که صرفا با تکیه بر تحصیلات عالی، در جستجوی کار هستند با مشکل مواجه خواهد نمود.

 

به طور حتم این عقیده وجود دارد که نیروی کار بومی، نسبت به نیروی کار خارجی، مزایا و برتری هایی دارد.

دانش زبان گرجی و یا روسی نیز می‌تواند به امکان پیدا کردن کار در گرجستان بیفزاید. برای کاریابی در گرجستان، دارا بودن ویژگی خاص و تخصص بدون رقیب جدی می‌تواند راهگشا باشد.

اقامت خرید ملک گرجستان
اوضاع کار در گرجستان
اوضاع کار در گرجستان

میزان حقوق و دستمزد در گرجستان

برابری نرخ لاری، واحد پول گرجستان با ریال، با نرخ متغییر از ۱۶۰۰۰ ریال تا ۲۵۰۰۰هزار ریال در سال ۱۳۹۷، مشاهده شده است. حداقل دستمزدها در پرجستان از ۵۰۰ لاری کمتر نیست و در بعضی از مشاغل تا ۳۰۰۰ لاری در ماه می‌رسد. این میزان درآمد، امکان تامین حداقل زندگی را خواهد داد.

با مبالغ دریافتی بابت کار در گرجستان به سختی می‌توان به پس انداز فکر کرد.

موسسه حقوقی بین المللی مهر پارسیان هیچ گونه خدماتی بابت اخذ ویزای کار در گرجستان و یا کاریابی در گرجستان ندارد و صرفا به عنوان مشاوری امین در راه مهاجرت به گرجستان، امکان ارائه مشاوره تخصصی حقوقی را دارد.

بنا به پیشنهاد این گروه بین المللی وکلای ایران، بدون داشتن پیشنهاد مطمئن شغلی در گرجستان، به هیچ وجه خیال مهاجرت کاری به گرجستان را در سر نپرورانید. چرا که برای زندگی حداقلی در پایتخت گرجستان و شهرهای بزرگ، حداقل ماهیانه حدود ۱۰۰۰ لاری هزینه های زندگی و اجاره خانه خواهید داشت.

 میزان ساعت کار در گرجستان

تعطیل رسمی در پرجستان مانند بسیاری از کشورها، برای روز یکشنبه به تصویب رسیده است.

در روزهای شنبه، ساعت کاری از ۱۰ صبح آغاز شده و تا ۱۶ عصر ادامه می‌یابد. روزهای دیگر هفته برای کار در گرجستان و ادارات این کشور، ساعت ۱۰ الی ۱۸ عصر به عنوان ساعت کار در گرجستان تعیین شده است.

کار در گرجستان برای ایرانی ها

عدم تسلط به یکی از زبانهای روسی و یا زبان محلی گرجستان، اغلب برای ایرانی های جویای کار در گرجستان مشکلاتی را به همراه خواهد داشت.

تحصیل پزشکی و دندانپزشکی در گرجستان

آموزش زبان گرجی در ایران به ندرت یافت می‌شود اما یافتن مراکزی که زبان روسی یا انگلیسی آموزش دهند کار ساده ای است.

بنابراین علاوه بر داشتن تخصص در رشته های مورد نیاز کشور گرجستان، دانستن زبان دوم که یکی از زبانهای قید شده است، لازمه پیدا کردن کار در گرجستان است.

وکیل مهاجرت به گرجستان در تهران

گروه وکلای مهاجرتی مهر به همراه موسسه حقوقی و داوری بین المللی طلیعه عدالت و مهر پارسیان با همکاری وکلای بین المللی و همچنین امکان مشاوره حقوقی با وکلای رسمی کشور گرجستان، شرایط دریافت اطلاعات کامل حقوقی درباره وضعیت استخدام در گرجستان، یافتن موسسه معتبر کاریابی در گرجستان و همچنین معرفی بهترین وکیل مهاجرت به گرجستان برای متقاضیان عزیز می‌باشد.

در صورت نیاز به مشاوره حقوقی آنلاین با وکیل متخصص قوانین مهاجرتی در ایران با دفتر گروه وکلای مهاجرتی مهر تماس بگیرید.

دپارتمان حقوق مهاجرت گروه وکلای مهر

 

امتیاز دهی به مقاله

بدون دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *