کلاهبرداری خرید و فروش ویلای جنگلی

کلاهبرداری خرید و فروش ویلای جنگلی

کلاهبرداری خرید و فروش ویلای جنگلی


با بررسی موضوع کلاهبرداری خرید و فروش ویلای جنگلی همراهتان هستیم.

کلاهبرداری خرید و فروش ویلای جنگلی این روزها موضوع بسیار بحث برانگیزی می‌باشد و پرونده‌های بسیار متعددی در این زمینه در محاکم قضایی مطرح می‌باشد.

افراد بسیاری در شهر‌های شمال کشور اقدام به ساخت ویلا در حریم جنگل‌ها نموده‌اند و با تبلیغات فراوانی در این زمینه مبالغ کلانی را کلاهبرداری کرده‌اند.

وکیل تغییر کاربری اراضی

و برآن شدیم تا با توضیح ارکان جرم کلاهبرداری در فروش ویلا و مجازات این جرم، مسیر روشنی را در فرآیند پیگیری و اقدامات لازم برای شما مخاطبان عزیز بیان نماییم.

در گروه وکلای کیفری مهر پارسیان، تیم پژوهشی به بررسی موضوع کلاهبرداری خرید و فروش ویلای جنگلی پرداخته و همچنین آماده ارائه خدمات در این زمینه به شما مخاطبان می‌باشد.

جهت دریافت اطلاعات بیشتر، می‌توانید با شماره تماس‌های موسسه حقوقی بین المللی مهر پارسیان که در آخر مقاله درج شده‌اند نیز، تماس حاصل نمایید.

سوالات مهم در بررسی کلاهبرداری خرید و فروش ویلای جنگلی

  1. ارکان جرم کلاهبرداری ویلا شمال چه می‌باشد؟
  2. مجازات جرم کلاهبرداری فروش ویلا در شمال چیست؟
  3. آیا جرم کلاهبرداری ویلا جنگلی جنبه عمومی نیز دارد؟
  4. به جرم کلاهبرداری در فروش ویلا کجا رسیدگی می‌شود؟
  5. آیا جرم کلاهبرداری خرید و فروش ویلای جنگلی شامل مرور زمان می‌شود؟
  6. بهترین وکیل متخصص در زمینه کلاهبرداری خرید و فروش ویلای جنگلی کیست و دارای چه ویژ‌گی‌هایی می‌باشد؟

ارکان جرم کلاهبرداری ویلا شمال چه می‌باشد؟

برای تشریح این مورد باید عناصر این جرم را بیان نمود.

1- عنصر قانونی: این عمل ارتکابی باید توسط قانون جرم انگاری شده باشد و کلاهبرداری در قانون تشديد مجازات مرتكبين ارتشا، اختلاس و كلاهبرداري، جرم شناخته شده است.

بر طبق ماده 1 قانون مذکور “هر كس از راه حيله و تقلب مردم را به وجود شركت‌ها، تجارتخانه‌های یا كار‌خانه‌ها یا مؤسسات موهوم يا به داشتن اموال و اختيارات واهي فريب دهد و یا به امور غير‌ واقع اميد‌وار نمايد يا از حوادث و پيش‌‌آمد‌هاي غير‌ واقع بتر‌ساند و يا اسم و يا عنوان مجعول اختيار كند و به يكي از وسايل مذكور يا وسايل تقلبي ديگر وجوه و یا اموال یا اسناد یا حواله جات یا قبوض یا مفاصا حساب و امثال آنها تحصيل كرده و از اين راه مال ديگري را ببرد كلاهبر‌دار محسوب و علاوه بر رد اصل مال به صاحبش، به حبس از يك تا 7سال و پر‌داخت جزاي نقدي معادل مالي كه اخذ كرده است، محكوم مي‌شود. “

خیانت در امانت

وکیل منابع طبیعی تهران

مثلا فرد کلاهبردار خود را صاحب شرکت بنگاه و یا سرمایه‌ای معرفی ‌نماید و با به کارگیری ابزار متقلبانه موجبات فریب مردم را برای خرید املاکی به صورت غیر قانونی در حوزه جنگل ها احداث شده است، فراهم نماید.

تخفیف در مجازات کلاهبرداری ملکی

2- عنصر مادی: در این مورد باید فعل ارتکابی همراه با سونیت باشد و موجبات فریب طرف مقابل صورت گرفته‌ باشد و شروطی لازم و ضروری است که اولین مورد آن وجود عملیات متقلبانه می‌باشد تا بدین وسیله موجبات فریب طرف مقابل فراهم شده باشد.

مانند اینکه فردی با جعل سند ملکی را در اراضی که محدوده جنگل هستند بسازد و به عنوان زمین مجوز داربه فردی بفروشد.

وکیل ملکی تهران | وکیل ملکی تهران ویلا

3- عنصر روانی: عنصر روانی یا معنوی جرم کلاهبرداری زمانی تحقق می‌یابد که فرد کلاهبردار با آگاهی که توامان با قصد فریب و عمد و سونیت است، اقدام به بردن مال فرد مقابل می‌کند.

بنابراین برای تحقق جرم کلاهبرداری باید علاوه بر تحقق عنصر قانونی و مادی آن، مانور متقلبانه‌ای نیز با فریب و سوء نیت صورت گرفته باشد تا جرم کلاهبرداری محقق شود.

مانند شخصی که با انجام اقداماتی افرادی را با هویت دروغین برای مشاوره املاک می‌گمارد. و در بنگاه معاملات املاک، با ظاهر سازی افراد خریدار را می‌فریبد. تا ویلاهای فاقد مجوز را به آنها بفروشد.

مجازات جرم کلاهبرداری فروش ویلا در شمال چیست؟

برای تشریح مجازات این جرم اول باید بررسی شود کلاهبرداری ساده می‌باشد و یا مشدد.

کلاهبرداری ساده: آن است که مرتکب فردی عادی است و کارمند نهادهای دولتی و قوای سه‌گانه نمی‌باشد و از طریق تبلیغات در رسانه‌های عمومی و نشر آگهی، مرتکب این جرم نگردیده است.

شکایت از باشگاه ورزشی

قرارداد مشارکت در ساخت ویلا مازندران

مجازات این نوع جرم سه دسته می‌باشد:

  1. حبس: اگر مبلغ کلاهبرداری کمتر از 100 میلیون تومان باشد به حبس از شش ماه تا سه سال و نیم و چنانچه بیش از 100 میلیون تومان باشد به حبس از یک تا هفت سال محکوم می‌شود.
  2. جزای نقدی معادل مال اخذ شده که باید به صندوق دولت پرداخته شود.
  3. رد مال به متضرر از جرم: کلاهبردار باید مال اخذ شده در جریان کلاهبرداری را به صاحب آن مسترد نماید.

مانند اینکه فردی در جنگل ویلا سازی انجام دهد و با جعل سند این ویلاها را دارای مجوز نشان دهد و اققدام به فروش نماید.

کلاهبرداری مشدد: آن است که کلاهبردار، مامور و مستخدم دولت، نهادها و سازمان های وابسته به دولت یا قوای سه گانه یا شهرداری ها و سایر مراجع دولتی بوده یا خود را مامور و مستخدم دولت معرفی کند. یا از طریق تبلیغات در رسانه های عمومی و نشر آگهی، مرتکب این جرم گردد.

جنبه عمومی جرم

مجازات این نوع جرم چهار دسته می‌باشد:

  1. حبس: اگر مبلغ کلاهبرداری کمتر از 100 میلیون تومان باشد به حبس از یک تا پنج سال محکوم می‌شود و چنانچه مبلغ کلاهبرداری بیش از 100 میلیون تومان باشد به حبس از دو تا ده سال محکوم می‌شود.
  2. کلاهبردار باید، جریمه‌ای معادل مالی را که اخذ کرده به عنوان جزای نقدی به صندوق دولت بپردازد.
  3. رد مال باید به متضرر از جرم انجام شود.
  4. انفصال ابدی از خدمات دولتی: چنانچه کلاهبردار از مستخدمین و مامورین دولت یا نهادهای وابسته به دولت باشد، از خدمات دولتی انفصال دائم خواهد یافت.
وکیل جرایم رایانه ای اصفهان

مانند اینکه فردی با تبلیغات گسترده و همدستی دهیاری‌هایی که در حاشیه جنگل هستند، اقدام به سند سازی نمایند و باتبلیغات اقدام به ساخت و ساز در جنگل کرده ‌باشند و با تقلب و فریب و استفاده از تایید دهیار و یا ثبت اسناد و غیره اقدام به فروش این املاک کرده ‌باشند.

آیا جرم کلاهبرداری ویلا جنگلی جنبه عمومی نیز دارد؟
جنبه عمومی جرم کلاهبرداری چیست؟

به این معنا می‌باشد که این جرم وجدان عمومی و نظم جامعه را بر هم می‌زند و امنیت جامعه را به مخاطره می‌اندازد.
رسیدگی به جرم با جنبه عمومی با درخواست بزه دیده یا دادستان و هرشخص دیگری که شاهد وقوع جرم باشد، صورت می‌گیرد.

تا قبل از تصویب این قانون جرم کلاهبرداری از جمله جرایم غیر قابل گذشت بود. و با تصویب قانون کاهش مجازات‌ها و مطابق ماده ۱۱ این قانون، جرم کلاهبرداری تحت شرایطی صرفا قابل گذشت محسوب شده و دیگر جنبه عمومی ندارد و از طرفی اگر شرایط مندرج در این ماده محقق نگردد، جرم کلاهبرداری مانند سابق دارای جنبه عمومی بوده و رسیدگی به جرم مذکور از حیث جنبه عمومی کلاهبرداری با وجود رضایت شاکی، ادامه خواهد یافت.

به جرم کلاهبرداری در فروش ویلا کجا رسیدگی می‌شود؟

برای رسیدگی به جرایم ابتدا به دادسرا مراجعه می‌شود. و دادسرا مرجع اولیه تشخیص می‌باشد و در صورت صدور کیفر خواست پرونده به دادگاه کیفری ارجاع خواهد شد.

در جرایم کیفری اصل بر این مورد می‌باشد که دادگاه محل وقوع جرم صالح به رسیدگی می‌باشد. و افراد باید برای شکایت دادسرا و دادگاه محل وقوع جرم مراجعه نمایند. و لازم به ذکر است، این جرایم در صلاحیت دادگاه کیفری 2 می‌باشد.

مجازات تخریب اموال عمومی

آیا جرم کلاهبرداری خرید و فروش ویلای جنگلی شامل مرور زمان می‌شود؟

مطابق مبحث مرور زمان کلاهبرداری در قانون جدید اگر ارزش ریالی مال کلاهبرداری شده تا سقف یک میلیارد ریال باشد به دلیل اینکه مطابق قانون جدید کاهش مجازات حبس تعزیری این جرم از جرایم قابل گذشت محسوب می‌شود متضرر باید ظرف یکسال از تاریخ اطلاع از وقوع جرم اقدام به طرح شکایت نماید در غیر اینصورت حق شکایت ساقط خواهد شد. مگر اینکه این فرد تحت سلطه متهم یا به دلیلی خارج از اختیار قادر به طرح شکایت نباشد.

بهترین وکیل متخصص در زمینه کلاهبرداری خرید و فروش ویلای جنگلی

اگر به دنبال کسب اطلاعات لازم در مورد موضوع کلاهبرداری خرید و فروش ویلای جنگلی هستید، می‌توانید از وکلای متخصص و باتجربه در این زمینه کمک دریافت نمایید تا شما را از ابتدا تا انتهای مسیر راهنمایی و کمک کنند.

بنابراین، ما به شما موسسه حقوقی بین المللی مهر پارسیان، با مدیریت دکتر محمدرضا مهری را معرفی می‌کنیم. این موسسه دارای بهترین و باتجربه‌ترین وکلا در این زمینه می‌باشد.

جهت دریافت نوبت مشاوره در زمینه کلاهبرداری خرید و فروش ویلای جنگلی، می‌توانید با شماره تماس‌های موسسه حقوقی بین المللی مهر پارسیان نیز، تماس حاصل نمایید.

_

نشانی دفتر وکالت وکیل آنلاین در تهران

_

میدان ونک- ابتدای بزرگراه حقانی- خیابان گاندی جنوبی- خیابان چهاردهم- پلاک 14- طبقه 4- واحد 9 و 10

تلفن‌های تماس ثابت با دفتر موسسه مهر پارسیان (محمدرضا مهری) در تهران

تماس با دفتر وکیل آنلاین خارج از ساعات اداری و تعطیلات و ارسال پیام از طریق خط تلفن همراه

ارسال پیام از طریق شماره واتس اپ و تلگرام

پس از ارسال پیام شکیبا باشید تا جهت وقت مشاوره حضوری یا آنلاین هماهنگی صورت گیرد
حداکثر ظرف 12 ساعت وقت مشاوره تنظیم و به شما اعلام خواهد شد
دفتر وکالت مهر پارسیان – محمدرضا مهری وکیل پایه یک دادگستری

خدمات دفتر وکالت و امور حقوقی بین المللی محمدرضا مهری

مشاوره حقوقی آنلاین با وکلای پایه یک دادگستری در موضوعات تخصصی در همه ساعات شبانه روز
انجام مشاوره حقوقی حضوری با وکیل تخصصی جرایئم اقتصادی
قبول وکالت دادگستری بدون حضور موکل در دفتر وکیل
وکالت ایرانیان خارج از کشور در ایران
خدمات وکالت ایرانیان در سایر کشورها توسط وکیل رسمی
معرفی بهترین وکیل مهاجرت بین المللی در تهران
معروف ترین وکیل کیفری تهران
وکیل ملکی تهران
بهترین وکیل دعاوی پولی و بانکی تهران
معتبر ترین وکیل خانواده تهران
بهترین وکیل دادگاه تجدید نظر
وکیل اعاده دادرسی و دیوان عالی کشور
بهترین وکیل فرجام خواهی

[sc_fs_multi_faq headline-0=”h2″ question-0=”به جرم کلاهبرداری در کدام دادگاه رسیدگی می‌شود؟” answer-0=”رسیدگی به این جرم در صلاحیت دادگاه کیفری دو می‌باشد.” image-0=”” headline-1=”h2″ question-1=”اگر مبلغ کلاهبرداری کمتر از 100 میلیون تومان باشد آیا شامل حبس می‎شود؟” answer-1=”بله، در صورتی که کلاهبرداری ساده باشد از شش ماه تا سه سال و نیم حبس و در صورت مشدد بودن به یک تا پنج سال حبس محکوم می‌شوند.” image-1=”” headline-2=”h2″ question-2=”آیا جرم کلاهبرداری جرم قابل گذشت می‌باشد؟” answer-2=”بله، مطابق قانون کاهش مجازات‌ها این جرم از جرایم قابل گذشت می‌باشد.” image-2=”” count=”3″ html=”true” css_class=””]

5/5 - (23 امتیاز)

1 دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *