کمیته فنی سازمان تامین اجتماعی

کمیته فنی سازمان تامین اجتماعی

کمیته فنی سازمان تامین اجتماعی


بهترین وکیل دیوان عدالت اداری در این نوشتار به بررسی کمیته فنی سازمان تامین اجتماعی پرداخته است.

چنانچه در این زمینه نیازمند اخذ مشاوره هستید با شماره تماس های مندرج در سایت تماس حاصل فرمائید.

بررسی ماهیت، ارکان، وظیفه ­ها و مرجع صالح رسیدگی اعتراض به آراء کمیته ­های استانی تشخیص مشاغل سخت و زیان­ آور سازمان تامین اجتماعی

هدف از ایجاد و تاسیس مراجع اداری (غیر قضایی) رسیدگی تخصصی به دعاوی اشخاص با اداره­ ها و نهاد های دولتی و غیر دولتی است، با هدف کم کردن حجم مراجعه ­ها به دادگستری، سرعت در رسیدگی و دوری از تشریفات آئین ­دادرسی. اعضاء و اشخاص واجد صلاحیت برای صدور حکم و تصمیم اداری در این قبیل مراجع بطور معمول از نهاد های مختلف انتخاب می ­شوند که البته باید ذهنیت و تخصص لازم از دعاوی موضوع صلاحیت رسیدگی خود را نیز داشته باشند که از جمله مهمترین این مراجع اداری میتوان به مراجع اختصاصی کمیته ­های استانی تشخیص مشاغل سخت و زیان ­آور در کمیسیون ­های پزشکی سازمان بیمه تامین اجتماعی اشاره ­داشت.

جهت دریافت مشاوره از بهترین وکیل دیوان عدالت اداری در خصوص کمیته فنی سازمان تامین اجتماعی با گروه مشاوره تخصصی موسسه مهر پارسیان از طریق شماره تماس های 88663925 یا 88663926 یا 88663927 با ما در ارتباط باشید.

مشاغل سخت و زیان­ آور

کار های سخت و زیان ­‌آور کار هایی است که در آن ها عوامل فیزیکی، شیمیایی، مکانیکی، بیولوژیکی محیط­ کار غیر استاندارد بوده و در اثر اشتغال بیمه شده تنشی به مراتب بالاتر از ظرفیت­ های طبیعی (جسمی و روانی) در وی ایجاد می ­‌شود که نتیجه آن بیماری شغلی و عوارض ناشی از آن باشد.

انواع مشاغل سخت و زیان ­آور

مشاغل سخت و زیان ‌آور به 2 گروه ذیل قابل تقسیم می­ باشند که عبارتند از؛

الف – مشاغلی که صفت سخت و زیان ­‌آوری با ماهیت شغلی وابستگی دارد، اما میتوان با بکارگیری تمهیدات بهداشتی، ایمنی و تدابیر فنی مناسب توسط کارفرما سختی و زیان ­‌آوری آن ها را حذف نمود،

ب – مشاغلی که ماهیتی سخت و زیان ‌آور دارند و با بکارگیری تمهیدات بهداشتی، ایمنی و تدابیر فنی توسط کارفرما، صفت سخت و زیان ­آوری آن ها کاهش یافته ولی کماکان سخت و زیان­ ‌آوری آن ها حفظ می­ ‌گردد،

پ – مشاغلی که مستقیما در مراکز روان درمانی با بیماران روانی مرتبط هستند،

ت – خبرنگاری.

مصادیق مشاغل سخت و زیان­ آور

تعیین مصادیق مشاغل سخت و زیان­ آور طبق آئین ­نامه ­ها، مصوبه ­ها و دستورالعمل­ های وزارتخانه ­های تعاون، کار و رفاه اجتماعی و بهداشت، درمان و خدمات پزشکی و سازمان تامین اجتماعی صورت می­ پذیرد، ولی به اختصار میتوان به مصادیق ذیل اشاره داشت که عبارتند از؛

  • کار در معدن،
  • کار در مخازن بسته،
  • کار استخراج،
  • جوشکاری در مخازن،
  • کار مداوم در مجاورت کوره‌ های ذوب،
  • کار با مواد رادیو اکتیو،
  • کار با مواد شیمیایی،
  • کار در محیط پر ارتعاش،
  • حفر قنات، فاضلاب‌ ها و…،
  • کار در ارتفاع (بیش از 5 متر مثل فضا های باز مثل کار در روی داربست، اتاقک ‌های متحرک و…)
  • کار در کارگاه ‌های سخت همچون (سالامبور سازی، روده پاک کنی و…)،
  • آسفالت خیابان ‌ها، قیر پاشی و…،
  • کار در فضا های باز مانند دکل‌ ها و…،
  • کار در خطوط انتقال برق ‌های فشار قوی،
  • غواصی در عمق به دلیل وجود فشار طبیعی،
  • کار در محیط پر سر و صدا به اندازه ‌ای که فرد شنوایی خود را از دست بدهد،
  • کار در حوزه ‌های پزشکی (هوشبری، مامایی، فوریت ‌های پزشکی و…)
  • خبر نگاری،
  • آتش نشانی،
  • رانندگان حمل و نقل درون و برون شهری،
  • راهداران و رانندگان،
  • کار در امور سم پاشی، مزارع و…،
  • کار در ندامتگاه ‌ها و زندان ‌ها،
  • کار در مراکز روان درمان (که فرد بطور مستقیم با بیماران روانی در ارتباط باشد.)
وظایف سازمان تامین اجتماعی

نحوه توالی و تناوب اشتغال در مشاغل سخت و زیان ­‌آور

نحوه توالی و تناوب اشتغال در مشاغل سخت و زیان ­‌آور به شرح ذیل تعیین می‌­ گردد که عبارتند از؛

ایام ذیل اگر در فواصل اشتغال به کار های سخت و زیان ­‌آور واقع شود، به­ عنوان سابقه اشتغال در کار های سخت و زیان ‌آور محسوب می ‌­گردند که عبارتند از؛

الف – تعطیلات هفتگی،

ب – تعطیلات رسمی،

پ – ایام استفاده از مرخصی استحقاقی،

ت – از غرامت دستمزد ایام بیماری استفاده شده باشد،

ث – تمام یا قسمتی از خدمت نظام وظیفه در جبهه ‌های نبرد حق علیه باطل یا حضور داوطلبانه در جبهه،

ج – دوران اسارت یا محکومیت سیاسی که بیمه شده بر اساس آن به عنوان آزاده شناخته شده باشد حسب تقاضای وی.

ایام و موارد ذیل اگر در فواصل اشتغال بیمه شده به کار های سخت و زیان­ ‌آور واقع شود، موجب زائل شدن توالی اشتغال در کار های سخت و زیان ‌آور نمی‌ ­گردد که عبارتند از؛

الف. ایام خدمت وظیفه سربازی (دوران ضرورت و احتیاط) مشروط بر اینکه بیمه شده حداکثر تا دو ماه پس از پایان خدمت به کار سابق خود برگشته و یا اینکه در کار دیگری که سخت و زیان ‌آور شناخته شده مشغول به کار شده باشد.

ب. دوران توقیف بیمه شده در صورتی که منتهی به محکومیت وی نگردد و یا اینکه کارفرما بر اساس تکلیف قانونی حقوق دوران مزبور را به بیمه شده پرداخت نماید.

پ. ایام حالت تعلیق که به واسطه عوامل قهریه طبیعی و یا حوادث و مخاطرات اجتماعی (مانند: سیل،‌ زلزله، جنگ و آتش‌ سوزی) که خارج از اراده کارفرما و بیمه شده بوده و در نتیجه آن کارگاه بطور موقت تعطیل می گردد.

ت. ایام استفاده از مقرری بیمه بیکاری مشروط بر اینکه بیمه شده قبل از برقراری بیمه بیکاری در مشاغل سخت و زیان‌ آور اشتغال به کار داشته و در حین مقرری ‌بگیری و یا حداکثر تا دو ماه پس از اتمام دوره مزبور در مشاغلی که سخت و زیان‌ آور شناخته شده مشغول به کار شده یا طبق این آئین نامه بتواند بازنشسته شود.

ث. ایام خدمت در جبهه که به تأیید مراجع ذی‌ صلاح رسیده باشد.

ج. دوران اسارت یا محکومیت سیاسی که بیمه شده بر اساس آن به موجب قانون آزاده شناخته شده باشد.

چ. ایام بلاتکلیفی بیمه شده که مستند به آرای صادره از سوی مراجع حل اختلاف و یا سایر مراجع قانونی منجر به صدور رأی بازگشت به کار یا پرداخت حقوق ایام مزبور شده باشد.

ح. ایام استفاده از غرامت دستمزد ایام بیماری که در فاصله زمانی ۱۰/05/۱۳۵۴ تا 04/01/۱۳۵۹ واقع شده باشد.

خ. غیبت غیر موجه حداکثر به مدت 10 روز در سال در مورد کارگاه­ های مشمول قانون کار یا بر اساس مقررات انظباطی، تخلفاتی و یا استخدامی مربوط در کارگاه­ های غیر مشمول قانون کار که منجر به اخراج، انفصال موقت و یا دائم نشده باشد.

د. مدت 1 ماه استفاده از مرخصی بدون حقوق موضوع قانون کار،

ایام و موارد ذیل اگر در فواصل اشتغال بیمه شده به کار های سخت و زیان ­‌آور واقع شود توالی اشتغال او را از بین برده و موجب تناوب اشتغال وی می­‌ گردند که عبارتند از؛

بیمه اجباری تامین اجتماعی

الف) استفاده از مرخصی بدون حقوق به مدت بیش از 2 ماه به­ هر منظور و تحت هر عنوان،

ب) اخراج، استعفاء، انفصال و باز خریدی مشروط بر اینکه حداکثر تا 2 ماه در مجموع پس از تاریخ موارد مزبور در مشاغلی که سخت و زیان ‌آور شناخته شده مشغول به کار نشده یا طبق این آئین ‌نامه نتواند بازنشسته شود،

پ) اشتغال در کار ها و مشاغل عادی به مدت 1 ماه،

ت) اشتغال در حرف و مشاغل آزاد به مدت 1 ماه،

ث) بیمه اختیاری به مدت 1 ماه،

ج) بیکاری بدون دریافت مقرری بیکاری بیش از 2 ماه.

جهت دریافت مشاوره از بهترین وکیل دیوان عدالت اداری در خصوص کمیته فنی سازمان تامین اجتماعی با گروه مشاوره تخصصی موسسه مهر پارسیان از طریق شماره تماس های 88663925 یا 88663926 یا 88663927 با ما در ارتباط باشید.

مرجع ­تعیین­ کننده سخت و زیان­‌ آور بودن مشاغل

تعیین سخت و زیان ‌آور بودن مشاغل موضوع «آئین ­نامه مشاغل سخت و زیان ­آور» و نوع آن گروه «الف» و گروه «ب» حسب درخواست کارگر، کارفرما، تشکل­ ها، وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی، وزارت کار و امور اجتماعی و سازمان تامین اجتماعی در هر کارگاه با بررسی سوابق، انجام بازدید و بررسی شرایط کار توسط کارشناسان بهداشت­ حرفه ‌­ای وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی و بازرسان کار وزارت کار و امور اجتماعی و با تائید توسط کمیته ­های بدوی و تجدیدنظر استانی موضوع آئین ‌­نامه فوق­ الذکر انجام می­ ‌گیرد.

وظایف کارفرمایان نسبت به احراز مشاغل سخت و زیان ­آور

  1. کارفرمایان کارگاه ­های دایر که تمام یا برخی از مشاغل آن ها در کمیته ­های بدوی و تجدیدنظر استانی، سخت و زیان­ آور شناخته شده یا می­ ‌شوند، مکلفند ظرف 2 سال از تاریخ ابلاغ تصمیم قطعی کمیته حسب مورد نسبت به ایمن ‌سازی عوامل و شرایط محیط کار مطابق حد مجاز و استاندارد های مشخص شده در قانون کار اقدام و صفت سخت و زیان ‌آوری مشاغل را حذف و نتیجه را به ­صورت مکتوب به کمیته بدوی برای بررسی و تأیید گزارش نمایند.
  2. کارفرمایان مکلفند شاغلین در کار های سخت و زیان ‌آور را حداقل سالی 1 بار به­ منظور آگاهی از روند سلامتی و تشخیص به هنگام بیماری و پیشگیری از فرسایش جسمی و روحی آنان توسط مراکز بهداشتی و درمانی مورد معاینه قرار داده و نتیجه را در پرونده ‌های مربوط ضبط و یک نسخه از آن را به سازمان تامین اجتماعی ارائه نمایند.
  • کمیته بدوی استانی تشخیص مشاغل سخت و زیان ­آور سازمان تامین اجتماعی

به منظور تطبیق و تشخیص مشاغل سخت و زیان ‌آور بر اساس ضوابط و سیاست‌­ گذاری ­های شورای‌ عالی حفاظت فنی و مقررات مربوط کمیته ‌­های بدوی استانی با 5 عضو اصلی و 5 عضو علی ‌البدل به شرح زیر برای مدت 3 سال منصوب می‌ شوند و انتصاب مجدد آنان بلامانع است.

جلسه­ های کمیته ­‌های بدوی در سازمان کار و امور اجتماعی استان تشکیل و با حضور 4 نفر از اعضاء اصلی یا علی‌ البدل رسمیت می­‌ یابد و تصمیم­ های جلسه با اکثریت آراء حاضرین معتبر و لازم ‌الاجرا می­ ‌باشد.

رای کمیته بدوی ظرف 15 روز اداری از تاریخ ابلاغ قابل تجدیدنظر خواهی است و اگر هر یک از طرفین (کارگر و کارفرما) به رای بدوی اعتراض داشته باشند، درخواست تجدیدنظر خود را به­ صورت کتبی به سازمان کار و امور اجتماعی محل تسلیم می ­نمایند. هیچ یک از اعضای کمیته ­‌های بدوی همزمان نمی ­‌توانند عضو کمیته تجدیدنظر باشند. همچنین اعضای مذکور نمی ‌­توانند در جلسه تجدیدنظر پرونده ­هایی که در هنگام رسیدگی بدوی به آن رای داده ‌اند با حق رأی شرکت نمایند و در صورت تساوی آراء (موافق و مخالف) بدوی جلسه بعدی با حضور همه اعضا تشکیل خواهد شد.

وکیل بیمه تامین اجتماعی

کمیته بدوی استان موظف است حسب گزارش کارشناسان بررسی و در صورت تائید، حذف یا کاهش صفت سخت و زیان ‌آور به ترتیب در مشاغل بند «الف» و «ب» آئین­ ­نامه مشاغل سخت و زیان ­آور مراتب را برای خروج کارگاه از شمول این آئین­ ‌نامه به مراجع ذی­ ‌ربط ابلاغ نماید.

نکته: هیچ یک از اعضای کمیته­‌ های بدوی همزمان نمی­‌ توانند عضو کمیته تجدیدنظر باشند. همچنین اعضای مذکور نمی‌ ­توانند در جلسه تجدیدنظر پرونده­ هایی که در هنگام رسیدگی بدوی به آن رای داده ‌اند با حق رای شرکت نمایند.

نکته: با تصویب کمیته استانی دعوت از افراد صاحب ‌نظر و اساتید مربوط جهت شرکت در جلسات بدون حق رای بلامانع می ­‌باشد.

 اعضاء کمیته بدوی استانی تشخیص مشاغل سخت و زیان ­آور سازمان تامین اجتماعی

کمیته بدوی مرکب از اعضاء ذیل عبارتند از؛

الف. معاون روابط کار سازمان کار و امور اجتماعی استان و یا نماینده وی به عنوان رئیس جلسه،

ب. معاون امور بیمه‌ ای اداره کل تامین اجتماعی استان و یا نماینده وی،

پ. کارشناس مسئول بهداشت حرفه­ ‌ای معاونت بهداشتی دانشگاه / دانشکده علوم پزشکی ذی­ ربط،

ت. نماینده کارگران حسب معرفی تشکل حائز اکثریت استان بنا به تشخیص سازمان کار امور اجتماعی استان،

ث. نماینده کارفرمایان حسب معرفی کانون انجمن های صنفی کارفرمایی استان.

نکته: در استان ­هایی که دانشکده علوم پزشکی و خدمات بهداشتی درمانی مستقل وجود دارد، اگر طرح پرونده­ های مرتبط با منطقه تحت پوشش، کارشناس مسئول بهداشت حرفه ‌­ای معاونت بهداشتی دانشکده مزبور، جایگزین کارشناس مسئول بهداشت حرفه ‌ای معاونت بهداشتی دانشگاه خواهد بود.

نکته: اگر مجمع و کانون­ های استانی تشکل­ های کارگری و کارفرمایی ایجاد نشده باشند، نمایندگان مزبور از بین اعضاء تشکل­ های حائز اکثریت به تشخیص سازمان کار و امور اجتماعی استان و با انتخاب تشکل ذی ­ربط استان معرفی می ­‌شوند.

جهت دریافت مشاوره از بهترین وکیل دیوان عدالت اداری در خصوص کمیته فنی سازمان تامین اجتماعی با گروه مشاوره تخصصی موسسه مهر پارسیان از طریق شماره تماس های 88663925 یا 88663926 یا 88663927 با ما در ارتباط باشید.

وظایف کمیته ­‌های بدوی استانی تشخیص مشاغل سخت و زیان ­آور سازمان تامین اجتماعی

وظایف کمیته­ ‌های بدوی استانی به شرح ذیل تعیین می­ شوند که عبارتند از؛

  1. بررسی، تطبیق و تشخیص مشاغل سخت و زیان ­‌آور با مواد این آئین‌ ­نامه که توسط بیمه شده، کارفرما، وزارتخانه ­های بهداشت، درمان و آموزش پزشکی، کار و امور اجتماعی و سازمان تامین اجتماعی و تشکل­ ها به ­عنوان مشاغل سخت و زیان ­آور معرفی شده و اعلام نتیجه به متقاضی و سازمان­ های ذی­ ربط از سوی رئیس کمیته بدوی.
  2. رسیدگی مواردی که با اتخاذ تدابیر لازم حالت سخت و زیان­‌ آوری شغل یا مشاغل از بین ­رفته و در زمره مشاغل عادی درآمده‌ ­اند و اعلام آن به مراجع ذی­ ربط به ­منظور حذف امتیاز هایی که به کار سخت و زیان ‌آور تعلق گرفته است.
  3. اجرای سیاست ها و مصوبات شورای‌ عالی حفاظت فنی.
  • کمیته تجدیدنظر استانی تشخیص مشاغل سخت و زیان ­آور سازمان تامین اجتماعی

رای کمیته بدوی ظرف 15 روز اداری از تاریخ ابلاغ قابل تجدیدنظر خواهی است و اگر هر یک از طرفین (کارگر و کارفرما) به رای بدوی اعتراض داشته باشند، درخواست تجدیدنظر خود را به ­صورت کتبی به سازمان کار و امور اجتماعی محل تسلیم می­ نمایند و به منظور تطبیق و تشخیص مشاغل سخت و زیان ‌آور بر اساس ضوابط و سیاست‌­ گذاری ­های شورای‌ عالی حفاظت فنی و مقررات مربوط کمیته‌ ­های تجدیدنظر استانی با 5 عضو اصلی و 5 عضو علی ‌البدل به شرح زیر برای مدت 3 سال منصوب می‌ شوند و انتصاب مجدد آنان بلامانع است.

مرجع شورای ‌عالی حفاظت فنی

جلسه­ های کمیته ­‌های تجدیدنظر استانی در سازمان کار و امور اجتماعی استان تشکیل و با حضور 4 نفر از اعضاء اصلی یا علی ‌البدل رسمیت می ­‌یابد و تصمیم­ های جلسه با اکثریت آراء حاضرین معتبر و از تاریخ ابلاغ قطعی و لازم ‌الاجرا می ‌باشد و در صورت تساوی آراء (موافق و مخالف) تجدیدنظر، جلسه بعدی با حضور همه اعضاء تشکیل خواهد شد.

نکته: اگر مجمع و کانون ­های استانی تشکل­ های کارگری و کارفرمایی ایجاد نشده باشند، نمایندگان مزبور از بین اعضاء تشکل ­های حائز اکثریت به تشخیص سازمان کار و امور اجتماعی استان و با انتخاب تشکل ذی­ ربط استان معرفی می ­شوند.

نکته­: در استان ­هایی که دانشکده علوم پزشکی و خدمات بهداشتی، درمانی مستقل وجود دارد، در صورت طرح پرونده‌ های مرتبط با منطقه تحت پوشش، معاونت بهداشتی دانشکده علوم پزشکی جایگزین معاونت بهداشتی دانشگاه می ­‌شود.

نکته: با تصویب کمیته استانی دعوت از افراد صاحب ‌نظر، اساتید و کارشناسان مربوطه مربوط جهت شرکت در جلسه­ هایی بدون حق رای بلامانع می­ ‌باشد.

اعضاء کمیته تجدیدنظر استانی تشخیص مشاغل سخت و زیان ­آور

کمیته تجدیدنظر استانی مرکب از اعضاء ذیل عبارتند از؛

  • رئیس سازمان کار و امور اجتماعی استان به عنوان رئیس کمیته،
  • مدیرکل تامین اجتماعی استان،
  • معاونت بهداشتی دانشگاه / دانشکده علوم پزشکی و خدمات بهداشتی درمانی ذی­ ربط،
  • نماینده کارگران حسب معرفی تشکل حائز اکثریت استان بنا به تشخیص سازمان کار و امور اجتماعی استان،
  • نماینده کارفرمایان با معرفی کانون انجمن­ های صنفی کارفرمایی استان.

وظایف کمیته ­‌های تجدیدنظر استانی تشخیص مشاغل سخت و زیان­ آور

وظایف کمیته ­‌های تجدیدنظر استانی به شرح ذیل تعیین می ­شوند که عبارتند از؛

  1. رسیدگی، اظهارنظر و تصمیم‌ گیری در خصوص اعتراض به آراء کمیته­ های بدوی استانی توسط بیمه شده یا کارفرما درخواست گردیده است،
  2. اعلام نتیجه به متقاضی و سازمان ­های ذی ­ربط از سوی رئیس کمیته تجدیدنظر.

شرایط بازنشستگی در کار های سخت و زیان ­‌آور

شرایط بازنشستگی در کار های سخت و زیان­‌ آور به­ شرح ذیل عبارتند از؛

الف- بیمه شدگانی که حداقل 20 سال سابقه کار متوالی یا 25 سال سابقه کار متناوب و پرداخت حق بیمه در کار های سخت و زیان ‌آور را داشته باشند، بدون شرط سنی می‌ ­توانند درخواست بازنشستگی از سازمان تامین اجتماعی نمایند،

ب- چنانچه کمیسیون­ های پزشکی قانون تامین اجتماعی قبل از رسیدن بیمه شده شاغل در کار های سخت و زیان‌ آور، فرسایش جسمی و روحی وی را ناشی از اشتغال به کار های سخت و زیان ­‌آور تشخیص و تأیید نمایند،

پ- این قبیل بیمه ­شدگان به­ صرف ارائه درخواست بازنشستگی مجاز به ترک کار نبوده و ­‌باید احراز شرایط و استحقاق آن ها جهت بازنشستگی پیش از موعد در کار های سخت و زیان ­‌آور رسمی از سوی سازمان تامین اجتماعی به آن ها ابلاغ و سپس ترک کار نمایند،

ت- چنانچه بیمه ­شده شرایط استفاده از بازنشستگی پیش از موعد در کار های سخت و زیان ­‌آور را طبق این آئین‌ ­نامه احراز کند، سازمان تامین اجتماعی مکلف است نسبت به برقراری مستمری وی از تاریخ ترک کار اقدام نماید،

ث- افرادی‌ که حداقل بیست 20 سال متوالی یا 25 سال متناوب سابقه پرداخت حق بیمه در مشاغل سخت و زیان ­‌آور مربوط به قبل از تاریخ تصویب قانون را داشته باشند و یا در آینده شرایط مذکور را احراز نمایند، می ­‌توانند درخواست بازنشستگی خود را به سازمان تامین اجتماعی تسلیم نمایند.

مرجع شورای ‌عالی حفاظت فنی

تکلیف کارفرما نسبت به بازنشستگی بیمه­ شده شاغل در کارگاه وی

کارفرما مکلف است پس از احراز شرایط بازنشستگی بیمه ­شده شاغل در کارگاه وی، طبق این آئین ­نامه مشاغل سخت و زیان­ آور  معادل 4% میزان مستمری برقراری بیمه شده نسبت به سنوات اشتغال او در مشاغل سخت و زیان ­‌آور را که توسط سازمان تأمین اجتماعی محاسبه و مطالبه می ­‌گردد، بطور یکجا به سازمان یاد شده پرداخت نماید.

مرجع صالح رسیدگی به اعتراض نسبت به آراء کمیته ­های استانی تشخیص مشاغل سخت و زیان­ آور

علی ­رغم این ­که آراء صادره از کمیته ­های تجدیدنظر استانی تشخیص مشاغل سخت و زیان ­آور سازمان بیمه تامین اجتماعی قطعی می ­‌باشد و امکان تجدیدنظر خواهی نسبت به آن وجود ندارد، ولی طبق قانون دیوان عدالت اداری امکان اعتراض و طرح شکایت از آراء قطعی این کمیته تجدیدنظر نزد این دیوان وجود دارد، در واقع دیوان عدالت اداری برای حمایت از شاکی فرصتی را در اختیار او قرار داده است که در صورت داشتن اعتراض به آراء صادر شده از کمیته ­های استانی تشخیص مشاغل سخت و زیان ­آور سازمان تامین اجتماعی، بتواند اعتراض خود را در این مرجع مطرح کند و ذی نفع نسبت به رای می­ ­تواند ظرف 3 ماه از تاریخ ابلاغ رای کمیته­ های تجدیدنظر استانی تشخیص مشاغل سخت و زیان­ آور، درخواست خود را به دیوان عدات اداری تقدیم نماید، آراء صادر شده ظرف 20 روز از تاریخ ابلاغ به طرفین، قابل تجدیدنظر در شعب دیوان می ­­باشد.

جهت دریافت مشاوره از بهترین وکیل دیوان عدالت اداری در خصوص کمیته فنی سازمان تامین اجتماعی با گروه مشاوره تخصصی موسسه مهر پارسیان از طریق شماره تماس های 88663925 یا 88663926 یا 88663927 با ما در ارتباط باشید.

_

نشانی دفتر وکالت وکیل کمیته فنی سازمان تامین اجتماعی در تهران

_

میدان ونک- ابتدای بزرگراه حقانی- خیابان گاندی جنوبی- خیابان چهاردهم- پلاک 14- طبقه 4- واحد 9 و 10

تلفن‌ های تماس ثابت با دفتر موسسه مهر پارسیان (محمدرضا مهری متانکلائی) در تهران

تماس با دفتر وکیل آنلاین خارج از ساعات اداری و تعطیلات و ارسال پیام از طریق خط تلفن همراه

ارسال پیام از طریق شماره واتس اپ و تلگرام

پس از ارسال پیام شکیبا باشید تا جهت وقت مشاوره حضوری یا آنلاین هماهنگی صورت گیرد
حداکثر ظرف 12 ساعت وقت مشاوره تنظیم و به شما اعلام خواهد شد
دفتر وکالت مهر پارسیان – محمدرضا مهری متانکلائی وکیل پایه یک دادگستری

خدمات دفتر وکالت و امور حقوقی بین المللی محمدرضا مهری متانکلائی

مشاوره حقوقی آنلاین با وکلای پایه یک دادگستری در موضوعات تخصصی در همه ساعات شبانه روز
انجام مشاوره حقوقی حضوری با وکیل تخصصی جرائم اقتصادی
قبول وکالت دادگستری بدون حضور موکل در دفتر وکیل
وکالت ایرانیان خارج از کشور در ایران
خدمات وکالت ایرانیان در سایر کشورها توسط وکیل رسمی
معرفی بهترین وکیل مهاجرت بین المللی در تهران
معروف ترین وکیل کیفری تهران
وکیل ملکی تهران
بهترین وکیل دعاوی پولی و بانکی تهران
معتبر ترین وکیل خانواده تهران
بهترین وکیل دادگاه تجدیدنظر
وکیل اعاده دادرسی و دیوان عالی کشور
بهترین وکیل فرجام خواهی

امتیاز دهی به مقاله

بدون دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *