وکیل بیمه تامین اجتماعی

وکیل بیمه تامین اجتماعی

وکیل بیمه تامین اجتماعی


بهترین وکیل بیمه تامین اجتماعی در این نوشتار به بررسی وظایف مراجع صالح رسیدگی حل و فصل اختلاف ­های مربوط به سازمان تأمین اجتماعی پرداخته است.

چنانچه در این زمینه نیازمند اخذ مشاوره هستید با شماره تماس های مندرج در سایت تماس حاصل فرمائید.

بررسی مراجع صالح تخصصی حل و فصل اختلاف ­های مربوط به سازمان تامین اجتماعی

هدف از ایجاد و تاسیس مراجع اداری (غیر قضایی) رسیدگی تخصصی به دعاوی اشخاص با اداره­ ها و نهاد های دولتی و غیر دولتی است، با هدف کم کردن حجم مراجعه ­ها به دادگستری، سرعت در رسیدگی و دوری از تشریفات آئین ­دادرسی. اعضاء و اشخاص واجد صلاحیت برای صدور حکم و تصمیم اداری در این قبیل مراجع بطور معمول از نهاد های مختلف انتخاب می­ شوند که البته باید ذهنیت و تخصص لازم از دعاوی موضوع صلاحیت رسیدگی خود را نیز داشته باشند. از جمله مهمترین این مراجع اداری میتوان به مراجع اختصاصی که قانونگذار برای حل و فصل برخی از امور مربوط به ­تامین اجتماعی پیش­ بینی کرده است، اشاره ­داشت؛

هیات ­­های رسیدگی کننده به دعاوی اعتراض به میزان حق بیمه اجباری، جرائم و خسارت­ های تاخیر سازمان تامین اجتماعی

اولین مرجع اختصاصی جهت حل اختلاف مربوط به­ حق بیمه اجباری، جرائم و خسارت ­های تاخیر، هیات­ های تشخیص مطالبات سازمان تامین اجتماعی می ­باشد، مراجع ­رسیدگی ­کننده در هیات­ های تشخیص مطالبات سازمان تامین اجتماعی، به 2 دسته ذیل قابل دسته بندی است که عبارتند از؛

الف) هیات­ بدوی تشخیص مطالبات سازمان تامین اجتماعی، آراء صادره از مراجع هیات بدوی قابل اعتراض در هیات تجدیدنظر وجود دارد.

بیمه اجباری تامین اجتماعی

هیات­ تجدیدنظر تشخیص مطالبات سازمان تامین اجتماعی، آراء صادره از مراجع هیات تجدیدنظر قطعی است، ولی با وجود شرایطی که قانون دیوان ­عدالت ­اداری لحاظ کرده است، این آراء قابلیت اعتراض را دارند.

لازم به ذکر است، آراء صادره از هیات تجدیدنظر قطعی و لازم الاجرا می ­باشند. به ­تعبیر دیگر، پس از صدور بایستی به اجرا گذاشته شوند.

لذا در برخی از موارد ممکن است، رای صادره از این هیات­ های تجدیدنظر، در مرجع بالاتری نیز مورد رسیدگی قرار گیرد. بالاترین مرجع رسیدگی اداری، دیوان عدالت اداری می­ باشد، ولی قانونگذار چنین مقرر داشته که این مرجع نیز نمی ­تواند مانع اجرای آراء قطعی شود و قانونگذار تنها یک استثناء جهت جلوگیری از اجرای آراء قرار داده است که آن هم دستور موقت است، یعنی تدبیری که قانونگذار در مواقع خاصی استفاده از آن را مجاز دانسته است.

جهت دریافت مشاوره با وکیل بیمه تامین اجتماعی در گروه مشاوره تخصصی موسسه مهر پارسیان از طریق شماره تماس های 88663925 یا 88663926 یا 88663927 با ما در ارتباط باشید.

کمیسیون ­های پزشکی سازمان تامین اجتماعی

کمیسیون ­های پزشکی با هدف تعیین میزان از کار افتادگی جسمی ‌و روحی بیمه ‌شدگان و افراد خانواده آن ها تشکیل می شود، کمیسیون ‌های‌ پزشکی‌ (بدوی‌ و تجدیدنظر) بر حسب‌ فراهم‌ بودن‌ امکانات‌ در یکی‌ از واحد های‌ سازمان‌ و یا یکی‌ از مراکز درمانی‌ بنا به‌ تشخیص‌ سازمان‌ تشکیل‌ می ‌گردد.

چنانچه‌ امکان‌ تشکیل‌ کمیسیون ‌های‌ پزشکی‌ (بدوی‌ و تجدیدنظر) با توجه‌ به‌ شرایط‌ مندرج‌ در «آئین ‌نامه‌ اجرایی‌ کمیسیون ‌های‌ پزشکی‌ بدوی‌ و تجدیدنظر تامین ‌‌اجتماعی‌» فراهم‌ نباشد، لازم‌ است‌ سازمان‌ بیمه ‌­شده‌ را به‌ یکی‌ از نزدیکترین‌ کمیسیون ‌های‌ متشکله‌ در سایر شهرستان ‌ها معرفی‌ نماید. کمیسیون ‌های‌ پزشکی‌ به 2 کمیسیون ذیل قابل تقسیم است؛

وکیل متخصص دعاوی بیمه‌

الف) کمیسیون­ های‌ پزشکی‌ بدوی

بررسی‌ پرونده ‌های‌ بیمه ­شدگان‌ و اظهارنظر درباره‌ نوع‌ کار، محل‌ کار، ساعت‌ کار و تعیین‌ درصد از کار افتادگی‌، ادامه‌ درمان‌ و ادامه‌ کار از وظایف‌ کمیسیون­ های‌ پزشکی‌ بدوی‌ می‌ باشد. دعوت‌ از پزشک‌ متخصص‌ طب‌ کار به‌ منظور مشاوره‌ بدون‌ حق‌ رای‌ در کمیسیون­ های‌ بدوی‌ و تجدیدنظر بلامانع‌ بوده‌ و در شهرستان هایی‌ که‌ پزشک‌ متخصص‌ طب‌ کار وجود نداشته‌ باشد، دعوت‌ از کارشناسان‌ بهداشت‌ حرفه ‌ای‌ جهت‌ مشاوره‌ مجاز می ‌باشد.

ب) کمیسیون ­های‌ پزشکی‌ تجدیدنظر

بررسی‌ و اظهارنظر نهایی‌ درباره‌ کلیه‌ آراء صادره‌ کمیسیون­ های‌ پزشکی‌ بدوی‌ که‌ مورد اعتراض‌ بیمه‌ شده‌ یا سازمان‌ قرار می‌ گیرد، از وظایف‌ کمیسیون­ های‌ پزشکی‌ تجدیدنظر می ‌باشد و نحوه‌ اعتراض‌ سازمان‌ مشابه‌ نحوه‌ اعتراض‌ بیمه‌ ­شده‌ خواهد بود.

کمیته ­های استانی تشخیص مشاغل سخت و زیان­ آور سازمان تامین اجتماعی

یکی دیگر از مراجع حل و فصل اختلاف ­ها که در سازمان تامین اجتماعی وجود دارد، کمیته­ های استانی تشخیص مشاغل سخت و زیان آور در سازمان بیمه تامین اجتماعی می ­باشد. این مراجع نیز دارای 2 کمیته (بدوی و تجدیدنظر) می­ باشد و وظیفه اصلی کمیته های مزبور، بررسی مشاغل و تشخیص سخت و زیان آور بودن آن ها می ­باشد. کمیته بدوی پس از بررسی های لازم، نتیجه به دست آمده را به متقاضی و سازمان­ های ذی ­ربط اعلام می ­نمایند.

قانونگذار جهت اطمینان از اینکه در پرداخت حق  بیمه کارگران که دارای کارفرما می­ باشند، اجحاف نمی ­شود، نهادی به نام بازرسی را پیش­ بینی کرده است. بازرس سازمان تامین اجتماعی موظف است که، به ­صورت سرزده به اماکنی که کارگران مشغول به کار هستد، مراجعه نماید. این اقدام بدین جهت است که کارفرما موظف به بیمه نمودن کارگران تحت امر خود می ­باشد و اگر چنین نکند، قانون با وی برخورد قانونی می­ نماید.

جهت دریافت مشاوره با وکیل بیمه تامین اجتماعی در گروه مشاوره تخصصی موسسه مهر پارسیان از طریق شماره تماس های 88663925 یا 88663926 یا 88663927 با ما در ارتباط باشید.

دیوان عدالت اداری به عنوان مرجع قضائی ناظر بر عملکرد هیات­ ها، کمیسیون ­ها و کمیته­ های سازمان تامین اجتماعی

دیوان عدالت اداری به عنوان مرجع قضائی بر عملکرد دستگاه ­های اجرایی، هیات ­ها و کمیسیون ­ها نظارت دارد که این نظارت از طریق رسیدگی قضائی صورت می­ گیرد. صلاحیت دیوان عدالت اداری، در قانون دیوان عدالت اداری مصوب ۱۳۹۲ احصاء شده است و از صلاحیت رسیدگی به آراء قطعی مطلق مراجع اختصاصی اداری از حیث نقض قوانین و مقررات و یا مخالفت با آن ها برخوردار است، مگر در مواردی که به موجب قانون استثناء شده باشد، دعاوی و شکایت­ ها علیه سازمان تامین اجتماعی، در دیوان عدالت اداری به 2 ذیل قابل رسیدگی است، که عبارتند از؛

وظایف سازمان تامین اجتماعی

الف) شکایت ­هایی که افراد بیمه ­شده و سایر اشخاص ذی­ نفع از تصمیم­ ها و اقدام ­های این سازمان طرح می کنند،

این دعاوی مطروحه در دیوان عدالت اداری، در شعب دیوان مورد رسیدگی قرا می گیرد و در صورتی که بین شعب در برداشت و تفسیر قوانین اختلاف حاصل شود و آراء متناقضی از شعب دیوان صادر گردد، طبق قانون دیوان عدالت اداری در هیات عمومی مطرح می ­گردد و رای وحدت رویه صادر می­ گردد.

ب) درخواست ابطال بخشنامه­ ها و آئین ­نامه ­های این سازمان که به ادعای اشخاص حقیقی و حقوقی، بر خلاف قانون یا شرع یا خارج از حدود اختیار ها و صلاحیت سازمان تدوین شده ­اند.

این دعاوی یعنی همان درخواست ابطال بخشنامه ­ها و آئین­ نامه های این سازمان بطور مستقیم در هیات عمومی دیوان مطرح می­ گردد.

جهت دریافت مشاوره با وکیل بیمه تامین اجتماعی در گروه مشاوره تخصصی موسسه مهر پارسیان از طریق شماره تماس های 88663925 یا 88663926 یا 88663927 با ما در ارتباط باشید.

_

نشانی دفتر وکالت وکیل بیمه تامین اجتماعی در تهران

_

میدان ونک- ابتدای بزرگراه حقانی- خیابان گاندی جنوبی- خیابان چهاردهم- پلاک 14- طبقه 4- واحد 9 و 10

تلفن‌های تماس ثابت با دفتر موسسه مهر پارسیان (محمدرضا مهری متانکلائی) در تهران

تماس با دفتر وکیل آنلاین خارج از ساعات اداری و تعطیلات و ارسال پیام از طریق خط تلفن همراه

ارسال پیام از طریق شماره واتس اپ و تلگرام

پس از ارسال پیام شکیبا باشید تا جهت وقت مشاوره حضوری یا آنلاین هماهنگی صورت گیرد
حداکثر ظرف 12 ساعت وقت مشاوره تنظیم و به شما اعلام خواهد شد
دفتر وکالت مهر پارسیان – محمدرضا مهری متانکلائی وکیل پایه یک دادگستری

خدمات دفتر وکالت و امور حقوقی بین المللی محمدرضا مهری متانکلائی

مشاوره حقوقی آنلاین با وکلای پایه یک دادگستری در موضوعات تخصصی در همه ساعات شبانه روز
انجام مشاوره حقوقی حضوری با وکیل تخصصی جرایئم اقتصادی
قبول وکالت دادگستری بدون حضور موکل در دفتر وکیل
وکالت ایرانیان خارج از کشور در ایران
خدمات وکالت ایرانیان در سایر کشورها توسط وکیل رسمی
معرفی بهترین وکیل مهاجرت بین المللی در تهران
معروف ترین وکیل کیفری تهران
وکیل ملکی تهران
بهترین وکیل دعاوی پولی و بانکی تهران
معتبر ترین وکیل خانواده تهران
بهترین وکیل دادگاه تجدید نظر
وکیل اعاده دادرسی و دیوان عالی کشور
بهترین وکیل فرجام خواهی

5/5 - (1 امتیاز)

2 دیدگاه

  • سلام صاب کار ما بیمه نمیکنه میگه پولشو میزنم براتون خودتون برید خودتون را بیمه کنید به من ربطی نداره دیروز باهاش دعوام شد آچار را پرت کرد سمتم میخوام بیام بیرون خواستم ببینم می تونم سالهایی که بیمم نکرده را محکومش کنم بیمه برام رد کنه ؟

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *