بیمه اجباری تامین اجتماعی

بیمه اجباری تامین اجتماعی

بیمه اجباری تامین اجتماعی


بهترین وکیل در زمینه بیمه تامین اجتماعی و اداره کار در این نوشتار به بررسی بیمه اجباری تامین اجتماعی پرداخته است.

چنانچه در این زمینه نیازمند اخذ مشاوره هستید با شماره تماس های مندرج در سایت تماس حاصل فرمائید.

بررسی ماهیت، اعضاء، اختیار ها و مرجع اعتراض به آراء هیات ­­های رسیدگی کننده به دعاوی اعتراض به میزان حق بیمه اجباری، جرائم و خسارت های تاخیر

هدف از ایجاد و تاسیس مراجع اداری (غیر قضایی) رسیدگی تخصصی به دعاوی اشخاص با اداره ­ها و نهادهای دولتی و غیردولتی است، با هدف کم کردن حجم مراجعه ­ها به دادگستری، سرعت در رسیدگی و دوری از تشریفات آئین­ دادرسی، اعضاء و اشخاص واجد صلاحیت برای صدور حکم و تصمیم اداری در این قبیل مراجع بطور معمول از نهادهای مختلف انتخاب می­ شوند، که البته باید ذهنیت و تخصص لازم از دعاوی موضوع صلاحیت رسیدگی خود را نیز داشته باشند که از جمله مهمترین این مراجع اداری می­ توان به مراجع اختصاصی هیات ­های رسیدگی کننده به دعاوی اعتراض به میزان حق بیمه اجباری، جرائم و خسارت های تاخیر اشاره ­داشت.

نحوه تسليم اعتراض به میزان حق بیمه و خسارت­ های تاخیر تعیین شده از طرف سازمان تامین اجتماعی

سازمان تامین اجتماعی، یک سازمان بیمه­ گر اجتماعی عمومی (غیر دولتی) می ­باشد که، وظیفه اصلی این سازمان پوشش دادن افرادی است که مشغول به ­کار هستند و در ازاء کار خویش مزد دریافت می­ نمایند.

بیمه این دسته از افراد، در قانون، عنوان بیمه اجباری دارد. البته سایر افراد که به مشاغل آزاد اشتغال دارند، نیز می­ توانند به سازمان تامین اجتماعی حق بیمه به ­صورت اختیاری پرداخت نمایند.

پس از پرداخت حق بیمه افراد مزبور می ­توانند از مزایای مقرر شده در قانون تامین اجتماعی منتفع گردند.

طبق قوانین مهمترین و اولین حق هر فردی که جهت انجام کاری استخدام می­ شود، داشتن حق بیمه است، حق بیمه توسط کارفرما پرداخت می ­شود. قانون، کارفرما را موظف کرده است که کارگری را که استخدام می­ کند بیمه کند، حق بیمه در حال حاضر 30% مزد یا حقوق است. از این میزان 7%، حق بیمه شده و توسط خود او و از حقوق او کسر می شود و ۲۳% سهم کارفرماست.

که این مهم را قانونگذار در قانون تامین اجتماعی پیش­ بینی کرده است و کارفرمایان را موظف کرده است، از کلیه وجوه و مزایای نقدی و غیر نقدی که در قبال کار به کارگر داده می­ شود، حق بیمه را کسر نماید. کارفرما مبلغ کسر شده را همراه با سهمی را که خود باید پرداخت کند به سازمان تامین اجتماعی پرداخت می ­نماید. اگر احیانا کارفرما سهم ­بیمه ­شده را کسر ننماید، خود کارفرما به ­شخصه مسئول پرداخت آن می ­شود.

اگر کارفرما از پرداخت حق بیمه امتناع کند و یا اینکه تاخیر نماید، این امر رافع مسئولیت سازمان تامین اجتماعی از تعهداتش در مقابل فرد بیمه شده نیست و ممکن است پس از ارسال صورت حساب بیمه کارگران، سازمان تامین اجتماعی به میزان حق بیمه و یا خسارت و… ایرادی وارد نماید، در این شرایط اگر کارفرما با نظر سازمان موافق نباشد، بین آن ها اختلاف رخ می ­دهد. قانونگذار این حق را به کارفرما اعطا کرده است که در چنین مواردی اعتراض خویش را مطرح نماید.

پس از اینکه مبلغ حق بیمه و یا خسارت به کارفرما ابلاغ می ­شود، وی می­ تواند نسبت به این مبلغ به سازمان تامین اجتماعی اعتراض نماید، که این اعتراض به صورت کتبی در فرم ­های مخصوص نوشته و باید حداکثر اعتراض ظرف 30 روز از تاریخ صدور ابلاغ به شعبه یا نمایندگی ذی­ ربط تسلیم نماید، شعبه یا نمایندگی مربوطه هم اعتراض را ثبت می­ نماید.

در صورتی ­كه كارفرما به ­ميزان حق بيمه و خسارت تاخيری كه از طرف سازمان تعيين و مطالبه شده است معترض باشد بايد ظرف 30 روز از تاريخ ابلاغ بدهی (اعلاميه يا اخطاريه سازمان) اعتراض خود را به ­صورت­ کتبی به ­شعبه يا نمايندگی سازمان كه كارگاه در حوزه عمل آن واقع شده است تسليم و رسيد دريافت نمايد.

جهت دریافت مشاوره در خصوص بیمه اجباری تامین اجتماعی با گروه مشاوره تخصصی موسسه مهر پارسیان از طریق شماره تماس های 88663925 یا 88663926 یا 88663927 با ما در ارتباط باشید.

هیات­ های بدوی تشخیص مطالبات سازمان تامین اجتماعی

شعب و نمايندگی ­های سازمان مكلف اند اعتراض كارفرما را در دفترنامه ­های وارده ثبت نموده و برگ رسيد اعتراض را به ­كارفرما يا نماينده او تسليم نمايند. شعب و نمايندگی ­های سازمان موظف اند اعتراض كارفرما را به ­انضمام پرونده امر و نظر سازمان درباره موارد اعتراضی حداكثر تا 10 روز جهت رسيدگی و اتخاذ تصميم به ‌هيات ­های بدوی تشخيص مطالبات ارسال دارند.

وکیل خانواده منطقه 3 تهران

نکته: در صورت عدم اعتراض کارفرما ظرف مدت مقرر تشخیص سازمان قطعی و میزان حق بیمه و خسارات تعیین شده طبق قانون وصول‌ خواهد شد.

اعضاء هیات ­های بدوی تشخیص مطالبات سازمان تامین اجتماعی

هیات­ های بدوی تشخیص مطالبات سازمان از افراد ذیل تشکیل می گردند که عبارتند از؛

  • نماینده وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی که ریاست هیات را به عهده خواهد داشت،
  • 1 نفر به­ عنوان نماینده کارفرما به انتخاب اتاق بازرگانی و صنایع و معادن ایران در مورد بازرگانان و صاحبان صنایع،
  • یا 1 نفر به­ عنوان نماینده صنف‌ مربوطه با معرفی اتاق اصناف در مورد افراد صنفی و صاحبان حرف و مشاغل آزاد،
  • 1 نفر به انتخاب شورای عالی تامین اجتماعی،
  • نماینده کارگران در مورد کارگران مشمول قانون تامین اجتماعی به انتخاب وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی.

تشكيل جلسه­ های هيات ­های بدوی تشخيص مطالبات سازمان تامین اجتماعی و ترتيب رسيدگی و صدور رای

جلسه­ های هيات­ های بدوی تشخيص مطالبات در محل شعب و يا نمايندگی ‌های سازمان تشكيل می ­شود و برای تشكيل و رسميت جلسه ­های هيات­ های تشخيص مطالبات حضور كليه اعضاء هيات ضروری است و در صورت عدم حضور هر يک از اعضاء اصلی جلسه ­ها با شركت عضو جانشين تشكيل خواهد شد.

هر يک از اعضاء در صورت عدم امكان حضور در جلسه بايد مراتب را به ­موقع به سازمان اطلاع دهد، به­ نحوی كه امكان حضور عضو جانشين در جلسه ‌هيات ميسر باشد و در صورتی ­كه ‌هر يک از اعضاء هيات­ ها 3 جلسه متوالی يا 10 جلسه متناوب در سال بدون عذر موجه از حضور در جلسه ­های هيات ­های بدوی خودداری نمايد، سازمان تقاضای تعيين جانشين او را از مراجع مربوطه خواهند نمود و جانشين نماينده معزول به ترتيب مذكور در قانون تامين اجتماعي انتخاب و معرفی خواهد شد.

هيات­ های بدوی تشخيص مطالبات به اعتراض ­های وارده به ترتيب تاريخ ثبت آن ها در دفتر هيات رسيدگی خواهند نمود و در مواردی ­كه ضرورت تسريع در تعيين تكليف پرونده ­ای از طرف سازمان به‌ هيات اعلام شود، هيات پرونده مورد نظر را خارج از نوبت رسيدگی خواهد كرد و هيات­ های بدوی بايد تاريخ رسيدگی را به كارفرما ابلاغ كنند و حضور كارفرما در جلسه رسيدگی برای ادای توضيحات بلامانع است.

هيات ­های بدوی قبل از استماع توضيح ­ها كارفرما يا وكيل يا نماينده او بايد هويت آنان و همچنين اختيار های وكيل يا نماينده كارفرما را احراز نمايند.

هيات های بدوی پس از بررسی و مطالعه محتويات پرونده و در صورت حضور كارفرما يا نماينده او پس از استماع توضيح­ های وی مبادرت به ­صدور قرار يا رای خواهند نمود. تصميم هيات­ های مذکور اگر قاطع اختلاف نباشد قرار ناميده می ­شود. قرار های صادره از طرف هيات­ های بدوی جهت اجراء به ­واحد های سازمان ابلاغ می ­شود.

قرار های صادره از طرف هيات­ های بدوی حداكثر ظرف مدت 1 ماه از تاريخ ابلاغ به ­سازمان بايد اجراء و به ‌هيات­ های مربوطه اعاده شود.

وکیل ورزشی

اگر هيات­ های بدوی تشخیص مطالبات سازمان تامین اجتماعی بازرسی از كارگاه را لازم بدانند، می ­توانند قرار بازرسی از كارگاه را صادر يا بی ­واسطه مبادرت به ­بازرسی نمايند.

تصميم ­­های هيات­ های بدوی تشخیص مطالبات سازمان تامین اجتماعی با اكثريت آراء نافذ خواهد بود. صورت­ جلسه رسيدگی و رای با قرار صادره بايد به­ امضاء كليه اعضاء هيات­ برسد و اگر رای به اكثريت صادر شود، در نسخه ­ای كه به­ جای پيش­ نويس نگهداری می ­شود، نظر اقليت بطور مشروح و مستدل نوشته خواهد شد و در ساير نسخ رای كه برای ابلاغ به­ طرفين ارسال می­ شود، نظر اقليت درج نشده و فقط اعضاء اقليت با ذكر كلمه «اقليت» ذيل رای را امضاء خواهند كرد.

اگر پس از امضاء اصل رای و قبل از پاک نويس شدن اعضاء هيات تغيير كنند عضو جديد موظف است پاک نويس رای را به جای عضو سابق با ذكر كلمه علی الاصول امضاء نمايد.

رای هيات ­ها بايد موجه و مدلل بوده و منجز باشد، رفع ابهام از آراء صادره با هيات صادر كننده رای است.

نکته: هرگاه در تنظيم رای اشتباه در حساب يا سهو قلم يا ساير اشتباهات بين رخ دهد هيات صادر كننده رای را تصحيح كند اين تصحيح در زير رای يا در برگ ديگری كه پيوست رای می ­شود نوشته خواهد شد و مانند اصل رای يا در برگ ديگری كه پيوست رای می ­شود، نوشته خواهد شد و مانند اصل رای بايد به­ طرفين ابلاغ گردد و اگر اصل رای قابل اعتراض باشد، شامل رای تصحيح شده نيز خواهد بود.

جهت دریافت مشاوره در خصوص بیمه اجباری تامین اجتماعی با گروه مشاوره تخصصی موسسه مهر پارسیان از طریق شماره تماس های 88663925 یا 88663926 یا 88663927 با ما در ارتباط باشید.

آراء قابل اعتراض هیات­ های بدوی تشخیص مطالبات سازمان تامین اجتماعی

آراء هیات­ های بدوی در صورتی ­که مبلغ مورد مطالبه سازمان اعم از اصل حق بیمه و خسارات 200 هزار ریال یا کمتر باشد و یا اینکه در موعد مقرر‌ مورد اعتراض واقع نشود قطعی و لازم ‌الاجرا خواهد بود.

اگر مبلغ مورد مطالبه بیش از یک 1.5 میلیون ریال باشد، کارفرما و سازمان ظرف ۲۰ ‌روز از تاریخ ابلاغ واقعی یا قانونی رای هیات بدوی حق تقاضای تجدیدنظر خواهند داشت.

هیات ­های تجدیدنظر تشخیص مطالبات سازمان تامین اجتماعی

مهلت اعتراض به رای هيات بدوی از طرف كارفرما يا سازمان درست مثل نحوه اعتراض به اعلام بدهی سازمان و مستلزم رعايت ۲۰ روز مهلت مقرر در قانون می ­باشد.

اگر ارسال پرونده به ‌هيات تجديدنظر فقط به­ علت اعتراض سازمان باشد، بايد شعبه يا نمايندگی و همچنين مديريت درآمد گواهی كند كه، كارفرما يا وكيل يا نماينده او ظرف ۲۰ روز از تاريخ ابلاغ رای هيات بدوی (با عدم احتساب روز ابلاغ و اقدام جزء مدت) تقاضای تجديدنظر ننموده است و گواهی مذكور بايد جزو مدارک سازمان به پرونده ضميمه شود.

عدم اعتراض كارفرما به ­آراء هيات­ های بدوی در مهلت مقرر موجب عدم ابلاغ تاريخ تشكيل جلسه هيات تجديدنظر به ­منظور حضور وی در جلسه نخواهد بود.

نکته: رای هيات­ ها بايد موجه و مدلل بوده و منجز باشد، رفع ابهام از آراء صادره با هيات صادر كننده رای است.

نکته: آراء هیات تجدیدنظر قطعی و لازم‌ الاجراء است.

اعضاء هیات ­های تجدیدنظر تشخیص مطالبات سازمان تامین اجتماعی

هیات ­های تجدیدنظر تشخیص مطالبات در مراکز استان ­ها با شرکت افراد ذیل تشکیل می‌ گردد که عبارتند از؛

  • نماینده وزارت رفاه اجتماعی که ریاست هیات را به ­عهده خواهد داشت،
  • 1 نفر از قضات دادگستری به ­انتخاب وزارت دادگستری،
  • 1 نفر به ­انتخاب شورای ­عالی تامین اجتماعی،
  • نماینده سازمان به ­انتخاب رئیس هیات مدیره و مدیر عامل سازمان،
  • 1 نفر به ­عنوان نماینده کارفرما به ­انتخاب اتاق بازرگانی و صنایع و معادن ایران در مورد بازرگانان و صاحبان صنایع،
  • یا 1 نفر نماینده اتاق ‌اصناف در مورد افراد صنفی و صاحبان حرف و مشاغل آزاد.
دادخواست اعلام بطلان صلح نامه

تشكيل جلسه ­های هيات­ های تجديدنظر تشخيص مطالبات سازمان تامین اجتماعی و ترتيب رسيدگی و صدور رای

جلسه­ های هيات­ های تجديدنظر در تهران تشكيل می ­شود و برای تشكيل و رسميت جلسه ­های هيات­ های تجدیدنظر تشخيص مطالبات حضور كليه اعضاء هيات ضروری است و در صورت عدم حضور هر يک از اعضاء اصلی جلسه­ ها با شركت عضو جانشين تشكيل خواهد شد.

هر يک از اعضاء در صورت عدم امكان حضور در جلسه بايد مراتب را به ­موقع به سازمان اطلاع دهد، به ­نحوی كه امكان حضور عضو جانشين در جلسه ‌هيات ميسر باشد و در صورتی ­كه ‌هر يک از اعضاء هيات ­ها 3 جلسه متوالی يا 10 جلسه متناوب در سال بدون عذر موجه از حضور در جلسه­ های هيات ­های تجديدنظر خودداری نمايد، سازمان تقاضای تعيين جانشين او را از مراجع مربوطه خواهند نمود و جانشين نماينده معزول به ترتيب مذكور در قانون تامين اجتماعی انتخاب و معرفی خواهد شد.

هيات­ های تجدیدنظر تشخيص مطالبات به اعتراض­ های وارده به ترتيب تاريخ ثبت آن ها در دفتر هيات رسيدگی خواهند نمود و در مواردی­ كه ضرورت تسريع در تعيين تكليف پرونده ­ای از طرف سازمان به ‌هيات اعلام شود، هیات پرونده مورد نظر را خارج از نوبت رسيدگی خواهد كرد و هيات ­های تجديدنظر مذکور بايد تاريخ رسيدگی را به­ كارفرما ابلاغ كنند و حضور كارفرما در جلسه رسيدگی برای ادای توضيح ­ها بلامانع است.

تاريخ تشكيل جلسه رسيدگی جهت اطلاع به­ كارفرما از طرف دبيرخانه ‌هيات تجديدنظر بنا به ­مورد به ­صورت مستقيم به ­مديريت درآمد يا واحد مربوطه (شعبه يا نمايندگی) اعلام خواهد شد که در هر حال عدم حضور كارفرما يا وكيل يا نماينده او مانع رسيدگی و صدور رای نخواهد بود.

هيات­ های تجدیدنظر تشخیص مطالبات سازمان تامین اجتماعی قبل از استماع توضيح ­ها كارفرما يا وكيل يا نماينده او بايد هويت آنان و همچنين اختيار های وكيل يا نماينده كارفرما را احراز نمايند.

هيات­ های تجدیدنظر پس از بررسی و مطالعه محتويات پرونده و در صورت حضور كارفرما يا نماينده او پس از استماع توضيح­ های وی مبادرت به­ صدور قرار يا رای خواهند نمود و تصميم هيات ­های تجدیدنظر اگر قاطع اختلاف نباشد قرار ناميده می­ شود.

قرار های صادره از طرف هيات ­های تجديدنظر به ­سازمان ابلاغ می ­شود.

قرار های صادره از طرف هيات ­های تجديدنظر تشخیص مطالبات سازمان تامین اجتماعی حداكثر ظرف 2 ماه از تاريخ ابلاغ به ­سازمان بايد اجراء و به ‌هيات­ های مربوطه اعاده شود.

در صورتی ­كه‌ هيات ­های تجدیدنظر تشخیص مطالبات سازمان تامین اجتماعی بازرسی از كارگاه را لازم بدانند، می ­توانند قرار بازرسی از كارگاه را صادر يا بی ­واسطه مبادرت به­ بازرسی نمايند.

تصميم ­های هيات ­های تجديدنظر تشخیص مطالبات سازمان تامین اجتماعی با اكثريت آراء نافذ خواهد بود. صورتجلسه رسيدگی و رای با قرار صادره بايد به ­امضاء كليه اعضاء هيات برسد و در صورتی ­كه رای به اكثريت صادر شود، در نسخه ­ای كه به­ جای پيش­ نويس نگهداری می ­شود، نظر اقليت بطور مشروح و مستدل نوشته خواهد شد و در ساير نسخ رای كه برای ابلاغ به ­طرفين ارسال می شود، نظر اقليت درج نشده و فقط اعضاء اقليت با ذكر كلمه «اقليت» ذيل رای را امضاء خواهند كرد.

اگر پس از امضاء اصل رای و قبل از پاک نويس شدن اعضاء هيات تغيير كنند عضو جديد موظف است پاک نويس رای را به جای عضو سابق با ذكر كلمه علی الاصول امضاء نمايد.

نکته: هرگاه در تنظيم رای اشتباه در حساب يا سهو قلم يا ساير اشتباهات بين رخ دهد هيات صادر كننده رای را تصحيح كند، اين تصحيح در زير رای يا در برگ ديگری كه پيوست رای می ­شود نوشته خواهد شد و مانند اصل رای يا در برگ ديگری كه پيوست رای می شود، نوشته خواهد شد و مانند اصل رای بايد به ­طرفين ابلاغ گردد و اگر اصل رای قابل اعتراض باشد، شامل رای تصحيح شده نيز خواهد بود.

جهت دریافت مشاوره در خصوص بیمه اجباری تامین اجتماعی با گروه مشاوره تخصصی موسسه مهر پارسیان از طریق شماره تماس های 88663925 یا 88663926 یا 88663927 با ما در ارتباط باشید.

موارد اعاده پرونده توسط دبيرخانه ‌هيات تجديدنظر

مسئول دبيرخانه ‌هيات تجديدنظر می­ تواند در موارد ذیل پرونده را قبل از طرح در هيات جهت رفع نقص به­ واحد ارسال كننده (مديريت درآمد) پرونده اعاده نمايد و واحد مذكور مكلف است كه ظرف حداكثر ۱۵ روز در تهران و 1 ماه در شهرستان ‌ها پرونده را تكميل و اعاده دهد که عبارتند از؛

  1. برگ اعتراض فاقد نام و نام خانوادگی، امضاء يا مهر يا اثر انگشت باشد،
  2. در ابلاغ رای هيات بدوی نام و نام خانوادگی سمت رويت كننده رای مشخص نباشد،
  3. در مواردی كه اعتراض كننده وكيل يا نماينده كارفرما باشد وكالتنامه يا برگ نمايندگی ضميمه برگ اعتراض نباشد،
  4. نسخ رای بدوی كه به كارفرما و سازمان ابلاغ گرديده است در پرونده مضبوط نباشد،
  5. در مواردی كه اسناد پيوست برگ اعتراض به زبان فارسی نباشد،
  6. تاريخ ورود و شماره ثبت برگ اعتراض كارفرما به دفتر سازمان در برگ اعتراض منعكس نباشد،
  7. گواهی مذكور در ماده ۲۲ اين آئين‌ نامه ضميمه پرونده نشده باشد.
نرخ دیه سال 1400 تعیین شد

نکته ­های آراء هيات­ های (بدوی تجدیدنظر) تشخیص مطالبات سازمان تامین اجتماعی

هر یک از آراء هيات­ ها (بدوی – تجدیدنظر) تشخیص مطالبات بايد شامل نكته­ ها و موارد ذیل باشد که عبارتند از؛

  1. شماره و تاريخ صدور رای،
  2. نام و نشانی و مشخصات كامل كارفرما،
  3. نام و مشخصات كامل كارگاه با ذكر نوع فعاليت آن،
  4. نام وكيل كارفرما (در صورت ارائه برگ وكالت)،
  5. نام واحد سازمانی ارجاع كننده پرونده به ‌هيات،
  6. مشخصات هيات صادر كننده رای،
  7. خلاصه جريان پرونده و مفاد اعتراض كارفرما،
  8. شماره و تاريخ صدور برگ اعلام بدهی و تاريخ ابلاغ آن به­ كارفرما و تاريخ ثبت اعتراض كارفرما در دفترنامه ­های وارده واحد مربوطه سازمان.

نکته ­های تصميم هيات­ های (بدوی تجدیدنظر) تشخیص مطالبات

تصميم هيات ­ها كه در قسمت آخر رای نوشته می ­شود، بايد حاوی نكته­ های ذیل باشد که عبارتند از؛

  • تصميم در مورد حق بيمه،
  • تصميم در مورد خسارت­ ها،
  • تصميم در مورد معافيت ‌های قانونی،
  • تعيين اين ­كه رای قطعی يا قابل تجديدنظر است (در هيات­ های بدوی).

جهت دریافت مشاوره در خصوص بیمه اجباری تامین اجتماعی با گروه مشاوره تخصصی موسسه مهر پارسیان از طریق شماره تماس های 88663925 یا 88663926 یا 88663927 با ما در ارتباط باشید.

مرجع صالح رسیدگی به اعتراض نسبت به آراء هيات ­های تجدیدنظر تشخیص مطالبات

علی ­رغم این ­که آراء صادره از هيات ­­های تجدیدنظر تشخیص مطالبات قطعی می ­‌باشد و امکان تجدیدنظر خواهی نسبت به آن وجود ندارد، ولی طبق قانون دیوان عدالت اداری امکان اعتراض و طرح شکایت از آراء قطعی این هيات­ های تجدیدنظر نزد این دیوان وجود دارد، در واقع دیوان عدالت اداری برای حمایت از شاکی فرصتی را در اختیار او قرار داده است که در صورت داشتن اعتراض به آراء صادر شده از هیات ­های تشخیص مطالبات سازمان تامین اجتماعی، بتواند اعتراض خود را در این مرجع مطرح کند و ذی­ نفع نسبت به رای می­­ تواند ظرف 3 ماه از تاریخ ابلاغ رای هيات­ تجدیدنظر تشخیص مطالبات، درخواست خود را به دیوان عدات اداری تقدیم نماید، آراء صادر شده ظرف 20 روز از تاریخ ابلاغ به طرفین، قابل تجدیدنظر در شعب دیوان می ­باشد.

موارد اعتراض به آراء هيات ­های تجدیدنظر تشخیص مطالبات سازمان تامین اجتماعی در دیوان عدالت اداری

هيات تجدیدنظر تشخیص مطالبات سازمان تامین اجتماعی، یکی از دادگاه های اختصاصی اداری می ­باشد و آراء صادره از این هیات ­ها قطعی خواهند بود، ولی با این وجود، ممکن است پس از صدور رای در هیات­­ های تجدیدنظر شعب تشخیص مطالبات تامین اجتماعی، یکی از طرفین یا هر دوی آن ها نسبت به آراء صادر شده اعتراض داشته باشند و اگر اعتراض آن ­ها در یکی از موارد ذیل باشد، می­ توانند در دیوان عدالت اداری طرح شکایت نموده و درخواست نقض آراء قطعی را ارائه دهند؛

  1. عدم رعایت قوانین موضوعه ماهوی توسط شعب هيات­ های تجدیدنظر تشخیص مطالبات،
  2. عدم رعایت مقررات شکلی از لحاظ مخالفت با مقرره های شرع یا قانون توسط شعب هيات­ های تجدیدنظر تشخیص مطالبات.
نحوه انتخاب مدیر ساختمان

نحوه رسیدگی دیوان عدالت اداری در اعتراض به آراء هيات­ های تجدیدنظر تشخیص مطالبات سازمان تامین اجتماعی

نحوه رسیدگی به اعتراض به آراء هيات­ های تجدیدنظر تشخیص مطالبات، تامین اجتماعی در دیوان عدالت اداری، به ­صورت شکلی به این مسئله رسیدگی می ­کند و رای صادره از سوی دیوان نهایی خواهد بود، یعنی این­ که آخرین مرحله رسیدگی قضائی به خسارت تاخیر و جریمه ­های نقدی ناشی از اجرای قانون تامین اجتماعی، اختلاف کارفرما و سازمان تامین اجتماعی در حق بیمه و… پس از رسیدگی در این مرحله، نهایی خواهد شد و اگر همچنین رای در گذشته اجرا نشده باشد، پس از این مرحله به اجرا گذاشته می ­شود.

همانطور که ملاحظه نمودید، پرونده ‌های بیمه تامین اجتماعی پیچیدگی ­های زیادی دارند. با بهره ‌گیری از وکلای با تجربه‌ و مجرب موسسه حقوقی مهر پارسیان می ­توانید، در این خصوص گام موثری در رسیدن به هدف نهایی (پیروزی در پرونده خود) برداشته باشید. وکلای مبرز موسسه حقوقی مهر پارسیان، در حوزه دعاوی بیمه تامین اجتماعی، با کلیه قوانین موجود و مربوط آشنایی کاملی دارند و به دلیل همین شناخت و تسلط، پس از بررسی پرونده یک راهکار مناسب جهت رسیدن به هدف نهایی، یعنی پیروزی انتخاب نموده و شما را در کلیه مراحل دعاوی خود، با مشاوره و راهنمایی موثرشان، همراهی می ­نمایند. مطمئن باشید با انجام این امر شانس پیروزی در پرونده مذکور چند برابر خواهد شد و از این بابت خیالتان راحت خواهد بود.

جهت دریافت مشاوره در خصوص بیمه اجباری تامین اجتماعی با گروه مشاوره تخصصی موسسه مهر پارسیان از طریق شماره تماس های 88663925 یا 88663926 یا 88663927 با ما در ارتباط باشید.

_

نشانی دفتر وکالت وکیل بیمه اجباری تامین اجتماعی در تهران

_

میدان ونک- ابتدای بزرگراه حقانی- خیابان گاندی جنوبی- خیابان چهاردهم- پلاک 14- طبقه 4- واحد 9 و 10

تلفن‌های تماس ثابت با دفتر موسسه مهر پارسیان (محمدرضا مهری متانکلائی) در تهران

تماس با دفتر وکیل آنلاین خارج از ساعات اداری و تعطیلات و ارسال پیام از طریق خط تلفن همراه

ارسال پیام از طریق شماره واتس اپ و تلگرام

پس از ارسال پیام شکیبا باشید تا جهت وقت مشاوره حضوری یا آنلاین هماهنگی صورت گیرد
حداکثر ظرف 12 ساعت وقت مشاوره تنظیم و به شما اعلام خواهد شد
دفتر وکالت مهر پارسیان – محمدرضا مهری متانکلائی وکیل پایه یک دادگستری

خدمات دفتر وکالت و امور حقوقی بین المللی محمدرضا مهری متانکلائی

مشاوره حقوقی آنلاین با وکلای پایه یک دادگستری در موضوعات تخصصی در همه ساعات شبانه روز
انجام مشاوره حقوقی حضوری با وکیل تخصصی جرایئم اقتصادی
قبول وکالت دادگستری بدون حضور موکل در دفتر وکیل
وکالت ایرانیان خارج از کشور در ایران
خدمات وکالت ایرانیان در سایر کشورها توسط وکیل رسمی
معرفی بهترین وکیل مهاجرت بین المللی در تهران
معروف ترین وکیل کیفری تهران
وکیل ملکی تهران
بهترین وکیل دعاوی پولی و بانکی تهران
معتبر ترین وکیل خانواده تهران
بهترین وکیل دادگاه تجدید نظر
وکیل اعاده دادرسی و دیوان عالی کشور
بهترین وکیل فرجام خواهی

5/5 - (1 امتیاز)

2 دیدگاه

  • سلام اگر ماشین را به موقع بیمه نکنیم جریمه داره؟حتما باید همون روز که تموم میشه بیممون سریع بیمه کنیم برام سواله جریمه داره یا نه؟

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *