تحصیل در روسیه

تحصیل در روسیه

 

روسیه در آسیای شمال و اروپای خاوری واقع شده است. روسیه یکی از پهناورترین کشور در جهان محسوب می‌شود. از نظر اقتصادی روسیه، کشوری توسعه یافته می‌باشد. تحصیل در روسیه به دلیل سیستم تحصیلی عالی، کیفیت آموزشی بالا و هزینه تحصیل مناسب سالانه متقاضیان بین‌المللی بسیاری از سراسر دنیا برای تحصیل در روسیه به این کشور مهاجرت می کنند. مهاجرت به روسیه از طریق ازدواج، سرمایه گذاری و کاری امکان‌پذیر است. اما کم هزینه ترین راه مهاجرت به روسیه از طریق تحصیل در روسیه برای متقاضیان بین‌المللی می‌باشد.

پذیرش ویزای تحصیلی روسیه برای دانشجو یان بین‌المللی نیازمند مدرک خاصی نیست و به راحتی امکان‌پذیر است. مدرک کشور روسیه در سطح بین‌الملل دارای اعتبار بالایی است. دانشگاه های روسیه در رشته های علوم پایه، شیمی، هوا فضا، فنی مهندسی، نانو تکنولوژی، هنر و موسیقی شامل پیشرفته ترین دانشگاه ها از نظر کیفیت آموزشی در جهان می‌باشد.

در این مقاله که توسط مشاورین ارشد بین‌الملل با همکاری گروه وکلای مهاجرتی موسسه حقوقی بین‌المللی و داوری طلیعه عدالت و مهر پارسیان، با مدیریت، محمدرضا مهری وکیل پایه یک دادگستری، سعی بران شده که راه‌های اخذ اقامت دائم از طریق تحصیل در روسیه، سرمایه گذاری، ازدواج، کاری و چگونگی اخذ پاسپورت روسیه از این راه ها را برای شما عزیزان تشریح کنیم.

 

شرایط تحصیل در روسیه

تحصیل در مدارس بین‌المللی روسیه که برای متقاضیان از سن ۶ تا ۱۷ سالگی می‌باشد.

دندانپزشکی در روسیه

تحصیل کارشناسی در روسیه: تحصیل در مقطع کارشناسی در روسیه به زبان انگلیسی و روسی امکان‌پذیر است. متقاضیانی که تمایل تحصیل به زبان روسی را داشته باشند می‌بایست مدرک دال بر تسلط به زبان روسی را به دانشگاه ارائه دهد. دانشجو یان بین‌المللی برای تحصیل در مقطع کارشناسی روسیه می‌بایست مدرک دیپلم را داشته باشند. مدت تحصیل در مقطع کارشناسی ۴ سال است. دانشجو یان بین‌المللی در این مقطع مجوز کار به مدت ۱۰ ساعت در هفته دارند. حقوق این افراد به ازای هر ساعت حدودا ۸ و نیم تا ۱۰ دلار می باشد که این درآمد بیشترین هزینه تحصیل را پوشش می‌دهد.

تحصیل پزشکی و دندانپزشکی در روسیه: اشخاصی که علاقه مند به تحصیل در رشته پزشکی در روسیه هستند، می‌بایست ابتدا در دوره های پات فک در روسیه ثبت نام نمایند. لازم به ذکر است که تحصیل پزشکی در روسیه آزمون ورودی دارد و از شرایط لازم و حتمی جهت تحصیل در رشته پزشکی روسیه، شرکت در دوره های پات فک و قبولی در آزمون ورودی پزشکی روسیه می‌باشد. آزمون ورودی پزشکی در روسیه ۲ بار در سال برگزار خواهد شد و اگر دانش آموز در آزمون ورودی پذیرفته نشود، می‌تواند مجددا در آزمون شرکت نماید. تحصیل در روسیه به زبان انگلیسی هم امکان‌پذیر است که ممکن است تحصیل به زبان انگلیسی تا حدودی هزینه ی بیشتری نسبت به زبان روسی داشته باشد، اما این تفاوت هزینه چندان چشم گیر نیست و شاید حدود ۱۰۰۰ دلار بیشتر باشد.

تحصیل در مقطع کارشناسی ارشد: تحصیل در این مقطع به دو زبان روسی و انگلیسی امکان‌پذیر است. متقاضیان تحصیل به زبان انگلیسی باید مدرک زبان آیلتس ۶.۵ ارائه دهند. مدت زمان تحصیل در مقطع کارشناسی ارشد دو سال است. دانشجو یان در این مقطع ۲۰ ساعت در هفته اجازه کار دارند که به ازای هر ساعت ۱۰ دلار دریافت میکنند.

وکیل در منظریه

تحصیل در مقطع دکترا: تحصیل در مقطع دکترا به زبان انگلیسی می‌باشد. متقاضیان باید مدرک زبان آیلتس ۷، مدرک کارشناسی و کارشناسی ارشد، پشتیبانی سوپروایزر و ۲ مقاله بین‌المللی داشته باشند. امکان اخذ بورسیه تحصیلی در مقطع دکترا برای متقاضیان وجود دارد و دانشجو یان دکترا در روسیه امکان تحصیل با حقوق به میزان ۳۰۰۰ دلار را دارند. مدت تحصیل در مقطع دکترا ۳ سال می‌باشد. دانشجو یان ۳۰ ساعت در هفته اجازه کار دارند.

 

دانشگاه های دولتی روسیه

  • دانشگاه مسکو: در شهر موسکو، پایتخت کشور روسیه، قرار دارد. سایت دانشگاه ru می‌باشد. این دانشگاه ۴۷ هزار نفر دانشجو دارد.
  • دانشگاه دولتی نوویسبیرسک: این دانشگاه سال ۱۹۵۹ تاسیس شده و حدودا ۷۳ هزار دانشجو دارد. هزینه تحصیل در این دانشگاه نسبت به دانشگاه مسکو پایین تر می‌باشد.
  • دانشگاه دولتی TOMSK: سال ۱۸۹۶ میلادی در شهر تومسک تاسیس شده است. حدودا ۲۲ هزار دانشجو دارد.

 

هزینه تحصیل و زندگی در روسیه

  • هزینه تحصیل در مقطع کارشناسی بستگی به رشته تحصیلی فرد حدودا بین ۲۰۰۰ تا ۶۰۰۰ دلار در سال می‌باشد.
  • هزینه تحصیل در مقطع کارشناسی ارشد بین ۱۴۰۰ تا ۷۵۰۰ دلار می‌باشد.
  • هزینه تحصیل در مقطع دکترا بین ۱۲۰۰ تا ۴۰۰۰ دلار در سال است.
  • هزینه زندگی برای دانشجو یان بین ۱۰۰ تا ۴۰۰ دلار در ماه می‌باشد.
  • هزینه خوراک و پوشاک بین ۱۶۰ تا ۳۵۰ دلار در ماه است.

 

مدارک لازم برای تحصیل در روسیه

  • ارائه اصل پاسپورت و کپی ان
  • ارائه پذیرش از مدارس یا دانشگاه های روسیه
  • گواهی سلامت
  • ارائه گواهی تمکن مالی
  • اگر متقاضی بین‌المللی سن کمتر از ۱۸ سال داشته باشد، نیازمند گواهی رضایتنامه از پدر و مادر است.
  • ترجمه اصل مدرک دیپلم، کارشناسی و کارشناسی ارشد
ادامه تحصیل در روسیه به صورت رایگان

 

مزایای تحصیل در روسیه

  • امکان تحصیل برای دانشجو یان بین‌المللی به زبان روسی و انگلیسی وجود دارد.
  • هزینه تحصیل و زندگی نسبت به سایر کشور های اروپایی بسیار پایین است.
  • اخذ ویزای پذیرش تحصیلی نسبت به سایر کشور ها راحت تر می باشد
  • مدرک تحصیلی روسیه در سطح بین‌المللی دارای اعتبار بالایی است.

 

بهترین وکیل مهاجرت به روسیه

موسسه حقوقی و داوری بین‌الملل طلیعه عدالت و مهر پارسیان با بهره گیری از مشاوره های گروه وکلای مهر در سطح بین‌الملل، کلیه مشاوره های حقوقی و مهاجرتی شما عزیزان را با استفاده از وکلای پایه یک دادگستری و متخصص در امر مهاجرت، به سرانجام مطلوب خواهند رساند. موسسه حقوقی و داوری بین‌الملل طلیعه عدالت و مهر پارسیان، آماده ارائه مشاوره تخصصی درباره تحصیل در روسیه و سایر کشور ها می‌باشد.

دپارتمان حقوق بین‌الملل و مهاجرت گروه وکلای مهر

امتیاز دهی به مقاله

بدون دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *