دعوت به مهمانی مختلط اینترنتی

دعوت به مهمانی مختلط اینترنتی

دعوت به مهمانی مختلط اینترنتی


بررسی جرم دعوت به مهمانی مختلط اینترنتی موضوع بحث امروز است.

در نوشتار پیش رو دپارتمان کیفری گروه وکلای مهر تهران، بررسی تحلیلی مستند قانونی مجازات شرکت کنندگان در پارتی های مختلط و تشریح وظیفه پلیس در برخورد با مهمانی مختلط، بازرسی خو درو و منزل و کشف مشروبات الکلی، معرفی دفتر وکالت در تهران و شهرستآن‌ها، معرفی بهترین موسسه های حقوقی ایران و لیست وکلای تهران را با بررسی موضوع دعوت به مهمانی مختلط اینترنتی از طریق اینستاگرام و تلگرام در سایت رسمی موسسه حقوقی و داوری بین‌المللی طلیعه عدالت و مهر پارسیان منتشر خواهد نمود.

بررسی مواد قانونی مرتبط با دعوت به مهمانی مختلط اینترنتی

الف: بند ب ماده 743 قانون مجازات اسلامی که در مقام بر شمردن مصادیقی از جرایم سایبری با موضوع جرایم علیه عفت و اخلاق عمومی می باشد، تحریک، ترغیب و دعوت به ارتکاب جرامی منافی عفت و یا استعمال مواد مخدر از طریق فضای مجازی را در شمار جرایم رایانه‌ای قرار داده و برای ان مجازات تعیین نموده است.

تحمل حبس از 91 روز تا یکسال و یا پرداخت جزای نقدی از 5 تا 20 میلیون ریال یا هر دو مجازت برای دعوت به مهمانی مختلط از طریق فضای مجازی در نظر گرفته شده است.

با توجه به اینکه برپایی مهمانی مختلط، دورهمی و پارتی های دختر و پسر، معمولا با مصرف مشروبات الکلی، مواد مخدر و رابطه نامشروع همراه می‌شود، می توان این ماده را برای مجازات جرم دعوت به مهمانی مختلط اینترنتی در نظر گرفت.

ب: ماده 637 قانون مجازات اسلامی نیز، داشتن رابطه نا مشروع بین زن و مردی که علقه ازدواج بین آن‌ها نباشد را قابل مجازات دانسته و مجازات تحمل شلاق تا 99 ضربه، ممکن است در انتظار شرکت کنندگان در مهمانی مختلط بدون رعایت مو ازین شرعی و تعالیم اسلامی‌باشد.

مجازات تعرض به محیط زیست

ج: بند الف ماده 639 قانون مجازات اسلامی، دائر کردن مرکز فساد و فحشا را علاوه بر پلمپ محل، قابل مجازات از 1 تا 10 سال حبس دانسته است و تشویق به فسا و فحشا نیز مطابق بند ب همین ماده، با همین میزان مجازات قانونی روبرو خواهد شد.

د: در صورتی که دعوت به پارتی و مهمانی با اخذ پول انجام شود، کلاهبرداری محسوب می‌شود؟

با توجه به اینکه در قانون تشدید مجازات مرتکبین راتشا، کلاهبرداری و اختلاس، تعریف کلاهبرداری مشخص شده است، دریافت وجه بابت شرکت در پارتی از طریق فضای مجازی با جرم تحصیل مال از طریق نا مشورع منطبق و قابل مجازات خواهد بود.

دستگیری شرکت کنندگان در پارتی مختلط بدون دستور قضایی

بر اساس قانون آیین دادرسی کیفری جدید، پلیس به عنوان ضابط قضایی، فقط در جرایم مشهود حق دخالت و بازداشت افراد به صورت محدود را دارد.

با توجه به اینکه مهمانی مختلط معمولا در محیط های خصوصی بر پا می‌شود و بر اساس ماده 638 قانون مجازات اسلامی، ارتکاب عمل حرام در اماکن عمومی و انظار به عنوان جرم مشهود معرفی شده است، حق ددخالت پلیس بدون دستور قضایی وجود ندارد.

اما در صورت گزارش علم آور پلیس با رصد اطلاعاتی، مقام قضایی متقاعد به وقوع جرم در محل برگزاری مهمانی مختلط باشد، امکان دستور بازرسی از محل و دستگیری افراد شرکت کننده را با ذکر آدرس محل خواهد داد.

در صورتی که دستگیری و بازداشت افراد بدون دستور قضایی توسط پلیس صورت گیرد، این موضوع قابل شکایت در دادسرای نظامی تهران و شهرستان ها خواهد بود.

شکایت از شرکت برق

برگزاری مختلط مراسم عروسی

در صورتی که در مهمانی خصوصی که رعایت مو ازین شرعی شده باشد، برگزاری مختلط عروسی بلا اشکال به نظر می‌رسد. اما عروسی های مختلط که در ان با سرو مشروبات الکلی و روابط آزاد بین زن و مرد نامحرم، موضوع را از مهمانی خانوادگی خارج می کند، امکان توجه اتهام به برگزار کنندگان مراسم عروسی و شرکت کنندگان در مراسم عروسی وجود دارد.

اما دادگاه کیفری 2 تهران، ویژه رسیدگی به جرایم منافی عفت، برگزاری مراسم عروسی مختلط را از مصادیق فراهم آوردن موجبات فساد و فحشا تشخیص نداده و رای به برائت متهمین صادر نموده است.

دفتر وکالت جرایم سایبری در تهران

بررسی تحلیلی جرایم منافی عفت سایبری در دفتر وکالت گروه وکلای مهر تهران و در دپارتمان تخصصی انجام می‌شود. جهت راهنمایی و مشاوره و دانستن عواقب و  مجازات شرکت در پارتی مختلط، مجازات شرکت در پارتی شبانه، مجازات شرکت در استخر پارتی، مجازات پخش زنده فیلم پارتی و مهمانی مختلط از اینستاگرام، تبعات حقوقی و کیفری برپایی پارتی و مهمانی مختلط در باغ ها و ویلاهای خصوصی و دفاع در پرونده‌های جرایم سایبری و جرایم مرتبط با اخلاق و عفت عمومی، از بین لیست وکلای برتر تهران و همکار گروه وکلای مهر، با همراهی برترین موسسه حقوقی تهران، قادر به انتخاب خواهید بود.

جهت مشاوره آنلاین با وکلای برتر ما، با موسسه تماس حاصل فرمایید.

برای مشاوره حقوقی با وکیل پایه یک دادگستری، وکیل دادگستری شمال تهران و همکار دفتر وکالت محمدرضا مهری وکیل دادگستری با سابقه قضایی، همه روزه از ساعت‌های 19 الی9 و پنجشنبه‌ها15 الی9 با شماره‌های زیر تماس حاصل فرمایید.

وکیل پایه یک دادگستری سوهانک

راههای ارتباطی با دفتر محمدرضا مهری

021-88663925

021-88663926

021-88663927

شماره های همراه

09120067661

09120067662

09120067663

09120067664

09120067665

تعیین وقت مشاوره حضوری با وکیل پایه یک دادگستری، درخواست مطالعه پرونده توسط وکیل پایه یک دادگستری، درخواست وقت مشاوره با محمدرضا مهری، مدیر موسسه حقوقی مهر پارسیان، از طریق مدیر داخلی دفتر گروه وکلای مهر امکان پذیر است.

09120067669

دپارتمان جرایم سایبری گروه وکلای مهر

5/5 - (38 امتیاز)

2 دیدگاه

  • سلام دعوت به تجمع اعتراض آمیز در فضای مجازی جرم است؟

    ✅1-آیا صرف دعوت مردم در فضاي مجازي به تجمعی که داراي مجوز قانونی نیست جرم است ؟ اگر جرم است مستند قانونی آن کدام است؟

    ✅2-آیا صرف شرکت در تجمعی که داراي مجوز قانونی نیست بدون سر دادن شعار و بدون تخریب اموال و هر گونه تمرد در مقابل مامورین حاضر در تجمع جرم است؟ اگر جرم است مستند قانونی آن کدام است؟

    • 1 -صرف فراخوان و دعوت عموم به حضور در تجمع فاقد مجوز اعم از آنکه در فضاي مجازي باشد یا غیر آن، جرم محسوب نمی شود؛ لیکن چنانچه فراخوان همراه با شرایط مندرج در ماده_610_قانون_مجازات_اسلامی ( تعزیرات ) مصوب 1375) تبانی با دیگران براي ارتکاب جرم بر ضد امنیت داخلی یا خارجی) باشد و یا مفاد فراخوان متضمن تحریک مردم به جنگ (ماده_512_همان_قانون) یا تبلیغ علیه نظام جمهوري اسلامی ایران باشد و تحت عنوان « فعالیت » موضوع ماده_500_قانون پیش گفته قرار گیرد؛ و مانند آن، حسب مورد از این حیث می تواند قابل تعقیب کیفري ومجازات باشد.

      2 -با توجه به اصل سی و ششم قانون اساسی جمهوري اسلامی ایران و نیز ماده_2_قانون_مجازات_اسلامی مصوب 1392 و همچنین نظر بر اینکه طبق اصل بیست و هفتم قانون اساسی، تشکیل اجتماعات و راهپیمایی ها بدون حمل سلاح و به شرط آنکه مخل مبانی اسلام نباشد آزاد است و نبود نص قانونی بر جرم انگاري حضور در تجمعات فاقد مجوز، لذا صرف حضور در تجمعی که مجوز موضوع بند_6 ماده_11_قانون فعالیت احزاب و گروههاي سیاسی مصوب 1395 را اخذ نکرده است جرم نبوده و از این حیث قابل تعقیب و مجازات نیست.

      در صورت نیاز به مشاوره حقوقی با وکیل تخصصی دادسرای ویژه امنیت تهران و وکیل با تجربه دادگاه انقلاب در تهران با گروه وکلای مهر تماس بگیرید.
      09120067665

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *