دادسرای ویژه کارکنان دولت

دادسرای ویژه کارکنان دولت

دادسرای ویژه کارکنان دولت


امروز با معرفی دادسرای ویژه کارکنان دولت تهران با شما هستیم.

قبل از هر چیز اگر درگیر پرونده و دعاوی حقوقی مانند دعاوی خانوادگی و یا دعوای کیفری مانند کلاهبرداری ، هک حساب بانکی ، هک شدن وب سایت شرکت ها و غیره هستید یا نیازمند مشاوره تخصصی با وکیل مهاجرت در تهران هستید.

جهت دسترسی به بهترین وکیل پایه یک دادگستری از طریق شماره تماس های درج شده در این مقاله با ما در تماس باشید.

دادسرای ویژه رسیدگی به جرایم کارکنان دولت، یکی از دادسراهای تخصصی می باشد که رییس آن به عنوان معاون دادستان عمومی و انقلاب تهران، انجام وظیفه می کند.

شعب بازپرسی دادسرای ویژه کارکنان دولت در تهران، صلاحیت رسیدگی به جرایم کلیه کارکنان دولت، مقامات قضایی، استانداران، امرای ارتش و سرداران سپاه و سایر افرادی که به موجب قانون در صلاحیت اختصاصی ویژه کارکنان دولت می باشد را در سراسر کشور داراست.

صلاحیت محلی (دادسرای چه محلی صلاحیت رسیدگی به این دعاوی را دارد) در دادسرای ویژه کارکنان دولت، استثناست و نیاز به رعایت صلاحیت محلی نیست.

دادسرای ویژه کارکنان دولت، در معیت (کنار) مجتمع قضایی ویژه کارکنان دولت به عنوان دادگاه کیفری دو تهران (ویژه رسیدگی به جرایم کارکنان دولت) و دادگاه کیفری یک تهران، انجام وظیفه می کند.

سوالات متداول

  • آیا از صلاحیت دادسرای ویژه کارکنان دولت اطلاع دارید؟
  • رسیدگی به چه جرایمی فقط در دادسرای ویژه کارکنان دولت انجام می‌شود؟
  • قضات دادسرای ویژه کارکنان دولت چه ویژگی‌هایی دارند؟
  • دادسرای ویژه کارکنان دولت در چه صورتی شروع به رسیدگی می کند؟
مسمومیت سریالی دانش‌آموزان

وکیل متخصص کیفری، همکار گروه وکلای مهر و موسسه حقوقی و داوری بین‌المللی طلیعه عدالت و مهر پارسیان به سوالات تخصصی درباره دادسرای ویژه کارکنان دولت پاسخ می‌دهد.

قانون جرایم کارکنان دولت

بر اساس قانون تشکیل دیوان کیفر کارکنان دولت که اصلاحیه های بعدی نیز داشت، دادسرای ویژه رسیدگی به جرایم کارکنان دولت، تشکیل گردید.

دیوان کیفر کارکنان دولت، وظیفه رسیدگی به جرایم کارکنان دولت را بر عهده داشت که دادسرای ویژه رسیدگی به جرایم کارکنان دولت، پس از احیا دادسراها در سال ۱۳۸۲ به عنوان یکی از نواحی دادسرای عمومی و انقلاب تهران تحت عنوان دادسرای ناحیه ۲۸ تهران، در میدان ارگ تهران، شروع به فعالیت نمود.

رسیدگی به جرایم اداری کارکنان دولت در دادسرای مرکز استان انجام می‌شود، ولی جرایم عمومی کارکنان دولت در محل وقوع جرم رسیدگی می‌شود.

اما رسیدگی به کلیه جرایم اعضای شاغل مجمع تشخیص مصلحت نظام، نماینده های فعلی مجلس شورای اسلامی، وزرای دولت و معاونین وزرا، معاونین و مشاورین روسای سه قوه، سفرای ایران درکشورهای خارجی، دادستان و رییس دیوان محاسبات کشور.

همچنین دارندگان پایه قضایی اعم از قضات دادگاه و دادسرا در همه رده ها، استانداران و فرمانداران، افسران انتظامی و نظامی از درجه سرتیپ به بالا و مدیران کل اطلاعات استان‌ها، در صلاحیت تخصصی دادسرای کارکنان دولت می‌باشد.

این دادسرا بر اساس مجوز قانونی مصرح (تصریح شده) در قانون آیین دادرسی کیفری، فعالیت می‌نماید.

جرایم مخصوص کارکنان دولت

جرایمی که کارکنان دولت براساس وظیفه خود مرتکب می‌شوند و رسیدگی به آن‌ها در صلاحیت دادسرای ویژه کارکنان دولت است، به جرایم مالی، جرایم غیر مالی و مفاسد اقتصادی، قابل تقسیم است.

افترا

عمده جرایم ارتکابی کارکنان دولت در بحث جرایم مالی، ارتشا (رشوه گرفتن)، اختلاس، کلاهبرداری، سو استفاده از امکانات دولتی تضییع (از بین بردن) اموال دولتی و تصرف غیر مجاز در اموال دولتی را می توان نام برد.

اما جرایم غیر مالی که توسط کارکنان دولت اتفاق می افتد، سو استفاده از مقام، بازداشت غیر قانونی، رفتار بر خلاف قانون، اظهار نظر مغرضانه، صدور گواهی خلاف واقع، و از این دست جرایم را می توان نام برد.

تبصره ماده ۳۶ قانون مجازات سال ۹۲ و همچنین ماده ۱۰۹، به جرایم اقتصادی اشاره نموده است که مرتکب آن فقط کارمند دولت می‌تواند باشد و اگر شخص مرتکب کارمند دولت نباشد، جرم تحقق نمی یابد.

جرایم ارتکابی کارکنان دولت براساس موارد پیش گفته در صلاحیت دادسرای ویژه کارکنان دولت می‌باشد.

شکایت از قضات در دادسرای کارکنان دولت

بر اساس قانون، قضات دارای مصونیت قضایی می‌باشند و اگر کسی از قاضی شکایت کیفری مطرح نماید دادسرای ویژه کارکنان دولت، ابتدا با بررسی مدارک و مستندات، در صورتی که دلایلی شاکی را کافی ببیند موظف است پرونده را جهت تعیین تکلیف به دادسرای انتظامی قضات ارسال نماید.

دادسرای انتظامی قضات با بررسی موضوع در صورتی که ارتکاب جرم از ناحیه قاضی را احراز نماید نسبت به صدور قرار تعلیق موقت از قضاوت اقدام و پرونده را جهت رسیدگی به اتهام قاضی مشتکی عنه (افرادی که از آنها شکایت شده است) به دادسرای ویژه کارکنان دولت ارجاع می‌نماید تا نسبت به رسیدگی در حدود صلاحیت دادسرای ویژه کارکنان دولت اقدام نماید.

شروع رسیدگی در دادسرای کارکنان دولت

شروع رسیدگی به جرایم ارتکابی کارکنان دولت در دادسرای کارکنان دولت، با ارجاع دادستان به یکی از شعب بازپرسی دادسرای کارکنان دولت، می‌باشد.

وکیل دادسراهای تخصصی تهران

شعبه مرجوع الیه (به آن ارجاع شده)، در صورت نیاز به انجام تحقیقات بیشتر، می‌تواند پرونده را به ضابط دادگستری که در پرونده‌های ویژه کارکنان دولت، به صورت خاص معین می‌شود، ارجاع نموده و استعلام های لازم را ازمراجع ذیصلاح (دارای صلاحیت) اخذ می‌نماید.

بازپرس ویژه کارکنان دولت، در صورت احراز ارتکاب جرم، نسبت به صدور قرارجلب به دارسی اقدام و پرونده را جهت اظهار نظر نزد دادستان ارسال می‌نماید.

در صورت موافقت دادستان با قرار صادره، کیفرخواست (خواستار کیفر و مجازات) صادر و حسب مورد پرونده به مجتمع قضایی ویژه کارکنان دولت (دادگاه کیفری دو) و یا دادگاه کیفری یک ارسال می‌نماید.

در صورتی که دادستان با نظر بازپرس موافق نباشد و بازپرس نیز بر نظر خود باقی باشد، پرونده جهت تعیین تکلیف و حل اختلاف بین بازپرس و دادستان به دادگاه کیفری دو تهران، دادگاه ویژه رسیدگی به جرایم کارکنان دولت، ارسال می‌شود.

در صورت ایراد دادستان بر تکمیل تحقیقات، بازپرس، مکلف به تبعیت از نظر دادستان است و تحقیقات مورد نظر دادستان را انجام داده سپس درباره پرونده تصمیم مقتضی و متناسب اتخاذ می‌نماید.

مدارک لازم جهت طرح شکایت در دادسرای کارکنان دولت

مانند همه دادسراها، تنظیم شکواییه و ضمیمه (همراه) کردن دلایل و مستندات شکایت کیفری به همراه مشخصات کامل شاکی و کپی کارت ملی، از مدارک لازم جهت طرح شکایت کیفری در دادسرای کارکنان دولت می‌باشد.

پرداخت هزینه شکایت کیفری طبق مصوبه، نیز لازمه تکمیل شکایت و ارجاع پرونده به شعبه بازپرسی دادسرای کارکنان دولت می‌باشد.

وکیل متخصص کیفری و جرایم کارکنان دولت

تشخیص ارتکاب جرم و یا تخلف در مسائل مربوط به کارکنان دولت، موضوع مهمی است. چرا که در صورت طرح شکایت کیفری علیه هر شخصی و عدم توانایی اثبات موضوع اتهامی، ممکن است در معرض اتهام افترا قرار بگیرد.

جرم استفاده از سند مجعول

مشاوره تخصصی با وکیل متخصص کیفری، امکان تشخیص صحیح خلاف کارمند و یا ارتکاب جرم توسط وی را دارد.

موسسه حقوقی مهر پارسیان، متشکل از وکلای پایه یک دادگستری، کارشناسان رسمی دادگستری، قضات بازنشسته و اساتید برتر حقوق در ایران، آماده پذیرش کلیه دعاوی عزیزان در پرونده های خانواده، کیفری، حقوقی و ثبتی می باشد.

_

نشانی دفتر وکالت وکیل دادسرای ویژه کارکنان دولت در تهران

_

میدان ونک- ابتدای بزرگراه حقانی- خیابان گاندی جنوبی- خیابان چهاردهم- پلاک ۱۴- طبقه ۴- واحد ۹

تلفن‌های تماس ثابت با دفتر موسسه مهر پارسیان (محمدرضا مهری متانکلائی) در تهران

تماس با دفتر موسسه مهر پارسیان خارج از ساعات اداری و تعطیلات و ارسال پیام از طریق خط تلفن همراه

ارسال پیام از طریق شماره واتس اپ و تلگرام

پس از ارسال پیام شکیبا باشید تا جهت وقت مشاوره حضوری یا آنلاین هماهنگی صورت گیرد
حداکثر ظرف ۱۲ ساعت وقت مشاوره تنظیم و به شما اعلام خواهد شد
دفتر وکالت موسسه مهر پارسیان – محمدرضا مهری متانکلائی وکیل پایه یک دادگستری

خدمات موسسه حقوقی بین المللی محمدرضا مهری متانکلائی

مشاوره حقوقی آنلاین با وکلای پایه یک دادگستری در موضوعات تخصصی در همه ساعات شبانه روز
انجام مشاوره حقوقی حضوری با وکیل تخصصی جرایئم اقتصادی
قبول وکالت دادگستری بدون حضور موکل در دفتر وکیل
وکالت ایرانیان خارج از کشور در ایران
خدمات وکالت ایرانیان در سایر کشورها توسط وکیل رسمی
معرفی بهترین وکیل مهاجرت بین المللی در تهران
معروف ترین وکیل کیفری تهران
وکیل ملکی تهران
بهترین وکیل دعاوی پولی و بانکی تهران
معتبر ترین وکیل خانواده تهران
بهترین وکیل دادگاه تجدید نظر
وکیل اعاده دادرسی و دیوان عالی کشور
بهترین وکیل فرجام خواهی

۴.۸/۵ - (۱۳۳ امتیاز)

۷۴ دیدگاه

  • از این که به این مورد از مراجع رسیدگی نیز پرداخته اید جای سپاسگزاری است و راهنمایی مهمی است برای برخی از افراد که نمی دانند در برخورد با تخلف های اداری به کجا می بایست مراجعه نمایند.

    • سلام وقت بخیر

      پرونده‌ی ضرب و جرح توسط همسرم علیه من دایر شد شهود دو پسرم هستند پسر کوچکم می‌گوید هیچ شهادتی نداده و اثر انگشت در بازجویی دادسرا برای او نیست. چگونه و با چه عنوان باید از دادیار شکایت کنم؟ سپاسگزارم

      • سلام و احترام
        چرا باید از دادیار شکایت کنید؟ اگر شخص شاهد مدعی است که امضاء ایشون جعل شده شکایت جعل در همون مرجع طرح کنید.

  • سلام.بازرسی یک گزارشی علیه بنده نوشته که با مجموعه مقرارات دولت و ادره همخوانی ندارد و مدیرعامل نیز بر حسب اون گزارش بنده را از سمت مدیر عزل کرده حالا بنده چگونه می توانم بحقم برسم.تشد

  • سلام.بازرسی یک گزارشی علیه بنده نوشته که با مجموعه مقرارات دولت و اداره همخوانی ندارد و مدیرعامل نیز بر حسب اون گزارش بنده را از سمت مدیر عزل کرده حالا بنده چگونه می توانم بحقم برسم.تشد

  • سلامهمسرمن در ازمون استخدامی جامع با سهمیه فرزند ایثارگر در قبول میگردد،لیکن بنیاد استان نام شخصی که در ازمون قبول نشده را به عنوان قبولی به تهران ارسال و همکنون این شخص در حال طی مسیر گزینش هست،شایان ذکر هست،بنیاد تهران و استان مربوطه هردو قبول دارند که اشتباه و اجحاف شده اما بجای رفع مشکل و معرفی مجدد همسر من مارا به اسطلاح سر میدوانند،ممنون میشوم راهنمایی کنید

  • باسلام
    مستشاران تجدیدنظر با قلب واقع و توسل به جعل و تحریف اظهارات شاکی پدر بنده را به ۵ سال حبس محکوم کردند و الان در زندان است ، فایل صوتی کل جلسه رسیدگی دال بر اثبات عرایض بنده است.
    هزینه تقبل وکالت این پرونده را بفرمائید

    • باسلام..اگرقاضی درموردپرونده ی که قبلا بابت اون موضوع رایی صادرشده باشد و مجددا قاضی دیگری درمورد آن موضوع درشعبه ی دیگر بدون توجه به امرمختوم دوباره رایی مخالف صادرکندواموال شخص رابدون استناد به قانون وغیرموجه واگذارنماید درصلاحیت دادسرای ویژه کارکنان دولت است

  • سلام بنده ارشد الکترونیک دارم فرزند جانباز ۵۵درصد بازنشسته هستم و رای کمیسیون ماده ۱۶ ایثارگران دارم ولی علوم پزشکی هر سال آزمون برگزار می کند ولی اعلام می کنند سهمیه برای شما ندارم آیا برای گرفتن اجراییه به دادسرا ویژه کارکنان شکایت کنم یا راه دیگری وجود دارد ممنون میشم راهنمایی کنند

  • سلام ..پرونده ای در بازپرسی کارکنان دولت با ادعای برداشت غیرقانونی از حساب و جعل سند درحال پیگیریست،که بازپرس محترم با صدور قرار ۷۰۰میلیون تومانی دستور ادامه روند بررسی را صادر فرموده اند،،آیااگر قبل ازصدور کیفرخواست اقدام به تامین وجه موارد مطروحه توسط بانک بکند،مجازات حبس کن لم یکن خواهد شد

    • سلام استرداد وجه در موضوع اتهامی از موارد تخفیف در مجازات خواهد بود و ممکن است مجازات حبس تعلیقی و یا تبدیل به جزای نقدی صادر شود.
      موسسه حقوقی مهر پارسیان

  • سلام من مدت ۱۸سال در یکی از ارگانهای دولتی شاغل هستم ابتدا بصورت قراردادی و در سال ۹۱تبدیل وضعیت و پیمانی شدم ، حراست اداره به دلیل پاره ای خصومت های شخصی در پی درخواست های نامشروع و غیر قانونی از بنده و عدم اجابت از سوی من اقدام به ارسال یکسری گزارشات کذب مبنی بر بدحجابی و بدلباسی و…. به گزینش سازمان مربوطه در تهران نمود که پس از پرسش مکتوب صحت یا عدم صحت موضوعاز سوی گزینش از حراست اعلام میگردد که تمامی موارد اتهامی مورد تائید است همین موضوع باعث لغو قرار داد من در سال ۹۵ گردید که با پیگیری های مستمر و ادله و مدارک قانون پسند پس از چهار ماه و بیست روز با غمض عین از بعضی جهات به کار برکشتم اما هم اکنون نیز از آزارها و جابجائیهایی که این شخص برای من در نظر میگیرد در امان نیستم تا جاییکه رئیس واحد کاری مربوط به من را تلفنی تهدید و تمامی مرخصی های قانونی من اعم از ساعتی و یا روزانه بصورت شفاهی و بدون ذکر ادله مکتوب قانونی از سوی ایشان لغو گردیده است آیامیتوانم از این شخص شکایت کنم در دادگاه ویژه کارکنان دولت؟

    • سلام اگر برای اثبات فرمایشاتتون دلیلی دارید حتما می تونین از طریق دادسرای کارکنان دولت طرح شکایت کنید
      برای مشاوره با همکار ما درباره دادسرای کارکنان دولت با شماره همراه ۰۹۱۲۰۰۶۷۶۶۵ تماس بگیرید و یا از طریق واتس آپ اطلاعات رو ارسال بفرمایید

        • سلام و احترام
          گاهی ممکنه در پرونده ای یکی از کارکنان دولت که باید در این دادسرا به اتهامش رسیدگی بشه به عنوان متهم وجود داشته باشه و متهمین دیگه ای هم تو پرونده باشه. مثلا وقتی یه نفر به قاضی رشوه میده پرونده هر دو نفر در دادسرای ویژه کارکنان دولت رسیدگی میشه. رشوه دهنده ممکنه از کارکنان دولت نباشه ولی اتهام اون هم در همون دادسرا رسیدگی میشه.
          یا وقتی که پیمانکار با مدیر دولتی تبانی میکنه و تضییع اموال دولتی انجام میشه.
          در این گونه موارد اشخاص عادی هم در دادسرا و دادگاه ویژه کارکنان دولت محاکمه میشن.

  • باسلام .چند تاسوال داشتم خدمتتون.۱- برای طرح دعوی دردادسرای ویژه کارکنان دولت مرور زمان مثلاٌ۵سال مانع ازرسیدگی است یامحدویت زمانی طرح دعوی وجودندارد.۲-طرح دعوی مثلاٌتصریات مامورین دولت علیه دولت وتصرف عدوانی دردادسرای عمومی وانقلاب شهرمون مانع ازطرح دعوی ورسیدگی در دادسرای انتظامی کارکنان دولت باهمون خواسته است اگرپاسخ مثبت است وآیا میتوان ازبُعد تبعات دیگر یعنی تخلفات اداری وجزای آن همچون انفصال وغیره طرح دعوی دردادسرای کارکنان دولت نمود ۳-اگردردیوان عدالت اداری درمتن دادنامه استدلال به عدم رعایت ترتیبات قانونی درتملک شده باشه ورای دیوان ۵سال پیش صادروقطعی شده باشد الان میتونم دردادسرای کارکنان دولت شاکی کارکنان متخلف شوم واگرپاسخ مثبت است میایست نسبت به همان کارکنان درزمان تصدی گری شکایت کنم یا بطرفیت متصدیان حال حاضر چراکه نمیدونم مثلاٌشهردار وکارمندان مرتکب جرم درآن سال چه کسانی بودند.۴-رسیدگی دردادسرای کارکنان دولت صرفاٌبه جرائم کیفری رسیدگی ومجازات کیفری صادرمیکند یافقط دادگاه تخلفات اداری کارکنان دولت وبه جزای اداری می پردازد

    • سلام با عرض پوزش مشاوره و پاسخگویی با سوالات مفصل رو فقط از طریق مشاوره با وکلا میتونیم انجام بدیم
      لطفا با موسسه تماس بگیرین و یا شمارتون رو بزارین

  • با سلام
    سرپرست مدارس خارج از کشور امارات با تهیه گزارش خلاف واقع برعلیه بنده ادعای ضعف مدیریت اینجانب را به مرکز امور بین الملل مدارس اعلام نموده (موضوع گزارش ایشان بیماری نقرس و عدم توانائی جسمی و فکری بنده بدون هیچ گونه مدرک و سندی اینجانب را دو سال از سمت اعزامی من محروم کرده و در نتیجه ماهیانه حداقل ۶۰۰ درهم حق بنده را تضییع نموده) چگونه می توانم به حق خودم را ازسرپرست وقت مدارس بستانم . قبلا از راهنمایی شما متشکرم

    • سلام- تهران- میدان پانزده خرداد- دادسرای عمومی و انقلاب تهران- طبقه دوم۰- دادسرای کارکنان دولت تهران

  • باسلام وخسته نباشید .رسیدگی به تخلفات شهرداران مراکزاستانها وشهرستانهاوکارمندان آنها درصلاحیت دادسرای ویژه کارکنان دولت درتهران است یا دادسراها ودادگاههای کیفری شهرستانها.متشکرم

  • سلام
    در دانشگاه کار می کردم مدیر گروه آموزشی امکاناتی مانند دانشجو ، کامپیوتر و … را که برای کار مورد نیازم بود را در به خود و دوستانش اختصاص دا د به طوری که مانع از کسب امتیاز لازم برای ارتقا از طرف من شد به کجا می توانم از مدیر گروه شکایت کنم؟

  • سلام ببخشید در حال حاضر سرپرست دادسرای کارکنان دولت چه کسی هست؟ فامیل شریفشان را میشه اعلامبفرمائید؟

  • من از بنیاد مستظفان راجع به ارثیه شکایت دارم رااهنمایی بفرمایید چکار کنم خودشان میگویند برید شکایت کنید ممنون میشم.

  • در اداره مسکن و شهرسازی استان تهران تعداد زیادی از کارمندان در محل کار بدون هیچگونه احضار اولیه به حراست و یا احضار و تذکر و بررسی در اراده شکایات و تخلفات اداری در یک لحظه توسط نهادهای امنیتی حفاظت اطلاعات دستگیر و کلبچه به دست به دادسرای ناحیه ۳۷ می برند و از طرف بازپرس بدون سیر مسیر بازپرسی به با اتهام کم کاری و ارتشا؛ زندان اوین می برند و به مدت ۶۰ روز در سلول های انفرادی در حال بازداشت هستند و هنوز اتهامی را ثابت نکرده اند حال سوالات:
    ۱- آیا بازداشت بدون بررسی در اداره تخلفات و بازرسی شکایات و حراست قانونی است
    ۲- آیا دادسرای ناحیه ۳۷ تهران که در مورد شهرداری ها و زمین و املاک و حقوق بیت المال است صلاحیت ورود به این موضوع دارد
    ۳- آیا افراد بازداشت شده می توانند با ادله کافی که در اختیار دارند از بازپرس و دادسرای ناحیه ۳۷ شکایت کنند
    ۴- اگر وکیل کیفری و یا قاضی بازنشسته ای که بتواند این ظلمی که در حق این افراد انچام شده و آبروی آنها ریخته شده و زندان ۶۰ روز انفرادی آنها در بدتری
    ن شرایط بدون ملاقات و بدون دسترسی به وکیل را احقاق نماید معرفی نمایید

    • سلام صلاحیت دادسرای عمومی و انقلاب تهران عام هست و دادسرای ناحیه ۳۷ ویژه محافظت از حقوق بیت المال و رسیدگی به موضوع در صلاحیت این دادسرا هست
      برای انتخاب وکیل کیفری هم خودتون میتونین تحقیق بفرمایید و در صورتی که تمایل داشته باشین با وکلای متخصص گروه وکلای مهر هم میتونین مشاوره بفرمایید

    • با عرض سلام
      دادستان به من اتهام نشر اکاذیب زده ولی من تبرئه شده ام… آیا می توانم از وی به جرم افتراء شکایت کنم؟

      • سلام وقت شما بخیر
        حسب شرایط و مدارک مندرج در پرونده این موضوع باید احراز گردد که اعمال و رفتار شما سبب ظن به وقوع جرم نشده باشد و با بررسی و مطالعه پرونده امکان طرح شکایت افترا و میزان نتیجه بخش بودن شکایت مشخص خواهد شد.

  • سلام آیا تقدیم شکواییه در دادسرای جرایم کارکنان دولت حضوری است یا توسط دفاتر خدمات الکتروتوسط قضایی هم قابل ثبت است؟

  • با سلام و عرض ادب . متاسفانه بسیاری از افراد نمی دانند که دادسرای انتظامی قضات وظیفه رسیدگی به تخلفات قضات را دارد ولی به دلایل مختلف عملا در تقریبا تمام شکایات قرار منع تعقیب برای قاضی صادر می شود . این افراد باید بدانند دادسرای ویژه کارکنان دولت واقع در تهران وظیفه رسیدگی به جرائم قضات را دارد و چون مستقل عمل میکند ، به شکایات علیه قضات توجه بیشتری میشود . توصیه میکنم قضات را به خاطر جرایم ارتکابی شان در دادسرای ویژه کارکنان دولت شکایت کنید تا این قشر از دماغ فیل افتاده تکلیفشان مشخص شود

    • سلام دادسرای ویژه کارکنان دولت در صورت ارتکاب جرم توسط قاضی رسیدگی خواهد کرد.
      ولی دادسرای انتظامی قضات هم به موضوع ارتکاب جرم و هم تخلف انتظامی رسیدگی می کند.
      در صورتی که پس از رسیدگی به تخلفی جرمی احراز نمیاد پرونده را به دادسرای کارکنان دولت هم ارجاع می کند

  • سلام. یکسال پیش از بنده در دادسرای فرهنگ و رسانه شکایتی شده بود و همون موقع با رضایت شاکی مقرر شد یکسال تعلیق انجام بشه و فعالیت رسانه ای نداشته باشم که انجام دادم. حالا ابتدا پیامکی اومد که قرار دائم صادر شد و پیامک بعدی که نوشته پرونده من به شعبه کیفری دو کارکنان دولت ارجاع شد! من اصلا معنی اینو نمیفهمم! خصوصا که من هیچوقت دولتی نبودم و در انی مدت هم بیکار بودم!
    ممنون میشم راهنمایی کنید

  • ممنون. در ادامه سوال قبلم درباره دادسرای فرهنگ و رسانه ، آیا برای خاتمه پرونده و بایگانی هم این ارجاع به دادگاه کارکنان دولت انجام میشه و این پیامک ارجاع میتونه از بابت ختم پرونده باشه ؟

  • باسلام
    اینجانب کارمند رسمی یک شرکت دولتی در مرکز یکی از استانها میباشم. بعد از اینکه گزارشاتی از حیف و میل مدیر استان به بازرسی شرکت واصل شد ایشان تحقیقاتی را در اینخصوص از برخی کارکنان شرکت انجام دادند و اینجانب نیز موارد لازم را با ایشان درمیان گذاشتم ولی متاسفانه همان روز کارمند بازرسی توسط مدیر تخلیه اطلاعاتی شد و از فردای آنروز شمشیرشان را برای بنده از رو بسته و از هیچ کاری که باعث فشار مالی و معنوی به اینجانب گردد از جمله تغییر محل خدمت و تنزل پست دریغ نمی نماید. آیا جهت شکایت از رفتار اداری ایشان ( نه برای برگرداندن پست و جایگاه) میتوانم اقدامی بکنم؟

  • با سلام خسته نباشید،قبل سال ۸۸بنده ۵سال کارگزار مخابرات بودم وبعد مخابرات به بخش خصوصی واگذار شد و این در حالیست که بنده قسمتی از حق وحقوق ۵ساله ام راکه دولتی بوده دریافت نکرده‌ام ۱-به کجا ۲-وبرعلیه چه ارگانی می بایست شکایت کنم

  • سلام و خسته نباشید،بنده با دولت قرارداد داشتم و مخابرات موظف شد با پرسنل قرارداد دایم ببنده آیا این دلیلی میشه که چون موظف به ادامه کار با پرسنل شد از مخابرات مطالبه کنم ؟در غیر اینصورت چی

  • سلام
    بنده بازرس تعاونی مسکن هستم حدود ۵ ماه پیش دو نفر از اعضای هیات مدیره و مدیرعامل تعاونی برکنار شدندبدنبال آن هیات مدیره با تشکیل صورتجلسه تعیین سمت طی نامه ای به اداره کل تعاون استان صورتجلسه مذکور را ارسال نمود تا برای ثبت تغییرات به اداره ثبت شرکتها اقدام نماید ولی معاون امور تعاون اداره کل به دلایل جانبدارانه از ارسال صورتجلسه به اداره ثبت شرکتها خودداری مینماید آیا میتوانیم بعلت اجتناب از فعل قانونی و تمرد در عمل به وظایف قانونی از مدیرکل و معاون مربوطه شکایت نماییم
    متشکرم

    • سلام اگه عمل ایشون جرم باشه قابل شکایت در دادسراست
      بدون مطالعه مدارک و مستندات توسط وکیل امکان اظهار نظر دقیق وجود ندارد

  • سلام،من از یکی از دادیاران دادسرای انقلاب شیراز در دادسرای انتظامی شکایت و ایشان محکوم و پرونده به اجرای احکام ارسال گردیده،چگونه میتوانم حقوق ضایع شده خود را مطالبه نمایم،با تشکر

    • سلام میتونین با تقدیم دادخواست به شعبه ۵۲ دادگاه حقوقی تهران مطالبه خسارت از قاضی را داشته باشین

  • سلام بازپرس شعبه ده دادسرای کارکنان دولت منو یکسال بدون هیچ دلیلی بازداشت کرد
    آبروم رفت همسرم طلاق گرفت کار کاسبی منو نابود کرد
    حالا از اونجا رفته من آزاد شدم چه جوری باید خسارتمو بگیرم؟

    • سلام میتونین از کمیسیون تعیین خسارت دادگستری تهران اقدام بفرمایید و در صورت تصدیق خسارت، از طریق وزارت دادگستری به شما پرداخت خواهد شد.

  • سلام
    آیا شکایت از رئیس سازمان میادین میوه و تربار بدلیل تبانی و دادن گواهی خلاف واقع به دادگاه در صلاحیت دادسرای ویژه کارکنان دولت میباشد؟
    و اینکه چنان چه محل وقوع جرم کرج باشد کدام مرجع صالح به رسیدگی میباشد؟
    مچکرم

    • سلام خیر نیازی به طرح شکایت در دادسرای ویژه کارکنان دولت نیست. در دادسرای عمومی کرج طرح شکایت کنید.

  • درود بر شما عزیزان :
    ضمن تشکر از سایت خوبتون خواستم بپرسم برای جرم نشر اکاذیب آیا قاضی میتواند جلب متهم را که دارای جا و مکان مشخص نیز میباشد و قابل دسترسی به جهت احضار بوده را صادر نماید ؟!
    متاسفانه در پرونده ای بخشدار با اعمال نفوذ در دادگاه برگه جلب متهم را بدون احضار و ابلاغ از سوی دادگاه اخذ نموده است
    چنانچه طرح دعوی در دادسرای ویژه جرایم کارکنان دولت به ظرفیت بخشدار صورت گرفته باشد آیا قاضی صادر کننده حکم جلب نیز در همان پرونده نسبت به تخلقش رسیدگی خواهد شد و یا خیر ؟!
    با سپاس

    • سلام روز به خیر

      صدور دستور جلب در صلاحیت قاضی رسیدگی کننده است و بدون احضار غیر از جرائم مهم معمولا جلب صادر نخواهد شد.
      در صورت طرح شکایت علیه قاضی و بخشدار پرونده در دادسرای کارکنان دولت رسیدگی خواهد شد.

  • سلام. بنده مستخدم رسمی دولت بوده ام که مافوقم ۲ سال حقوق و مزایایم و ۲ عیدی سالانه ام را توقیف کرده است . در کجا باید شکایت کیفری و تحت چه عنوانی مطرح بکنم؟ محل وقوع جرم درتهران نبوده و در شهرستان بوده است.

  • با عرض سلام
    دادستان مرا به نشر اکاذیب و هتاکی به مقامات و مامورین متهم کرده و من تبرئه شده ام
    .. آیا می توانم به جرم افتراء از وی شکایت کنم؟

    • سلام وقت شما بخیر
      حسب شرایط و مدارک مندرج در پرونده این موضوع باید احراز گردد که اعمال و رفتار شما سبب ظن به وقوع جرم نشده باشد و با بررسی و مطالعه پرونده مشخص خواهد شد که قابلیت طرح دعوی افترا وجود دارد یا خیر.

  • سلام آیا رسیدگی به تخلفات و رفتار خلاف قانون اعضای شعبه شورای حل اختلاف در صلاحیت دادسرای ویژه جرائم کارکنان دولت است؟ یعنی
    عدم رعایت آئین دادرسی مدنی و قانون موجر و مستاجر و آئین نامه اجرائی از سوی اعضای شورا

  • آیا اعضای حوزه های شورای حل اختلاف جزو کارمندان دولت محسوب می شوند؟
    در صورت جواب منفی
    صورتمجلس های تنظیمی توسط اعضای شورا
    در حکم اسناد دولتی و رسمی محسوب می شوند؟

    • سلام وقت به خیر بعضی از جرائم در صلاحیت دادسرای کارکنان دولت هست و بعضی هم نه. به قانون آئین دادرسی کیفری مراجعه بفرمائید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *