مراحل شکایت از پزشک زیبایی

مراحل شکایت از پزشک زیبایی

مراحل شکایت از پزشک زیبایی


امروز با موضوع بررسی مراحل شکایت از پزشک زیبایی با شما هستیم.

قبل از هر چیز اگر درگیر پرونده و دعاوی حقوقی مانند دعاوی خانوادگی و یا دعوای کیفری مانند کلاهبرداری ، هک حساب بانکی ، هک شدن وب سایت شرکت ها و غیره هستید یا نیازمند مشاوره تخصصی با وکیل مهاجرت در تهران هستید، جهت دسترسی به بهترین وکیل پایه یک دادگستری از طریق شماره تماس های درج شده در این مقاله با ما در تماس باشید.

جامعه پزشکی کشور، در برخورد با پزشکان متخلف و رسیدگی به تخلفات و جرایم پزشکان متخلف حساسیت ویژه ای دارد. وزارت بهداشت درمان و آموزش پزشکی به همراه سازمان نظام پزشکی در تشخیص و اعلام تخلفات پزشکان گام های گسترده ای بر داشته و اقدامات قابل توجه ای انجام شده است.

با توجه به تصویب قانون آیین دادرسی کیفری جدید در سال ۱۳۹۲ و اجازه تاسیس دادسراهای تخصصی در قانون مذکور به رییس قوه قضاییه، دادسرای تخصصی و ویژه جرایم پزشکی در تهران و چند کلانشهر ایران تاسیس و در حال خدمات رسانی به شاکیان خدمات پزشکی می‌باشد.

سهم شکایت از پزشکان زیبایی و خصوصا مطالبه دیه از جراحی بینی و شکایت از درمانگاه غیر مجاز که در پوشش و تحت عنوان پزشک متخصص جراحی پلاستیک، انجام امور مربوط به عمل زیبایی را به افراد غیر پزشک می سپارند و همچنین شکایت از پزشکان زیبایی در صدر شکایت های مطرح شده در دادسرای ویژه جرایم پزشکی تهران و سایر شهرها مشاهده می‌شود.

وکیل دادسرای نظامی کرج

مباحث مطرح شده در مراحل شکایت از پزشک زیبایی

  • برای شروع شکایت از پزشک زیبایی و پلاستیک و یا قصور پزشکی چه اقداماتای لازم است؟
  • مرجع طرح شکایت از پزشک زیبایی کجاست؟ دیه نقص در عمل زیبایی بینی چگونه تعیین می‌شود و چه میزان است؟
  • مراحل شکایت از پزشک زیبایی به چه صورت است و کدام مرجع قصور پزشکی را تشخیص خواهد داد؟
  • آیا انتخاب اشتباه مریض در جرایم و قصور پزشکی باعث مسوولیت مدنی پزشک می باشد؟
  • بهترین وکیل پرونده‌های جرایم پزشکی در تهران و وکیل دادسرای جرایم پزشکی کیست؟

با توجه به حساسیت موضوع، گروه وکلای مهر، تخصصی ترین گروه وکلای ایران و دفتر حقوقی و مطالعاتی محمد رضا مهری بهترین وکیل جرایم پزشکی در ایران، نسبت به انجام تحقیق جامع در حوزه شکایت در دادسرای جرایم پزشکی، نحوه شکایت از پزشک زیبایی، مطالبه دیه از پزشک پوست و زیبایی، شکایت از درمانگاه غیر مجاز و راه شکایت از پزشکان متخلف را مورد بررسی حقوقی قرار داده است.

راه‌های شکایت از پزشکان زیبایی

با توجه به اینکه امکان خطای پزشکی و عدم اخذ نتیجه مطلوب در عمل جراحی زیبایی بینی و سایر اندام های صورت، برای زیبایی، مشهودتر از سایر اعضای بدن است، پزشکان زیبایی در معرض طرح شکایت بیشتری نسبت به سایر پزشکان قرار دارند. عمده عمل جراحی زیبایی در ایران به عمل زیبایی بینی اختصاص دارد و ممکن است حتی انتخاب بیمار برای عمل به اشتباه صورت گیرد.

تجربه پرونده‌های کیفری پزشکی گروه وکلای مهر تاکنون نشان داده است در صورتی که برای انجام عمل زیبایی بینی به پزشک متخصص گوش و حلق و بینی مراجعه شود و یا برای عمل زیبایی و کشیدن پوست به جراح پوست و یا اینکه عمل های جراحی ترمیمی را به متخصصین این رشته واگذار نماییم، درصد خطا و اشتباه پزشکی کاهش چشمگیری خواهد یافت.

اثبات مشارکت در کلاهبرداری

اکثر پزشکان زیبایی قبل از عمل زیبایی از بیمار برائت نامه دریافت می کنند تا اگر حین عمل جراحی زیبایی بینی یا سایر موارد اتفاقی پیش آید از قبل بی گناهی آن‌ها ثابت شده باشد اما غافل از اینکه در مراحل شکایت از پزشک زیبایی و سایر پزشکان که موضوع ان جنبه کیفری دارد، قضات دادسرای ویژه جرایم پزشکی به این موضوع توجه نخواهندکرد و در صورت قصور یا تقصیر پزشک، پرداخت دیه و حبس در انتظار پزشک مجرم خواهد بود.

یکی از مراحل شکایت از پزشک زیبایی شکایت در دادسرای انتظامی سازمان نظام پزشکی است که مرجع صنفی پزشکان محسوب می‌شود. شورای حل اختلاف ویژه تخلفات و جرایم پزشکی و در نهایت دادسرای ویژه رسیدگی به جرایم پزشکی از مراجعی هستند که می توان مراحل شکایت از پزشک زیبایی را در این مراجع دنبال کرد.

شکایت از پزشک زیبایی در سازمان نظام پزشکی

دادسرای انتظامی سازمان نظام پزشکی، مرجع تخصصی جهت رسیدگی به تخلفات پزشکان و سایر صنف های علوم پزشکی عضو این سازمان می‌باشد. اعمال خلاف شان پزشکان، اشتباه در تشخیص بیمار و نوع بیماری و تخلفات پزشکی از طریق این سازمان قابل پیگیری می‌باشد. اما دقت داشته باشید دادسرای انتظامی سازمان نظام پزشکی، مرجع صدور حکم به پرداخت دیه عمل زیبایی بینی یا سایر اعمال جراحی و مطالبه خسارت و دیه از پزشک زیبایی و سایر پزشکان نیست.

رسیدگی در دادسرای انتظامی نظام پزشکی، صرفا از جهت تخلف انتظامی پزشک است و جهت مطالبه دیه و خسارت از پزشک زیبایی و یا محکومیت به مجازات در جرایم پزشکی، فقط می توان به دادسرای ویژه جرایم پزشکی در تهران و سایر شهرهای محل وقوع جرم مراجعه نمود.

وکالت تخصصی پرونده فروش مال غیر

تشخیص این موضوع که مراحل شکایت از پزشک زیبایی در کدام مرجع شروع شود با وکیل متخصص جرایم پزشکی و وکیل کیفری می‌باشد. قبل از هرکونه اقدامی جهت شکایت از پزشک زیبایی، مشاوره با بهترین وکیل کیفری تهران به شما توصیه می‌شود.

مراحل شکایت از پزشک زیبایی در شورای حل اختلاف

بر اساس قانون شوراهای حل اختلاف، رسیدگی به جرایم سبک در صلاحیت شورای حل اختلاف قرار گرفته است. مجتمع شماره ۲۹ شورای حل اختلاف تهران مستقر در سازمان نظام پزشکی، به اختلافات کم اهمیت و موضوعات ساده تر در جرایم پزشکی اختصاص یافته است. اما به صورت کلی هر شخصی می‌تواند قبل از شروع دعوای کیفری و آغاز مراحل شکایت از پزشک زیبایی و سایر پزشکان محترم، بر اساس قانون جدید آیین دادرسی کیفری، درخواست میانجیگری و صلح و سازش نماید.

از طریق شورای حل اختلاف امور پزشکی در تهران و شهرستآن‌ها، می توان ابتدا، موضوع مطالبه خسارت و دیه از پزشک زیبایی و سایر پزشکان را مطرح نمود.

شورای حل اختلاف با تعیین وقت و دعوت از طرفین به منظور ایجاد صلح و سازش، سعی در میانجیگری در امور کیفری و عدم طرح شکایت از پزشک در صورت جلب رضایت شاکی خواهد کرد.

با توجه به اینکه، معمولا در طی مراحل شکایت از پزشک زیبایی و سایر پزشکان، پرداخت و تحمیل هزینه‌های پزشکی و مطالبه دیه از سوی بیماران شاکی مطرح می‌شود، امکان ایجاد سازش بین پزشک مشتکی عنه و شاکی، بر استرداد هزینه‌های پزشکی و عدم طرح شکایت وجود خواهد داشت.

موسسه حقوقی و داوری بین‌المللی طلیعه عدالت و مهر پارسیان با توجه به تشکیل دپارتمان داوری در بهترین موسسه حقوقی تهران، امکان قبول درخواست های داوری و میانجیگری در جرایم پزشکی و دعوت از طرفین جهت مذاکره و ایجاد صلح و سازش را دارد.

معامله معارض

مراحل شکایت از پزشک زیبایی در دادسرای جرایم پزشکی

در صورت داشتن مدارک و مستندات قابل استناد، از قبیل تشخیص پزشک جدید مبنی بر وجود عوارض بعد از عمل جراحی، شکل نامناسب بینی پس از عمل جراحی، وجود جوشگاه یا اسکار بر روی پوست صورت و سایر اعضای بدن، عدم بهبود بیماری پس از انجام اقدامات درمانی و عمل جراحی درمانی، مصدومیت یا فوت بیمار پس از عمل جراحی، و سایر مواردی که پس از مشاوره با وکیل متخصص جرایم پزشکی، محرز شد و عدم تمایل پزشک مشتی عنه جهت ایجاد صلح و سازش و همچنین داشتن مستندات دیگری که در جلسه مشاوره سوال خواهد شد، می توان از طریق دادسرای ویژه جرایم پزشکی در تهران و سایر مراکز استآن‌ها یا شهرستآن‌ها، اقدام به طرح شکایت کیفری از پزشکی زیبایی نمود.

ابتدا شکواییه به مرجع انتظامی ارسال می‌شود تا با معرفینامه ای، بیمار به کمیسیون پزشکی قانونی معرفی شود و مدارک بیمارستانی و کلینیک وی ضمیمه پرونده شود. پس از واریز هزینه کمیسیون پزشکی قانونی، وقت رسیدگی تعیین و طرفین به کمیسیون دعوت می‌شوند.

نظریه کمیسیون پزشکی قانونی قابل اعتراض از سوی طرفین می‌باشد. نسخه ای از شکایت شاکی به همراه نامه ای به دادسرای انتظامی سازمان نظام پزشکی نیز ارسال می‌شود. پس از وصول نظریه قطعی کمیسیون پزشکی قانونی، بازپرس نسبت به اتخاذ تصمیم مبنی بر صدور قرار جلب به دارسی و یا قرار منع تعقیب اقدام خواهد نمود.

قرار جلب به دارسی قابل اعتراض نیست و پرونده حسب مورد جهت رسیدگی به دادگاه کیفری یک یا دادگاه کیفری دو ارسال می‌شود ولی قرار منع تعقیب پس از تایید دادستان یا دادیار اظهار نظر ظرف ده روز پس از ابلاغ به شاکی قابل اعتراض در دادگاه صالح می‌باشد. در تمام طول رسیدگی نیز طرفین می‌توانند دعوا را با داوری و صلح و سازش خاتمه دهند.

سازمان نظام صنفی رایانه ای استان

نشانی جدید دادسرای ویژه جرایم پزشکی در تهران

تهران- پل سید خندان- ابتدای خیابان دبستان- خیابان آریا محمودی- دادسرای ویژه جرایم پزشکی و داوریی تهران

بهترین وکیل کیفری تهران

شروع مراحل شکایت از پزشک زیبایی، در ابتدای امر کاری آسان جلوه می کند. اما باید توجه داشت، در صورتی که دلایل و مدارک جهت طرح شکایت کافی نباشد یا اصولا قصور یا تقصیر پزشکی رخ نداده باشد، طرح شکایت از پزشک زیبایی و یا هر شکایت کیفری علیه اشخاص، می‌تواند علاوه بر ورود خسارت مالی، خسارت معنوی غیر قابل جبرانی را به مشتکی عنه وارد آورد و موجب طرح شکایت از شاکی اولیه شود.

جهت اطمینان از قابل طرح بودن شکایت کیفری از پزشک زیبایی، می توان ابتدا و پس از مشاوره با بهترین وکیل جرایم پزشکی تهران، موضع از طریق مذاکره و صلح و سازش خاتمه یابد و در صورت عدم امکان سازش، از طریق تنظیم شکواییه منطبق با اسناد و مدارک، توسط وکیل متخصص جرایم پزشکی در تهران، نسبت به پیگیری موضوع و اخذ نتیجه اقدام نمود.

برای دریافت مشاوره کیفری با وکیل پایه یک دادگستری و عضو گروه وکلای مهر، همه روزه از ساعت‌های ۱۹ الی۹ و پنجشنبه‌ها۱۵ الی۹ با شماره‌های زیر تماس حاصل فرمایید.

  • ۰۲۱-۸۸۷۹۵۴۰۸
  • ۰۲۱-۸۸۷۹۶۱۴۳
  • ۰۹۱۲۰۰۶۷۶۶۵

تعیین وقت مشاوره حضوری با وکیل پایه یک دادگستری، درخواست مطالعه پرونده توسط وکیل پایه یک دادگستری، درخواست وقت مشاوره با محمدرضا مهری، مدیر موسسه حقوقی مهر پارسیان، از طریق مدیر داخلی دفتر گروه وکلای مهر امکان پذیر است.

۰۹۱۲۰۰۶۷۶۶۹

وکیل پایه یک دادگستری

۴.۳/۵ - (۳۷ امتیاز)

۱۴۲ دیدگاه

  • خیلی خوب بود ،، خیلی اتفاقی پیداش کردم از گوگل کردم
    با اجازتون من این صفحه برای دوتا از دوستام تلگرام کردم ،، ممنون

  • با سلام.خسته نباشید وقتتون بخیر
    بنده بینیمو پنج ماهه عمل کردم اما اون مدلی که باهاشون صحبت شد نکردن و جدا از این بینیم کج شده و مشکل تنفس دارم اما دکترم قبول نکرد صحبت منو و من ب ی پزشک دیگه مراجعه کردم و تایید کردن ایرادهاشو دکتر خودم گفت من دکتر دیگه رو قبول ندارم و فقط نامه بیار از کارشناسهای پزشک قانونی من بعد یک سال ترمیم میکنم…خب سوال من باید اول کجا برم و چیکار کنم که پزشک قانونی نامه بده؟باید اول شکایت صورت بگیره؟یا نه برم پزشک قانونی ؟و اینکه اگه نامه بگیرم دکترم قبول کرد و من نخوام ترمیم ایشون انجام بده منو ب ی پزشک دیگه میشه معرفی کرد یا باید دیه بگیرم؟؟ ببخشید سوالهام سادس چون اصلا اطلاعاتی ندارم ممنون میشم راهنماییم کنید…با تشکر و ارزوی موفقیت

  • سلام و خسته نباشید.میخواستم بدونم زمانی که بینی بعد از جراحی عیب و ایراد فاحشی داره که دکتر قبول کرده ترمیم بشه باز هم هزینه جراحی مربوط به کلینیک به عهده بیمار هست؟!!اصن قانون کلی چیه؟

    • سلام بستگی به توافقتون با پزشک داره ولی معمولا برای اصلاحی که تقصیر پزشک باشه وجهی دریافت نمیکنن و پزشک مسئول پرداخت هزینه هاست.

  • سلام من ۱۵ سال پیش جراحی بینی داشتم و سوراخی در تیغه بینی ایجاد شده
    هیچ مدرک بیمارستانی الان ندارم
    برای شکایت باید چکار کرد ؟

    • سلام در مرکزی عمل کردین حتما پرونده پزشکی دارین
      میتونین از طریق همون مرکز اقدام کنید و اگر پرونده رو در اختیارتون نمیزارن از دادسرا کمک بگیرین

  • سلام نزدیک ۳سال پیش تزریق ژل انجام دادم میخوام یه وکیل بگیرم. اخه بعد از ۲سال شکایت و پیگیری به من میگه من اصلا شمارو ندیدم. بعد از اصرارم برای پیگیری میگه هرکاری دوست داری بکن هیچ اتفاقی برای من نمیوفته مگه یه مبلغی و اونم از روی ترحم بخوام اونم از بیمه ام به شما بپردازم. من هیچ دیه ای نمیخوام فقط میخوام یکی کمکم کنه بتونم جامعه رو آگاه کنم که چه بلایی پزشکان عمومی با تبلیغات دروغین به اسم متخصص و تخصص سر مردم میارن و به هوای اینکه مملکت گل و بلبله با خیال راحت به کارشون ادامه میدن

    • سلام روز بخیر
      قطعا اگه سهل انگاری و قصور پزشکی ثابت بشه میتونین دیه و خسارتتون رو بگیرین به علاوه اینکه میتونین رای قطعی را رسانه ای کنین

  • سلام من دوماه پیش بینیمو عمل کردم
    به دکتر گفتم که قوس دار نباشه و طبیعیم باشه حالا ببنیم نوک بالا شده و تیغه وسط بینیم رفته داخل خوکی شکل شده به دکترم گفتم قبول نمیکنه
    چکار باید کنم

  • سلام من ۱۵ روز پیش برای برطرف کردن جای زخمای روی صورتم پیش پزشک رفتم و با لیزر پلکسر انجام دادن حالا که دوهفته گذشته رد زخمام که کم رنگ تر نشده هیچ پررنگ تر و جای خط خنده هام کبود شده به دکتر گفتم گفت تا الان باید میرفت با روش میکرونیدلینگ کمتر میشه حالا من موندم چکار کنم ۲ هفته دیگه صبر کنم یا شکایتمو شروع کنم چون میترسم نشه بعد ثابت کرد

    • سلام تو موارد مشابه تجربه نشون داده که هر روش جدید دیگه ای رو امتحان کنید بدتر میشه
      قطعا باید با پزشک دیگه ای نشون بدین و اگه صوری تشخیص دادن برای شکایت از پزشک اقدام کنید

  • سلام خسته نباشید، من حدود ٣سال پیش بینیمو عمل کردم، روی نوک بینیم و یکی از پره ها فرورفتگی وجود داره و شدیداً ظاهر بینیم زشت کرده، پزشکم پارسال گفت اگه بعد ۶ماه خوب نشد عمل ترمیمی انجام میده اما الان میزنه زیرش! من باید چکار کنم؟ میتونم دیه بگیرم!؟ و اینکه حدوداً چقدر؟؟؟؟

    • سلام خسته نباشید بنده ۹۷/۴/۲۸ عمل انحراف و زیبایی انجام دادم بعد از یک هفته متوجه شدم که بینی انحرافش درست نشده و بعد از اصرار مکرر دکتر ۹۸/۱۲۹ عمل ترمیمی انجام داده بازم بینی بنده انحراف داره میتونم بپرسم چیکار باید بکنم ؟
      ممنون میشم از راهنماییتون

      • سلام اگه از قصور پزشکی شکایت دارین به دادسرای جرایم پزشکی شکایت کنید. البته ابتدا بهتریه نظر دکتر دیگه ای رو هم جویا بشین

  • سلام وقت بخیر من ۷ سال پیش بینیمو جراحی کردم الان بینیم کج شده یه طرفش یه شی اضافه داخلشه افتادگی داره و کلا یه سوراخ بینیم کیپ شده…. جایی خوندم زمان بیشتر از دوسال نمیشه شکایت کرد حقیقت داره؟ من میتونم شکایت کنم؟

  • سلام و وقتتون بخیر
    بنده آبان سال ۱۳۹۶ صورتم رو ژل زدم که انقدر دکتر گفت جوونتر مثل ۱۸ ساله میشه و زیباتر زدم و بعد یک ژل فاسد در ترمیم زد که هنوز دنبال درست کردن صورت هستم و پول ژل رو یک چهارمش رو پس گرفتم اما چون دائم دنبال درمان هستم گفتم باید هزینه درمان بالاست بدین این رو دکترم گفت برو بگیر هزینه رو چون اون خراب کرده و فهمیدم ایشون اصلاً دکتر عمومی بوده و الکی نوشته گواهینامه پوست و مو دارم و مطب مال یه پزشک متخصص مو و پوست هست زیر حمایتش و حودش هم نیست اونجا
    من تومان هزینه آخری رو ازش میخوام۹۶۰۰۰۰۰ تومان و میگه ۳ میلیون میدم
    میگم شکایت میکنم و میگم دکتر عمومی هستی میگه تهدید میکنی و باج میخوای ابله
    میگم تو افسرده ام کردی و شکایت معنوی میکنم و کاری
    وکیل بابام میگه اصلاً ازش نگذر
    چون در گذشته که صورتم خیلی خرابتر بود و دائم دارو میخوردم و تزریق خنثی کننده برای ژل داشتم هی تلگرام میدادم که الهی بمیری بیشعور خدا ازت نگذره و نفرین میکردمش
    حالا میگه منم شاکی هستم این حرفا رو زدی
    گفتم تو منو به اون روز انداختی هیچی نگم جواب نمیدادی حتی بلد نبودی هیالاز بزنی برای از بین بردن ژل
    گفتم هیچ توهمتی نزدم و هیچ فحشی ندادم و حرف ناموسی نزدم شاکی باش ببینم کی باخته
    حالا چکار کنم به نظرتون و چه راهی داره؟
    حالا که راه نیومد هم خودش و هم از اون دکتری که بهش اجازه داده شاکی هستم و فقط دیه نمیخوام میخوام مجازات بشه تا دیگه این بلا سر کسی نیاد
    پیشاپیش از پاسختوم ممنونم

    • سلام امکان شکایت دارین و مورد شکایت از شما هم باید متن پیامک ها بررسی بشه.
      میتونین با مشاورین ما تماس بگیرین

  • با سلام و پیشاپیش ممنونم بابت پاسخگویی تون
    من دو هفته پیش برای برطرف کردن گودی زیر چشمم به کلنیکم مراجعه کردم و فیلر انجام دادم ولی متأسفانه زیر چشمم تا به تا شده و متقارن نیس با شماره تلفنی که وقت گرفته بودم تماس گرفتم و مهکامه رو گفتم گفت دو هفته زمان بده بعد بیا با پزشکمون صحبت کن
    اگه رفتم و بهم گفتن باید مجدد پول به حسابشون واریز کنم و من نمیخوام پول اضافه بدم چون دکترش وظیفه داره که بسته به پولی که از من گرفته خدمات ارائه بده
    سوالم ابنکه من میتونم شکایت کنم؟
    کجا باید برم شکایت کنم؟

    • سلام اگه قصور یا تقصیر پزشکی شده باشه میتونین از طریق دادسرای جرایم پزشکی در تهران و دادسرای عمومی در صورتی که شهرستان هستین شکایت کنید

  • سلام دکتر بنده دوازده میلیون سال قبل از من گرفت ولی بینیمو کج دراورده اگر بش مراجعه کنم بدلیل قصوری ک خودش داشته میتونه رایگان عمل اصلاحیه ثانویه انجام بشه؟اگر قبول نکرد قانونی هست تبصره ای هس که طرف من بیمار باشه مگه میشه پونزده میلیون بگیری و بینی رو بازکنی و ببندی و تمام؟و هیچ کاری نکنی تازه کجترشم بکنی ؟

    • سلام میتونین از طریق شکایت در دادسرای جرایم پزشکی و با اثبات قصور پزشک خسارتتون رو دریافت کنید.
      بستگی به این داره که کمیسیون پزشکی قانونی قصور یا تقصیر رو تشخیص بده

  • امروز رفتم زاویه سازی صورت انجام بدم ویک ذره بوتاکس کنارچشم وپیشانی انجام دادم هزینش گفت ۴۵۰۰اصلا صورتم تغییر نکرده میتونم شکایت کنم۳م دادم ۱۵۰۰قسطی،خبه هرکی میگم میگن خیلی ازت گرفته،۱ونیم سی واسه زاویه زده نیم سی سی بوتاکس

  • سلام من عمل لیپوماتیک انجام دادن ولی هنوز بدنم کلی چربی داره و فرق زیادی نکردم۴ ماه هم گذشته
    ولی دکترم قبول نمیکنه و میگه چربی داخلی که با عمل رفع نمیشه باید ورزش کنی
    ولی خیلی از مراجع ها رو اونجا دیدم که کاملا لاغر شده بودن من می تونم ازش شکایت کنم

    • سلام بله میتونین ازشون شکایت کنین و اگر کمیسیون پزشکی قانونی قصور یا تقصیری رو تشخیص بده دیه تعیین خواهد شد

  • سلام .من دوهفته پیش بوتاکس کردم ولی سه روز هست که افتادگی پلک چشم دچار شدم.فعلا دکترم گفته با قطره و قرص به مرور خوب میشه.و من نمی دونم که این اتفاق خواهد افتاد یا خیر.حالا از نظر قانونی حق با من هست که شکایت کنم؟

    • سلام وقت بخیر اگه فکر میکنین که از عوارض بعد از بوتاکس هست و پزشک صلاحیت تزریق بوتاکس رو داشته شکایتتون به نتیجه نمیرسه.
      در غیر اینصورت میتونین از پزشک شکایت کنین

  • سلام خسته نباشید من ۱۵سال پیش ژل پاژ تزریق کردم.پزشکم متخصص پوست بودن حدود ۵سال پیش اقدام به تخلیه کردم و با راهنمایی خود پزشک پیش خودشون اقدام به تخلیه کردم.یک طرف صورت من رو دستیار ایشون در حضور خودشون تخلیه کرد.کلا ژل توی صورتم پخش شده و فیبروز شده.به نظرتون میشه اقدام قانونی علیه ایشون انجام داد.
    اگر به نظرتون به نتیجه میرسه من بیام خدمتتون

    • سلام بله اگه قصور ایشون در انجام مراحل و یا انتخاب اشتباه، استفاده از ابزار ومواد نامناسب تشخیص داده بشه امکان موفقیت شما در پرونده وجود خواهد داشت.

  • سلام
    من عمل کاشت مو انجام دادم چون بار دومم بود برداشت از سینه و ریش انجام دادن که بعد از چهار ماه زخم برداشته سینم خوب نشده و یک حالتی مثل گوشت اضافه آورده بعضی جاهایش که بعد از اون برای درمان دوبار دیگه به اون مناطق کلی دارو تزریق کردن که کلی هم دردناک بود و تاثیری هم نداشت و حالا خواستم ببینم میتونم شکایت کنم

  • سلام من پارسال عمل زیبایی بینی انجام دادم و۴ماه بعد بینیم کلا افتاد و دوبرابر بزرگ شد یکسال بعد برام روتوش انجام دادن نوک بینیو کمی بالا برده ولی خیلی بینیم بزرگ و پهن شده الان۵۰روزه از عمل دومم میگذره امروز رفتم پیش دو دکتر دیگه و گفتن اصلا ورم نیست و استخونه ولی دکتر خودم همش تاکید میکنه که ورمه و بینین باریک میشه ایا راهی هست من ازشون شکایت کنم هزینه عمل اولم۶تومن بوده و روتوش۲تومن ایا اگه شکایت کنم دیه تعلق میگیره

    • سلام اگه تشخیص پزشکان متخصص گوش و حلق و بینی که کار پلاستیک انجام میدن این باشه که از عوارض طبیعی بعد از عمل نیست میتونین شکایت کنین و مطالبه دیه
      بنا به تشخیص پزشکی قانونی مشخص میشه که دیه تعلق میگیره یا نه

  • سلام ببخشید من۱ماه پیش پلاسمابینی انجام دادم وجاش لکه شد بهش گفتم اومد روش رومیکرونیلدنگ کرد دالان کلا دماغم سوخته انگارابجوش ریختن ر ودماغم براشکایت بایدچکارکنم

  • مطابق قوانین وزارت بهداشت انجام کارهای پوستی و لیزر فقط توسط متخصصین پوست مجاز است و انجام این کارها توسط پزشکان عمومی و افراد متفرقه تخلف است . این تخلفات این سالها گسترده شده و معاونت درمان نیروی کافی برای بازرسی همه تخلفات را ندارد. عده ای دارن مال مردم رو میبرن و با سلامتیشون بازی میکنن. با توجه به این مسایل اگر در سطح استان بخوایم با گشتن در فضای مجازی آدرس همه این مراکز غیر مجاز را پیدا کنیم لطفا راهنمایی کنید چگونه از این افراد پزشک عمومی و افراد متفرقه که مجوز انجام کارهای پوستی و لیزر ندارند و در حال انجام هستند شکایت کنیم که باهشون برخورد قضایی بشه و بساطشان جمع شود؟ با تشکر

  • فرد پیرا‌پزشکی که به دروغ در تبلیغات می گوید زیر نظر متخصص پوست است اما نه متخصص حضور دارد و نه کلینیکشون مجوز از وزارت بهداشت داره و کلا به طور غیر قانونی کار میکند را چگونه و به کجا شکایت کنیم؟

  • سلام وقتتون بخیر من یک سال پیش بینی امو عمل کردم ولی اصلا از ظاهرش راضی نیستم دکترم میگه بیا برات درستش میکنم ولی اصلا سابقه خوبی تووی ترمیم ندارن،میخواستم ببینم آیا ناراضی بودن از ظاهر بینی هم جز طرح های شکایت میشه؟

    • سلام بله یکی از موارد شکایت از پزشک جراحی بینی، میتونه ظاهری باشه که طبق نظریه پزشکی قانونی از بابت تقصیر پزشک آسیب دیده

  • سلام وقت بخیر
    من حدودا ۶ ماه پیش فیلر‌ زیر چشم زدم از اولشم تابه تا بود و خیلی زیر چشمام کبود شد
    رفتم برای ترمیم گفت درست میشه ورم داره
    یه بار دیگه ام رفتم گفت باید مزوتراپی کنی که من دیگه انجام ندادم
    الان بعد از ۶ ماه هنوز زیر چشمم کبوده‌
    در صورتی که از اول من زیر چشمم کبود نبود فقط گودی داشت
    میشه راهنماییم کنید چه کاری باید انجام بدم

    • سلام بله باید از طریق دادسرای جرایم پزشکی طرح شکایت بفرمایید در صورت احراز تقصیر یا قصور پزشکی موضوع قابل تعقیب و دریافت خسارت است.

  • سلام. من ۲ سال پیش عمل پلک انجام دادم،چشمام پف داشت.دکتر زیبایی گفتن کارش تضمینی هست.بعد عمل دیدم چشمام لنگه به لنگه عمل شده شبیه این آدمای که چشمک میزنه یه چشمم خوب عمل شده اون یکیش اصلا عمل نشده فقط زخمش کرده.خلاصه بعد یه سال دوباره عمل ترمیم پیش خودش رفتم ولی این دفعه گفتم به دست یارتون نسپرید.هزینه اتاق عملوگرفت هرچه گفتم هزینه ترمیم پای خودتونه من هیچی نمیخوام پرداخت کنم قبول نکردن یه هزینه جزعی گرفتن.که اونم زهرش بشه.بازم چشمام مثل عمل اولش لنگه به لنگه .قابل تحمل نیست.زیرعینک قایمشون کردم.خیلی رنج میبرم.عکس چشمام افتضاحه.لطفا خواهشا راهمایی کنید.پشیمونم ازهرچه عمل زیبایی.موسی بابت راهنمایتون.

    • سلام وقت بخیر.
      تنها راه شکایت از پزش در دادسرای جرایم پزشکی و ارجاع به کمیسیون پزشکی قانونیه

  • سلام متاسفانه از روی ناآگاهی و بخاطر ارزان تر بودن به فردی که میگفت بیوتی تراپیست است و مدرک بین المللی پوست داره و زیر نظر پزشک هست برای لیزر و تزریق ژل مراجعه کردیم اما علاوه بر صدمات و عفونت و… پول زیادی هم از ما گرفت. بعدن متوجه شدیم اصلا این افراد صلاحیت انجام اینکارها را ندارند و پروانه ندارند و حتی پزشک عمومی هم صلاحیت این کارها را ندارد و باید فقط پزشک متخصص پوست انجام دهد. رفتیم معاونت درمان پیگیر شدیم بهمون گفتن بیوتی تراپیست و مدارک بین المللی پوستی و مدرک فنی حرفه ای و مدرک پزشکی عمومی و…که اون فرد نشونمون میداد هیچکدوم از نظر وزارت بهداشت مورد قبول نیست و وزارت بهداشت فقط مدرک پزشکی تخصص پوست را قبول دارد و بقیه مداخله گر در درمان هستند و مجرم هستند .الان اون فرد متواری شده و جواب تلفن نمیده و فقط اسمشون رو میدونیم میخواستیم شکایت بکنیم علیه ایشون به جرم تبلیغات اغواگرانه و مداخله در درمان و آسیب هایی که زدن، چکار کنیم ؟ همچنین میخواستیم از پزشک عمومی که صلاحیت و پروانه لیزر و کارهای پوستی و زیبایی را نداره و پروانه‌مطب طبابتش رو در اختیار این بیوتی تراپیست داده هم شکایت کنیم . ممنونم

    • سلام ابتدا از طریق دادسرای جرایم پزشکی شکایت کنید از پزشکی که معاونت در این جرم کرده هم در دادسرای جرایم پزشکی و نظام پزشکی شکایت کنید.
      تحت تعقیب قرار خواهند گرفت

  • سلام من چشام رو عمل کردم و تا به تا شده باز عمل ترمیمی کرد واسم باز تا به تا هست و دکتر زیر بار نمیره میگه همینی که هست ایا میتونم ازش شکایت کنم

  • سلام من بیش از دو سال پیش جراحی بینی انجام دادم. علیه دکترم شکواییه نوشتم و تشکیل پرونده در شورای حل اختلاف دادم ولی هنوز با بنده برای ارائه توضیحات و تشکیل کمیسیون تماسی نگرفتن. دو تا سوال از خدمتتون داشتم:
    ۱: از آنجا به بنده گفتن مراحل اجرایی ممکنه طولانی بشه و حتی اگه پزشک اعتراض بزنه پرونده میتونه تا یک سال هم طول بکشه میخواستم بدونم در طی انجام پروسه پرونده من میتونم با پزشک دیگری جراحی بینی داشته باشم؟ یا اگه نه راه کاری هست که مثلا مدارکی به عنوان شواهد از وضعیت فعلی ارائه بدم که نیازی معاینه مجدد پزشکی نداشته باشه؟ چون برای خودم زودتر انجام دادن عمل مجدد بینی در اولویت قرار داره.
    ۲: و اینکه من در حال انجام کارهای مهاجرت هستم. میخواستم بدونم اگه پرونده ام رو به دست وکیلی مثل وکلای شما بسپارم تا چه زمان یا مرحله ای نیاز به حضور من در ایران هست؟
    ممنون میشم اگه به هر دو سوال بنده پاسخ دهید

    • سلام بله بعد از تامین دلیل میتونین عمل مجدد داشته باشین. نحوه انجام رو با وکلای متخصص جرایم پزشکی مشاوره بفرمایید.
      در صورت داشتن وکیل نیازی به حضور در دادسرا ندارین ولی در جلسات کمیسیون پزشکی باید شرکت کنید

  • سلام خسته نباشید،من بینیم رو یکسال پیش عمل کردم که بعد از یکسال یک طرف بینیم افتاد و حفره ها نامتقارن بودن دو ماهه پیش هم عمل سرپایی رو در مطب انجام دادم افتادگی برطرف شد اما هنوز حفره ها نامتقارن هستن،دکترم زیر بار نمیره و میگه از اول حفره ها نامتقارن بودن و من تا حد امکان درستش کردم حالا میتونم ازش شکایت کنم ،از من ۱۰میلیون پول گرفته آیا دیه بهم میرسه

    • سلام بله میتونین شکایت کنید و اگر موارد درست باشه دیه بینی معیوب توسط پزشکی قانونی تعیین خواهد شد.

  • سلام وقت بخیر
    من ی ماه سال قبل پیش یک دکتر که بیش از اندازه معروف هست و به گفته ی خودشون دکتر پوست و مو هستند برای زاویه ی فک رفتم ژل تزریق کنم
    و به من گفتند ژل پرفکتا فرانسوی میزنند و این تزریق توی چند مرحله انجام شد تا بار اخر فروردین امسال بود و مقدار ژل تزریقی ١٠ سی سی بود و من هزینه ی بالایی پرداخت کردم
    الان بعد گذشت چندین ماه هم عفونت کرده یک قسمت و بقیه ژل ها کلا گوله گوله شده و حرکت کرده و پخش شده، رفتم پیش یک متخصص پوست گفت باید تخلیه بشه بعد رفتم سونوگوافی ، دکتر سونوگوافی هم همین رو گفت و گفت حتی تخلیه هم نمیشه ! رفتم پیش دکتر خودم برگشت گفت یک سری انتی بیوتیک بخور عفونت بره با ماساژ حال میشه و پیش میاد و اصلا هم مشکلی نیس و توی این ژل پرفکتا پخش سدن و کپسولی سدن عادی هست و الان چندین ماه گذشته و نیاز ب ترمیم داره (یعنی پول مجدد برای تزریق ژل مجدد) در حالی که اصلا بااین همه ژلی ک زده صورتم حتی تقارن نداره ، الان من نمیدونم بابد انتی بیوتیک های ایشون رو بخورم یا حرف دکترای دیکه رو گوس کنم و تخلیه کنم؟ و اینکه حتی برم برای شکایت یا نه
    ممنون میشم راهنماییم کنید

    • سلام قبل از هر اقدامی پیشنهاد می کنیم برای اینکه آثار از بین نره شکایت کنید تا نظریه تخصصی کمیسیون پزشکی رو داشته باشین و بعد از اون با مشورت وکیل تصمیم بگیرید

  • سلام من و برادرم تیر پارسال عمل جراحی بینی انجام دادیم پیش دکتر سهرابی بعد از ۴.۵ ماه مشکلات بینی مون مشخص شد و وقتی گفتیم مشکل تنفسی داریم و درست قرینه سازی نشده و بینی شبیه چیزی ک میخواستیم نشده میگفت با صبر کردن درست میشه و ما هر ماه درد زیادی با ماساژ هایی ک به بینی میداد گذروندیم تا اینکه یکسال گذشت و گفت بینی هاتون نیاز ترمیم داره و باز مجبوریم شدیم عمل کنیم اما اینبارم بدتر از قبلش شد و غضروف رشد کرد و دکتر زیر بار حرف نمیره که کارش درست نیست الان ما بریم شکایت کنیم؟؟؟

    • سلام طرح شکایت به نظر شخصی خودتون بستگی داره. اگه فکر میکنین قصور پزشکی یا اشتباه در عمل جراحی انجام شده از طریق یکی از دفاتر خدمات الکترونیک قضایی شکایت کنید

  • سلام..من ۸ ماه پیش عمل زیبایی بینی انجام دادم اما با اینکه قبل عمل هیچ مشکلی نداشتم اما التن بعد عمل وقتی لبخند میزنم یا میخندم یه خط افقی عمیق پایین دماغم و بالای لبم میافته که خیلی بد میشه چطوری میتونم از دکترم شکایت کنم

    • سلام قبل از شکایت از پزشک جراح بینی به نکات زیر دقت کنید:
      صرف عوارض طبیعی بعد از عمل نمیتواند موجبی برای طرح شکایت از پزشک باشد.
      با پزشکان جراحی بینی مشاوره کنید و اگر به نظر حداقل دو پزشک متخصص قصور پزشکی انجام شده و یا نقصی ایجاد شده شکایت کنید.
      دقت داشته باشین که در صورت شکایت و اثبات تقصیر یا قصور پزشکی مبلغ دیه توسط کمیسیون پزشکی قانونی تعیین خواهد شد.

  • با سلام
    من سه سال پیش عمل زیبایی بینی انجام دادم و چون عمل من بدون تامپون بود از همون روز اول مشکل تنفسی داشتم ٣سال مداوم به پزشک خودم مراجعه کردم هر بار میگفتن صبر کن و درست میشه ورمه انواع کورتن و داروها رو استفاده کردم الان بعد از ٣سال من یک شب خواب راحت ندارم فقط از دهن نفس میکشم و دچار بی اختیاری ابریزش بینی شده ام ایشون میگه شاخکاتون بلند شدن فقط نیاز به سوزوندن دارن ولی من از لحاظ ظاهری هم مشکل دارم چون بیفور و افتر یکی هستن پیش هر پزشک دیگه ای هم رفتم متاسفانه چون یه بیزینست شده مار پزشکامون صد تا عیب دیگه میزاره ومیگه من بهترینم و من عمل میکنم و فلان
    الان میخوام بدونم دو مشکل تنفسی وابریزش بینی از مواردی هس که قابل شکایت باشه یا اینکه میگن نه مشکل خودته

    • سلام اگه به صورت طبیعی و عوارض بعد از عمل باشه قابل شکایت نیست اما اگر بنا به نظر کمیسیون پزشکی قانونی قصور یا تقصیر پزشکی باشه میتونین شکایت طرح کنید

  • سلام من پونزده سال پیش مرکز الفا جردن زیبایی سینه انجام دادم سینه هام الان یکساله سیم بخیه مثل یک خط بلند از توش پیدا شده و قابل لمسه وحشتناک شده رفتم پیش دکتر و گفتم چرا اینجوری شده درستش کنید گفت باید ۷ تومن بدی دوباره وگرنه نمیکنم میشه ازش شاکی شد؟🙁

  • با سلام
    بنده بهمن ۹۷ عمل زیبایی بینی داشتم با توجه به اینکه بعد از حدود گذشت یک سال یکی از سوراخ های بینی مسدود بوده باعث اختلال در تنفس شده ام و همچنین قبل از عمل عکس بینی تهیه نموده و هیچ گونه انحراف یا پلیپ مشاهده نگردیده به دکتر مربوطه مراجعه کردم گفت بخاطر ورم هست بعد یکسال خوب میشه ولی متاسفانه هیچ گونه تغییری نداشتم آیا امکان دارد شکایت کنم و به نتیجه برسم؟ ممنون میششم راهنمیی بفرمائید. با تشکر

    • سلام بله امکان شکایت دارین و اگه قصور از طرف پزشک جراح بینی از نظر کمیسیون پزشکی قانونی باشه میتونین دیه دریافت کنید

  • سلام وقتتون بخیر
    من ۷ماه پیش عمل لیپوماتیک انجام دادم و ۱۷ میلیون هزینه کردم هیچ تاثیری توی وزنم نداشت.
    دادسرای نظام پزشکی شکایت کردم در جلسه ی حل اختلاف به نتیجه نرسیدیم و به دادسرا ارجاع داده شدیم. الان متوجه شدم که دکتر تخصص جراحی نداشتن و دکتر عمومی بودن. سازمان معاونت درمان هم بابت این موضوع شکایت کردم. اینکه ایشون تخصص جراحی نداشتن باعث میشه کل هزینه رو بهم برگردونن؟ برگشت هزینه با دیه ای که به بدنم تعلق میگیره متفاوت هست؟
    ممنون میشم راهنماییم کنید

  • سلام من یک سال پیش بینی م انحراف داشت پیش دکتر دهقانی عمل کردم بعداز یک هفته که گچ رو باز کرد فهمیدم که بازم کجه ویک ماه بعد قبول کرد که کجه و گفت بعد از ۸ ماه عملش میکنم حتی نامه هم داد سر کلینیک زمانی که رفتم برا پذیرش گفتن باید هزینه رو بازم بدی منم قبول نکردم دکتر هم زد زیر حرفاش گفت باید عمل کنی شکایت کردم نظام پزشکی ولی برا همون رضایت نامه قبل عمل محکوم شدم درصورتی که همه کارشناساش گفتن کجه ولی رضایت نامه امضاع کردی خواستم بببنم باید چیکار کنم .خیلی کجه بینیم هیچ تغیری نکرده ایا راهی هست

    • سلام نظام پزشکی مرجع رسیدگی به تخلف انتظامی پزشک هست نه قصور و تقصیر پزشکی
      برای اینکار باید به دادسرای جرایم پزشکی مراجعه کنید

  • سلام خسته نباشید من یه ماه هیت عمل ابدو و لیپوماتیک انجام دادم و با عوارض شدید و تورم و انجام سنوگرافی خودم متوجه شدم درن جراهی داخل شکمم هست به دکترم گفتم ایشون اظهار میکنند هزینه منو برگردونن و رضایت محضری بدم بعد عمل کنند و دربیاره درن رو و بدفرمی لیپوماتیک رو !! الان من قبول نکردم گفتند من سه ماهه زمبن گیر شدم کارم از دستم رفته به من بزو شکایت کن بیمه هستم
    دو روزه شکایت کردم ولی این درن رو کی برام درمباره که راحت بشم ؟؟؟ شکایت من به حایی میرسه یا مجبور به قبول حرف دکتر بشم ؟؟

    • سلام بله شکایت به کمیسیون پزشکی قانونی ارجاع خواهد شد و اگه درست باشه به نتیجه میرسین. میتونین تو دادسرا هم نزد دادیار با پزشکتون به توافق برسین

  • با سلام و خسته نباشید،من برای معرفی کرم ضد چروک به دکتر پوست و مو مراجعه کردم ولی ایشون گفتن که خالهای صورتت رو برداری خیلی چهره ات بهتر میشه در صورتیکه خالهای صورتم خیلی ریز و کمرنگ بودن و چندان مشخص هم نمیشدن ولی نمیدونم چرا قبول کردم! و گفتن که جای خالها نمیمونه ولی هم جای سوختگی های متعدد روی صورتم مونده و هم کمی جای خالها فرورفتگی داره،میتونم از ایشون شکایت کنم؟؟

  • سلام وقت بخیر.
    من تقریبا ۵ سال هست که بینیمو عمل کردم.
    بعد از عمل مشکل تنفسی وعفونت وعدم تقارن در ظاهر بینی و در گوشه چشمم استخوان جا مانده.
    ایا میتوانم بعد از ۵ سال از پزشکم شکایت کنم؟؟؟
    ممنون میشم پاسخ بدین.

  • سلام من ۳ هفته قبل ژل زیر چشم نزد پزشک تزریق کردم ولی تا ۱ هفته ورم زیاد و کبودی داشت که به دکتر مراجعه کردم و گفتن که زیاد زل تزریق کردن انزیم زدن و تخخلیه شد الان میگم باد هزینرو برگردونید میگن چشمتون از قبل از اینکه ژل بزنید بهتر شده یعنی باید ۵۰% هزینه بمونه در صورتی که هزینه ۱ تومن بود به علت اینکه زل زیاد زدن از من ۱۸۰۰ گرفتن اگه شکایت کنم واقعا نتیجه ای میگیرم یا فقط وقت و هزینه داره واسم؟ همه چتامون توی دایرکت اینستگرامشون هست که من مرتب عکس میفرستادم.و اگه نتیجه میده هزینه ای که برای شکایت کردم به من برگردونده میشه؟

    • سلام نظر پزشکی قانونی مهم هست در صورتی که از دادسرا شکایت کنید.
      اما اگه فکر میکنین اضافه ازتون گرفتند میتونین به سازمان تعزیرات از طریق تلفن ۱۲۴ شکایت کنید

  • سلام…وقتتون بخیر…من در یه کلینیک مجاز کاشت مو ، موهام رو کاشتم ولی خط رویش موهام خیلی بد در اومده، موقع طراحی خط مو چون من سر رشته ای از خط رویش نداشتم برگه تعهد رو امضا کردم، الان کلینیک مسئولیتش رو بر عهده نمی گیره، آیا امکان شکایت هست ازشون؟

    • سلام بله میتونین شکایت کنید امضای برگه های قبل از عمل تاثیری نداره اگه قصوری شده باشه دادسرا برخورد خواهد کرد

  • سلام من یک ماهه عمل کردم تیغه بینیم پهن بود دکتر بهم گفت ک تیغه بینیم باریک نمیشه خیلی نصف اون چیزی ک هست باریکش میکنه اما الن حس میکنم همون پهنای قبلو داره فقط رو نوک بینیمو سوراخاشو اندازه بینیم کار کرده تا کی بمونم ببینم ک تغییری میکنه یا ن ک شکایت کنم

  • سلام
    من ۳ سال پیش جراحی دوتا فک انجام دادم بعد برای ایمپلنت که مراجعه کردم به متخصص جراح فک و صورت گفت فکت کجه و با سیم فک پایینت بسته در صورتی که باید پیچ استفاده میکرده و هنوز فک پایینم عقبه و چونم چروکه
    میخواستم بپرسم که میشه شکایت کرد؟
    کجا باید شکایت کنم ؟ دیه فکم میدن؟

    • سلام بله در صورتی که اشتباه یا قصوری از ناحیه دندانپزشک انجام شده باشه موضوع قابل شکایت در دادسرای ویژه جرایم پزشکی هست.
      به پزشکی قانونی ارجاع میشه اگه تشخیص بدن میزان دیه رو مشخص میکنن و دندانپزشک محکوم به پرداخت دیه خواهد شد

  • سلام من ۶ ماه عمل کردم سوراخای بینیم بالا پایین نوک بینی کج ؛ قبل از عمل تعهدی امضا میکنی که هرچی شد کج و… پای خودت میخواستم ببینم میشه شکاید کرد؟؟؟ ممنون میشم راهنماییم بفرمایید

  • سلام حدود ۱۸ ماه پیش به تشخیص پزشک زیبایی، عمل بلفاروپلاستی انجام دادم. که نه تنها چشمهایم زشن شده بلکه یکی از ابروهایم به هنگام اخم، مچاله میشود!!! از یک ماه بعد عمل به بنده میگویند صبر کن خوب میشه.
    به نظرتون الان میتونم شکایت کنم؟؟؟؟با وجودیکه هجده ماه گذشته. و در پرونده فقط عمل بلفاروپلاستی ثبت شده است؟؟،،

  • سلام من ۸ماه پیش عمل بینی کردم الان قوس بینیمرفته پایین زیرش خالیه غضروف کم گذاستن قبول هم دارن فقط میگن هزینه بیمارستان با خودتون هست من نمیتونم دیگه هزینه کنم و قبول نمیکنن با بیهوشی انجام بدن میگن باید بیحسی باشه الان من باید چیکار کنم وقتی مشکل از خودشون بوده مگه نباید همه هزینه ها با خودشون باشه؟

  • باسلام،بنده حدود یک ماه پیش کامپوزیت انجام دادم که رنگ blxlمیخواستم و تاکید کردم بابت این رنگ اما دندانپزشک فک پایینم رو رنگbll انجام داده و مشخصه دو رنگ بودن فک بالا و پایینم که فقط پزشک خودم میگه نه اینا یکی هستن وگرنه مشخصه دو رنگن و حالا قیمتی هم که حتی بابت رنگblxlدادم زیاد ازم گرفته و دیگه بماند قیمتی که برا فک پایینم ازم گرفته،ممنونم راهنماییم کنید که چکار کنم؟

    • سلام اگر از قیمت خدمات دندانپزشک شکایت دارین باید به سازمان تعزیرات حکومتی مراجعه و شکایت مطرح کنید.
      اما اگر موضوع قصور پزشکی دندانپزشک باشه باید از طریق دادسرای جرایم پزشکی شکایتتون مطرح بشه.

  • سلام من حدود ۷ ماه پیش عمل زیبایی بینی انجام دادم علاوه بر متقارن نبودن سوراخهای بینیم رو تیغه ی بینیم از یک سمت غضروف رشد کرده .پیش دکتر رفتم در مورد سوراخهای بینی زیر بار نرفت در صورتی که کاملا مشهود هست و غضروف رو پذیرفت البته با بدبختی .بنطرتون میتونم ازشون شکایت کنم؟

    • سلام بله در صورتی که انتخاب بیمار یا روش اشتباه بوده و یا نقصی ایجاد شده امکان شکایت در دادسرای ویژه جرایم پزشکی رو دارید.

  • سلام . من تزریق چربی کردم با هزینه بالا . اما بعد ۳ ماه هنوز زیر چشمم ورم و کبودی بدی داره که هر کی میبینه میگه چی شده چشمت . دکتر هم راحت میگه طبیعیه چیزی نیست. اول گفت ۱ ماهه میره بعد گفت ۳ ماه الان میگه ۶ ماه. میتونم شکایت کنم ؟ و اینکه باید چیکار کنم ؟

  • سلام بنده ۷ ماه پیش عمل زیبایی و انحراف بینی داشتم الان سوراخ بینیم نامتقارن هست که هیچی داخل بینیم همیشه زخمه و بوی بدی میده من بینی طبیعی خواستم دکتر نیمه فانتزی درآوردن میتونم از طریق شکایت ترمیم انجام بدم؟

    • سلام شکایت ربطی به ترمیم نداره در صورت قصور پزشکی و یا تقصیر پزشک ایشون به پرداخت دیه محکوم خواهند شد

  • سلام .من حدودا شش ماهه عمل بینی انجام دادم و جا بخیه یه سمتم فرو رفتگی داره بینیم هم بزرگ هست داخل یه سوراخم غضروف آورده دکتر میگه بیا غضروفو بردارم و جا بخیه هم درست کنم اما اندازه بینیم که بزرگه رو براش فکری نمیکنه
    بنظرتون خرابکاری هاش رو بذارم برا شکایت. ؟؟؟اون مشکلات میتونه ثابت کنه برام که دکتر بینیمو خراب کرده و محکوم میشه ؟؟؟؟

    • سلام اگر بعد از شش ماه اشکالات مرتفع نشده میتونین بعد از اظهار نظر پزشک دیگری اگر نقص وجود داره و از قصور یا تقصیر پزشک محترم معالج و جراحتون ناشی میشه شکایت کیفری در دادسرای ویژه جرایم پزشکی مطرح کنید.

  • سلام من رگ کنار بینیم مسدود شده بود(انسدادعروق) یه خورده ورم داشت هیچ دردی هم نداشت دوتا عمل ک انجام دادم دکتر گف کامل برطرف شده بازم ورم کرد و بازم عمل کرد و عملشو بد انجام داده الان اثراتش روی صورتمه و ب جراحی پلاستیک نیاز دارم .باید برم دادگاه شکایت کنم ؟مراحل شکایت چجوریه از تهران بیمارستان امام خمینی عمل کردم

    • سلام بله باید طرح شکایت از طریق دادسرای جرایم پزشکی انجام بشه و اگه قصور پزشکی مشاهده بشه پزشک جراح به پرداخت دیه ای که پزشکی قانونی مشخص میکنه توسط دادگاه جرایم پزشکی محکوم میشه.
      در هیچ مرحله ای پزشک رو مجبور به انجام عمل مجدد نمیکنن و شما هم مجبور نیستین برای عمل مجدد نزد همون پزشک برین

  • من خیلی اذیت شدم واسه اون عمل ها حتی دکتر هم میگه سهل انگاری از ما بوده اما مطمئنم بازم خرابکاری میکنه.میخام از حقم دفاع کنم و جای دیگه جراحیو انجام بدم.اگه دکتر بیاد دادگاه بگه درستش میکنم من قبول نکنم راهی هست ک حق با من باشه چون من نمیخام اون دکتر بازم صورتمو دست کاری کنه

  • سلام وقت بخیر
    دقیقا ۲ماه پیش جراحی رینو داشتم، هم اصلاح انحراف هم زیبایی.
    هفته اول متوجه تابتا بودن حفره بینی شدم و هفته دوم ایراداتی رو استخوان بینی مشاهده کردم،. بینی من قوز آنچنان بزرگی نداشت یه بینی استخوانی داشتم با قوز کوچیک در حد نصف نخودفرنگی! حالا بعد از جراحی قوز بینی مونده!
    از طرفی پهنای پایین بینی رو کم نکرده، قسمت استخوانی بینی(بالای بینی) رو هم نصفه کار کرده سمت راست بینیم رو تراش داده پهناش رو گرفته اما سمت چپ صورت حالت طبیعیم مونده!
    چسبم رو باز کردنی بینیم شدیدا کج دیده میشه
    اول پزشکم قبول نمیکرد میگفت ورم هست و تا ماه ششم ورمش میخوابه!
    هفته چهارم که ورم قسمت بالا کلا رفته بود خودش دید که استخوان برجسته مونده ولی کجی رو قبول نکرد.
    آخرسرم گفت ۶ماه دیگه بیا سوهان بکشم هزینه آنچنانی هم نداره!

    الان علاوه بر هزینه(که فکر نکنم من ریالی از بابت دستمزد و هزینه بیمارستان و… بدم) از بیهوشی میترسم.
    چون شلی دریچه میترال دارم.
    از طرفی بینیمم انقدر بد فرم شده خجالت می‌کشم برم بیرون. (دقیقا فرمی شده که به جراح گفته بودم متنفرم از اون فرم بینی)

    لطفا راهنماییم کنید که چه کاری میشه کرد؟
    میترسم ترمیم رو بدم دست خودش دوباره خراب کنه!

    • سلام الزامی ندارین که ترمیم رو بدین همون پزشک انجام بده. میتونین باهاشون توافق کنید که هزینه ها رو پرداخت کنه و اگر قصوری انجام شده این امر قابل شکایت در دادسرای ویژه رسیدگی به جرایم پزشکی هست.
      ۰۹۱۲۰۰۶۷۶۶۱

  • این درسته که اگر قصور پزشکی ثابت بشه و نخوام که همون پزشک جراحیم بکنه، جراح باید کل هزینه جراحی رو برگردونه؟
    یعنی باید دیه+هزینه جراحی رو پس بده؟

    جواب این سوال برام مهمه، چون هزینه جراحی ترمیمی چند میلیونی بیشتر از جراحی اول هست.

  • سلام وقتتون بخیر
    همسر من یک هفته اس کاشت موی سر انجام دادن
    ابتدا قرار بود با توجه ب بانک موی خوبشون در یک جلسه کاشت انجام بشه که دکتر گفتن اگر تکنیسین انجام بدن بصورت fit خواهد بود و با مبلغ ۸تا۱۲تومن، اگر خودم انجام بدم بصورت نواری و ۲۵تومن
    گفتیم خودش انجام بده و ۲۵تومن دادیم
    بعد کاشت تقریبا ۱تومن هزینه اتاق عمل و دارو دراومد برامون
    اونم پرداخت کردیم
    اما متوجه شدیم ک فقط قسمت جلوی سر کاست انجام شده دکتر گفت دیدم بانکت خوبه پر انجام دادم برات
    بعد گفت جلسه دوم هم بیا دوباره از سینه ات مو برداریم و پست سرت رو کار کنیم
    گفت هزینه اتلق عمل میکیرم فقط ازت و هیچ هزینه ای برا خودم نمیخوام
    امروز ک همسرم رفت برا جلسه دوم، بعد از عمل تو اون حالت خواب الود و تازه بیدار شده از بیهوشی سه و نیم ازش گرفتن
    اعتراص کرده گفتن هزینه تکنیسین هست
    چون حال ندلشت اومد خونه من زنگ زدم اعتراض کنم جواب درستی نگرفتم
    ب نظرتون کجا بریم و چیکار کنیم
    ممنونم از راهنماییتون

    • سلام وقت به خیر
      اگر پزشک خلاف تخصص خودشون اقدام به کاشت مو کردند و یا از عملکرد ایشون به واسطه قصور پزشکی شکایت دارین به دادسرای ویژه رسیدگی به جرایم پزشکی مراجعه و طرح شکایت کنید.
      در صورتی که قیمت نامناسب بود و مبلغ اضافه دریافتی داشتند میتونین از طریق شعب ویژه تعزیرات حکومتی شکایت گرانفروشی مطرح بفرمایید.
      در سوالتون مشخص نیست که بابت کدوم موضوع ناراضی هستید.
      در صورت تمایل به مشاوره با بهترین وکیل جرایم پزشکی تهران با موسسه حقوقی مهر پارسیان تماس بگیرید.
      ۰۹۱۲۰۰۶۷۶۶۵

  • سلام
    وقت خوش
    پارسال پیش دکتری عمل بینی انجام دادیم و ب دلیل مشکلات تنفسی و تورم و کج بودن بینی دوباره ب پزشک مراجعه کردیم و دوباره ترمیم کرد و پس از دو ماه سوراخ بینیم یکی نبود و برای بار سوم دست ب تیغ برد
    اما باز هم درست نشده
    میشه راهی جلوی پای ما بذارید که چ کنیم
    بابت شکایت کجا باید برم یا چیکار کنم الان
    زنگ هم میزنم جواب نمیده
    حضوری هم میرم مارو ب بازی میگیره

    • سلام وقت به خیر
      میتونین با ارسال اظهارنامه رسمی از طریق دفتر خدمات قضایی الکترونیک مراتب ناراضی بودن خودتون و مطالبه خسارت رو اعلام کنید.
      اگر باز هم پاسخی ندادند از طریق طرح شکایت کیفری قصور پزشکی منجر به صدمه بدنی غیر عمدی و دادسرای ویژه جرائم پزشکی در تهران اقدام بفرمایید.
      اگر هم در شهرستان هستید از طریق دادسرای عمومی شهر خودتون شکایت رو مطرح کنید.
      به هر حال قبل از طرح هرگونه شکایتی حتما با وکیل تخصصی جرائم پزشکی مشاوره بفرمایید.

  • من ۴ سال پیش بینیم رو عمل کردم ک انحرافش درست بشه و راحت نفس بکشم اما الان پره های بینیم گود شده و نفس کشیدن سخت و دائم درحال فس فس کردنم جای بخیه هم مونده چندباری مراجعه کردم اما گفتن مشکلی نداره ولی من نفسم سخت شده آیا میتونم از پزشکم شکایت کنم راه نمیان آیا شکایت کنم نتیجه ای میگیرم! ایشون متخصص گوش و حلق و بینی هستن

    • سلام روز به خیر و سلامتی
      تقصیر یا قصور پزشکی در جرائم مربوط به بهداشت و درمان صرفا بعد از ارجاع به کمیسیون پزشکی محترم قانونی مشخص خواهد شد و امری تخصصی در حوزه پزشکی است.
      اما در این خصوص میتونین از سایر متخصصین پزشکی راهنمایی و مشاوره بگیرین
      اگر نظر سایر پزشکان محترم هم صنف این دکتر محترم، مبنی بر قصور پزشکی یا ایجاد نقص بر اثر اهمال و عدم دانش باشه بهتره شکایت خودتون رو مطرح بفرمایید.
      بعضی از عوارض ایجاد شده ممکنه از عوارض طبیعی عمل بینی باشه.
      در صورت نیاز به مشاوره حقوقی با دفتر وکالت بهترین وکیل جرائم پزشکی تهران تماس بگیرید.
      ۰۲۱۸۸۶۶۳۹۲۷
      ۰۹۱۲۰۰۶۷۶۶۴

  • سلام خسته نباشید من سال ۹۸ بینیمو عمل کردم پره های بینیم بالا پایین بود و تیغه و نوک بینیم کاملا کج دکتر دید بدون هیچ حرفی وقت ترمیم بینیمو مشخص کرد سال ۹۹ دوباره پیش همون دکتر بینیمو رایگان ترمیم کردم بینیم تغیری نکرد بدتر هم شد حتی یه استخونه اضافی از بقله بینیم زده بیرون من میتونم شکایت کنم؟

  • سلام. دیروز برای متخصص گوش و حلق و بینی ویزیت گرفتم با نرخ مصوبه ۵۵ هزارتومن اما در مطب پزشک عمومی نشسته بود و گفت من متخصص گوش و حلق هستم نسخه نوشت. من هم امروز فهمیدم پزشک عمومیه ایا میتونم شکایت کنم

  • من دوماه پیش عمل اندوسکوپ کردم الان اصلا تغییری حاصل نشده دکتر هم قبول کردن و گفتن بیا عمل ترمیمی من بهشون اعتماد ندارم میتونم شکایت کنم دوماه عذاب تحمل درد الان هیچ تغییری ؟؟؟؟

  • سلام من لیفت ابرو با نخ انجام دادم ۴میلیون و پونصد گرفتن و هیچ تغییری نکردم از ماه اول ابروهای من به حالت قبل برگشنه ومن پیش دکتر رفتم اعلام کردم گفتن تا ۶ماه خوب میشه و جذب میشه بعد ۶ماه بازم فرقی نکرده اصلا اهمیت نمیدن میگن کار زیبایی باید تمدید بشه تا خوب بشه ؛من میتونم کاری بکنم ؟

  • سلام من از دکتر لیپوماتیک شکایت و طبق نظریه کارشناس قصور دکتر رد شده ولی دکتر را به عمل ترمیمی و اصلاح برخی نواحی یا برگشت وجه محکوم کردند طبق و متاسفانه دکتر به اظهارنامه قانونی که برای ایشان جهت نوبت عمل ارسال کردیم پاسخگو نبودند به همین دلیل قانون و ماده نظام پزشکی یا علوم پزشکی که دکتر ملزم به انجام عمل ترمیمی هستند را میخواستم؟ممنون از شما

    • سلام به همون مرجعی که میفرمایید رای صادر و دکتر رو ملزم کرده مراجعه کنید تا رای خودشون را اجرا کنند.

  • سلام
    پیش دکتر واسه بازوی چپ من که سال هشتادو شیش عمل شده بود اما درست نگرفته بوده شیش ماه پیش رفتم گفت که بی هیچ مشکلی دستت خوب میشه و قرار بیمارستان نوشت و بین هجده تا بیست میلیون گفت میگیره و حتی بیشتر از نشونش بیمارستان خواستن و اما الان دستم از مچ هم فلج شده و تست عضلات میگه تاندون ها پاره شدن که مچت بالا نمیاد دو بار هم نوار عضلات گرفتم دکتر غضب رفتم هم میگه آسیب شدیده باید عصب هایی که قوین جایگذین کنیم چیکار کنم ممنون

  • سلام … من برای عمل زیبایی بینی پیش متخصص رفتم و ایشان گفتند که انحراف بینی هم دارم و لذامبلغ ۱۵ میلیون از من خواست و گفت هزینه های بیمارستان را خودم میدم. حالا بعد عمل فاکتور بیمارستان را که برای بیمه گرفتم دیدم نوشته هزینه عمل جراحی گلوبال ۷ میلیونه.و روی فاکتور به دو عمل زیبایی و انحراف {سپتو رینو پلاست }اشاره شده ….حالا سوالم اینه که ایا پزشک بر اساس این فاکتور مبلغ اضافی از من گرفته و در این صورت باید چکار کنم…..ممنون

    • سلام اطلاعی از نحوه قرارداد شما با پزشک نداریم که بتونیم اظهارنظر کنیم.
      اما اگه فکر میکنید مبلغ اضافه ای دریافت شده میتونین از طریق شکایت در سازمان تعزیرات حکومتی موضوع رو دنبال کنید.

  • من اوایل برج بهمن ۱۴۰۰ رفتم پیش یک دندوپزشک که کار لمینت رو انجام بدم ایشون همون روز کل مبلغ رو از من بصورت کامل گرفت وبا اینکه گفتم نمی‌خوام دندونام آسیب ببینند وتا حد ممکن کمترین تراش رو بدن ولی متاسفانه ۸تا از دندونای منو تراش زیاد داد قرار بود نهایت سه هفته آینده لمینت رو تحویل بدن وبچسبونن ولی الان نزدیک ۴ ماه است ولی هنوز هیچ خبری نیست وجوابگو نیستن متأسفانه انگار با لابراتور به مشکل برخوردن وقتی رنگ می‌زنیم یا جواب نمیدن یا همش وعده من تو این مدت دوبار برای گرفتن قالب رفتم که هر دفعه کلی درد هم کشیدم توی این چند ماه بخاطر تراش زیاد دندونام کلی درد وعذاب کشیدم کوچکترین مواد غذایی واب وچایی هر چیز سرد و گرم ویا حتی جریان هوا هم منو عذاب داد بماند که چه فشار روحی رو هم متحمل شدم الان بعد ۴ماه میگن بیا پولتو بگیر گفتم من با این پول هیچ جایی نمیتونم برم بخاطر افزایش قیمت ها متاسفانه نه خودشون رسیدگی میکنن نه به ما پول بیشتر میدن که بریم جای دیگه

  • سلام، وقتتون بخیر
    بنده یک ماه پیش میکرونیدلینگ صورت انجام دادم،متاسفانه بعد از آن عصب گونه و زیر چشم چپ من آسیب دیده و گونه ام حرکت نداشت، زیر چشم های من پر از چروک شده، چشم چپ بنده تار میبینه و سلامت قبل خود را ندارد، دو قسمت از زیر چشم بنده چسبندگی پیدا کرده به قسمت زیرش و گود شده، متاسفانه بخاطر عدم مهارت پزشک این اتفاق افتاده، آیا میتوان برای آن پزشک انجام میکرونیدلینگ ممنوع شود؟ لطفا راهنمایی بفرمایید

  • سلام وقت بخیر
    من حدود ۶ ماه پیش جراحی بینی انجام دادم و از همان روز که اتل برداشتم به دستیار دکتر گفتم سوراخ بینی من قرینه نیست و …
    بعد از ۶ ماه نه تنها مشکل سوراخ های بینی حل نشد بلکه تو رفتگی در نوک بینی و پره هم ظاهر شده و دکتر فقط قبول کردند مشکل عدم تقارن سوراخ ها را رفع کنند و برای تو رفتگی ها پیشنهاد تزریق فیلر دادند که من مخالفت کردم و ایشان گفتند این موارد را ترمیم نمیکنند.
    ایا با شکایت از پزشک میتوانم موفق به دریافت خسارت شوم؟

    • سلام اطلاعی نداریم که با شکایت به نتیجه میرسین یا نه. میتونید شکایت رو مطرح کنید، پزشکی قانونی مرجع تشخیص این موارد هست.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *