وکیل دادگاه تجدید نظر انقلاب

وكيل دادگاه تجدید نظر انقلاب

وكيل دادگاه تجدید نظر انقلاب


آرای دادگاه انقلاب مانند آرای سایر مراجع قابل تجدیدنظر هستند و وکیل دادگاه تجدید نظر انقلاب در این نوشته به بررسی آنها خواهد پرداخت.

اگر درگیر پرونده و دعاوی خانوادگی مانند طلاق و مهریه و یا دعاوی کیفری مانند کلاهبرداری، فروش مال غیر، اختلاس، ارتشا و… هستید جهت دسترسی به بهترین وکلای پایه یک دادگستری از طریق شماره تماس‌های درج شده در این مقاله با ما در تماس باشید.

مطابق ماده ۴۲۷ قانون آیین دادرسی کیفری مصوب ۱۳۹۲ کلیه آراء دادگاه‌های کیفری قابل اعتراض هستند؛ مگر آراء صادره در مورد جرایم با مجازات درجه ۸ و جرایم مستلزم پرداخت دیه یا ارش (تفاوت عضو سالم و ناقص)، به میزان کمتر از یک دهم دیه کامل.

در این نوشته بهترین وکیل تجدیدنظر خواهی تهران به بررسی شیوه تجدیدنظرخواهی در دادگاه انقلاب پرداخته است و همچنین راهکارهای لازم جهت دفاع از خود در دادگاه انقلاب را بیان نموده است

وکیل تضمینی خیانت در امانت

نکات مهمی که وکیل دادگاه تجدید نظر انقلاب در این نوشته بررسی خواهد نمود:

۱) کدام آرا قابل تجدیدنظر خواهی هستند؟

۲) مرجع تجدیدنظر خواهی در دعاوی مختلف حقوقی و کیفری کدام مرجع است؟

۳) برای جستجوی بهترین وکیل دادگاه انقلاب تهران چه اقدامی لازم است؟

۴) آیا آرای صادره از دادگاه اطفال و نوجوانان قابل تجدیدنظرخواهی است؟

حکم قابل تجدیدنظر خواهی:

آراء دادگاه اطفال و نوجوانان در تمامی موارد قابل اعتراض است (ماده ۴۴۵ قانون آیین دادرسی کیفری) لذا هیچگونه رای قطعی از این دادگاه صادر نمی‌شود.

آراء صادره از دادگاه انقلاب نیز همانند آراء صادره از سایر دادگاه‌های کیفری قابل تجدیدنظر خواهی است.

مرجع تجدید نظر خواهی در آرای قضایی دادگاه انقلاب

مرجع تجدیدنظر خواهی کلیه آرای قابل اعتراض دادگاه‌های کیفری دو دادگاه تجدید نظر استان است؛ یعنی وکیل تجدیدنظر در خصوص جرایمی که در دادگاه کیفری دو در خصوص آنها رای صادر شده است و قصد تجدیدنظر در خصوص رای صادر شده را دارد؛ باید در دادگاه تجدیدنظر استان صادر کننده رای، اعتراض نماید.

البته آرای صادر شده در خصوص جرایمی که مجازات قانونی آنها سلب حیات، قطع عضو، حبس ابد و یا مجازات درجه ۳ و بالاتر می‌باشد.

جنایات عمدی علیه تمامیت جسمانی که میزان دیه آنها نصف دیه کامل یا بیش از آن است و آرای صادره در خصوص جرایم سیاسی و مطبوعاتی، قابل فرجام خواهی در دیوان عالی کشور است.

بنابراین وکیل دادگاه تجدیدنظر انقلاب بیان نمودند اگر رای دادگاه انقلاب مشمول مجازات‌های درجه یک تا سه باشد قابل اعتراض در دیوان عالی کشور خواهد بود و در غیر این صورت در دادگاه انقلاب مرکز استان قابل تجدیدنظر خواهند بود.

شورای عالی اداری کشور

در مواردی که رای دادگاه کیفری همراه با محکومیت به پرداخت دیه یا ارش یا ضرر و زیان است، هرگاه یکی از جنبه‌های مزبور قابل تجدید نظر یا فرجام باشد، جنبه‌های دیگر رأی نیز به تبع آن، حسب مورد، قابل تجدیدنظر یا فرجام است.

تقاضای تخفیف از دادگاه تجدیدنظر

در تمامی محکومیت‌های تعزیری در صورتی که دادستان از حکم صادره درخواست تجدیدنظر نکرده باشد، محکوم ‌علیه (فردی که حکم به ضرر او صادر شده است) می‌تواند پیش از پایان مهلت تجدیدنظرخواهی با رجوع به دادگاه صادرکننده حکم، حق تجدیدنظرخواهی خود را اسقاط یا درخواست تجدید نظر را مسترد نماید و تقاضای تخفیف در مجازات کند.

در این صورت، دادگاه در وقت فوق العاده با حضور دادستان، به موضوع رسیدگی و تا یک چهارم مجازات تعیین شده را کسر می‌کند و این حکم دادگاه قطعی است.

هرگاه از رای صادره درخواست تجدیدنظر شود و از متهم تامین اخذ نشده باشد یا قرار تامین با جرم و ضرر و زیان مدعی خصوصی متناسب نباشد، دادگاه تجدید نظر استان در صورت اقتضاء، رأسا یا به درخواست دادستان شاکی یا مدعی خصوصی و یا متهم، تامین متناسب اخذ می‌کند و این تصمیم قطعی است؛ منظور از دریافت تامین، گرفتن تضمین و ضمانت می‌باشد.

یعنی دادگاه تجدید نظر می‌تواند قرار تامین را کاهش یا افزایش دهد.

کاهش مجازات در دادگاه تجدیدنظر:

دادگاه تجدیدنظر استان نمی‌تواند مجازات تعزیری و اقدامات تامینی و تربیتی مقرر در حکم تجدید نظر خواسته را تشدید کند.

مگر در مواردی که مجازات مقرر در حکم نخستین برخلاف جهات قانونی، کمتر از حداقل میزانی باشد که قانون مقرر داشته و این امر مورد تجدید نظر خواهی شاکی یا دادستان قرار گرفته باشد.

آیا دریافت حقوق های نجومی توسط مدیران دولتی جرم است؟

در این موارد، دادگاه تجدید نظر استان با تصحیح حکم، نسبت به تعیین حداقل مجازاتی که قانون مقرر داشته است اقدام می‌کند.

هرگاه دادگاه تجدیدنظر استان، محکوم علیه را مستحق تخفیف مجازات بداند، ضمن تایید اساس حکم می‌تواند به نحو مستدل، مجازات او را در حدود قانون تخفیف دهد، هرچند محکوم علیه تقاضای تجدیدنظر نکرده باشد.

البته تخفیف در حدود قانون به معنای این است که چنانچه دادگاه بدوی (نخستین) از تمام ظرفیت‌های تخفیف مجازات براساس مواد مربوط به تخفیف مجازات استفاده کرده باشد، دادگاه تجدیدنظر نمی‌تواند مجددا مجازات مرتکب را تخفیف دهد.

دادگاه تجدیدنظر خواهی استان در کجا تشکیل می‌‌شود؟

در مرکز هر استان دادگاه تجدید نظر تشکیل می‌شود و دادگاه تجدیدنظر تشکیل شده از یک رئیس به عنوان قاضی و دو نفر مستشار می باشد؛ رسمیت دادگاه تجدید نظر با دو عضو انجام می‌شود.

بنابراین وکیل دادگاه تجدیدنظر انقلاب بیان داشتند در این خصوص تفاوتی در جرایم رسیدگی شده در دادگاه انقلاب و سایر جرایم وجود ندارد.

رای‌های قابل قبول از نظر وکیل دادگاه تجدید نظر انقلاب عبارتند از:

دریافت حکم برائت، قرار اناطه، حکم محکومیت، تعویق صدور حکم، قرار منع تعقیب، قرار موقوفی تعقیب، قرار رد دادخواست واخواهی و یا تجدیدنظر خواهی از شیوه‌های کاهش مجازات خواهد بود.

اگر طرفین دعوا به صورت کتبی حق تجدیدنظر را از خود ساقط کنند، می توانند تجدیدنظر یا اعتراض نمایند؟

در پاسخ به این پرسش وکیل دادگاه تجدید نظر انقلاب بیان داشتند:

در حالی که طرفین دعوا تجدیدنظر خواهی یا اعتراض به رأی صادر شده از دادگاه را از خود سلب کنند تجدیدنظر آنان در رابطه با اصل دعوا دارای قابلیت طرح نمی‌باشد بجز در دو شرط:

دادسرای ناحیه 22 تهران

* در خصوص صلاحیت قاضی که رای را صادر کرده می‌شود اعتراض کرد بدین صورت که قاضی صادرکننده رای به موجب قانون مجاز به رسیدگی در آن پرونده نباشد.

* در خصوص صلاحیت دادگاه صادر کننده رای نیز می‌شود طرح اعتراض کرد.

وکیل تجدیدنظر برای چه اشخاصی لازم و ضروری است؟

* شخصی که در دعوا محکوم شده یا نماینده و یا وکیل قانونی وی.

* شخص مدعی یا شاکی و یا نماینده و یا وکیل قانونی وی.

* دادستان در مواقعی که متهم برائت بگیرد و یا رأی صادره با قانون تطبیق نداشته باشد و یا مواقعی که رأی صادره و مجازات تعیین شده با جرم تناسب نداشته باشد، می‌توان تجدیدنظر خواهی کرد.

دادگاهی که هر دو طرف دعوا و یا یکی از طرفین وکیل نداشته باشد و بر ضرر او رأی صادر شود برای دادگاه تجدید نظر می‌تواند از وکیل تجدیدنظر استفاده کند و با دلیل‌های قابل قبول و لایحه مناسب به رای صادره اعتراض کند.

در چه مواردی می‌توان به رای که قابلیت تجدیدنظر خواهی دارد، اعتراض کرد؟

باید بدانیم در تجدیدنظر خواهی موارد تجدید نظر محدود است یعنی صرفا به دلیل وجود برخی دلایل می‌توان تجدید نظر نمود که در ادامه وکیل دادگاه تجدیدنظر انقلاب به بررسی آنها خواهند پرداخت:

مورد اول: ادعای عدم اعتبار ادله یا مدارک استناد شده به دادگاه وقتی که سند و مدارکی برای دفاع یا طرح دعوا به دادگاه ارائه شده اعتبار بیان شده را نداشته باشند.

مورد دوم: زمانی می شود تجدیدنظر خواهی کرد که ادعای مخالف بودن رأی صادر شده با قانون باشد.

مورد سوم: اعتراض کردن به نداشتن صلاحیت دادگاه صادرکننده رأی و نداشتن صلاحیت دادرس رسیدگی کننده.

مورد چهارم: وقتی که رسیدگی به دلیل و مدارک و سندهایی که در دفاع یا طرح دعوا ابراز شده از موارد اعتراض به رأی دادگاه توجه نشده و بدون توجه به رأی دادگاه صادر شده باشد.

پلیس امنیت اخلاقی

هر گاه رأی از چند جهت قابلیت تجدیدنظر خواهی داشته باشد و به خاطر یکی از جهت تجدیدنظر خواهی مورد اعتراض باشد از دیگر جهت هم مورد رسیدگی قرار گرفته می‌شود.

دادگاه تجدیدنظر استان تنها به مواردی که مورد تجدیدنظر خواهی قرار گرفته باشند و در خصوص آن رأی صادر شده باشد رسیدگی می‌شود.

خدمات موسسه حقوقی مهر پارسیان با بیش از ده سال سابقه کار وکالت:

معرفی وکیل دادگاه تجدید نظر انقلاب

مشاوره تلفنی و حضوری با برترین وکلای دادگستری.

مطالعه پرونده و تنظیم لایحه تجدیدنظر و اعاده دادرسی و تنظیم لایحه ماده ۴۷۷

پذیرش و قبول پرونده در تمام مراحل رسیدگی اعم از بدوی، تجدیدنظر، فرجام‌خواهی و…

آیا تجدیدنظرخواهی باعث کاهش مجازات می‌شود؟

به صورت کلی دادگاه تجدیدنظر نمی‌تواند حکم صادر شده در رای را افزایش دهد اما می‌تواند کاهش دهد یا همان رای را تایید نماید.

آیا با اسقاط حق تجدیدنظر خواهی مجازات کاهش می‌یابد؟

بله مجازات تا یک چهارم کاهش خواهد یافت.

 

 

تلفن‌های هماهنگی مشاوره با برترین وکلای دادگستری ایران

۰۲۱-۸۸۶۶۳۶۲۸

۰۲۱-۸۸۷۹۹۵۶۲

۰۲۱-۸۸۷۹۵۴۰۸

۰۲۱-۸۸۷۹۶۱۴۳

۰۲۱-۸۸۶۶۳۹۲۵

۰۲۱-۸۸۶۶۳۹۲۶

۰۲۱-۸۸۶۶۳۹۲۷

شماره موبایل وکیل تجدیدنظر تخصصی دادگاه انقلاب

۰۹۱۲۰۰۶۷۶۶۱

۰۹۱۲۰۰۶۷۶۶۲

۰۹۱۲۰۰۶۷۶۶۳

۰۹۱۲۰۰۶۷۶۶۴

۰۹۱۲۰۰۶۷۶۶۵

۰۹۱۲۰۰۶۷۶۶۹

مشاوره رایگان حقوقی صرفا برای مددجویان کمیته امداد و سازمان بهزیستی امکان پذیر است.

خدمات دفتر بهترین وکیل دادگاه تجدیدنظر انقلاب

مشاوره حقوقی به صورت حضوری، تلفنی و آنلاین.

قبول وکالت در کلیه پرونده های دادگاه انقلاب و تجدیدنظر در سراسر ایران.

تنظیم لوایح و درخواست های مرتبط با دادگاه انقلاب.

دفتر وکیل دادگاه تجدید نظر انقلاب

۵/۵ - (۲۸ امتیاز)

۴ دیدگاه

  • سلام آقای مهری وقتتون بخیر ممنونم از مطالب خوب سایتتون من همسرم به جرم ارتشا محکوم شدن ولی خیلی با دادگاه همکاری کردن الان تو مرحله تجدید نظر هستند قاضی گفت اگر بشه براشون تخفیف در نظر میگیرن آیا این ممکن؟

    • سلام وقت شما بخیر
      بله، هرگاه دادگاه تجدیدنظر استان، محکوم علیه را مستحق تخفیف مجازات بداند، ضمن تایید اساس حکم می‌تواند به نحو مستدل، مجازات او را در حدود قانون تخفیف دهد، هرچند محکوم علیه تقاضای تجدیدنظر نکرده باشد.

  • سلام آقای مهری من پرونده دخترم در دادگاه انقلاب رسیدگی شده و الان میخوام اعتراض کنم به کجا میره پرونده من؟

    • سلام وقت شما بخیر
      پرونده‌های تجدید نظر خواهی شده در دادگاه انقلاب به دادگاه تجدید نظر استان و حسب مورد به به دیوان عالی کشور ارجاع می‌شوند.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *