وکیل الزام به تنظیم سند ماشین

وکیل الزام به تنظیم سند ماشین

وکیل الزام به تنظیم سند ماشین


پیش از پرداختن به موضوع توصیه می‌کنیم که قبل از خرید و فروش ماشین چه به صورت لیزینگ و… با وکیل الزام به تنظیم سند ماشین مشاوره حقوقی داشته باشید.

به گفته‌های اشخاص در نمایشگاه‌های ماشین اکتفا ننمایید و فروش وکالتی خودرو همواره با مشکلات زیادی از جمله خریداری بلاواسطه که منجر به عدم آگاهی به صحت مالکیت فروشنده و دردسرهای ناشی از آن و… می‌شود.

در این مقاله وکیل الزام به تنظیم سند ماشین، علاوه بر ذکر نمودن نکاتی که هنگام خرید و فروش ماشین باید به آنها توجه نمود؛ به بررسی نمونه رای صادر شده در این خصوص نیز پرداخته است.

چنانچه واردکننده یا فروشنده و یا خریدار ماشین هستید و در این راستا دچار مشکل شده‌اید و نیازمند مشورت با وکیل پایه یک دادگستری هستید؛ با شماره‌های مندرج در انتهای مقاله تماس بگیرید تا وکیل متخصص مربوط به مشکل به شما معرفی گردد.

نکات مهمی که وکیل الزام به تنظیم سند ماشین، بررسی خواهند نمود:

  • بهترین وکیل الزام به تنظیم سند ماشین را از کجا پیدا کنیم؟
  • قبل از خرید و فروش ماشین به چه نکاتی دقت کنیم؟
  • نحوه تنظیم دادخواست الزام به تنظیم سند ماشین چگونه است؟
مشاوره حقوقی شرکت ها ونک

در این پرونده دعوی به طرفیت فروشنده مستقیم و بلاواسطه اقامه شده که در نهایت منجر به محکومیت مالک اصلی (فروشنده بلاواسطه) گردیده است.

در بحث الزام به ایفای (انجام) تعهدات موضوع مواد ۲۱۹ به بعد قانونی، قانونگذار مقرر نموده که قرارداد میان دو طرف قرارداد معتبر و نافذ (صحیح) است.

در پرونده حاضر به نحوه شایسته و مستدل قاضی به مواد مذکور استناد کرده که در رای مذکور استنباط می‌گردد؛ اصل بر لزوم قرارداهایت؛ هرچند که بعضی آن را ناظر بر لزوم رعایت مفاد و مقتضای قرارداد اعم از جایز و لازم می‌دانند.

در مورد بیع (خرید و فروش) به عنوان یکی از مهم‌ترین مصداق‌های اعمال اصل لزوم در معاملات است؛ در پرونده‌هایی از این دست خوانده مکلف به اجرای حکم بوده که از طریق دادگاه ملزم به اجرای آن می‌گردد.

نمونه دادخواست الزام به تنظیم سند ماشین

نام خواهان: فرهاد

نام خوانده‌ها: علیرضا و شاهین

موضوع پرونده

۱- الزام به تنظیم سند خودرو (تقاضای صدور حکم مبنی بر: الزام خوانده به تنظیم سند خودرو سواری پژو ۲۰۶ مدل ۸۹ به شماره انتظامی … به انضمام کلیه خسارات قانونی از جمله هزینه دادرسی)

۲- الزام به فک پلاک خودرو

دلایل و منضمات دعوای الزام به تنظیم سند

۱-برگه دادخواست

۲-کارت شناسایی وسیله نقلیه

۳- اظهارنامه ارسالی و گواهی ابلاغ آن به شماره

۴-کارت ملی خواهان

۵- قرارداد شماره ۰۰۰۷۵۷

۶- برگه پرینت هزینه دادرسی

شرح درخواست الزام به تنظیم سند:

با سلام وعرض ادب

احتراما به استحضار می‌رساند:

خوانده فوق در مورخ ۲۲/۰۶/۹۶ طی مبایعه‌نامه (قرارداد خرید و فروش) شماره ۷۵۷ در نمایشگاه اتومبیل یک دستگاه خودرو پژو ۲۰۶ به شماره انتظامی …. را به اینجانب فروخته است.

طی مندرجات مبایعه‌نامه پیوست دادخواست اکثر ثمن (مبلغ) معامله پرداخت گردیده است و قرار بر این بود که در تاریخ ۲۳/۰۸/۹۶ خوانده سند خودرو و انتقال آن را به نام اینجانب منتقل نماید.

نمونه شکواییه توهین و فحاشی

اما متاسفانه علی رغم پیگیری‌های متعدد و ارسال اظهارنامه به شماره ۱۳۹۶۲۲۰۰۰۰۶ مورخ ۱۱/۱۱/۹۶ هیچ‌گونه اقدامی از سوی خوانده صورت نگرفته است.

لذا از محضر دادگاه محترم تقاضای صدور حکم مبنی بر محکومیت خوانده وفق شرح فوق را دارم.

روند رسیدگی به پرونده الزام به تنظیم سند ماشین

ابلاغیه شاهین به شماره ۹۷۱ با موضوع حضور در وقت رسیدگی در وقت مقرر مطابق ماده ۶۹ قانون آیین دادرسی مدنی مخاطب در محل حاضر نبوده و ابلاغیه به یکی از بستگان وی تحویل گردید.

ابلاغیه علیرضا به شماره ۹۷ به سامانه ابلاغ ارسال و توسط مخاطب مشاهده شد؛ ابلاغیه فرهاد به سامانه ابلاغ ارسال و توسط مخاطب مشاهده شد.

مکاتبات اداری: استعلام پلیس راهور به شماره

جلسه یا جلسه‌های دادرسی (اظهارات اصحاب دعوا و وکلای ایشان)

صورتمجلس جلسه دادرسی

در وقت مقرر جلسه شعبه ۴ دادگاه عمومی حقوقی شهرستان با تصدی امضا کنندگان ذیل تشکیل شد و پرونده کلاسه فوق تحت نظر قرار دارد.

آقای فرهاد، خواهان حضور دارند و سایر دعوت شوندگان حضور ندارند؛ حسب گواهی دفتر لایحه‌ای از سوی طرفین به دادگاه تقدیم نشد و جلسه دادگاه رسمی است.

خواهان اظهار داشت خواسته به شرح دادخواست تقدیمی است و صدور حکم به شرح خواسته را از دادگاه تقاضا دارند.

ضمنا کل ثمن (مبلغ قراردادی) معامله پرداخت شده است؛ هر چند در متن فروشنامه قید است که پانصد هزار تومان در هنگام سند باقی مانده است؛ لیکن این مبلغ نیز پرداخت شد.

مستند پرداخت را ندارم و عرض دیگری ندارم.

در این لحظه آقای شاهین (خوانده ردیف ۲) در دادگاه حاضر و اظهار داشت قبول دارم؛ ولی چون سند خودرو گم شده بود به ناچار برای گرفتن سند المثنی اقدام کردم.

وکیل کلاهبرداری کرمانشاه

اگر آقای خوانده اول یعنی علیرضا با آقای فرهاد مشکلی نداشته باشد من مشکلی ندارم و پول خودم را گرفتم و اگر آقای علیرضا قبول کند حاضرم سند به نام آقای فرهاد تنظیم کنم؛ مجددا عرض میکنم مشکلی در جهت تنظیم سند ندارم.

خواهان اظهار داشت من خودرو را از آقای علیرضا خریداری کردم و به ایشان گفتم سند تنظیم کند؛ گفت هرکاری میخواهی انجام بده و من هم به ناچار به طرح دعوا شدم.

طرفین اظهار داشتند اظهار دیگری نداریم؛ دادگاه ختم جلسه را اعلام و اتخاذ تصمیم می‌کند.

حکم دادگاه در پرونده الزام به تنظیم سند ماشین

در وقت فوق العاده جلسه شعبه ۴ دادگاه عمومی حقوقی شهرستان با تصدی امضا کنندگان ذیل تشکیل شد و پرونده کلاسه فوق تحت نظر قرار دارد.

دادگاه با توجه به محتویات پرونده ضمن اعلام ختم دادرسی و با استعانت از خداوند سبحان به شرح زیر مبادرت به صدور رای می‌نماید.

در خصوص دعوای آقای فرهاد به طرفیت آقایان

۱-علیرضا و شاهین به خواسته الزام به تنظیم سند یک دستگاه خودرو سواری پژو ۲۰۶ به شماره انتظامی …. مقوم به ۲۰۱۰۰۰۰۰۰ ریال و فک پلاک خودرو ی موصوف به انضمام خسارات دادرسی به شرح منعکس در داخواست تقدیمی و ضمایم آن با این توضیح که خواهان اعلام نموده در مورخ ۲۳/۰۶/۹۶ به موجب مبایعه نامه شماره ۷۵۷ در نمایشگاه اتومبیل یک دستگاه خودرو پژو ۲۰۶ به شماره انتظامی …. از خوانده ردیف اول خریداری و طی مندرجات مبایعه نامه پیوست دادخواست اکثر ثمن (مبلغ) معامله پرداخت گردید و قرار بر این است که در تاریخ ۲۳/۰۸/۹۶ خوتنده سند خودرو و انتقال آن را به نام ایشان منتقل نماید.

اما متاسفانه علی رغم پیگیری متعدد و ارسال اظهارنامه به شماره ۱۳۹۶۲۲۰۰ مورخ ۱۱/۱۱/۹۶ هیچ‌گونه اقدامی از سوی خوانده صورت نگرفته است و صدور حکم به شرح خواسته را تقاضا نمود.

کلاهبرداری اینترنتی

خوانده ردیف اول علی‌رغم ابلاغ وقت دادرسی از طریق سامانه ابلاغ الکترونیکی و مشاهده آن در جلسه دادرسی حاضر نشد.

خوانده ردیف ۲ در جلسه دادرسی حاضر و اظهار داشت که خودرو را به خوانده ردیف اول فروخته و ثمن (مبلغ) معامله را از ایشان دریافت نموده است و چنانچه نامبرده اعلام نماید حاضر به تنظیم سند به نام خواهان می‌باشد.

شرایط صدور رای به الزام به تنظیم سند ماشین

دادگاه با توجه به محتویات پرونده نظر به اینکه اول: وقوع عقد بیع (قرارداد خرید و فروش) شرعی بین خواهان با خوانده ردیف اول و خوانده ردیف اول به خوانده ردیف دوم با توجه به تصاویر تایید شده سند عادی بیع‌نامه‎ها محرز می‌باشد.

دوم: قراردادی که طبق قانون واقع شده باشد بین متعاملین و قائم مقام قانونی آنها لازم الاتباع است.

سوم: خوانده ردیف اول علی رغم ابلاغ اخطاریه در جلسه دادرسی حاضر نگردیده و ایراد و یا دفاع موثری به عمل نیاورده است.

چهارم: حسب پاسخ استعلام پلیس راهور به شماره ۰۰۰۰ مورخ ۲۵/۰۲/۹۷ خودرو در مالکیت خوانده ردیف ۲ قرار دارد.

لذا دعوی خواهان، صحیح تلقی و به استناد مواد ۲۱۹ و ۲۲۰ و ۲۲۳ و ۳۶۲ قانون مدنی و مواد ۱۹۸ و ۵۱۵ قانون آیین دادرسی دادگاه‌های عمومی و انقلاب در امور مدنی حکم به محکومیت خوانده ردیف دوم به فک (آزادسازی) پلاک خودرو و حضور وی در یکی از دفاتر اسناد رسمی جهت انتقال سند به نام خواهان صادر و اعلام می‌گردد.

راجع به دعوای خواهان به طرفیت خوانده ردیف اول با عنایت به شرح فوق و اینکه خودرو حسب اعلام پلیس راهور به نام خوانده نمی‌باشد.

به لحاظ عدم توجه دعوی به خوانده ردیف اول با استناد به ماده ۸۹ ناظر به بند ۵ ماده ۸۴ قانون آیین دادرسی دادگاه‌های عمومی و انقلاب در امور مدنی قرار رد دعوی الزام به تنظیم سند و فک پلاک خودرو صادر می‌شود.

مراحل شکایت از پزشک زیبایی

اما با توجه به اینکه خواهان خودرو را از خوانده ردیف اول خریداری کرده و خوانده ردیف دوم با حضور در جلسه دادرسی اعلام نموده است حاضر به تنظیم سند به نام هرکسی که خریدار معرفی نماید، می‌باشد؛ با این وصف سبب ورود خسارت دادرسی به خواهان و خوانده ردیف اول می‌باشد.

دادگاه از باب تسبیب (سبب خسارت شدن) نامبرده اخیر را به پرداخت مبلغ ۶۹۱۰۰۰۰ ریال بابت هزینه دادرسی در حق خواهان محکوم می‌نماید.

رای صادرشده حضوری و ظرف مهلت ۲۰ روز از تاریخ ابلاغ قابل تجدیدنظر در دادگاه محترم تجدیدنظر استان می‌باشد.

خدمات موسسه حقوقی و بین‎‌المللی مهر پارسیان:

معرفی وکیل الزام به تنظیم سند ماشین

معرفی وکیل به ایرانیان در داخل و خارج از کشور.

مشاوره آنلاین و حضوری با وکیل پایه یک دادگستری.

قبول پرونده در دعاوی ملکی، کیفری، خانواده، بانکی، بین‌المللی و…

مطالعه پرونده و تنظیم لایحه تجدیدنظر، اعاده دادرسی و ماده ۴۷۷

در صورت نیاز به مشاوره حقوقی با وکیل تهران به یکی از راه‌های زیر اقدام کنید.

هزینه وکیل الزام به تنظیم سند رسمی چقدر است؟

تعیین میزان هزینه براساس موضوع خواسته متفاوت خواهد بود و وکیل با توافق موکل، هزینه را تعیین خواهد نمود.

مراحل دعوای الزام به تنظیم سند رسمی چه می‌باشند؟

بنا به تشخیص وکیل، ارسال اظهارنامه، تنظیم و ثبت دادخواست، صدور رای و اجرای رای.

 

ارسال پیام از طریق خط تلفن همراه به موبایل وکیل تخصصی

۰۹۱۲۰۰۶۷۶۶۱

۰۹۱۲۰۰۶۷۶۶۲

۰۹۱۲۰۰۶۷۶۶۳

۰۹۱۲۰۰۶۷۶۶۴

۰۹۱۲۰۰۶۷۶۶۵

۰۹۱۲۰۰۶۷۶۶۹

ارسال پیام از طریق شماره واتس آپ و تلگرام

۰۹۱۲۰۰۶۷۶۶۴

۰۹۱۲۰۰۶۷۶۶۹

۰۹۱۲۱۲۸۱۰۱۴

پس از ارسال پیام شکیبا باشید تا جهت وقت مشاوره حضوری یا آنلاین هماهنگی صورت گیرد.

حداکثر ظرف ۱۲ ساعت وقت مشاوره تنظیم و به شما اعلام خواهد شد.

 دفتر وکیل الزام به تنظیم سند ماشین

۵/۵ - (۲۳ امتیاز)

۲ دیدگاه

  • سلام آقای وکیل من ماشینی رو از شخصی خریداری کردم و ایشون نمیاد برای تنظیم سند من میخواستم بدونم من چه کاری میتونم انجام بدم نمیخوام اول شکایت کنم چون ایشون فامیل ما هستن ایا راهی داره ؟

    • سلام وقت شما بخیر
      شما می‌توانید در مرحله اولیه اقدام به ارسال اظهارنامه نمایید و مکتوب کنید تا فروشنده اقدام به انقال سند انجام دهد و اگر به این اظهارنامه پاسخ یا واکنشی نشان ندادند باید تنظیم دادخواست کرده و از مراجع قضایی اقدام نمایید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *