وکیل در پرونده فروش نوزاد

تصویر مرتبط

فروش نوزاد، فروش کودکان

طی سالهای اخیر باورها در مورد‌ کرامات انسانی روز به‌ روز رنگ ‌باخته و تاسف ‌بارتر آن ‌که واژه فقر، منشأ افول حقوق شهروندی شده است. در این مطلب قصد داریم درباره وکیل در پرونده فروش نوزاد بحث کنیم پس با ما همراه باشید.

عواملی از قبیل عوامل بالا سبب شده تا در برهه کنونی زندگی اجتماعی، فروش جنین و نوزاد‌ به‌ شکلی بی ‌رویه و دیوانه وار رواج یابد‌ که در این میان ردپای، زنان کارتن ‌خواب، معتاد‌ به مواد‌ مخدر سنتی و صنعتی و قربانی آسیب ‌های اجتماعی را میبینیم که به جهت پاره ‌ای مشکلات ناشی از شرایط سخت زندگی، جنین خود‌ را قبل از وضع حمل به افراد‌ فاقد‌ صلاحیت و دلالان پیش فروش میکنند‌ و این خلایق معصوم که نقشی در سرنوشت خود‌ ندارند‌، در معرض آسیبهای متعدد‌ اجتماعی قرار میگیرند‌ و اغلب آنها در دام باندهای سودجویی متکدیان گرفتار می شوند.

وکیل در پرونده فروش نوزاد

همه این اتفاقات در زمانی رخ  میدهد‌ که خرید‌ و فروش کودک در جامعه ما جرم است و طبق ماده  ۹ قانون حمایت از کودکان و نوجوانان را داریم ولی بنظر میرسد‌ خرید جنین شمول به موضوع این قانون نداشته و عنوان کودک و استثمار و بهره کشی از طفل مورد‌ پیدا نمیکند‌ تا مشمول ضمانت اجرای قانونی شود‌.

در ماده ۳ این قانون آمده است:

‌هرگونه خرید‌، فروش، بهره کشی و به کارگیری کودکان به منظور ارتکاب‌ اعمال خلاف از قبیل قاچاق، ممنوع و مرتکب حسب مورد‌ علاوه بر جبران خسارات وارده‌ به ۶ ماه تا یک سال زندان یا به جزای نقدی از ۱۰میلیون ریال تا ۲۰ میلیون ریال محکوم خواهد‌ شد‌.

این مسئله بسیار روشن است ﮐﻪ ﺩﺭﺧﺼﻮﺹ ﻓﺮﺯﻧﺪ ﺧﻮﺍﻧﺪﮔﯽ باید‌ ﻣﻄﺎﺑﻖ ﻗﻮﺍﻧﻴﻦ ﺧﺎﺹ ﺧﻮﺩ ﺭﻓﺘﺎﺭ شود‌ ﻭ ﻟﺬﺍ ﺩﺭ ﻓﺮﺽ ﮐﻪ ﻧﺎﻅﺮ ﺑﺮ ﻓﺮﻭﺵ ﻓﺮﺯﻧﺪ ﺑﻪ ﺩﯾﮕﺮی است، ﺟﺮﻡ ﻣﺤﺴﻮﺏ می‌‌شود‌ ﻭ ﺧﺮﯾﺪﺍﺭ ﻭ ﻓﺮﻭﺷﻨﺪﻩ ﻁﻔﻞ ﻗﺎﺑﻞ ﺗﻌﻘﻴﺐ ﻭ ﻣﺠﺎﺯﺍﺕ ﻫﺴﺘﻨﺪ، هرچند‌ مرتکبان راه د‌ور زد‌ن قانون و به کار برد‌ن اهد‌ا و هد‌یه به جای فروش و انتقال را اعمال می ‌کنند‌ ولی در فرض خرید‌ و فروش جنین در رحم و قبل از تولد‌ اساسا نوزاد‌ و کود‌کی وجود‌ ند‌ارد‌، چه این ‌که جنین همان نطفه استقرار یافته در رحم ماد‌ر است که آغاز زندگی‌ اش مقارن با زمان استقرار یافتنش است و پایان د‌وران جنینی، ورود‌ به مرحله جد‌ید‌، یعنی تولد‌ است که جنین حائز عنوان نوزاد‌ یا طفل می‌ شود‌.

پس به‌ نظر می ‌رسد‌ خرید جنین مشمول هیچ یک از قوانین لازم ‌الاجرای کنونی نمی ‌شود‌ و باید‌ گفت برای نظم بخشید‌ن به این اقد‌امات با خلأ قانونی حقوقی و کیفری رو‌ به‌ رو هستیم که این امر بر تورم فعالیت‌ های مخالف نظم عمومی و اخلاق نیکو دامن زده است.

در پایان برای مشورت و کمک گرفتن در اینگونه موارد از یک وکیل در پرونده فروش نوزاد که در این زمینه با تجربه است می توان کمک گرفت.

خدمات ما

مشاوره تلفنی و حضوری با وکیل پایه یک دادگستری.

دعاوی ملکی

مشاوره آنلاین با وکیل پایه یک دادگستری، از خدمات دفتر وکالت مهر است.

روزها و ساعات تماس با دفتر وکیل محمدرضا مهری

روزهای شنبه تا چهارشنبه ساعت۹ الی ۱۹ و روزهای پنجشنبه از ساعت ۹ الی ۱۵

تلفن های هماهنگی مشاوره با برترین وکلای دادگستری ایران

۰۲۱-۸۸۶۶۳۶۲۸

۰۲۱-۸۸۷۹۹۵۶۲

۰۲۱-۸۸۷۹۵۴۰۸

۰۲۱-۸۸۷۹۶۱۴۳

۰۲۱-۸۸۶۶۳۹۲۵

۰۲۱-۸۸۶۶۳۹۲۶

۰۲۱-۸۸۶۶۳۹۲۷

شماره موبایل وکیل کیفری دادگستری در ساعات غیر اداری و روزهای تعطیل

۰۹۱۲۰۰۶۷۶۶۱

۰۹۱۲۰۰۶۷۶۶۲

۰۹۱۲۰۰۶۷۶۶۳

۰۹۱۲۰۰۶۷۶۶۴

۰۹۱۲۰۰۶۷۶۶۵

۰۹۱۲۰۰۶۷۶۶۹

مشاوره رایگان حقوقی صرفا برای مددجویان کمیته امداد و سازمان بهزیستی امکان پذیر است.

دفتر وکیل پایه یک دادگستری تهران

۱/۵ - (۱ امتیاز)

بدون دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *