وکیل کلاهبرداری شرکت‌ها

وکیل کلاهبرداری شرکت‌ها

وکیل کلاهبرداری شرکت‌ها


امروز با موضوع وکیل کلاهبرداری شرکت‌ها با شما مخاطبان گرامی همراه هستیم.

به موجب ‌ماده 249 از ‌لایحه قانونی اصلاح قسمتی از قانون تجارت:

هرکس با سوء نیت برای تشویق مردم به تعهد خرید اوراق بهادار شرکت سهامی به صدور اعلامیه پذیره‌نویسی سهام یا اطلاعیه انتشار‌اوراق قرضه که متضمن اطلاعات نادرست یا ناقص باشد مبادرت نماید و یا از روی سوء نیت جهت تهیه اعلامیه یا اطلاعیه مزبور اطلاعات نادرست یا‌ناقص داده باشد به مجازات شروع به کلاهبرداری محکوم خواهد شد.

هرگاه اثری بر این اقدامات مترتب شده باشد مرتکب در حکم کلاهبردار بوده و‌به مجازات مقرر در قانون محکوم خواهد شد.

حال پرسش اساسی این است که چه تفاوتی میان کلاهبرداری و جرایم در حکم کلاهبرداری وجود دارد علاوه بر جنبه کیفری اشخاصی که برابر حکم قطعی مراجع قضایی در ورود زیان به شرکا و اشخاص ثالث، نقش داشته‌اند در قبال شرکت و اشخاص ثالث، مسئول جبران خسارت وارده خواهند بود.

با ما همراه باشید تا در این مقاله پرده از ترفندهای حقوقی پرونده‌های کلاهبرداری شرکت‌‌ها برداریم،

نکات مهم وکیل کلاهبرداری شرکت‌ها

وجه افتراق کلاهبرداری مدیران شرکت‌‌ها با کلاهبرداری عادی در چیست؟

چه مجازاتی در انتظار مدیران کلاهبردار در شرکت‌ها است؟

چه اعمالی در شرکت های تجاری کلاهبرداری محسوب می‌گردد؟

تفاوت جرم کلاهبرداری با جرایم در حکم کلاهبرداری چیست؟

با عنایت به اینکه در رویه قضایی ایران و از دکترین حقوقدانان، این دو مقوله با همدیگر متفاوت هستند یعنی کلاهبردار شناخته شدن یک فرد یا محکوم شدن او به مجازات کلاهبرداری، دارای آثار و تبعات متفاوت است و این دو مقوله در رویه قضایی ایران به یک معنی، قلمداد نشده اند.

مشاوره حقوقی رفع تصرف عدوانی

به نظر می‌رسد ماده ۱۱۵ قانون تجارت در مقام تعریف کلاهبرداری نبوده و صرفا به بیان بعضی از اقدامات مجرمانه موسسین و مدیران شرکت با مسئولیت محدود، مجازات کلاهبرداری را به عنوان ضمانت اجرای کیفری سنگین و حساس پرداخته است، نمی توان جرایم موضوع ماده ۱۱۵ قانون تجارت را دقیقا خود جرم کلاهبرداری دانست بلکه می‌توان آن را جرایم در حکم کلاهبرداری قلمداد کرد نه خود کلاهبرداری.

تفاوت نوع کلاهبرداری که در قانون مجازات تعریف شده و کلاهبرداری مورد اشاره در ماده ۱۱۵ قانون تجارت در این است که در کلاهبرداری موضوع ماده ۱ قانون تشدید مجازات مرتکبین ارتشا و اختلاس و کلاهبرداری، فرد مالی را از شخصی با توسل به فریب، برده است.

لیکن در جرایم موضوع ماده ۱۱۵ قانون تجارت که در حکم کلاهبرداری شناخته می شود فرد، مالی را که در ابتدا قرار بوده به شرکت با مسئولیت محدود تسلیم کند تا بخشی از سرمایه شرکت قلمداد گردد تسلیم شرکت ننموده یا بدون وجود صورت دارایی یا بر اساس صورت دارایی مزور، اقدام به برداشت از منافع و درآمدهای شرکت نموده است.

ارتکاب چه اعمالی در شرکت با مسئولیت محدود کلاهبرداری محسوب می‌شود؟

موسسین شرکت با مسئولیت محدود که بر خلاف واقع، پرداخت تمام سهم الشرکه نقدی را در اوراق و اسنادی که برای ثبت شرکت ارائه می کنند اظهار کرده باشند. (گواهی خلاف واقع موسسین شرکت، دال بر پرداخت تمام سهم الشرکه نقدی)

مدیران شرکت با مسئولیت محدود که بر خلاف واقع، پرداخت تمام سهم الشرکه نقدی را در اوراق و اسنادی که برای ثبت شرکت ارائه می کنند اظهار کرده باشند.

موبایل وکیل طلاق توافقی در تعطیلات

گواهی خلاف واقع مدیران شرکت، دال بر پرداخت تمام سهم الشرکه نقدی

موسسین شرکت با مسئولیت محدود که بر خلاف واقع، ارزشیابی (تقویم) سهم الشرکه غیرنقدی را در اوراق اسنادی که باید برای ثبت شرکت بدهند اظهار نموده باشند.

مدیران شرکت با مسئولیت محدود بر خلاف واقع، ارزشیابی (تقویم) سهم الشرکه غیرنقدی را در اوراق اسنادی که باید برای ثبت شرکت ارائه بدهند اظهار نموده باشند.

موسسین شرکت با مسئولیت محدود که بر خلاف واقع، تسلیم سهم الشرکه غیرنقدی را در اوراق اسنادی که باید برای ثبت شرکت بدهند اظهار نموده باشند.

مدیران شرکت با مسئولیت محدود که بر خلاف واقع، تسلیم سهم الشرکه غیرنقدی را در اوراق اسنادی که باید برای ثبت شرکت بدهند اظهار نموده باشند.

مدیران شرکت ها تحت چه شرایطی کلاهبردار تلقی می‌شوند؟

باید توجه داشت که لازم نیست موسسین و مدیران لزوماً اقدامات فریبکارانه و متقلبانه انجام داده باشند تا مشمول عنوان کلاهبرداری گردند.

همین که پرداخت سهم الشرکه نقدی یا تقویم و تسلیم سهم الشرکه غیرنقدی را در اسناد و مدارک مربوط به ثبت شرکت، بر خلاف واقع، گواهی کرده باشند برای کلاهبردار محسوب شدن آنان کافی است و این چیزی است که بر خلاف سایر کلاهبرداری‌های عادی نیاز به مانورهای فریبکارانه ظاهری ندارد.

اما چنانچه مدارک و اوراق حاوی اظهار خلاف واقع موسسین و مدیران، به اداره ثبت شرکت‌ها ارایه نشود جرم قانون تجارت محقق نمی شود.

مجازات کلاهبرداری و مجازات جرایم در حکم کلاهبرداری چیست؟

جرایمی که به موجب قانون، کلاهبرداری محسوب می شود از حیث تعیین مجازات، مشمول قانون تشدید مجازات مرتکبین ارتشا و اختلاس و کلاهبرداری خواهند بود فلذا مجازات کلاهبرداری و مجازات جرایم در حکم کلاهبرداری به شرح زیر می باشد:

تنظیم آنلاین لایحه حقوقی

الف) رد مال

ب) ۱ تا ۷ سال زندان

ج) پرداخت جزای نقدی معادل مال کلاهبرداری شده

وکیل شکایت از مدیر کلاهبردار

قبول وکالت در پرونده های کلاهبرداری شرکت ها مشاوره تلفنی و حضوری با وکیل پایه یک دادگستری و مشاوره آنلاین با وکیل پایه یک دادگستری، توسط وکلای متخصص امکان پذیر است.

موسسه حقوقی مهر پارسیان تحت نظر دفتر وکالت محمدرضا مهری و مسعود تیموری هیچ شعبه دیگری در تهران ندارد.

تبلیغات دفتر وکیل همکار موسسه حقوقی مهر پارسیان مورد تایید این دفتر نیست.

جهت هماهنگی از روزهای شنبه تا چهارشنبه ساعت9 الی 19 و روزهای پنجشنبه از ساعت 9 الی 15 با دفتر وکالت محمدرضا مهری و مسعود تیموری وکلای پایه یک دادگستری و مشاور حقوقی تماس بگیرید.

شماره تلفن دفتر وکیل کلاهبرداری شرکت ها

021-88663925

021-88663926

021-88663927

021-88663628

021-88799562

021-88795408

021-88796143

شماره همراه وکیل آنلاین کلاهبرداری شرکت ها

09120067661

09120067662

09120067663

09120067664

09120067665

09120067669

تماس آنلاین در تمامی ساعات شبانه روز با دفتر حقوقی محمدرضا مهری از طریق شماره موبایل های اعلامی امکان پذیر است.

گروه وکلای رسمی مهر پارسیان

امتیاز دهی به مقاله

امکان ارسال دیدگاه وجود ندارد!