پناهندگی در روسیه

پناهندگی در روسیه

پناهئدگی در روسیه یکی از راههای مهاجرت به روسیه است. بیان قانون پناهندگی به روسیه در وب سایت گروه وکلای مهر، به منزله تایید مهاجرت به روسیه از طریق پناهندگی نیست. موسسه حقوقی و داوری بین‌المللی طلیعه عدالت و مهر پارسیان و دفتر حقوقی محمد رضا مهری وکیل پایه یک دادگستری هیچ گونه خدماتی در راستای پناهندگی در روسیه ندارد. پس از فروپاشی اتحاد جماهیر شوروی و تشکیل جمهوری روسیه، بسیاری از کسانی که در کشورهای دیگر زندگی می کردند راه پناهندگی در روسیه را انتخاب نمودند. قدرت بالای نظامی و اقتصادی روسیه، ثبات سیاسی و اقتصادی جمهوری روسیه، یکی از جاذبه های مهاجرت به روسیه می‌باشد. روسیه عضو کنوانسیون پناهندگی سازمان ملل متحد می باشد و سالانه پذیرای تعدادی از پناهندگان می‌باشد. اما چالش ها و مشکلات پیش روی پناهندگی در روسیه، در قالب مقاله ای کوتاه، توسط گروه وکلای مهر مورد برررسی قرار گرفته است که در ادامه مطالعه خواهید فرمود. راههای مهاجرت قانونی به روسیه نیز متعدد است که در مجموعه مقالات به روز شده توسط کارشناسان ارشد حقوق بین‌الملل خصوصی، در وب سایت مهاجرتی موسسه حقوقی مهر پارسیان درج شده است.

مباحث قابل بحث در باب پناهندگی در روسیه

  • شرایط ورود قانونی به روسیه و اعلام پناهندگی در روسیه چیست؟
  • آیا امکان اخذ اقامت دائم روسیه با پناهندگی در روسیه وجود دارد؟
  • شرایط سکونت در کمپ های پناهندگی در روسیه به چه صورت می باشد؟
  • راههای مهاجرت قانونی و راههای مهاجرت غیر قانونی به روسیه چیست؟
  • چرا پناهندگی در روسیه مورد توصیه کارشناسان و وکلای مهاجرت نیست؟
  • راههای مهاجرت قانونی به روسیه کدامند و بهترین راه مهاجرت به روسیه چیست؟
دانشگاه دولتی رودن روسیه

کنوانسیون پناهندگی سازمان ملل متحد

پناهندگی در روسیه تابع قواعد و قوانین مندرج در کنوانسیون پناهندگی سازمان ملل متحد که به کنوانسیون ژنو معروف شده است می‌باشد. کمیساریای عالی پناهندگان سازمان ملل متحد، پس از جنگ جهانی دوم با توجه به آوارگی تعداد کثیری از افراد که از جنگ آسیب دیده بودند، اقدام به تشکیل کنوانسیونی نمود که بر اساس ان، هر شخصی که در کشور خود مورد آزار و اذیت جدی، شکنجه های غیر قابل تحمل و خطر مرگ و زندان طولانی مدت، به دلایل عقیده خاص سیاسی، نژاد، ملیت، مذهب، عضویت در گروه اجتماعی خاص قرار دارد و بتواند دلایل کافی جهت اثبات این امر ارائه دهد، می‌تواند از کشورهایی که عضویت در کنوانسیون ژنو را پذیرفته اند، درخواست پناهندگی نماید. درخواست پناهندگی در کشور مقصد، حقوقی را به پناهنده می‌دهد که شامل موارد زیر است:

  1. حق برخورداری از برگه تردد و پاسپورتی که کشور پناهنده پذیر صادر می کند.
  2. حق دسترسی به دادگاه صالح و آموزش و پرورش ابتدایی و همچنین مشغول به کار شدن.
  3. حق داشتن سرپناه و غذا و حداقل حقوق دریافتی.
  4. معافیت از مجازات ورود غیر قانونی و یا اقامت غیر قانونی و همچنین مهاجرت قاچاقی.

پناهندگی در روسیه، با توجه به اینکه روسیه نیز از اعضای الحاقی به کنوانسیون پناهندگان سازمان ملل متحد می باشد، همین امتیازات و حقوق را برای فرد درخواست دهنده پناهندگی در روسیه به دنبال دارد. به دنبال استفاده از کنوانسیون ژنو جهت اعلام پناهندگی در روسیه و سایر کشورها توسط عده ای از افراد سودجو به قصد عدم پرداخت هزینه‌های قانونی مهاجرت به روسیه، سختگیری هایی در پذیر درخواست پناهندگی در روسیه و همه کشورها اعمال می‌شود. در بسیاری از کشورها، اعلام درخواست پناهندگی، مصادف با بازداشت افراد تا بررسی موضوع در دادگاه می‌باشد. پناهندگانی از کشورهای مختلف که از طریق مرزهای آبی به استرالیا مهاجرت نمودند به کشور گینه نو فرستاده شدند و در وضعیت بدی به سر می برند. درخواست پناهندگی در روسیه نیز اخیرا، منجر به بازداشت و قرنطینه افراد جهت روشن شدن اصالت دلایل و مستندات متقاضی پناهندگی در روسیه می‌شود.

ویزای کار روسیه

کمپ پناهندگان در روسیه

در مناطق نسبتا گرم تر روسیه کمپ پناهندگان در روسیه دایر شده است. جمعیت کمپ های پناهندگی در روسیه بالغ بر ۴۵۰ نفر در هر کمپ می‌باشد. فضای بسیار محدودی جهت اسکان پناهندگان در روسیه در نظر گرفته شده است. در منطقه مرزی روستوف روسیه کمپ های پناهندگی مشغول رسیدگی به متقاضیان پناهندگی در روسیه هستند. آب بهداشتی، غذا و خدمات پزشکی و درمانی و نیاز های اولیه پناهجو یان در روسیه در این کمپ ها تهیه و در اختیار افراد قرار می گیرد. کمپ پناهندگان در روسیه مکانی برای اسکان موقت برای کسانی است که درخواست پناهندگی در روسیه را ارائه داده اند.

راههای مهاجرت قانونی به روسیه

هر چند پناهندگی در روسیه یکی از راههای مهاجرت قانونی به روسیه محسوب می‌شود ولی بهترین گزینه برای مهاجرت به روسیه از قوانین پناهندگی در روسیه استخراج نمی‌شود. مهاجرت تحصیلی به روسیه، مهاجرت کاری به روسیه، مهاجرت از طریق ازدواج به روسیه، سرمایه گذاری و ثبت شرکت در روسیه، خرید ملک در روسیه، ویزای تمکن مالی روسیه، می‌توانند راههای مناسب تری جهت مهاجرت قانونی به روسیه باشند. تولد فرزند در روسیه، تاثیری در اخذ اقامت دائم روسیه برای والدین فرزند متولد شده در روسیه داشته باشد و همچنین پناهندگی در روسیه به دلیل مشکلات عدیده ای که برای متقاضی پناهندگی در روسیه به دنبال خواهد داشت به هیچ عنوان توصیه نمی‌شود.

اخذ تابعیت روسیه از طریق پناهندگی در روسیه

کشور روسیه مانند سایر کشورهایی که عضو کنوانسیون ژنو شده اند، در صورتی که مدارک لازم و کافی جهت اثبات موارد مندرج در کنوانسیون توسط متقاضی پناهندگی در روسیه به اثبات برسد، با تشکیل دادگاه، به درخواست کتقاضی پناهندگی رسیدگی نموده و تصمیم مقتضی اتخاذ خواهد نمود. پس از پذیرش درخواست پناهندگی در روسیه و اقامت پنج ساله در این کشور، امکان دریافت تابعیت روسی و پاسپورت کشور روسیه وجود دارد.

دندانپزشکی در روسیه

وکیل متخصص مهاجرت به روسیه

مشاوره حقوقی شرایط مهاجرت قانونی به روسیه و همچنین خطرات و چالش های پیش روی مهاجرت غیر قانونی به روسیه، توسط وکیل پایه یک دادگستری و عضو کانون بین‌المللی وکلا، بهترین انتخاب برای کسانی است که خواهان زندگی و مهاجرت به کشور دیگری می‌باشد. همانطور که عرض شد پناهندگی در روسیه یکی از راههای قانونی مهاجرت به این کشور است. اما تبعات و آثار حقوقی این تصمیم برای اشخاصی که به صورت واقعی شرایط درخواست پناهندگی در روسیه را ندارند، بسیار سنگین خواهد بود. تحمل حبس و اخراج از روسیه در انتظار کسی است که بدون داشتن شرایط پناهندگی در روسیه به صورت قاچاقی وارد روسیه شده و اعلام پناهندگی نموده است. جهت اطلاع از آخرین قوانین مهاجرت به روسیه با گروه وکلای مهر، دارای وکیل متخصص مهاجرت به روسیه، به عنوان آخرین گزینه مشورت فرمایید.

۵/۵ - (۲۴ امتیاز)

بدون دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *