آشنایی با جرایم تلگرامی

آشنایی با جرایم تلگرامی

وجود پرونده‌های روز افزون جرایم مرتبط با فضای مجازی از قبیل جرایم اینستاگرامی، جرایم مربوط به واتس آپ، جرام مربوط به فیس بوک، مجازات جرایم و چت های اینترنتی، تهدید به قتل و تشویق به خودکشی در فضای مجازی، توهین به مقدسات در اینستاگرام، آشنایی با جرایم تلگرامی را به امری اجتناب ناپذیر مبدل کرده است. باز ارسال یا اصطلاحا فوروارد کردن پستی در کانال های تلگرامی یا گروه های خاص، ضرورت آشنایی با جرایم تلگرامی را برای همه آحاد جامعه، روشن تر می کند. به طور قطع می توان گفت آشنایی با جرایم تلگرامی و سایر فضاهای مجازی، باعث عدم گرفتاری بدون قصد و اطلاع را به دنبال خواهد داشت.

گروه وکلای مهر به همراه بهترین وکیل کیفری و متخصص جرایم فضای مجازی، با همکاری موسسه حقوقی و داوری بین‌المللی طلیعه عدالت و مهر پارسیان، نسبت به جمع آوری مطالب مرتبط با آشنایی با جرایم تلگرامی و مصادیق جرایم رایانه‌ای و جرایم فضای مجازی، اهتمام ورزیده است. نتیجه ایتن تحقیق جهت مطالعه عزیزان در وب سایت دفتر حقوقی محمد رضا مهری وکیل پایه یک دادگستری درج شده و قابل دسترسی است.

 

آشنایی با مصادیق انواع جرایم تلگرامی

  • ساخت استیکر های غیر اخلاقی: در بین خدماتی که موسسین تلگرام در نظر گرفته اند، امکان ساخت استیکر و همچنین ساخت ربات برای کاربران می‌باشد.ساخت استیکر های غیر اخلاقی با تصاویر دیگران، از جرایم تلگرامی بود که در ابتدا برای کاربران ایرانی قابل دسترسی بود. آشنایی با جرایم تلگرامی، به مسوولین ایران این امکان را داد که طی مذاکره با مدیران تلگرام، این امکان از دسترس کاربران ایرانی خارج شد.
  • ساخت کانال جهت نشر محتوای غیر اخلاقی: امکان ساخت کانال و تهیه مطالب غیر اخلاقی و یا مطالبی که با امنیت ملی و همچنین به کار بردن امکان تبلیغ علیه نظام و نهادهای حاکمیتی و بازنشر پست های خلاف امنیت ملی، یکی دیگر از جرایم تلگرامی است که بر اساس ماده ۲۱ قانون جرایم رایانه‌ای به صراحت جرم انگاری شده است. آشنایی با جرایم تلگرامی به شما این امکان را می‌دهد که با عدم بازنشر پست های خلاف عفت عمومی و یا محتوای پورن و یا اقدام اشخاص خارج و داخل کشور به کلاهبرداری اینترنتی نسبت به مبارزه با جرایم تلگرامی اقدام نمایید.
  • نقض حریم خصوصی( هک تلگرام): یکی از فضاهای مجازی که با نقض حریم خصوصی افراد، اطلاعات کاربران را به صورت طبقه بندی شده برای مقاصد جاسوسی اینترنتی به دست می آورد، نرم افزار وی چت بود که توسط کارگروه تعیین مصادیق مجرمانه در فضای مجازی فیلتر شد. با توجه به اینکه مالکان نرم افزار وی چت به هیچ عنوان حاضر به همکاری جهت مسدود کردن بعضی موضوعات را انجام نداد، فیلتر کردن این نرم افزار در دستور کار قرار گرفت. اما تلگرام در این زمینه همکاریهایی معمول داشته که منجر به عدم فیلتر این نرم افزار تاکنون شده است.
  • هتک حرمت اشخاص: یکی دیگر از جرام تلگرامی توهین و هتک حرمت اشخاص نسبت به یکدیگر و توهین به مقدسات یا توهین به مقامات رسمی کشور در کانال های تلگرامی معاند نظام می‌باشد. بسیاری از پست های گروههای تلگرامی و کانال های تلگرامی که ایجاد کننده آن‌ها معمولا از شماره های خارج از ایران محتوای مجرمانه دارند که باز نشر آن‌ها در گروههای تلگرامی می‌تواند از مصادیق ماده ۱۷ قانون جرایم رایانه‌ای باشد.
  • تهدید به قتل و یا تهدید به ضررهای جسمی: نوع دیگری از جرایم تلگرامی، تهدید کاربران نسبت به یکدیگر می‌باشد. تهدید به انتشار اسکرین شات مکالمات و چت های اینترنتی، اخاذی از طریق اکانت تلگرامی، کلاهبرداری از طریق چت تلگرامی، همه از مصادیق جرایم تلگرامی هستند که امکان وقوع در فضای مجازی را دارند.
  • رابطه نامشروع تلگرامی: آشنایی با جرایم تلگرامی، منحصر به موارد فوق نیست. هر عمل یا ترک عملی که در قانون جرم انگاری شده باشد و طریق ارتکاب ان فضای مجازی از قبیل فیس بوک، اینستاگرام، تلگرام، آیمو و یا اسکایپ باشد، قابل تعقیب کیفری توسط دادسرای جرایم رایانه‌ای می‌باشد. پلیس فضای تبادل اطلاعات یا پلیس فتا، در کشف و برخورد با جرایم اینترنتی و رصد فضای مجازی، بازوی قدرتمند دادسرای جرایم رایانه‌ای محسوب می‌شود.
چهارشنبه سوری از نگاه قانون

طریقه گزارش جرایم تلگرامی

به محض اطلاع از وقوع جرایم تلگرامی که با بخشی از آن‌ها در بالا آشنا شدید، می توانید با مراجعه به سایت اینترنتی پلیس فتا، نسبت به گزارش جرم تلگرامی و یا هر جرمی در فضای مجازی به پلیس فتا اقدام نمایید. معمولا هویت گزارش دهنده به صورت محرمانه در پلیس فتا نگهداری می‌شود و اطلاعات کاربران افشا نمی‌شود. با آشنایی با جرایم تلگرامی، اگر از طریق مجرمان تلگرامی یا سایر فضاهای مجازی مورد تهدید یا اخاذی یا کلاهبرداری و یا درخواست های نامشروع قرار گرفتید می توانید موضوع را با پلیس فتا در میان بگذارید.

مشاوره حقوقی و آشنایی با جرایم تلگرامی

حال که تا حدی آشنایی با جرایم تلگرامی و مصادیق جرم در فضای مجازی برای عزیزان تشریح شد، یادآور می‌شود مشاوره با وکیل متخصص جرایم رایانه‌ای جهت تشخیص مصداق ارتکاب جرایم رایانه‌ای و یا جرایم فضای مجازی می‌تواند یکی از ضروریات هر اقدامی علیه اشخاص باشد. گروه وکلای مهر با بهره گیری  از تخصص وکلای پایه یک دادگستری و تیم متخصص فناوری اطلاعات، آماده قبول کلیه پرونده‌های جرایم تلگرامی و جرایم ارتکابی در فضای مجازی را دارد. جهت مشاوره حضوری با وکیل پایه یک دادگستری و متخصص در جرایم اینترنتی، مجازات جرایم اینترنتی، مجازات کلاهبرداری اینترنتی، مجازات رابطه نامشروع اینترنتی و آشنایی با جرایم تلگرامی، با موسسه حقوقی مهر پارسیان تماس بگیرید.

 

۵/۵ - (۲۱ امتیاز)

بدون دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *