از من بپرس

از من بپرس

از من بپرس


امروز با موضوع از من بپرس همراه شما هستیم.

شاید برای شما هم پیش آمده باشد که به دنبال یک نشانی در سطح شهر بگردید و  از رهگذران بی‌تفاوت یا بی‌حوصله و کسبه پرمشغله بپرسید و با سردرگمی سرآخر هم نتوانسته باشید به راحتی به منزل مقصود برسید؛ اما در لا به لای برخی کیوسک‌های عمومی عبارت از من بپرسید را قطعا دیده‌اید.

این جمله به شما این اطمینان را می‌دهد که اولا کسی هست که گوش شنوای پرسش شما است و دوماً خیالتان راحت است که او اطلاعات کافی را دارد و این فرد جایگاه معینی دارد پس با خیال راحت از او می‌پرسید و بهترین پاسخ را دریافت می‌نمایید. در مسایل حقوقی نیز اینچنین است؛ شاید خیلی از افراد به دنبال پاسخ مسایل حقوقی خود سوالاتی را از افراد غیرمتخصص پرسیده باشند و نتیجه نامطلوبی گرفته باشند و با صرف زمان و هزینه با شکست مواجه شده باشند.

موسسه حقوقی مهرپارسیان به شما می‌گوید با خیال راحت از من بپرسید، زیرا این موسسه با وجود وکلای مجرب و سابقه‌ی درخشان به شما این اطمینان را خواهد داد که با راهنمایی صحیح شما را به بهترین مقصد و مقصود خواهند رساند.

وکیل با تجربه در ونک

نکات مهم در خصوص از من بپرس

[stextbox id=’mehri’ direction=’rtl’]

در میان تبلیغات موسسات حقوقی و وکلای دادگستری آیا به هر از من بپرسیدی باید اطمینان کرد؟

آیا توافق کارگر و کارفرما در قراردادهای کار برخلاف نظامات قانونی قانون کار صحیح است؟

در خصوص ترک کار کارگران تکلیف کارفرمایان چیست؟

[/stextbox]

 

چنانچه طی قرارداد کار کارگر و کارفرما توافقی بر فسخ قرارداد کار نمایند این توافق مانع بازگشت به کار کارگر می‌شود؟

پاسخ به این سوال منفی است و حتی در صورت اعلام قبلی هم چنین توافقی فاقد وجاهت قانونی و شرعی است و نمی‌تواند مانع بازگشت به کار کارگر گردد.

در زمان ترک کار کارگران کارفرما چه وظایفی دارد؟

کارفرما ابتدا باید موضوع ترک کار را در لیست بیمه درج کند و سپس باید بلافاصله موضوع ترک کار را به صورت کتبی به اداره کار اعلام نماید و از آن رونوشت بگیرد.

در مشاغل حساس کارفرما می‌بایست با مراجعه به سازمان تامین اجتماعی از کارشناس آن مرجع بخواهد که موضوع ترک کار کارگر را طی گزارشی تایید نماید. مزیت گزارش مذکور این است که کارفرما با ارایه این سند کتبی می‌تواند در مراجع قضایی علیه کارگر طرح دعوی نماید.

آیا پرداخت دستمزدهای متفاوت در یک مجموعه شرکت تبعیض تلقی می‌شود؟

در واحدها و شرکت‌های فاقد طرح طبقه‌بندی مشاغل کارفرما باید صرفا بر اساس حقوق مصوبه شورای عالی کار دستمزد پرداخت نماید و شرکت‌هایی از این قبیل می‌توانند به هرکارگری بخواهند بیش از حداقل پرداخت نمایند و این موضوع از اختیارات کارفرمایان است و این عمل تبعیض نیست.

وکیل تضمینی ملک

آیا به کارگران و کارمندان فاقد قرارداد کتبی کار پاداش و عیدی تعلق می‌گیرد؟

پاسخ به این پرسش مثبت است و به آنها نیز عیدی و پاداش در پایان سال ۹۷ تعلق می‌گیرد.

میزان عیدی کارگران چگونه محاسبه می‌شود؟

برای محاسبه عیدی هر سال باید طبق این فرمول عمل شود: حقوق پایه ضربدر عدد دو می‌شود و سپس تقسیم بر عدد ۱۲ می‌شود و ضربدر تعداد ماه‌های کار کارگر می‌شود که عدد حاصل همان عیدی است.

پس به کارگرانی که سابقه کار کمتر از یکسال می‌باشند عیدی بر مبنای ماه‌های حضور پرداخت می‌گردد، و سقف عیدی کارگران سه برابر حقوق حداقلی وزارت کار می‌باشد.

پرداخت حق اولاد به کارگران و کارمندان قانون کار تابع چه قواعدی است؟

برای پرداخت حق اولاد به کارگران، کارگر باید ۷۲۰ روز سابقه بیمه داشته باشد و لزومی ندارد که  این ۷۲۰ روز در همان مجموعه گذشته باشد. این سابقه ممکن است متعلق به مجموعه‌های قبلی باشد که کارگر در آن مشغول بوده است.

چنانچه زن و شوهری در یک مجموعه مشغول به کار باشند به هر دو حق اولاد تعلق می‌گیرد، حق اولاد به فرزندان زیر ۱۸ سال شمسی پرداخت می‌شود و به اولادی که مبتلا به بیماری‌های صعب‌العلاج هستند پس از سپری شدن سن مذکور نیز حق اولاد تعلق می‌گیرد.

وکیل پایه یک دادگستری در ونک

[stextbox id=’mehri’ direction=’rtl’]

جهت مشاوره تلفنی و حضوری با وکیل پایه یک دادگستری در خصوص قراردادهای کار ، مشاوره آنلاین با وکیل پایه یک دادگستری، مطالعه پرونده توسط وکیل پایه یک دادگستری، از روزهای شنبه تا چهارشنبه از ساعت۹ الی ۱۹ و روزهای پنجشنبه از ساعت ۹ الی ۱۵ با موسسه حقوقی بین المللی مهر پارسیان تماس بگیرید.

وکیل در میرداماد

۰۲۱-۸۸۶۶۳۹۲۵

۰۲۱-۸۸۶۶۳۹۲۶

۰۲۱-۸۸۶۶۳۹۲۷

۰۲۱-۸۸۶۶۳۶۲۸

۰۲۱-۸۸۷۹۹۵۶۲

۰۲۱-۸۸۷۹۵۴۰۸

۰۲۱-۸۸۷۹۶۱۴۳

در صورت ضرورت و فوریت موضوع و درخواست وکیل خارج از ساعات یاد شده با شماره همراه اعلامی تماس حاصل فرمایید.

۰۹۱۲۰۰۶۷۶۶۵

گروه وکلای مهر

[/stextbox]

 

امتیاز دهی به مقاله

بدون دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *