اعاده دادرسی در دادگاه نظامی

اعاده دادرسی در دادگاه نظامی

اعاده دادرسی در دادگاه نظامی


بهترین وکیل اعاده دادرسی در این نوشتار به بررسی اعاده دادرسی در دادگاه نظامی پرداخته است، چنانچه در این خصوص نیازمند اخذ مشاوره هستید، با شماره تماس های مندرج در سایت تماس حاصل فرمائید.

 

بررسی ماهیت، انواع، و نحوه تجویز و مرجع صالح رسیدگی به اعاده‌ دادرسی آراء دادگاه­ های نظامی

نهاد اعاده‌ دادرسی یک شیوه خاص و استثنائی اعتراض به آراء قطعی محاکم است که به سبب آن، پرونده ای که با رای قطعی مختومه شده‌، دوباره مفتوح و مورد رسیدگی قرار می‌ گیرد و منظور از این­که یک روش خاص و استثنائی اعتراض به آراء قطعی محاکم، این است که در برابر روش‌ های عمومی اعتراض به آراء محاکم قرار دارد، به­ تعبیر دیگر دو روش عمومی اعتراض به آراء محاکمی وجود دارد؛«واخواهی» و «تجدید نظر خواهی» که در این دو روش، هر شخصی که رایی علیه او صادر شده باشد (اعم از آنکه محکوم شده باشد یا حقی برای او به اثبات نرسیده باشد) می‌ تواند نسبت به آن رای اعتراض و درخواست رسیدگی مجدد در همان مرجع (واخواهی) یا مرجع بالاتر (تجدید نظر) نماید و به­ غیر از محکومیت، موجب دیگری برای طرح این درخواست وجود ندارد.

ولی در مقابل روش‌ خاص و استثنائی اعتراض به آراء اعاده‌ دادرسی، صرف صدور حکم به ضرر شخص برای طرح این اعتراض کافی نیست و بایستی بطور حتمی علت مشخصی که توسط قانون تعیین شده نیز وجود داشته باشد، به­ تعبیر دگر جهات و مبانی طرح این درخواست‌ ها، محدود و غیر معمول می‌ باشد.

شخص نظامی

طبق قانون مجازات جرائم نیروهای مسلح اشخاص ذیل «نظامی» بوده و رسیدگی به جرائم مربوط به وظایف خاص نظامی و انتظامی آنان در صلاحیت دادگاه نظامی قرار دارد که عبارتند از؛

  • کارکنان ستاد کل نیروهای مسلح جمهوری اسلامی ایران و سازمان­ های وابسته،
  • کارکنان ارتش جمهوری اسلامی ایران و سازمان­ های وابسته،
  • کارکنان سپاه پاسداران انقلاب اسلامی ایران و سازمان های وابسته و اعضای‌ بسیج و سپاه پاسداران انقلاب اسلامی،
  • کارکنان وزارت دفاع و پشتیبانی نیروهای مسلح و سازمان های وابسته،
  • کارکنان مشمول قانون نیروی انتظامی جمهوری اسلامی ایران،
  • کارکنان وظیفه از تاریخ شروع خدمت تا پایان آن،
  • محصلان – موضوع قوانین استخدامی نیروهای مسلح – مراکز آموزش نظامی و انتظامی در داخل و خارج از کشور و نیز مراکز آموزش وزارت دفاع و پشتیبانی نیروهای‌ مسلح،
  • کسانی که بطور موقت در خدمت نیروهای مسلح جمهوری اسلامی ایران‌ هستند و طبق قوانین استخدامی نیروهای مسلح در مدت مزبور از اعضاء نیروهای مسلح‌ محسوب می‌ شوند.

جرائم نظامی

جرائم نظامی آن دسته از جرائمی هستند که فقط اشخاص نظامی می‌ توانند مرتکب شوند و اشخاص عادی (غیر نظامی) بطور کلی توانایی ارتکاب آن را ندارند، مثل فرار از جنگ، خواب در هنگام نگهبانی، عدم رعایت دستور مافوق و… .

جهت دریافت مشاوره در خصوص اعاده دادرسی در دادگاه نظامی با گروه مشاوره تخصصی موسسه مهر پارسیان از طریق شماره تماس های 88663925 یا 88663926 یا 88663927 با ما در ارتباط باشید.

جهات پذیرش تقاضای اعاده­ دادرسی آراء دادگاه­ های نظامی

تقاضای اعاده دادرسی در مورد احکام محکومیت قطعی دادگاه‌ ها اعم از آنکه حکم مذکور به اجراء گذاشته شده یا نشده باشد در موارد ذیل پذیرفته می‌ شود که عبارتند از؛

  • شخص نظامی که به اتهام قتل کسی محکوم شود و سپس زنده بودن مقتول محرز گردد،
  • چند نظامی به اتهام ارتکاب جرمی محکوم شوند و ارتکاب آن جرم به گونه ‏ای باشد که نتوان بیش از یک مرتکب برای آن قائل شد،
  • شخص نظامی به علت انتساب جرمی محکوم شود و شخص دیگری نیز به موجب حکمی از مرجع قضائی به علت انتساب همان جرم محکوم شده باشد، بطوری­ که از تعارض و تضاد مفاد 2 حکم، بی­ گناهی یکی از آنان احراز گردد،
  • درباره شخص نظامی به اتهام واحد، احکام متفاوتی صادر شود،
  • در دادگاه­ نظامی صالح ثابت شود که اسناد جعلی یا شهادت خلاف واقع گواهان، مبنای حکم بوده است،
  • پس از صدور حکم قطعی، واقعه جدیدی حادث و یا ظاهر یا ادله جدیدی ارائه شود، که موجب اثبات بی­ گناهی محکوم علیه یا عدم تقصیر وی باشد،
  • عمل ارتکابی جرم نباشد و یا مجازات مورد حکم بیش از مجازات مقرر قانونی باشد.
گرفتن رشوه توسط مستخدمین دولتی

آراء قابل تقاضای اعاده‌ دادرسی دادگاه­ های نظامی

این اعاده دادرسی نسبت به آراء قطعی صادره از دادگاه‌ های نظامی قابل انجام می‌ باشد.

متقاضی اعاده‌ دادرسی آراء دادگاه­ های نظامی

اشخاصی که برای تقاضای اعاده دادرسی ذی­ حق محسوب می­ شوند به شرح ذیل عبارتند از؛

  1. محکوم علیه (شخصی که حکم بر علیه او صادر شده است) یا وکیل یا نماینده قانونی او و در صورت فوت یا غیبت محکوم­ علیه (شخصی که حکم بر علیه او صادر شده است)، همسر و وراث قانونی و وصی او،
  2. دادستان کل کشور،
  3. دادستان مجری حکم،
  4. رئیس سازمان قضایی نیروهای مسلح.

مهلت تقاضای اعاده دادرسی آراء دادگاه­ های نظامی

درباره مهلت تقاضای اعاده‌ دادرسی در آراء دادگاه­ های نظامی ضمن سکوت قانون­گذار و با توجه به خصوصیت حکم مورد درخواست (محکومیت به تحمل مجازات قانونی)، فاقد مهلت درخواست می‌ باشد و در هر زمان قابل طرح می‌ باشد، بر خلاف اعاده‌ دادرسی مدنی که مقید به طرح آن در مهلت‌ های 20 روز برای ساکنین داخل ایران یا 2 ماهه برای افراد غیر مقیم مقرر در قانون می‌ بود.

اقسام اعاده دادرسی آراء دادگاه ­­های نظامی

اعاده دادرسی در امور کیفری به دو نوع ذیل قابل تقسیم است که عبارتند از؛

اعاده دادرسی عام آراء دادگاه­ های نظامی

منظور از اعاده دادرسی عام آراء دادگاه نظامی این­ که وقتی یک حکم قطعی از دادگاه کیفری نظامی صادر شده است ولی حکم صحیح و درستی نیست و هر ذی­ حقی می تواند به آن اعتراض و تقاضای رسیدگی مجدد نماید.

شرایط تجویز اعاده دادرسی عام آراء دادگاه­ های نظامی

شرایط تجویز اعاده دادرسی عام آراء دادگاه نظامی به شرح ذیل عبارتند از؛

  • حکم صادر شده باید حکم محکومیت باشد و از حکم برائت تحت هیچ شرایطی نمی­ توان درخواست اعاده دادرسی کرد،
  • حکم باید قطعی باشد و از حکمی که قطعی نشده است امکان درخواست اعاده دادرسی نیست.

نکته: اعاده دادرسی عام تنها در مورد احکام قابل اعمال است نه در مورد قرارهای صادر شده توسط دادگاه.

مرجع صالح رسیدگی به تقاضای اعاده دادرسی آراء دادگاه­ های نظامی

اعاده‌ دادرسی به وسیله درخواست صورت می‌ گیرد و تنها مرجع صالح برای پذیرش یا عدم­ پذیرش تقاضای اعاده دادرسی، دیوان­ عالی کشور است، نه دادگاه بدوی یا دادگاه تجدید نظر. تقاضای اعاده دادرسی توسط ذی­ حق به دیوان­ عالی­ کشور تسلیم می­ شود. این مرجع پس از احراز انطباق موضوع تقاضا با یکی از موارد مذکور در قانون­ آئین­ دادرسی­ کیفری، تجویز یا عدم تجویز اعاده دادرسی، را در قالب یکی از دو قرار ذیل اعلام می­ دارد که عبارتند از؛

الف. صدور قرار پذیرش اعاده دادرسی آراء دادگاه­ های نظامی

اگر دیوان­ عالی­ کشور، موضوع و ادله ابرازی را از احراز انطباق موضوع درخواست با یکی از موارد مذکور در قانون­ آئین­ دادرسی­ کیفری، با صدور قرار تجویز اعاده دادرسی، پرونده را برای رسیدگی ماهیتی مجدد، به دادگاه هم‌ عرض دادگاه صادر کننده حکم قطعی، ارجاع می­ دهد.

نمونه دادخواست مطالبه وجه

ب. صدور قرار عدم پذیرش (رد) اعاده دادرسی آراء دادگاه­ های نظامی

و اگر دیوان­ عالی­ کشور، موضوع یا ادله ابرازی را منطبق با جهات مندرج در قانون آئین دادرسی کیفری تشخیص ندهد، قرار رد اعاده‌ دادرسی را صادر می‌ کند و پرونده مختومه و بلااقدام باقی می‌ ماند.

آثار ناشی از اعاده دادرسی عام آراء دادگاه­ های نظامی

لازم به ذکر است که صرف تسلیم تقاضای اعاده‌ دادرسی موجب توقف اجرای حکم یا تاخیر در اجرای آن نیست. اما اگر پس از رسیدگی شعبه دیوان­ عالی کشور به درخواست اعاده دادرسی، این درخواست مورد قبول قرار گرفت، سبب بروز آثاری به­ شرح ذیل می­ گردد که عبارتند از؛

  1. رای دیوان در خصوص پذیرش اعاده دادرسی، اجرای حکم را (در صورت عدم اجرا) تا اعاده‌ دادرسی و صدور حکم مجدد به تعویق خواهد‌ انداخت. در این فرض به­ منظور جلوگیری از فرار یا مخفی شدن محکوم علیه (شخصی که حکم بر علیه او صادر شده است)، اگر تامین متناسب اخذ نشده یا تامین اخذ شده ولی منتفی شده باشد، تامین لازم اخذ خواهد شد، هرگاه رای دیوان­ عالی­ کشور مبنی بر تجویز اعاده دادرسی باشد یا اعاده دادرسی پذیرفته شده باشد، اجرای حکم تا صدور حکم مجدد به تعویق می­ افتد و چنانچه از متهم تامین اخذ نشده و یا تامین منتفی شده باشد یا متناسب نباشد، دادگاهی که پس از تجویز اعاده دادرسی به موضوع رسیدگی می کند، تامین لازم را اخذ می‌ نماید.
  2. مرجع صدور تامین دادگاهی است که پس از تجویز اعاده‌ دادرسی به موضوع رسیدگی می‌ نماید. این دادگاه بر اساس کیفرخواست و دلایل آن و دلایلی که محکوم‌ علیه (شخصی که حکم بر علیه او صادر شده است) ارائه داده است به اتهام رسیدگی می‌ کند و هرگاه دلایل محکوم‌ علیه (شخصی که حکم بر علیه او صادر شده است) قوی‌ تر باشد، آثار و تبعات حکم محکومیت بدوی، فوری متوقف شده و تخفیف لازم نسبت به محکوم‌ علیه (شخصی که حکم بر علیه او صادر شده است) صورت می‌ گیرد.
  3. اگر مجازات مندرج در حکم، از نوع مجازات سالب حیات یا سایر مجازات‌ های بدنی باشد، شعبه دیوان­ عالی ­کشور با وصول تقاضای اعاده دادرسی قبل از اتخاذ تصمیم درباره تقاضا، دستور توقف اجرای حکم را می‌ دهد.
  4. پس از شروع به محاکمه جدید، هرگاه ادله‌ ای که اقامه شده قوی باشد، قرار توقف آثار و تبعات حکم اولی، فوری صادر می­ شود و دادرسی طبق قانون آئین دادرسی کیفری انجام می­‏ گیرد.
  5. هر وقت دادگاه پس از رسیدگی ماهوی، درخواست اعاده دادرسی را وارد تشخیص دهد، حکم مورد اعاده دادرسی را نقض و حکم مقتضی صادر می­ کند.
  6. اگر درخواست اعاده دادرسی راجع به قسمتی از حکم باشد، فقط همان قسمت نقض یا اصلاح می ­شود. حکم دادگاه از حیث تجدید نظر یا فرجام­ خواهی تابع مقررات مربوط است.

جهت دریافت مشاوره در خصوص اعاده دادرسی در دادگاه نظامی با گروه مشاوره تخصصی موسسه مهر پارسیان از طریق شماره تماس های 88663925 یا 88663926 یا 88663927 با ما در ارتباط باشید.

اثر پذیرش اعاده دادرسی عام آراء دادگاه­ های­ نظامی بر وضعیت اجرای احکام

وضعیت اجرای احکام و توقف حکم در اعاده‌ دادرسی کیفری، کمی متفاوت و رابطه مستقیم با مجازات مندرج در حکم دادگاه دارد، که به این شرح ذیل عبارتند از؛

  1. اگر مجازات مندرج در حکم، از نوع مجازات سالب حیات یا سایر مجازات‌ های بدنی یا قلع و قمع بنا باشد، بلافاصله با وصول تقاضای اعاده‌ دادرسی و قبل از اتخاذ تصمیم درباره تقاضا (قبل از صدور قرار تجویز یا رد اعاده‌ دادرسی) دستور توقت اجرای حکم صادر می‌ گردد.
  2. در سایر موارد، اگر قرار تجویز اعاده‌ دادرسی صادر شده باشد، اجرای حکم تا صدور حکم مجدد به تعویق می‌ افتد و اگر از محکوم‌ علیه (شخصی که حکم بر علیه او صادر شده است) تامین اخذ نشده یا تامین منتفی شده باشد، دادگاهی که پس از تجویز اعاده‌ دادرسی به موضوع رسیدگی می کند، تامین لازم را اخذ می‌ نماید.
  3. هم­چنین است، بعد از صدور قرار قبولی اعاده‌ دادرسی، اگر ادله اقامه‌ شده از نظر دادگاه قوی باشد، فوری قرار توقف آثار و تبعات حکم اولی نیز صادر می‌ گردد، که این قرار، متفاوت از قرار توقف اجرای حکم می‌ باشد.
آیا به زنی که خیانت کرده مهریه تعلق می گیرد؟

نتیجه نهایی پذیرش تقاضای اعاده دادرسی آراء دادگاه­ های نظامی

  1. پس از صدور قرار تجویز اعاده‌ دادرسی و تشکیل جلسه رسیدگی، دادگاه هم‌ عرض به ماهیت دعوا و ادله ابرازی اعاده‌ دادرسی و ادله موجود در پرونده رسیدگی می‌ نماید،
  2. اگر در ماهیت نیز درخواست اعاده‌ دادرسی را وارد تشخیص دهد، اقدام به نقض دادنامه مورد اعاده‌ دادرسی و صدور حکم به نفع متقاضی می‌ کند. اما در صورتی که در ماهیت، اعاده دادرسی را وارد تشخیص ندهد، حکم به تأیید دادنامه مورد اعاده‌ دادرسی صادر می‌ نماید. این حکم از حیث تجدید نظر خواهی یا فرجام خواهی، تابع مقررات مربوط خواهد بود،
  3. اگر جهت اعاده دادرسی، مغایرت 2 حکم باشد، دادگاه پس از صدور قرار پذیرش اعاده‌ دادرسی، هر کدام را از 2 حکم صادره را که صحیح تشخیص دهد، تائید و رای دیگر را نقض می‌ کند،
  4. البته در اعاده‌ دادرسی در امور کیفری این احتمال نیز وجود دارد که دادگاه، با توجه به محتویات پرونده، هیچ‌کدام از آراء صادره را صحیح تشخیص ندهد، که در این شکل هر 2 رای را نقض و پس از رسیدگی مبادرت به صدور رای مقتضی می‌ نماید.

اعاده دادرسی خاص در آراء دادگاه­ های نظامی

این نوع اعاده‌ دادرسی در آراء دادگاه­ های نظامی، نوع ویژه­ ای از اعاده‌ دادرسی و جزو اختیارهای انحصاری رئیس قوه قضائیه است.

مقام قضائی صالح تشخیص و تجویز اعاده دادرسی خاص در آراء دادگاه­ های نظامی

در اجرای مفاد قانون آئین دادرسی کیفری در باب «اعاده دادرسی آراء خلاف شرع بین» و با عنایت به اصل صحت احکام قضائی با پرهیز از تزلزل آراء، جلوگیری از اطاله دادرسی و لزوم نظارت قضائی رئیس قوه قضائیه در عدم اجرای احکام خلاف شرع بین، بررسی آراء قطعی در اجرای قانون آئین دادرسی کیفری و تشخیص خلاف شرع بین و جلوگیری از اجرای آن از اختیارهای رئیس قوه قضائیه می‌ باشد.

طبق قانون اصلاحی تشکیل دادگاه­ های عمومی و انقلاب سال 1381 منظور از؛ خلاف بین شرع، مغایرت رای صادره با مسلمات فقهی یا مشهور فقها خواهد بود و  از آنجا که اظهارنظر در این خصوص، نیازمند دانش فقهی است که فقط توسط مجتهد قابل بررسی است، لذا این مورد فقط در صلاحیت رئیس قوه قضائیه قرار گرفته‌ است، زیرا که طبق قانون اساسی، از جمله شرایط انتخاب و انتصاب رئیس قوه قضائیه «مجتهد عادل و آگاه به امور قضائی بودن» است.

پس هر وقت رئیس قوه قضائیه رای قطعی صادره از هر یک از مراجع قضائی را خلاف شرع بین تشخیص دهد، با تجویز اعاده دادرسی، پرونده را به دیوان­ عالی­ کشور ارسال تا در شعبی خاص که توسط رئیس قوه قضائیه برای این امر تخصیص می‌ یابد، رسیدگی و رای قطعی صادر نماید. شعب خاص مذکور بر اساس اینکه رای برخلاف شرع بین اعلام شده است، رای قطعی قبلی را نقض و رسیدگی مجدد اعم از شکلی و ماهوی به‌ عمل می‌ آورند و رای مقتضی صادر می‌ نمایند.

اعاده دادرسی جرائم منافی عفت

اگر رئیس قوه قضائیه در زمان بازنگری، دستور توقف اجرای حکم را صادر نماید‌‌‌‌، در صورت رد اعاده دادرسی،مراتب لغو توقف توسط معاون قضائی به مرجع قضائی اعلام‌‌‌ می‌ گردد تا مطابق حکم صادره اقدام نماید‌‌‌‌.

با تجویز اعاده دادرسی توسط رئیس قوه قضائیه اجراء حکم تا حصول نتیجه قطعی به تعویق‌‌‌ می‌ افتد.

جهت اعاده‌ دادرسی خاص در آراء دادگاه­ های نظامی

ضرورت تجویز این نوع اعاده‌ دادرسی فقط به احراز 2 شرط ذیل است که عبارتند از؛

  • رای صادر شده با آموزه­ ای شرعی مخالف باشد،
  • آن آموزه شرعی جزو بینه­ های شرعی باشد.

متقاضی تجویز اعاده دادرسی (آراءخلاف شرع بین) خاص در آراء دادگاه­ های نظامی

اشخاص ذیل اگر در انجام وظایف قانونی خود، رای قطعی اعم از حقوقی یا کیفری را خلاف شرع بین تشخیص دهند، می‌ توانند با ذکر مستند هایی از رئیس قوه قضائیه درخواست تجویز اعاده دادرسی نمایند و فقط برای یک‌ بار قابل اعمال است، مگر اینکه خلاف شرع بین آن به جهت دیگری باشد که عبارتند از؛

  • رئیس دیوان­ عالی­ کشور،
  • دادستان کل کشور،
  • رئیس سازمان قضائی نیروهای مسلح،
  • و یا رئیس کل دادگستری استان.

جهت دریافت مشاوره در خصوص اعاده دادرسی در دادگاه نظامی با گروه مشاوره تخصصی موسسه مهر پارسیان از طریق شماره تماس های 88663925 یا 88663926 یا 88663927 با ما در ارتباط باشید.

حدود صلاحیت تجویز اعاده دادرسی خاص در آراء دادگاه­ های نظامی

برخلاف اعاده‌ دادرسی عام در آراء دادگاه­ های نظام، که فقط نسبت به احکام قطعی قابل درخواست است، اعاده‌ دادرسی رئیس قوه دامنه گسترده‌ تری داشته و شامل هر نوع اعم از حکم یا قرار می‌ شود که توسط سازمان قضایی نیروهای مسلح صادر شده باشد و علاوه­ بر آراء اصلی، این اعاده‌ دادرسی قرارهای دیوان عالی­ کشور در خصوص پذیرش یا عدم­ پذیرش اعاده‌ دادرسی و هم­چنین دستور موقت دادگاه‌ های نظامی را نیز در بر می‌ گیرد.

مرجع صالح رسیدگی به تجویز اعاده دادرسی خاص (آراء خلاف شرع بین) در آراء دادگاه­ های نظامی

در صورت موافقت رئیس قوه قضائیه با تجویز اعاده دادرسی، پرونده محاکمه­ ها به پیوست نظریه قضات و کارشناسان قوه قضائیه از طریق معاونت قضائی در اجرای اعاده دادرسی آراء خلاف شرع بین، جهت رسیدگی به دیوان­ عالی کشور ارسال و رونوشت نامه برای پیگیری به دادگستری استان مربوطه ارسال‌‌‌ می‌ گردد.

با وصول پرونده در دیوان­ عالی کشور، رئیس دیوان یا معاون قضایی وی پرونده را جهت رسیدگی به یکی از شعب خاص ارجاع‌‌‌ می‌ نماید. شعبه مرجوع الیه موظف است بر اساس نظر رئیس قوه قضائیه‌‌‌‌، ضمن نقض رای قطعی قبلی رسیدگی مجدد اعم از شکلی و ماهوی را معمول و اقدام به صدور رای نماید.

دفتر دیوان­ عالی کشور موظف است پس از صدور رای نسخه ای از رای دیوان را جهت درج در سابقه نظارتی به معاونت قضائی قوه قضائیه ارسال و پرونده محاکماتی متضمن رای جدید را به دادگستری استان یا سازمان قضایی نیروهای مسلح مربوطه اعاده نماید.

اثر تجویز اعاده دادرسی خاص در آراء دادگاه­ های نظامی بر وضعیت اجرای حکم

با تجویز اعاده‌ دادرسی توسط رئیس قوه قضائیه، اجرای حکم تا حصول نتیجه قطعی به تعویق می‌ افتد. اما اگر رئیس قوه قضائیه در زمان بازنگری، دستور توقف اجرای حکم را صادر نماید، در صورت رد اعاده‌ دادرسی، مراتب لغو توقف توسط معاون قضائی به مرجع قضائی اعلام می‌ گردد، تا طبق حکم صادره اقدام نماید. فلذا رئیس قوه قضائیه، حتی قبل از صدور دستور تجویز اعاده‌ دادرسی (در مرحله بازنگری رای) نیز می‌ تواند دستور توقف اجرای حکم موضوع درخواست اعاده‌ دادرسی را صادر نماید.

مرجع رسیدگی به فرار مالیاتی

اعتراض به آراء پس از اعاده دادرسی آراء دادگاه­ های نظامی

حکمی که در مرحله اعاده‌ دادرسی صادر می‌ گردد، از حیث تجدید نظر و فرجام خواهی تابع مقررات مربوط خواهد بود. به­ تعبیر دیگر اگر طبق مقررات مربوط به تجدید نظر خواهی یا فرجام‌ خواهی، این حکم قابل اعتراض باشد، محکوم‌ علیه (شخصی که حکم بر علیه او صادر شده است) می‌ تواند نسبت به آن اعتراض نماید. در غیر این­ صورت، حکم قطعی خواهد بود. هم­چنین نسبت به حکمی که پس از اعاده‌ دادرسی صادر می‌ گردد، دیگر اعاده‌ دادرسی از همان جهت پذیرفته نخواهد شد.

همانطور که ملاحظه نمودید، پرونده ‌های اعاده دادرسی در دادگاه نظامی پیچیدگی ­های زیادی دارند. با بهره ‌گیری از وکلای با تجربه‌ و مجرب موسسه حقوقی مهر پارسیان می ­توانید، در این خصوص گام موثری در رسیدن به هدف نهایی (پیروزی در پرونده خود) برداشته باشید. وکلای مبرز موسسه حقوقی مهر پارسیان، در حوزه دعاوی اعاده دادرسی در دادگاه نظامی، با کلیه قوانین موجود و مربوط آشنایی کاملی دارند و به دلیل همین شناخت و تسلط، پس از بررسی پرونده یک راهکار مناسب جهت رسیدن به هدف نهایی، یعنی پیروزی انتخاب نموده و شما را در کلیه مراحل دعاوی خود، با مشاوره و راهنمایی موثرشان، همراهی می ­نمایند. مطمئن باشید با انجام این امر شانس پیروزی در پرونده مذکور چند برابر خواهد شد و از این بابت خیالتان راحت خواهد بود.

جهت دریافت مشاوره در خصوص اعاده دادرسی در دادگاه نظامی با گروه مشاوره تخصصی موسسه مهر پارسیان از طریق شماره تماس های 88663925 یا 88663926 یا 88663927 با ما در ارتباط باشید.

_

نشانی دفتر وکالت وکیل اعاده دادرسی در دادگاه نظامی در تهران

_

میدان ونک- ابتدای بزرگراه حقانی- خیابان گاندی جنوبی- خیابان چهاردهم- پلاک 14- طبقه 4- واحد 9 و 10

تلفن‌های تماس ثابت با دفتر موسسه مهر پارسیان (محمدرضا مهری) در تهران

تماس با دفتر وکیل آنلاین خارج از ساعات اداری و تعطیلات و ارسال پیام از طریق خط تلفن همراه

ارسال پیام از طریق شماره واتس اپ و تلگرام

پس از ارسال پیام شکیبا باشید تا جهت وقت مشاوره حضوری یا آنلاین هماهنگی صورت گیرد
حداکثر ظرف 12 ساعت وقت مشاوره تنظیم و به شما اعلام خواهد شد
دفتر وکالت مهر پارسیان – محمدرضا مهری وکیل پایه یک دادگستری

خدمات دفتر وکالت و امور حقوقی بین المللی محمدرضا مهری

مشاوره حقوقی آنلاین با وکلای پایه یک دادگستری در موضوعات تخصصی در همه ساعات شبانه روز
انجام مشاوره حقوقی حضوری با وکیل تخصصی جرایئم اقتصادی
قبول وکالت دادگستری بدون حضور موکل در دفتر وکیل
وکالت ایرانیان خارج از کشور در ایران
خدمات وکالت ایرانیان در سایر کشورها توسط وکیل رسمی
معرفی بهترین وکیل مهاجرت بین المللی در تهران
معروف ترین وکیل کیفری تهران
وکیل ملکی تهران
بهترین وکیل دعاوی پولی و بانکی تهران
معتبر ترین وکیل خانواده تهران
بهترین وکیل دادگاه تجدید نظر
وکیل اعاده دادرسی و دیوان عالی کشور
بهترین وکیل فرجام خواهی

امتیاز دهی به مقاله

2 دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *