اعتراض به عملیات اجرایی

مراحل شکایت از پزشک زیبایی

مراحل شکایت از پزشک زیبایی


امروز با موضوع اعتراض به عملیات اجرایی با شما هستیم.

موضوع مواد 146و147قانون اجرای احکام مدنی

در موارد بسیاری، پس از صدور رأی قطعی از دادگاه صالح، در هنگام اجرای حکم قطعی دادگاه و یا پس از اجرای حکم قطعی دادگاه، امکان اعتراض به روند اجرای حکم و یا اشتباه در اجرای حکم، وجود دارد.

گاهی اوقات، در روند رسیدگی به دعاوی مالی مانند مطالبه مهریه، مطالبه وجه سفته و یا مطالبه وجه چک، خواهان قبل از رسیدگی و یا درحین رسیدگی، درخواست صدور قرار تامین خواسته، یعنی توقیف اموال احتمالی بدهکار را می‌نماید و دادگاه در اکثر موارد مذکور، با درخواست خواهان موافقت نموده و دستور به توقیف اموال بلامعارض خوانده، تا پایان رسیدگی و صدور حکم قطعی می‌دهد.

نکات مهم اعتراض به عملیات اجرایی

اگر اشتباهی در توقیف مال بلامعارض خوانده رخ دهد، و اموال توقیف شده متعلق به شخص دیگری باشد، تکلیف چیست؟

آیا امکان رفع توقیف از اموال توقیف شده متعلق به شخص ثالث وجود دارد و یا باید تا پایان رسیدگی و صدور رأی قطعی، اموال در توقیف بماند؟

آیا تاکنون به این موضوع اندیشیده اید،که در صورت توقیف اشتباه اموال شما، چه راه حلی برای رفع ان وجود دارد؟

دادگاه صالح جهت اعتراض به عملیات اجرایی و ابطال مزایده، کدام دادگاه است؟

اگراموال توقیف شده به مزایده گذاشته شود و به فروش برسد، آیا باز هم اعتراض شخص ثالث به عملیات اجرایی، پذیرفته می‌شود؟

چه مدارک و مستنداتی برای اعتراض به عملیات اجرایی و اعتراض به مزایده و ابطال عملیات اجرایی، لازم است؟

توقیف اموال در چک برگشتی

آثار پذیرش اعتراض به عملیات اجرایی، چیست؟ نقش وکیل متخصص در اعتراض به عملیات اجرایی و ابطال مزایده چیست؟

شرایط و ویژگی های وکیل پایه یک دادگستری در اعتراض به عملیات اجرایی و اعتراض به روند مزایده و درخواست ابطال مزایده چیست؟

در نوشته پیش روی شما که توسط وکلای پایه یک دادگستری، در گروه وکلای مهر به رشته تحریر درآمده است، به تمامی سوالات شما در باب اعتراض به عملیات اجرایی، اعتراض به روند مزایده، ابطال مزایده و همچنین آثار پذیرش اعتراض به عملیات اجرایی مورد کنکاش و بررسی قرارخواهد گرفت.

گروه وکلای مهر، افتخار دارد با همکاری بیش ازیکصد وکیل پایه یک دادگستری، امکان ارائه خدمات مشاوره حقوقی و قبول وکالت را برای شما عزیزان فراهم آورده است.

احکام قابل اجرای دادگاه ها

  • رای قطعی دادگاه، پس از صدور رأی دادگاه و عدم اعتراض محکوم علیه، حکم دادگاه قطعیت یافته و قابلیت اجرایی پیدا می کند. در بعضی از موارد که حکم دادگاه بدوی قابل اعتراض است، با اعتراض محکوم علیه پرونده در دادگاه تجدید نظر و یا دیوان عالی کشور، مجددا رسیدگی و حکم قطعی صادر می‌شود. این حکم نیز قابل اجراست.
  • تامین خواسته، یکی ازراه‌های رسیدگی فوری به دعوای مطالبه وجه، توقیف اموال بدهکار قبل از صدور رأی قطعی دادگاه، درخواست صدور قرار تامین خواسته می‌باشد. قرارتامین خواسته به این معنی است که خواهان قبل از ورود به دعوی و طرح دعوی و یا حین دعوی، درخواست صدور قرار تامین خواسته می‌نماید و در صورتی که خواسته خواهان مستند به سند رسمی باشد و یا خواسته در معرض تضییع و تفریط باشد، قرار تامین خواسته به معنی توقیف اموال خوانده اعم از منقول و غیرمنقول صادر می‌شود. قرار تامین خواسته از استثنائات می باشد و هر چند هیچ کدام از احکام غیرقطعی دادگاهها قابل اجرا نیست اما قرار تامین خواسته به محض صدور و ابلاغ و حتی در بعضی از موارد قبل از ابلاغ به مرحله اجرا می‌رسد.
وکیل ملک بابلسر

اعتراض به عملیات اجرایی (توقیف اموال)

اگر بعد از صدور و اجرای قرارتامین خواسته و یا هر نوع توقیفی به دستور دادگاه، شخص ثالث ادعای حقی بر اموال منقول و یا غیرمنقول توقیف شده داشته باشد، می‌تواند با ارائه درخواست اداری به مرجع توقیف کننده، به شرطی که ادعای وی، مستند به سند رسمی و یا حکم قطعی دادگاه که در حکم سند رسمی است باشد و تاریخ سند یا حکم دادگاه، قبل ازتاریخ توقیف اموال باشد، با دستور فوری قاضی، از دستور توقیف رفع اثر شده و مال توقیف شده رفع توقیف می‌شود.

اما اگر ادعای معترض ثالث اجرایی، مستند به سند رسمی نباشد و یا حکم قطعی دادگاه مبنی بر حقانیت خود ارائه ندهد، لازم است با تقدیم دادخواست، به خواسته اثبات حق برای خود و ابطال عملیات اجرایی، اعتراض به عملیات اجرایی نموده و از دادگاهی که این دستور را صادر نموده، درخواست رسیدگی ماهیتی و توقف عملیات اجرایی را بنماید.

در این حالت عملیات اجرایی تا صدور دستور موقت مبنی بر توقف عملیات اجرایی و یا تا صدور رای قطعی به نفع معترض ثالث ادامه خواهد یافت.

اعتراض به عملیات اجرایی

(پس از اجرای حکم قطعی دادگاه)

اعتراض شخص ثالث به عملیات اجرایی ودرخواست ابطال مزایده، هم درحین اجرای حکم و هم پس از اجرای حکم و انجام مزایده، قابل پذیرش است. اگر دلایل و مستندات معترض ثالث اجرایی، قوی باشد، دادگاه اجراکننده حکم، فوری، قرار توقف اجرا را صادر نموده و به ماهیت موضوع رسیدگی خواهد نمود و اگر مال توقیف شده منقول باشد مانند اتومبیل، با اخذ تامین مناسب از معترض ثالث اجرایی، دستور رفع توقیف صادر خواهد نمود. اگر مال موضوع اجرا غیرمنقول، مانند ملک باشد و به مزایده گذاشته شده و به فروش رفته باشد.

ابطال چک

پس از قبول اعتراض و شکایت شخص ثالث نسبت به عملیات اجرایی و ابطال مزایده و عملیات اجرایی، در صورت تقدیم دادخواست ابطال سند، سند ابطال شده و ملک به صاحب اصلی اعاده خواهد شد و پرداخت کلیه خسارات با شخصی است که ملک را به عنوان اموال بلامعارض خوانده و با محکوم علیه معرفی کرده است. پرداخت این خسارات از باب قاعده تسبیب می‌باشد.

رسیدگی به اعتراض ثالث اجرایی در صلاحیت دادگاه صادر کننده قرار تامین خواسته و یا دادگاه صادر کننده رای محکومیت می باشد، مگر در مواردی که قانون استثناء کرده باشد.

درخواست اعتراض به عملیات اجرایی، در هر مرحله بدون رعایت تشریفات آیین دادرسی مدنی و پرداخت هزینه‌های دادرسی صورت می‌گیرد و دادگاه در هر زمان و مکانی، می‌تواند به این اعتراض رسیدگی نماید رسیدگی به شکایت شخص ثالث در مرحله توقیف اموال بدون دعوت از طرفین صورت می‌گیرد اما رسیدگی به ادعا و دعوای ابطال عملیات اجرایی و ابطال مزایده و ابطال سند با تعیین وقت رسیدگی و دعوت از همه ی طرفین دعوی انجام می‌شود.

وکیل متخصص در دعوای اعتراض به عملیات اجرایی

جهت مشاوره حقوقی و یا هر نوع مشاوره‌ای، افرادی که در فن مورد نظر دارای تخصّص و تجربه می‌باشند طرف مشورت قرار می گیرند. اعتراض به عملیات اجرایی و ابطال عملیات اجرایی و همچنین اعتراض به توقیف اموال و یا درخواست ابطال مزایده، پیچیدگی های حقوقی خود را دارد. چه بسا با درخواست اشتباه و یا ناهنگام، حقی ازاشخاص تضییع شده که امکان جلوگیری از آن را داشتند.

پس از بررسی پرونده توسط وکلای پایه یک دادگستری و قضات بازنشسته، شانس شما در پیروزی پرونده تخمین زده خواهد شد و از تحمیل هزینه‌های گزاف در پرونده‌ها جلوگیری می‌شود. نتیجه بیش از هزاران پرونده موفق گروه وکلای مهر و شخص محمدرضا مهری، پشتوانه خدمات این مؤسسه است.

وکیل آنلاین ماده 477 قانون آیین دادرسی کیفری

برای دریافت مشاوره کیفری با وکیل پایه یک دادگستری و عضو گروه وکلای مهر، همه روزه از ساعت‌های 19 الی9 و پنجشنبه‌ها15 الی9 با شماره‌های زیر تماس حاصل فرمایید.

021-88795408

021-88796143

09120067665

تعیین وقت مشاوره حضوری با وکیل پایه یک دادگستری، درخواست مطالعه پرونده توسط وکیل پایه یک دادگستری، درخواست وقت مشاوره با محمدرضا مهری، مدیر موسسه حقوقی مهر پارسیان، از طریق مدیر داخلی دفتر گروه وکلای مهر امکان پذیر است.

09120067669

موسسه حقوقی مهر پارسیان

5/5 - (12 امتیاز)

2 دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *