اعتراض به پیش قسط مهریه

اعتراض به پیش قسط مهریه

اعتراض به پیش قسط مهریه


امروز با موضوع اعتراض به پیش قسط مهریه با شما خواهیم بود.

در این نوشتار که توسط وکیل مهریه از وکلای خانواده موسسه حقوقی مهر‌ پارسیان همکار گروه وکلای مهر تهیه شده است شرایط اعتراض به پیش قسط مهریه، امکان اعتراض به پیش قسط مهریه توسط زن، چگونگی محاسبه پیش قسط مهریه و اعتراض به عدم پیش قسط مورد بررسی قرار گرفته است.

سوالات متداول در خصوص اعتراض به پیش قسط مهریه

[stextbox id=’mehri’ direction=’rtl’]

نحوه اعتراض به پیش قسط مهریه توسط زن چگونه است؟

آیا مرد می تواند علاوه بر اعتراض به مبلغ پیش قسط مهریه، دادخواست تعدیل اقساط مهریه تقدیم دادگاه نماید؟

مرجع صالح به اعتراض پیش قسط مهریه کجاست؟

خدمات گروه وکلای مهر در دعاوی خانوادگی چیست؟ مزایای داشتن وکیل خانواده چیست؟

[/stextbox]

 

 

پرداخت مهریه تکلیفی است که در هنگام ازدواج برای مرد ایجاد می شود. مهریه از حقوق مالی زن در عقد نکاح می باشد و چنانچه عندالمطالبه تعیین شده باشد هر زمان که زن مطالبه نماید مرد موظف به پرداخت مهریه می شود.

اما از آنجا که در سال‌های اخیر، معمولا مهریه به صورت سکه تعیین شده است و قیمت سکه افزایش داشته است خیلی از مرد‌‌‌‌‌‌ها قادر به پرداخت مهریه نیستند.

بنابراین دادگاه ها در حکم خود معمولا تعدادی سکه را به عنوان پیش قسط تعیین نموده و آنچه که باقی می‌ماند به صورت ماهانه باید پرداخت شود.

وکیل ملک در قزوین

میزان پیش قسط مهریه

در قوانین مربوط به مهریه، معیاری برای تعیین پیش پرداخت مهریه و چگونگی تقسیط آن نیامده است بنابراین ملاک تعیین میزان پیش پرداخت تماما در اختیار قاضی دادگاه می باشد. قاضی با توجه به مهریه تعیین شده، شرایط مالی زوج و دفاعیات زوجه مبلغی را بع عنوان پیش قسط تعیین می نماید.

نحوه اعتراض زن به پیش قسط مهریه

چنانچه مرد ادعای اعسار داشته باشد و دادگاه با اعسار وی از پرداخت مهریه موافقت نماید، می‌تواند مبلغی را به عنوان پیش پرداخت در نظر بگیرد و آنچه که مانده است ماهانه و اقساطی پرداخت شود.

در برخی پرونده‌ها که وکیل خانواده و مهریه موسسه حقوقی مهر پارسیان وکالت آن را بر عهده داشته است مشاهده شده که مرد برای فرار از پرداخت مهریه اموالی که داشته است را به نحوی از انحا مخفی نموده تا زن نتواند اقدام به توقیف اموال نماید. در این خصوص چنانچه مرد به صورت صوری معامله ای واقع سازد زن می‌تواند تحت شرایطی ابطال معامله را از دادگاه بخواهد

حتی شاید معامله صوری نبوده و واقعی باشد در این حالت هم شرایطی به وجود می آید که زن بتواند از طریق مراجع کیفری جهت مجازات مرد اقدام نماید. در این خصوص حتما با وکیل خانواده موسسه حقوقی مهر پارسیان تماس بگیرید.

اعتراض به پیش قسط مهریه توسط مرد

هنگامی که دادگاه حکم به پیش قسط مهریه صادر می نماید مرد می‌تواند به نحوه تعیین پیش قسط و مبلغ یا مقدار آن اعتراض نماید. پرونده های بسیاری توسط وکلای موسسه مهر پارسیان در خصوص اعتراض به پیش قسط مهریه و دادخواست تعدیل اقساط مهریه با موفقیت به انجام رسیده است.

نمونه قرارداد آزمایشی کار

چنانچه دادگاه با اعسار شوهر موافق باشد و در حکم خود جهت پرداخت مهریه چند سکه به عنوان پیش قسط تعیین کرده باشد و باقیمانده را به صورت اقساط مشخص کرده باشد اما شوهر توان و استطاعت مالی پرداخت پیش قسط را نداشته باشد شوهر می‌تواند مجددا دادخواست دهد و تعدیل مبلغ پیش پرداخت و اقساط را از دادگاه بخواهد.

دادگاه دادخواست را بررسی نموده و نسبت به آن حکم صادر خواهد کرد. چنانچه دادگاه میزان مبلغ پیش پرداخت و همچنین اقساطی را که مشخص کرده است  با توجه به توانایی مرد تعیین نموده باشد عدم پرداخت پیش پرداخت در این فرض، موجب حبس مرد خواهد شد.

مرجع صالح به رسیدگی اعتراض به پیش قسط مهریه

دادگاه خانواده از مراجع اختصاصی دعاوی خانوادگی می باشد. از این رو مرجع رسیدگی به اعتراض پیش قسط مهریه در دادگاه خانواده می باشد مگر آنکه مبلغ مهریه کمتر از بیست میلیون تومان بوده و به صورت مستقل از طلاق مورد مطالبه قرار گرفته باشد که در این صورت اصل دعوا در صلاحیت شورای حل اختلاف و مرجع اعتراض به آن، دادگاه عمومی می‌باشد.

دفتر وکیل مهریه شمال تهران

[stextbox id=’mehri’ direction=’rtl’]

تنظیم شکایت و لایحه در خصوص دعاوی خانواده نیازمند تسلط بر قوانین حقوقی می‌باشد. چنانچه در خصوص نحوه تنظیم لایحه اعتراض به پیش قسط مهریه و تنظیم دادخواست سوالاتی دارید حتما با وکیل مهریه مشاوره حقوقی داشته باشید.

گروه وکلای رسمی مهر پارسیان، متشکل از وکلای پایه یک دادگستری، کارشناسان رسمی دادگستری، قضات بازنشسته و اساتید برتر حقوق در ایران، آماده پذیرش کلیه دعاوی عزیزان در پرونده های خانواده، کیفری، حقوقی و ثبتی می باشد.

اعتراض به رای دادگاه خانواده

جهت انتخاب بهترین وکیل مهریه در ایران، و مشاوره با همکاران موسسه حقوقی و داوری بین المللی طلیعه عدالت و مهر پارسیان، در روزهای شنبه الی چهارشنبه از ساعت ۹ الی ۱۸ و پنج شنبه از ساعت ۹ الی ۱۴ با شماره های زیر تماس حاصل فرمایید.

۰۲۱-۸۸۷۹۵۴۰۸

۰۲۱-۸۸۷۹۶۱۴۳

۰۹۱۲۰۰۶۷۶۶۵

در خارج از ساعات اداری اعلام شده و جهت مشاوره آنلاین با وکیل مهریه در تهران نیز می‌توانید از طریق تکمیل فرم از طریق سایت گروه وکلای مهر اقدام فرمایید.

گروه وکلای رسمی مهر پارسیان

 

[/stextbox]

 

 

امتیاز دهی به مقاله

بدون دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *