وکیل فسخ نکاح ونک

اعتراض به پیش قسط مهریه

اعتراض به پیش قسط مهریه


امروز با موضوع معرفی وکیل فسخ نکاح ونک با شما هستیم.

نکاح یکی از عقود معین است که در قانون مدنی به آن اشاره شده است. در تمامی عقود معین و نامعین تحت شرایطی امکان برهم زدن آن وجود دارد که به برهم خوردن عقد، انحلال گفته می شود.

انحلال به سه طریق فسخ، اقاله و انفساخ صورت می گیرد. در این نوشتار که توسط وکیل فسخ نکاح ونک از همکاران گروه وکلای مهر تهیه و تنظیم شده است به بررسی شرایط فسخ نکاح و مواردی که موجب فسخ نکاح می شود، تنفیذ فسخ توسط دادگاه و معرفی وکیل خانواده توسط موسسه حقوقی مهر پارسیان پرداخته شده است.

سوالات متداول در خصوص وکیل فسخ نکاح ونک

[stextbox id=’mehri’ direction=’rtl’]

فسخ نکاح در چه مواردی انجام می شود؟

بهترین وکیل فسخ نکاح ونک کیست؟

تدلیس در ازدواج چیست ؟ آیا تدلیس در ازدواج از موارد فسخ نکاح می باشد؟

چنانچه شخص ثالث تدلیس کرده باشد از موجبات فسخ نکاح می باشد؟

خدمات گروه وکلای مهر در خصوص فسخ نکاح و طلاق و معرفی وکیل فسخ نکاح چیست؟

[/stextbox]

 

فسخ نکاح و تفاوت آن با فسخ عقود دیگر

از آنجا که نکاح، یک قرارداد غیر‌مالی است و از طرف دیگر تثبیت خانواده از اهمیت بالایی برخوردار است قانون به دنبال محدود کردن موارد انحلال نکاح بوده است بنابراین بسیاری از خیاراتی که در قراردادهای مالی مانند بیع و اجاره پیش بینی شده است در نکاح، جایگاهی ندارد.

به عنوان مثال خیار شرط که با توجه به تراضی طرفین قرارداد در عقود قید می شود و نیز خیار غبن که در خصوص عدم تعادل قرارداد‌های مالی پیش بینی شده است در عقد نکاح راه ندارد.

وکیل مطالبه مهریه در کانادا

مبنای فسخ نکاح در قانون

در کلیه عقود اعم از معین و نامعین، زمانی فسخ کاربرد پیدا می نماید که به یکی از طرفین ضرر و زیان نامتعارف وارد شده است و برای رفع ضرر راه  دیگری وجود نداشته باشد.به عنوان مثال زنی که فریب خورده است یا مردی با زنی که دیوانه است عقد نکاح منعقد کرده است قادر خواهد بود ازدواج را فسخ کند چرا که زیان وارد شده از راه دیگری قابل فسخ نمی‌باشد.

قانون‌گذار، مواردی که موجب فسخ نکاح می‌شوند را در قانون احصا نموده است و از آنجا که نکاح از عقود خاص می باشد تنها به موجب مواردی که قانون پیش بینی کرده است قابل فسخ می‌باشد که بررسی می شود.

فسخ نکاح به دلیل تدلیس در ازدواج

به موجب ماده 438 قانون مدنی، تدلیس عبارت است از عملیاتی که موجب فریب طرف قرارداد شود. به بیان دقیق تر، تدلیس در ازدواج به این معناست که یکی از زوجین با رفتار متقلبانه نقص یا عیبی را از دیگری مخفی کند یا اینکه با توسل به فریب، خود را واجد صفت کمالی معرفی نماید که فاقد آن صفت می‌باشد.

چنانچه زن یا مرد با تدلیس، موافقت طرف دیگر را به انغقاد نکاح جلب نمایند و پس از عقد نکاح مشخص شود که آن شخص فاقد اوصاف گفته شده بوده است یا عیب و نقص خود را پنهان کرده باشد در این موارد طرف دیگر می تواند اقدام به فسخ تکاح نماید.

تدلیس در نکاح از ماده 1128 قانون مدنی استباط می شود به موجب این ماده « هر‌گاه در یکی از طرفین صفت خاصی شرط شده و بعد از عقد معلوم شود که طرف مذکور فاقد وصف مقصود بوده، برای طرف دیگر حق فسخ خواهد بود، خواه وصف مذکور در عقد تصریح شده، یا عقد متبانیا بر آن واقع شده باشد.»

وکیل وصول مطالبات ونک

لازم به ذکر است تدلیس هنگامی قابل تحقق است که قصد و اراده در فریب طرف مقابل وجود داشته باشد، یعنی یکی از زوجین به عمد و از روی علم دیگری را فریب داده و تشویق و ترغیب به عقد نکاح نموده باشد.

تدلیس در ازدواج توسط شخص ثالث

چنانچه تدلیس در ازدواج توسط شخص ثالث واقع شود، به عنوان مثال اعضای خانواده مرد یا زن و یا دوستان و همکاران آنها صفات کمالی مانند وضعیت مالی ایده آل، دارا بودن تحصیلات تکمیلی همچون کارشناسی ارشد، دکتری را ذکر کرده باشند و طرف دیگر فریب خورده باشد و متضرر شود آیا برای وی حق فسخ نکاح ایجاد می شود؟

قانون در خصوص سوال فوق ساکت است اما با استنباط از ماده 429 قانون مدنی می‌توان نتیجه گرفت که در حقوق ایران، زمانی موجب خیار فسخ است که به وسیله یکی از طرفین واقع شده باشد یا حداقل اینکه یکی از طرفین عقد با تبانی ثالث، طرف دیگر را فریب داده باشد.

فسخ نکاح به دلیل تخلف از شرط صفت

به موجب ماده 1182 قانون مدنی چنانچه در یکی از زوجین، صفت خاصی شرط شود و پس از عقد مشخص شود که شخص فاقد آن وصف بوده است طرف مقابل حق فسخ نکاح را دارد. حتی اگر صفت خاص به صراحت در ضمن عقد شرط نشده باشد اما از اوضاع و احوال عقد برآید که آن صفت مقصود طرفین عقد بوده و وارد قلمرو عقد شده است و با این وجود طرف فاقد صفت است از موارد فسخ نکاح می باشد.

وکیل پایه یک خانواده

دادگاه صالح به تنفیذ فسخ نکاح

دادگاه خانواده به صراحت قانون حمایت خانواده، صلاحیت رسیدگی به پرونده های فسخ نکاح را دارد. چنانچه شوهر بخواهد اقدام به فسخ نکاح نماید می تواند دادگاه خانواده محل اقامت زوجه را به عنوان مرجع صالح انتخاب نماید.

زن هم می تواند جهت فسخ نکاح هم به محل اقامت زوجه و هم محل اقامت خود مراجعه نماید. البته کسی که حق فسخ دارد باید اراده خود را مبنی بر فسخ از طریق اظهارنامه رسمی اعلام نماید.

فسخ نکاح به دلیل عیوب مرد و زن

به غیر از مواردی که در سطور بالا به عنوان دلایل فسخ نکاح مطرح شد، عیوب مرد و زن هم مطابق قانون می‌تواند از موارد فسخ نکاح باشد که در این خصوص مطالبی در نوشتاری مستقل در وب سایت موسسه قرار خواهد گرفت.

دفتر وکیل پایه یک خانواده ونک

[stextbox id=’mehri’ direction=’rtl’]

فسخ در تمام عقود با یک اراده واقع می شود و زمانی که یکی از طرفین متوجه ورود ضرر نامتعارف و غیرقابل جبران به خود شود می تواند اراده خود را با اظهارنامه رسمی یا پست سفارشی اعلام نماید. هرچند در نهایت، دادگاه حکم به تنفیذ فسخ می‌دهد و رای دادگاه در خصوص فسخ، جنبه اعلامی دارد.

ارسال اظهارنامه در خصوص فسخ نکاح، چگونگی تنظیم دادخواست فسخ نکاح، اعتراض به فسخ نکاح نیاز به دانش حقوقی دارد. چنانچه شما عزیزان در خصوص مطالب فوق نیاز به وکیل فسخ نکاح در ونک و دیگر مناطق تهران دارید با گروه وکلای مهر از همکاران موسسه حقوقی مهرپارسیان تماس حاصل بفرمایید.

ارث در عقد موقت

جهت انتخاب بهترین وکیل خانواده در ایران، و مشاوره با همکاران موسسه حقوقی و داوری بین المللی طلیعه عدالت و مهر پارسیان، در روزهای شنبه الی چهارشنبه از ساعت 9 الی 18 و پنج شنبه از ساعت 9 الی 14 با شماره های زیر تماس حاصل فرمایید.

021-88795408

021-88796143

09120067665

در خارج از ساعات اداری اعلام شده و جهت مشاوره آنلاین با وکیل متخصص خانواده نیز می‌توانید از طریق تکمیل فرم از طریق سایت گروه وکلای مهر اقدام فرمایید.

گروه وکلای رسمی مهر پارسیان

 

[/stextbox]

 

 

 

 

5/5 - (18 امتیاز)

3 دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *