اقامت پس از تحصیل در کانادا

اقامت پس از تحصیل در کانادا

در هنگام شروع سفر به سمت آینده ای بهتر، باید بهترین منابع و راهنمای معتبر را در اختیار داشته باشید،که می‌تواند دومین ابزار ارزشمند شما برای رسیدن به راه سریع و آسان مهاجرت به کانادا باشد. ما طی سالها تلاش کرده ایم تا جریان های کاری و راه حل های موجود را برای ارائه بهترخدمات به مشتریانمان با تکیه بر تجربه کافی ارائه نماییم. نمایندگان مجاز ما آماده ارائه مشاوره تخصصی متقاضیان در سراسر دنیا هستند و پاسخ گوی کلیه سوالات درخصوص مهاجرا به کانادا می‌باشند. امروزه میلیون ها نفر از مردم سراسر جهان تمایل دارند اقامت دائمی یا تابعیت کانادا را دریافت کنند. با این حال، از هزاران نفر از متقاضیان تنها تعداد کمی از کسانی که خوش شانس هستند تنها برای ویزای کانادا انتخاب می‌شوند. اگر شما به دنبال یکی از ساده ترین راه‌های اقامت و شهروندی کانادا هستید، بیایید فکرکنید چگونه می توانید از طریق مجوز تحصیلی ان را دریافت کنید. دانش آموزان بین‌المللی به کانادا می آیند و پس از یادگیری مهارت تخصصی، زبان فرانسه و انگلیسی، و کسب تجربه بین‌المللی و پیدا کردن شغل مناسب و ازدواج شهروند کانادا می‌شوند. شما ممکن است با سوالاتی نظیر نحوه کار در هنگام تحصیل، نحوه کمک به همسر یا شریک زندگی در هنگام تحصیل و نحوه کار موقت یا ماندن در کانادا بعد از فارغ التحصیلی، اجازه کارو غیره مواجه شوید که تیم مشاوره گروه وکلای مهر با همکاری دفتر وکالت محمد رضا مهری بهترین وکیل مهاجرت به کانادا در تهران، به آن‌ها پاسخ می‌دهد.

تحصیل در کبک

چگونه می توان از طریق مجوز تحصیل به شهروندی کانادا دسترسی پیدا کرد؟

پس از اینکه تجربه کافی در کانادا در مورد مجوز تحصیلی کسب کردید، می توانید برای دوره اقامت دائم کانادا تحت عنوان شرایط ورودی سیستم شغلی کانادا (CEC) درخواست کنید. طبق  بیانیه اخیر، دولت فدرال کانادا نیز قصد دارد آرامش در برنامه شهروندی و اقامت فعلی را برای دانشجو یان خارجی فراهم کند. این آرامش شهروندی احتمالا طبق  در نظرگرفتن زمان لازم برای اقامت در کانادا ارائه می‌شود.

پس از فارغ التحصیلی از برنامه تحصیلی ، ممکن است بتوانید به طور موقت یا حتی به طور دائم در کانادا زندگی کنید.برای اقامت درکانادا پس از فارغ التحصیلی روشهای مختلفی وجود دارد که در ادامه به آن‌ها اشاره خواهیم کرد.

  • اقامت پس از فارغ تحصیل با دریافت مجوز کار در کانادا

مجوز کار پس از فارغ التحصیلی یا (PGWP)  Post-graduation work permit ))   : چه کسانی می‌توانند برای مجوز کار پس از فارغ التحصیلی  (PGWP) اقدام کنند؟ مدارک مورد نیاز برای دریافت اقامت کاری پس از تحصیل در کانادا چیست؟ برای دریافت مجوز کار پس از فارغ التحصیلی در کانادا، باید:

  • هنگام درخواست شما ۱۸ سال یا بیشتر داشته باشید.
  • حداقل هشت ماه به طور مداوم در کانادا مشغول به تحصیل باشید.
  • یک مدرک از محل تحصیل خود داشته باشید (نامه رسمی، گواهینامه، و غیره) که تایید شما را مبنی بر اتمام برنامه های تحصیل مورد نیاز خود به تصویب برساند. همچنین شما میبایست فارغ التحصیل از:مدارس عمومی پس از دبیرستان، مانند کالج، دانشکده یا دانشگاه فنی و مهندسی، یا  CEGEP )کالج دولتی در ایالت کبک) و یا مدرسه دولتی خصوصی که تحت قوانین مشابه مدارس دولتی فعالیت می کنند (در حال حاضر فقط در مورد بعضی از موسسات خصوصی پس از دوره متوسطه در کبک این شرایط وجود دارد) یا مدارس متوسطه یا دبیرستان خصوصی (در کبک) که برنامه های واجد شرایط ۹۰۰ ساعت یا بیشتر را ارائه می‌دهد و منجر به تحصیل در رشته های تحصیلی (DEP) (گواهینامه  رسمی فنی حرفه ای) ،(ASP) (گواهینامه تخصصی حرفه ای) ، (DEC) (دیپلم مطالعات درکالج) ،(AEC) (مدارک بالای تحصیلی کالج)، می‌شود که می‌تواند مدارک تحصیلی  قانون استانی (به عنوان مثال، کارشناسی، کارشناسی ارشد یا دکتری) را ارائه دهند.
  • درخواست مجوز کار را ظرف مدت ۹۰ روز پس از تایید اینکه شما برنامه خود را تکمیل کرده اید ارائه دهید و زمانی که برای اجازه کار درخواست می دهید مجوز تحصیل معتبر داشته باشید.
اجاره ملک و اتومبیل در کانادا

در صورت عدم داشتن شرایط زیر شما واجد شرایط درخواست PGWP نیستید:

  • در برنامه تحصیلی که کمتر از هشت ماه طول کشید باشد، حضور داشته اید.
  • در برنامه تحصیلی برای بیش از هشت ماه اما نه به طور مداوم شرکت کرده اید(به عنوان مثال، یک یا دو ترم غیر متوالی)
  • در برنامه کمک هزینه تحصیلی کشورهای مشترک المنافع کانادایی ( Global Affairs Canada GAC) شرکت کرده اید.
  • در برنامه تحصیلی فرصت های متقابل ، کانادا-شیلی شرکت کرده اید.
  • در برنامه مبادلات دانشمندان کانادا و چین حضور داشته باشید.
  • در برنامه ی بورس ایالات متحده آمریکا شرکت داشته اید.
  • یک برنامه تحصیلی از طریق آموزش از راه دور از خارج یا از داخل کانادا را تکمیل کرد باشید.
  • قبلا مجوز کار پس از فارغ التحصیلی را پس از هر برنامه تحصیلی دیگر داشتید.

چه مدت مجوز کار پس از فارغ التحصیلی در کانادا معتبر است؟

 بستگی به طول دوره تحصیلی شما دارد. اگر برنامه تحصیلی شما کمتر از هشت ماه باشد شما برای PGWP واجد شرایط نیستید، اگربیش از هشت ماه، اما کمتر از دو سال باشد شما ممکن است تا مدت مشابه با برنامه تحصیلی خود مجور کار معتبر دریافت کنید (برای مثال، اگر شما برای نه ماه تحصیل کردید، مجوز کار ممکن است تا ۹ ماه صادر شود). اگر دو سال یا بیشتر تحصیل کرده باشید یک PGWP ممکن است برای مدت سه سال یا بیشتر صادرشود.

  • ازدواج حین تحصیل درکانادا

هر ساله بسیاری از دانشجو یان به کانادا می روند تا دیپلم، کارشناسی، کارشناسی ارشد یا حتی دوره های دکتری خود را در رشته های انتخابی خود در دانشگاه ها و کالج های مختلف دریافت کنند. اکثر این دانش آموزان در گروه سنی ۲۰ تا ۲۵ ساله قرار دارند و در سن ازدواج هستند. یک سوال که اغلب به ذهن دانش آموزان خطور میکند این است که آیا آن‌ها می‌تواند در حالی که دارای ویزا دانشجویی در کانادا هستند ازدواج کنند؟ این دانشجو یان می‌توانند طبق ضوابط خاص در حین دانشجویی و یا بعد از ان اقامت کانادا را کسب کنند. مدارک ویزا در مورد کانادا به طور عمده با انچه آمریکا هستند، یکسان است. برای دریافت درخواست ویزای ازدواج شما در کانادا، شما باید گواهینامه وضعیت مالی صحی را داشته باشید، این تنها به منظور تایید این است که شما به لحاظ مالی قادر به مدیریت زندگی پس از ازدواج در کانادا هستید و به هیچ وجه متعهد به کمک دولتی نخواهید بود. اگربرای برنامه ریزی ازدواج تا قبل از اتمام کامل ویزا دانشجویی اقدام کنید، اینها هم به تقویت پرونده شما و گرفتن اقامت دائم کمک بهتری می کنند.

مهاجرت به کانادا از روش سرمایه گذاری (استان کبک)

دفتر معتبر مهاجرت به کانادا در تهران

با توجه به وجود موسسات غیر مجاز مهاجرتی در ایران و نقص قانون در برخورد با موسساتی که خود را موسسه مشاوره‌ای در اتریش و سایر کشورها معرفی نموده ولی حضوری در ایران نداشته و ندارند، بهترین مسیر جهت دریافت مشاوره حقوقی جهت مهاجرت به کانادا مشاوره با وکیل رسمی دادگستری در ایران است. با مشاوره وکیل رسمی دادگستری در تهران، از آخرین قوانین مهاجرت به کانادا، تغییرات قوانین مهاجرتی کانادا و راه اخذ اقامت دائم کانادا پس از تحصیل مطلع خواهید شد. با توجه به سابقه طولانی گروه وکلای مهاجرتی مهر به سرپرستی محمدرضا مهری وکیل پایه یک دادگستری و مشاور حقوق بین‌الملل، به عنوان دفتر معتبر مهاجرت به کانادا در تهران، در همه ایام اعلام شده در وب سایت موسسه حقوقی مهر پارسیان، و رزرو وقت مشاوره با بهترین وکلای مهاجرتی در ایران، از آخرین تغییرات قوانین مهاجرت به کانادا آگاه شوید.

امتیاز دهی به مقاله

بدون دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *