بخشودگی دیرکرد جرایم رانندگی

بخشودگی دیرکرد جرایم رانندگی

بخشودگی دیرکرد جرایم رانندگی


امروز با بررسی موضوع بخشودگی دیرکرد جرایم رانندگی همراه با شما هستیم.

دیرکرد در لغت به معنای عقب افتادن و تاخیر است، واژه دیرکرد و اقساط وام‌های بانکی، و یا خسارت تاخیر در پرداخت اسناد مالی همچون چک همگی از یک جنس هستند و به عبارت ساده‌تر دیرکرد خسارتی است که در صورت تاخیر در پرداخت و یا انجام تعهد شخص مدیون یا متعهد باید به طرف مقابل خود بپردازد، و اما جریمه‌های رانندگی نیز به عنوان دین بر ضمه خودرو مختلف خواهد بود و بعضا این جریمه‌ها که مبالغ قابل توجهی هستند تا آنجا برای رانندگان دست و پاگیر شده است که ناگزیر با توسل به نرم افزارهای مسیریاب هوشمند سعی در گریز از تله دوربین‌ها و کمینگاه‌های پلیس را دارند از این روی پلیس راهنمایی رانندگی با هدف جلوگیری از بیهوده به نظر رسیدن جریمه‌های رانندگی خسارتی به عنوان دیرکرد برای جریمه‌های پرداخت نشده تعیین و پیشنهاد نمود که البته این قبیل مصوبات، از طریق مجلس شورای اسلامی طی سند بودجه سال تعریف می‌گردد و محل آن مشخص است.

نکات مهم بخشودگی دیرکرد جرایم رانندگی

[stextbox id=’mehri’ direction=’rtl’]

آیا تمامی جریمه‌های رانندگی دو برابر می‌شوند؟

خلافی خودرو را چگونه استعلام کنیم؟

تخلفات رانندگی از چه تاریخی مشمول بخشودگی جریمه دو برابری دیر کرد است؟

آیا تخلفات ثبت شده توسط دوربین‌های کنترل سرعت مشمول جریمه دیرکرد دو برابر می‌شود؟

[/stextbox]

 

طبق قوانین و مقررات راهنمایی و رانندگی جریمه‌های رانندگی ثبت شده توسط دوربین‌ها دو برابر نمی‌شوند. بدین ترتیب این جریمه ها در هر زمانی بدون احتساب جریمه دیرکرد صد در صدی ،که به تمام جرایم رانندگی دیگر تسری می یابد، پرداخت می شوند. این تنها استثنا بر جریمه دیرکرد صد در صدی است.

وکیل بانکی و اقتصادی نیاوران

نحوه استعلام خلافی خودرو به چه شکل است؟

روش اول از طریق مراجعه به وبسایت راهور http://estelam.rahvar120.ir/showerrors.jsp?errornumber=105

روش دوم به صورت ارسال پیامک است و  برای این که بتوانید میزان خلافی خودروی خود را به صورت پیامکی دریافت نمایید کافیست که کد ۱۷ رقمی VIN را که بر روی سند و یا کارت ماشین درج شده است را به یکی از شماره های زیر پیامک نمایید:

شماره اول: ۱۱۰۱۲۰۲۰۲۰

شماره دوم: ۱۱۰۰۰۵۱۵۱

شماره سوم: ۳۰۰۰۵۱۵۱

سپس میزان خلافی شما به همراه شناسه قبض و شناسه پرداخت برای شما ارسال خواهد شد که با استفاده از آن می توانید قبض جریمه را پرداخت نمایید.

روش سوم از طریق مراجعه به پلیس +۱۰ است.

جریمه دوبرابری ناشی از دیرکرد جرایم رانندگی در سال ‌های ۹۶ و قبل آن در سال ۹۷ بخشیده شد و رانندگان تنها تا آذرماه ۹۷ مهلت داشتند تا  جریمه های معوقه خود را پرداخت کنند اما کسانی که اقدام به پرداخت این جریمه‌ها تا مهلت مقرر ننمودند دیرکرد دو برابری جریم ایشان  به قوت خود باقی است علی هذا  بر طبق قانون بودجه بخشودگی جرایم رانندگی فقط به جرایم رانندگی رخ داده تا پایان سال ۱۳۹۶ تعلق می گیرد.

بنابراین جرایم ۱۳۹۷ چنانچه بعد از سررسید قانونی(آذر ماه ۹۷ که گذشت) در ۱۳۹۷ پرداخت شوند مشمول جریمه دیرکرد ۱۰۰ درصد خواهد بود.

وکیل جرایم رانندگی

[stextbox id=’mehri’ direction=’rtl’]

اگر نیاز به خدمات مشاوره حقوقی و داوری در مباحث قوانین راهنمایی و رانندگی و یا سایر موارد دارید جهت مشاوره تلفنی و حضوری با وکیل پایه یک دادگستری در خصوص موضوعات کیفری، حقوقی، ملکی، خانواده، مطالبه مهریه، نفقه،  و …مشاوره آنلاین با وکیل پایه یک دادگستری، مطالعه پرونده توسط وکیل پایه یک دادگستری، از روزهای شنبه تا چهارشنبه از ساعت۹ الی ۱۹ و روزهای پنجشنبه از ساعت ۹ الی ۱۵ با موسسه حقوقی بین المللی مهر پارسیان تماس بگیرید.

وکیل مطالبه مهریه سعادت آباد

۰۲۱-۸۸۷۹۹۵۶۲

۰۲۱-۸۸۷۹۵۴۰۸

۰۲۱-۸۸۷۹۶۱۴۳

در صورت ضرورت و فوریت موضوع و درخواست وکیل خارج از ساعات یاد شده با شماره همراه اعلامی تماس حاصل فرمایید.

۰۹۱۲۰۰۶۷۶۶۵

گروه وکلای مهر 

[/stextbox]

 

امتیاز دهی به مقاله

بدون دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *