مجازات قاچاق کالاهای ممنوع

مجازات قاچاق کالاهای ممنوع

مجازات قاچاق کالاهای ممنوع


امروز با بررسی مجازات قاچاق کالاهای ممنوع با شما صحبت خواهیم کرد.

در قانون مبارزه با قاچاق کالا و ارز مصوب 1392/10/03با اصلاحات و الحاقاتی که در سال 1394 به آن افزوده شده است، از ماده 22 تا 27 به موضوع قاچاق کالاهای ممنوع و تعیین مجازات برای آن و همچنین مصادیق کالاهای ممنوع پرداخته شده است.

دفتر وکالت محمدرضا مهری بهترین وکیل جرایم مالی و اقتصادی در ایران، در این مقاله به بررسی مصادیق قاچاق کالاهای ممنوع، مجازات قاچاق کالاهای ممنوع و معرفی بهترین وکیل کیفری ایران جهت قبول دفاع در پرونده قاچاق کالاهای ممنوع خواهد پرداخت.

نکات مهم در توضیح مجازات قاچاق کالاهای ممنوع

[stextbox id=’mehri’ direction=’rtl’]

جهت درخواست تخفیف در مجازات زندان و جریمه قاچاق کالاهای ممنوع چه شرایطی لازم است؟

مزایای داشتن وکیل متخصص در پرونده قاچاق کالاهای ممنوع چیست؟

آیا حضور وکیل در پرونده قاچاق کالاهای ممنوع الزامی است و یا متهم اختیار در انتخاب وکیل دارد؟

شرایط تعلیق مجازات قاچاق کالاهای ممنوعه چیست؟

[/stextbox]

 

مصادیق کالاهای ممنوع در قانون مبارزه با قاچاق کالا و ارز

قاچاق مشروبات الکلی

قاچاق اموال تاریخی، فرهنگی، تجهیزات دریافت از ماهواره به صورت غیر مجاز

قاچاق وسایل قمار و آثار سمعی و بصری مبتذل و مستهجن

ساخت تجهیزات دریافت از ماهواره به صورت غیر مجاز

صدور حیوانات وحشی در معرض نابودی، انواع موجودات آبزی، پرندگان شکاری و غیر شکاری بومی یا مهاجر به صورت زنده یا غیر زنده و یا اجزای این حیوانات بدون مجوز سازمان حفاظت از محیط زیست.

صید و عمل آوری، تهیه و توزیع، فروش، حمل و نگهداری و صدور خاویار و ماهیان خاویاری بدون مجوز سازمان شیلات.

جواز موتور سواری بانوان قانونی یا غیر قانونی

صادرات و واردات مکمل های دارویی، دارو، ملزومات و تجهیزات پزشکی، مواد خوراکی و آشامیدنی و بهداشتی بدون رعایت تشریفات قانونی.

 قاچاق کالا و ارز بر اساس تعریف قانونی

هر فعل یا ترک فعلی است که موجب نقض تشریفات قانونی مربوط به ورود و خروج کالا و ارز گردد و براساس این قانون و یا سایر قوانین، قاچاق محسوب و برای آن مجازات‌ تعیین شده باشد، در مبادی ورودی  یا هر نقطه از کشور حتی محل عرضه آن در بازار داخلی کشف شود، بنا بر این تعریف قانونی، رسیدگی به خرید و فروش و نگهداری مشروبات الکلی در داخل کشور، نگهداری تجهیزات دریافت از ماهواره و یا خرید و فروش آثار فرهنگی و تاریخی و سایر مصادیق کالاهای ممنوعه، با قانون مجازات اسلامی قابل انطباق بوده و از شمول مجازات قاچاق کالاهای ممنوعه خارج است.

تشریح مجازات های اصلی قاچاق کالاهای ممنوع

محکومیت به پرداخت جزای نقدی معادل دو تا سه برابر ارزش کالای ممنوعه قاچاق در صورتی که ارزش کالا تا ده میلیون ریال برآورد شود.

محکومیت به پرداخت جزای نقدی معادل سه تا پنج برابر ارزش کالای ممنوعه قاچاق در صورتی که ارزش کالا ده تا صد میلیون ریال برآورد شود.

محکومیت به تحمل شش ماه تا دو سال حبس و پرداخت جزای نقدی معادل پنج تا هفت برابر ارزش کالای ممنوعه قاچاق در صورتی که ارزش کالا، صد میلیون ریال تا یک میلیارد ریال برآورد شود.

محکومیت به پرداخت جزای نقدی معادل دو تا سه برابر ارزش کالای ممنوعه قاچاق در صورتی که ارزش کالا تا ده میلیون ریال برآورد شود.

مصادیق رابطه نامشروع

محکومیت به تحمل دو تا پنج سال حبس و پرداخت جزای نقدی معادل هفت تا ده برابر ارزش کالای ممنوعه قاچاق در صورتی که ارزش کالا بیش از یک میلیارد ریال برآورد شود.

ضبط و مصادره وجوه حاصل از قاچاق کالاهای ممنوعه

ضبط و مصادره آلات و ادواتی که جهت ساخت کالای ممنوع به منظور قاچاق یا تسهیل ارتکاب قاچاق مورد استفاده قرار می گیرد، که در صورت عدم اطلاع مالک از شمول این قانون مستثناست.

مجازات قاچاق مشروبات الکلی در مواردی که ارزش عرفی بین ده میلیون تا صد میلیون ریال باشد، علاوه بر جریمه های نقدی و ضبط اموال قاچاق، تحمل شش ماه تا یکسال حبس تعزیری نیز می باشد.

توقیف محل نگهداری کالاهای قاچاق ممنوع

در صورتی که محل نگهداری کالاها، متعلق به قاچاقچی بوده و مضمول مصادره نشود، توقیف و پلمپ شده، و در صورتی که محکوم، ظرف دو ماه از قطعیت حکم، اقدام به پرداخت جریمه مقرر ننماید، پس از فروش ملک، جریمه اخذ و مابقی به مالک مسترد می شود.

در صورت تودیع وثیقه معادل حداکثر جزای نقدی توسط مرتکب تودیع شود از مال توقیفی رفع توقیف به عمل خواهد آمد.

محل نگهداری کالای قاچاق که متعلق به قاچاقچی باشد و یا با علم و اطلاع در اختیار قاچاقچی قرار گرفته باشد و همچنین ارزش ریالی کالای ممنوعه قاچاق، بیش از یک میلایرد ریال باشد، مصادره خواهد شد، مشروط به اینکه ارزش ملک بیش از پنج برابر ارزش کالای قاچاق نگهداری شده نباشد.

شرایط ضبط وسیله نقلیه مورد استفاده در قاچاق کالاهای ممنوعه

ارزش کالای قاچاق مکشوفه باید بیش از صد میلیون ریال باشد.

فرار دختر و پسر برای ازدواج

وسیله نقلیه مورد استفاده متعلق به قاچاقچی باشد.

در صورتی که متعلق به غیر باشد، مشخص شود جهت انجاام قاچاق و با علم و اطلاع در اختیار مرتکب قرار گرفته است.

وکیل متخصص پرونده قاچاق کالاهای ممنوع

دفتر حقوقی محمد رضا مهری وکیل پایه یک دادگستری و مشاور حقوقی، متشکل از وکلای پایه یک دادگستری، کارشناسان رسمی دادگستری در رشته امور گمرکی، قضات بازنشسته و اساتید برتر حقوق در ایران، آماده پذیرش کلیه دعاوی عزیزان در پرونده های خانواده، کیفری، حقوقی و ثبتی می باشد.

[stextbox id=’mehri’ direction=’rtl’]

جهت انتخاب بهترین وکیل پرونده قاچاق کالاهای ممنوع در ایران، و مشاوره با همکاران موسسه حقوقی و داوری بین المللی طلیعه عدالت و مهر پارسیان، در روزهای شنبه الی چهارشنبه از ساعت 9 الی 18 و پنج شنبه از ساعت 9 الی 14 با شماره های زیر تماس حاصل فرمایید.

021-88795408

021-88796143

09120067665

در خارج از ساعات اداری اعلام شده و جهت مشاوره آنلاین با وکیل متخصص قاچاق کالا و ارز نیز می‌توانید از طریق تکمیل فرم از طریق سایت گروه وکلای مهر اقدام فرمایید.

گروه وکلای رسمی مهر پارسیان

[/stextbox]

 

امتیاز دهی به مقاله

بدون دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *